Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun odottajat?

03.06.2010 |

Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitin ja 5.7. sain ajan, onpa kivaa!

Mulla etova olo on lisääntynyt, tuntuu että oikeastaan koko ajan etoo... Tissit kasvanut yhden kuppikoon, jee ;-) ja kipeät edelleen... Mieli on mulla jotenkin tyyni ja kamalan onnellinen olo koko ajan, en ees muista koska oisin miehen kanssa riitaa haastanut, varmaan viimeks ennen viimesiä menkkoja :-O Herkkä olo kyllä on, itkettää aika herkästi. Seksihalut on pysynyt samana, samalla lailla en ehkä aloitetta tee, koska mua niin väsyttää ;-)

Ihana, kun lämpöä on ja me lähdetään huomenna viikoksi mökille!

Tyyne rv 6+6, Helsinki, KOS

Vierailija
122/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kuudennen odottaja:D

Me ollaan minä -76 ja mies -78, lapset poika -94, poika -95 (nämä minun lapsia, loput yhteisiä), poika -02, tyttö -03 ja tyttö -05.

Toisin kuin voisi kuvitella kuudennen tekeminen ei ole ollut helppoa, kaksi keskenmenoa takana ja melkein vuosi yritystä niiden jälkeen. Nyt menossa ultraan, toivottavasti tällä kertaa löytyy elämää:)

Pompparelli/4.2./Kätilöopisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamupissasta uuden testin ja viiva oli tummentunut toissapäiväisestä eli toivoa saattais olla että siellä joku kasvaa ^_^. Ruokahalua on lisääntyny ihan hirveesti. Voisin syödä loputtomuuksiin. Ja nyt parina iltana on ollu eka huono olo pari tuntia ja sit ihan hirvee nälkä. On se hassua ^_^.

Adalmis ja möttönen 4+3

Vierailija
124/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäiset nuo nuorimmat kuin teillä mixux eli poika 8v, tyttö 7v ja tyttö 5v. Nuorin on niin vilkas että niitä luulis olevan kaksi:D ehtii joka paikkaan, touhuaa ja sotkee ja säheltää. Tosi ihana säheltäjä se kyllä on. Saas nähdä miten lellivauvan käy kun tulee uusi vauva. Aiemmin ei meillä kukaan ole ollut mustasukkainen vauvalle, mutta tuo nuorin on mustasukkainen isommilleenkin.

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa 7+4 ja kyllä siellä näkyi ihmisenalku jolla sydämensyke:D Vauva kuutosta odotellaan. Esikoinen pääsi juuri ammattikouluun ja eka tyttö aloittaa ekan luokan (tähän asti ollut vain poikakoululaisia perheessä)ja minä olen ryhtymässä yrittäjäksi joten meillä on varsin jännittävä vuosi tulossa ja uusi vaihe elämässä monella tapaa.

Olen kertonut vain siskolleni raskaudesta, tosin olen joutunut jo siirtymään koon 38 farkuista koon 40 äitiysfarkkuihin (42 tavalliset farkut puristaa..)joten eipä tätä voi kauaa salassa pitää.

Eilen plussattu. Hieman epätodellinen olo :) La 14-18.2 selvinee lopullisesti sitten ultrassa. Huhtikuun lopulla kesken kaiken heitin ehkäisyrenkaan pois, sen jälkeen outoa vuotoa ja nyt plussa. Nopeasti napsahti :) Taidan olla ainoa "suurperheellinen" tämä olisi meille viides. Aikaisemmat 8, 7 ja 5 vuotiaat kaksoset. Päijät-hämeestä, minä 28 mies 34 onnea meille kaikille!!

Vierailija
125/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkiselle kun edellisessä kuussa keskenmeno eikä siis voitu kuukautisista laskea raskaudenkestoa. Nyt en päässyt kun tiesin menkkojen alkamispäivän. Ei sinne pääse kuin jos on kohdunulkoinen -epäily tai ei tiedä viimeisiä kuukautisia tai tosi epäsäännöllinen kierto.

Suosittelen yksityistä ultraa oman mielenrauhan vuoksi. Minulla maksoi 83e Kela-korvauksen jälkeen ja sen sai suoraan samantien eli maksoin vain tuon 83e.

Mä varasin nyt sitten heinäkuun ekalle tiistaille neuvola-ajan. Mukava terkka kyseli mikä aika parhaiten sopii, niin sanoin että "mulle käy parhaiten eka aika, kun tää on niin uutta ja ihmeellistä". Terkka suhtautui siihen kovin positiivisesti ja onnitteli peräti kahteen kertaan. Harmi vaan etten pääse ko. terkalle ekakäynnille, koska osuu sen loman ajalle. Mut jatkokäynnit sit sen luona, vaikutti tosi kivalta. Mikä tää varhaisultrahomma nyt siis on? Kun Hautomo puhuu jo julkisen puolenkin varhaisultrasta... miten sinne pääsee? Eikös julkisella tarjota vain ne 2 ultraa?

Vierailija
126/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 34 ja odotin esikoista 17-vuotiaana (ehdin täyttää 18v 3kk ennen kuin syntyi)!

Muistatko kun silloin oli tytöille ja pojille eri vaipat:D? Moni asia muuttui siihen mennessä kun sain toisen sarjan -02-05 ja nyt taas on sitten viidessä vuodessa ehtinyt suositukset ym. muuttua. Ysärillä aloitettiin soseet 3kk ikäisenä ja synnärillä opetettiin vauva pullolle eikä imetys ollut itsestäänselvyys vaan pulloruokinta yhtä tavallista.

Siinäpä se kysymys olikin...Hatarasti muistan edellisistä raskauksista, että jokin makeutusaine oli kielletty, mutta mikä? En ole mitenkään hysteerinen, mutta eilen pirkka light mehupulloa aukaistessa pamahti päähän muistikuva! Eka lapsi syntyi tammikuussa 1994, ja uskotteko, että ainoa ruoka mistä varoiteltiin 1993, oli liiallinen maksan syönti. Ja nyt on kaikki mahdollinen suositeltavien/kiellettyjen listalla. Ei ollut mitään eri vitamiineja odottaville jne. Ja silloin mäkin olin paljon varmempi 17-vuotias odottaja, kuin nyt 34-vuotiaana. Onhan se kiva, kun tietoa tulee lisää, ja onhan noita lisäaineitakin tullut paljon lisää sen jälkeen, mutta toisaalta, niitä on varmaan vähennetykin ruoista sen jälkeen kun tietoa on tullut lisää, ja ihmiset tietävät, mitä suuhunsa laittavat. Hei! Mä kuullostan tosi vanhalta...ihan kun meidän äiti saarnais :D

Vierailija
127/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille kun huomasin ketjun vasta tänään.

Pieni ikäero -asiasta minulla on vain positiivista sanottavaa, minulla siis kaksi "sarjaa" pienillä ikäeroilla. Eli ensimmäisellä kahdella ikäeroa 1v 3kk ja seuraava kolmen sarja syntyneet kaikki kolme tasan kolmen vuoden sisään eli 1v 4kk ja 1v 8kk on edellisen ja seuraavan välit. Minusta ei ollut vaikeampaa kuin yhden kanssa, päinvastoin aika pian on jopa helpompaa kuin yhden kanssa ja se jatkuu sitten teini-ikään saakka. Lapsilla on seuraa toisistaan jo aika pienenä mikä helpottaa todella paljon kun ei tarvitse viihdyttää sitä yhtä lasta jatkuvasti vaan siinä kotona on leikkiseuraa kokoajan.

Se on aika lailla kuin kaksoset olisi jossain vaiheessa, tai minä olen ainakin antanut sen vuotta vanhemman olla vauva vaikka vauvakin on ja esim. tutit ja tuttipullot jätetty pois samaan aikaan jne.

Ehdottomasti suosittelen pientä ikäeroa ja ehdottomasti haluan toisen (niin siis seitsemännen...) tämän masuasukkaan perään ihan päästäkseni itse helpommalla ja myös siksi että olen nähnyt miten läheisiä noista pienellä ikäerolla syntyneistä on tullut, eri sukupuoltakin olevista.

Minusta se arki rullaa ihan samalla tavalla kuin yhdenkin kanssa. Kannattaa vaan muistaa pitää huolta itsestään ja totuttaa isäkin hoitamaan lapsia ja itse paeta välillä tuulettumaan:) Minä esim. kävin viidennen masun ja myöhemmin vauvan kanssa 2-3 kertaa vuodessa risteilyllä (sai syödä ja nukkua rauhassa). 2 päivää omaan tai vaan vauvan tahtiin antoi taas seuraavaksi muutamaksi kuukaudeksi lehmänhermot:) Kun kuopus oli 10kk aloin myös opiskella 2 päivää viikossa niin että isä hoiti lapsia. Tai ensin kävin vaan uimassa tai kaupungilla tai missä vaan yksin. Kun tiesi milloin oli seuraava vapaa niin jaksoi vaikeatkin ajat. En kaivannut omaa aikaa kun vasta kun tuo viides alkoi liikkumaan;) Mutta suosittelen parisuhteen kannalta, isille tekee hyvää nähdä mitä se arki niiden vilpereiden kanssa on ja olla vastuussa ilman että äiti vahtii vieressä että meneekö nyt kaikki varmasti oikein (aika monella naisella kun on taipumusta tällaiseen..)Ei sitten myöhemminkään tarvitse tehdä kaikkea yksin.

Puistoissa/äitikerhoissa kävin 3 päivänä viikossa, se oli myös tärkeä henkireikä ja antoi rytmin viikoille. Mulla ei varmaan olisi viittä lasta ilman noita kerhoja.

miten te äidit, kenellä on lapset ns. lyhyellä ikäerolla ootte saanu arjen rullaamaan uuden tulokkaan tullessa kuvioihin? Meillä esikoinen tosin kerkeää täyttää hyvällä tuurilla 2v (1/2009), mut silti kyselisin jo näin etukäteen ihan käytännön vinkkejä!? ;)

Vierailija
128/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jotkut jo soitelleet neuvolaan. Pitäisköhän tuota itekin jo uskaltaa?

Vierailija
129/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täällä ensiodottaja helmikuulle myöskin.

LA noin 14.2 ja vähän mietityttää, sillä olen jo 40 :).

Soitin tänään neuvolaan ja antoivat ajan vasta 20.7! Tuntuu niin kaukaiselle. Lääkäri ja ultra siitä viikko eteenpäin.

Haluaisin varmuutta asialle jo ennen sitä, eli kerrotteko lisää tuosta yksityisellä käymästänne ultrasta. Milloin voi mennä ja mitä sieltä näkee?

Olemme mieheni kanssa lomareissulla Eurooppaa kiertämässä ja kauheasti ei ole ehtinyt asioita miettiä. Mukanamme on myös toinen maastonakeistamme, joka on myös toivottavasti tiineenä ;).

Vierailija
130/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, en ymmärrä yhtään miten tää toimii, eli auttakaa avutonta.. Olempa kuitenkin 32v. kahden(01,03)äiti Espoosta ja onnellisesti plussannut kolmatta helmikuulle:) Laskurin mukaan LA 22.2. Voiko tänne jotenkin muuten laittaa viestiä kun vastata?? Tää on menny iiihan oudoks.. kiitti ja anteeks:D

Vierailija
131/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin helmien joukkoon! Teitä onkin jo monta täällä.

Eli meille on tulossa toinen lapsi, la 2.2. Ensimmäinen on kyllä nyt vasta 4kk joten tulee tosi nopeasti perään ja saa nähdä miten tässä pärjään!? Ihanaa että mies jäi eilen isyysvapaalle viikoksi ja kesäloma perään joten saan edes nukkua välillä sillä väsy on hurja!

Vierailija
132/177 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoto alkoi heti seuraavan yönä tänne kirjoiteltuani. Verta tullu sen verran, etten usko raskauden olevan enää mahdollinen. Torstaina menen käymään ultrassa.

Tämä on vain elämää ja aina se ei edes kunnolla kerkeä alkamaankaan kuin jo hiipuu.

Kaikille tuleville äideille oikein paljon onnea odotukseen! Tulen tänne hehkuttamaan jos minulla on onnea myötä (suuresti epäilen)!

Hestia83

Vierailija
133/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HelmiRouva la 5.2 :30.7.1985,Lähihoitaja Joensuu

Vierailija
134/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hestia: voi harmitus :( paljon haleja!

Täällä vatsaa edelleen nippailee ja turvottaa. Varhaisultraa mietin niin saisi varmuuden, että siellä jotain oikeesti kasvaa :).

Allu ja möttönen 4+4

Vierailija
135/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen että vois soitella neuvolaan ja kysästä tulevia kun ei ole varmuutta milloin tää raskaus on alkanut. No terkkari meinas että se on varmasti se 23.2 parempi la. Eli nyt eletään tästä lähin sillä tavalla. Ultra sitten kertoo miten oli :) Toivon että kaikki menisi hyvin. Pelkään keskemenoa. koin tuulimunan 09. Ikävä kokemus. Tänään ei ole mitään oireita. vähän viluttaa ja masussa paineen tunnetta. Siinä kaikki. Jospa nyt vain olis oireeton. Pojista en kokenut minkäänlaisia oireita. tytöt aiheutti pahoinvointia.

Mulla siis kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Jännittävää mihin suuntaan heiluri sitten kääntyy :)

Pirre 4+6

Vierailija
136/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hestia83: Harmillista :-( Voimia sulle.

Tervetuloa kaikille uusille helmikuisille! :-)

Mä en ole vielä varaillut neuvolaa tai muutakaan, ajattelin että ei sitä aikaa varmaan kuitenkaan saa vielä moneen viikkoon kun on just kaikilla lomat päällä... Ehtiihän tässä :-)

Hirveän turvonnut olo, maha pömpöttää ihan hirveästi! Ei kyllä todellakaan näytä siltä, että raskausmaha olisi kasvamassa vaan pikemminkin tää näyttää vaan ylimääräiseltä vatsamakkaralta ;-) Mut en mä tietääkseni nyt niin paljoa ole syönyt, vaikka ruoka kyllä maistuu ihan kiitettävästi eikä pahasta olosta ole tietoakaan.

Juhannukseksi varmaan hiljenee kirjoittelu ainakin mun osalta, kun lähdetään mökille eikä sieltä nettiin pääse.. (apua, miten mä selviän :-)) Joten mukavaa juhannusta kaikille!!

Vierailija
137/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin maanantaina ja pikkukakkonen olisi siis meille tulossa. Esikoispoika syntyi 03/09, joten melkein kaksi vuotta tulisi lapsosille ikäeroa.

Jännä kun ekaa yritettiin 11kk ja tämä pikkukakkonen sai alkunsa melkein heti kun sai luvan tulla ;) Turvottaa, väsyttää ja iltaisin paleltaa sekä hieman rintoja aristaa. Siinä mun oireet toistaiseksi.

Laskettu aika olisi näillä näkymin 23.2. Viikkoja siis kasassa 5+0 (jännää :D )

Minut saisi siis lisäillä listoihin ja toivottavasti osasin tämän viestin oikein lähettää kun ihan ekaa kertaa tänne kirjoittelen :)

TaiMi/23.2./OYS

Vierailija
138/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neuvola 8.7, mutta joudun kyllä jo huomenna mennä terveyskeskukseen, koska epäilen että mulla on emätintulehdus. Oireet viittais vähän siihen. ÄÄÄH. Ei kivaa...

Pelottaa, että miten kyseinen tulehdus vaikuttaa raskauteen :( Ja kuinka ne mahdolliset lääkkeet sitten vaikuttavat.. Onko kellään jo raskauden kokeneella ollut tuo vaiva? Mietin vaan, että miten yleistä tuo on..

rv 5+4 (?)

Vierailija
139/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja paljon onnea kaikille kanssaodottajille! Hautomo oli asian ihanasti ilmaissut: "Tervetuloa yhteiselle vauvamatkalle". Tuli ihan tippa linssiin kun luin aikaisempia viestejä. Monella oli aika koskettavia tarinoita pitkästä yrityksestä ym. ja ihania ultrakuulumisiakin oli jo. Tässä siis yksi raskausoire. Kaikki itkettää ;')

Emätintulehduksesta ei ole kokemusta, mutta paljon tsemppiä sinne lääkäriin Pautsulle. Tule sitten heti kertomaan kuulumiset.

Meilläkin mökkireissua tiedossa jussiksi, joten voi olla että tulee hiljaisuus kirjoitteluissa siksi aikaa, mut yritän olla mahdollisimman aktiivinen kirjoittelija tulevaisuudessa. Sen minkä esikoisen hoidolta ennätän :)

Töihin meno häämöttää myös edessä päin täällä. Hoitovapaalla oon ollu tähän asti ja ehdin jo ilmoittaa palaavani töihin syksyllä. Pojalla on hoitopaikka jne. Ja minä oon toivon mukaan viikolla 12 raskaana kun työt alkaa. Kiva kertoa, että tulinpas vaan käymään töissä :) heh.

Mukavaa jussia, jos en ennen sitä innostu lisää kirjoittamaan!!

Vierailija
140/177 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hestia83:lle pahoittelut:( Voimia sinulle ja miehellesi. Toivottavasti onni on matkassa, kun uuden yrityksen aika koittaa.

Ja uusille odottajille lämpimästi tervetuloa:)

Pautsu: Mitä oireita sulla on, kun epäilet emätintulehdusta? Mä muistaisin joskus lukeneeni jostain, et raskaana olevilla sellaiset on aika yleisiä. Tosin hyvin suurissa määrin ne on oireettomia tai vähäoireisia ja jäävät siten diagnosoimatta. En usko, että tulehduksesta on niinkään vaaraa raskaudelle. Vauvanalku on siellä kohdussa turvassa. Tule kertomaan, mitä tk:ssa sanottiin.

Itse en ole vielä varannut neuvolaa. Varhaisultraa suunnittelin ensi viikon tiistaille. Sillon olisi kasassa 6+5. Uskaltaakohan, mennä jo vai pitäisikö vielä odottaa viikko tai kaksi? Uusia raskausoireita on ilmaantunut...iltapäivästä alkaa pahoinvointi ja jatkuu iltamyöhään. Hyvin olen kuitenkin saanut nukutuksi. Ruoka tai ylipäätään mikään ei oikein maistu vaikka ennen ruokailua tuntuu kaikkea tekevän mieli. Esikoisesta oli aamupahoinvointia, joten tää iltapahoinvointi on ihan uutta mulle. Muuten kaikki on hyvin. Ala-vatsaa nipistelee edelleen ajoittain.

Raskaus tuntuu yhä epätodelliselta. Ajattelinkin varata neuvolan vasta ultran jälkeen. Toisaalta ehdin jo keksiä, että voihan masussa olla vaikka kaksoset. Plussasin niin aikaisin. Kaikkea sitä keksii:)

Mukavaa Juhannusta kaikille:)

JohannaAl

5+6