Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: Äiti seisottaa korviketta yli tunnin pullossa ja juottaa sitä vauvalle

Vierailija
03.01.2005 |

Itse kysyin tuota synnärillä ja myöhemmin neuvolassa. Kysykää itse "asiantuntijoilta" niin ei tarvitse nettipalstoilla riidellä ja toisiaan solvata.

Pienille vavoille on hyvä lämmittää korvike kädenlämpöiseksi, lämmitetty korvike säilyy n. tunnin.

Vanhemmille vauvoilla, ei tarvitse maitoa enää lämmittää, huoneenlämpöinen korvike säilyy n. 3 tuntia huoneenlämmössä.

Kysyin myös pullojen pesemisestä, eli normaali pesu käytön jälkeen, pienten vauvojen pullot ja tutit olisi myös hyvä keitää esim. kerran päivässä.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lastensuojelu + tunnin seissyt maito? onko järkeä?

miten olisi: lastensuojelu + kaksi tuntia seissyt vaippa pyllyssä?

mennänkö sittenkin lastensuojeluun?

älyttömin kommentti minkä olen kuullut!

Vierailija
82/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että täällä nyt taivastellaan äitejä jotka eivät piittaa riskeistä tai niitä jotka piittaavat, mutta korvikevalmistajat on taas jätetty täysin syyttömiksi omista saastuneista korvikkeistaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kun sieltä kirjoituksesta on niin moni saanut käsityksen, että lastensuojelun pitää jo puuttua peliin tunnin seisseestä maidosta, nämä ovat nähtävästi esimerkkejä, etenkin tuo vaippa huomautus, ja hyvin on kyllä huomautettu.

on totta viete hyvin huomioitu, että korvikkeen myyjästä/valmistajasta ei mainita mitään, vaan syytetään heti äitejä.

Vierailija
84/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan usko että joku olisi siihen kuollut, todisteita ?faktoja ??

se miksi korviketta ei saisi säilyttää kovin pitkään huoneen lämmössä on se että se happanee. mutta sen uskoisin jokaisen haistavan nenällään!!! eikä se huoneen lämmössä ( normaali ) tunnissa vielä pilalle mene. kesäisin kuumemmalla kyllä saattaa pilaantua.

itse käytämme erityiskorviketta joka tehdään jauheesta. jos en lämmitä " maitoa" voin tarkoja sitä lapselleni esim 2tunnin päästä vielä. ei mene miksikään. jos olen lämmittänyt sen en useimmiten tarjoa enään esim reilu tunnin päästä.

Vierailija
85/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva löysi jostain vuoteensa kätköistä pullon, jossa oli vanhaa maitoa. Huom. todella vanhaa, öö melkein kiinteää jo ;) Ehti imeskellä ja pureskellakin. Olen jo muutaman kuukauden odotellut siitä johtuvaa sairastumista. Ei ole kuulunut. Onneksi! En nimittäin tiennytkään ennen, että maidosta voi ihan helposti vaikka kuolla!

Vierailija
86/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan kaikki piimät ja viilit ja juustot tehtiin hapattamalla maito.

Vierailija
87/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, kuinka tyhmiä ihmiset on???

Vierailija
88/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen niin vielä nykyäänkin. Ja hyvää tulee, ja lapsetkin tykkäävät!

Vierailija
89/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä pää, täydet tissit.

Vierailija
90/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aika harva antaisi vauvansa nuolla rakaa broileria listeria- ja salmonellavaaran takia, mutta tuolla vauva-lehden nimettömillä palstoilla ihmiset suorastaan kannustavat säilyttämään korvikemaitoja tunteja huoneenlämmössä ja sitten juottamaan niitä vauvoille. Huolestuttavaa ja hämmästyttävää."

Vierailija
91/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paras vitsipalsta, mitä netistä löytyy!! Kaikki kirjoitukset voidaan ymmärtää just niin kuin lukija haluaa. Ja itse ainakin olen kriittinen, eikä mua missään palstalla voi kukaan toinen neuvoa esim. jostain maidon säilyttämisestä. Luottaako joku tosiaan tämän tasoisten juttujen sanomaan?

Juu, ja meillä laimennetaan maito, jos se uhkaa loppua. Ei tarviiii ostaa kiskalta kaaallllista Tuttelia. Kovin on jo laimeaa maitoa ennen aamua. Mutta paremman puutteessa on kelvannu vauvalle. Kuka uskoo????

Vierailija
92/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa katsoa kun äiti juottaa samasta tuttipullosta maitoa joka ollut vain kassissa koko kylävierailun ja matkojen ajan!!

Kyllä nykyhygienia säännökset kehottavat avatun maidon säilyttämään kylmässä ja että pari tuntia lämpöisenä on maidossa jo liikaa bakteereja eli on ruuaksi kelpaamatonta.

Vierailija
93/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on lapsellinen keskustelu, suurin osa kirjottajista ei taatusti ole itse äitejä, vaan teinejä ja muita höpöhöpökirjoittajia, joita tänne avoimelle palstalle tuntuu ryntäilevän keuhkoomaan jos minkämoisista asioista. Ja kellään ei ole pokkaa rekisteröityä, kaikki vaan vierailijoina huutelee asioitaan.

Mä en tykkää koko palstasta tulin vain kurkkaamaan, mikä saa tutut ihmiset raivon valtaan tai keitä pannaan matalaksi ihan syyttä suotta. Perhiksellä tätä ei tapahdu..palaan sinne naureskelemaan tälle palstalle.

Vierailija
94/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten voittekin jättää maitopurkin pöydälle vuorokaudeksi ja juoda sen, nam! hyvää varmaan

Vierailija
95/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi paistaa suuri ennakkoluulo ja rasismi. Uskomatonta.

Vierailija:

ja kyllä huomaa mikä on lapsista välittämisen taso - sama kuin kaikilla ei-imettävillä

Vierailija
96/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt on taas älynriemuvoitot päässy vauhtiin!!!!!!!!!!!

Vierailija
97/101 |
06.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä juonut tunnin seissyttä maitoa, eikä ole vielä lähtenyt henki, ei kyllä mukulallakaan. mäkin uppoudun takaisin perhikselle nauramaan tälle keskustelulle.

voi teitä vauhkoajia, kuinkahan moni teistä menee kaikessa etiketin mukaan?

muistatteko varmasti pestä pyllyn mahdollisen monesti?

tissin päät?

hampaat pestä?

antaa tismalleen oikeen lämpöstä ruokaa?

ulkoiluttaa?

pestä korvat?

ruokkia sopivan määrän?

ihmiset on kummallisia, mikäli jonkin tekee juuri etiketin mukaan, on se toisin tekevä sitten ihan perseestä.

kattokaa peiliin te arvosteliat.

T: imettäjä

Vierailija
98/101 |
06.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pullo on usein enemmän kuin tunnin venaamassa sitä, että pikkarainen sen dokaa, entäs sitten. ?? Onko ap:lta nekin bakteerit jotenkin pois, meinaan meidän äijää ne ei mitenkään häiritse. Rakas lapsukainen ELÄ JA ANNA MUIDENKIN ELÄÄ... KIIIITOOOS !!

Vierailija
99/101 |
07.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajutonta vääntämistä ja kääntämistä.

mitä itte kävin perhistä lukeen, niin aika tiukka pipo sakkii suurin osa.

etenkin nämä hygienia vouhkat.

antakaa ihmisten elää perkule

Vierailija
100/101 |
12.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän siitä hänelle mitään harmeja koitunut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan