Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: Äiti seisottaa korviketta yli tunnin pullossa ja juottaa sitä vauvalle

Vierailija
03.01.2005 |

Itse kysyin tuota synnärillä ja myöhemmin neuvolassa. Kysykää itse "asiantuntijoilta" niin ei tarvitse nettipalstoilla riidellä ja toisiaan solvata.

Pienille vavoille on hyvä lämmittää korvike kädenlämpöiseksi, lämmitetty korvike säilyy n. tunnin.

Vanhemmille vauvoilla, ei tarvitse maitoa enää lämmittää, huoneenlämpöinen korvike säilyy n. 3 tuntia huoneenlämmössä.

Kysyin myös pullojen pesemisestä, eli normaali pesu käytön jälkeen, pienten vauvojen pullot ja tutit olisi myös hyvä keitää esim. kerran päivässä.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaksPlus ja Martat ovat muuten hyviä vaihtoehtoja tälle sensuuri-palstalle.

Nimim. noin tunnin seissyttä maitoa lapselle antava

Vierailija
62/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALUNPERINHÄN siinä alkuperäisessä keskustelussa kyse oli äidinmaidonkorvikeJAUHEISSA olevasta bakteerista, joka ON aiheuttanut pikkuvauvojen kuolemia hyvän hygienian maissa. Tästä seurauksena jauhekorvikkeiden käyttöohjeita on muutettu (mm. Peptidi Tutteli muuttaa ohjeensa niin, ettei enää ohjata tekemään koko päivän korvikkeita kerralla), niitä ei suositella alle 1 kk vanhoille jne. Tämä on siis ihan uutta tutkimusta ja uutta tietoa, jota jostain syystä ei ole haluttu esim. Elintarvikeviraston kotisivuilla tuoda esiin suomen kielellä.

Pörrö on ansiokkaasti seurannut keskustelua ja tuonut tietoa Suomeen.

http://blogit.claymountain.com/ike/index.php?/archives/355-Jauhekorvikk…

ja

http://blogit.claymountain.com/ike/index.php?/archives/519-Jauhekorvikk…

Tästä siis oli alunperin kyse, ei mistään imetys vs. pulloruokinta -vastakkainasettelusta tai ylenpalttisesta hygieniavouhotuksesta.

On ihan omituista, että näiltä palstoilta saa lukea hysteerisiä kirjoituksia tyyliin " apua olen raskaana ja ruuassa oli aurajuustoa" mutta sitten tällainen ihan oikea riski JOKA ON HELPPO VÄLTTÄÄ nauretaan lyttyyn.

Muuten olen sitä mieltä, että sen sijaan että Pörrö tuntuu aina saavan korvikeruokkijoiden vihat niskoilleen, pitäisi paremminkin olla iloinen siitä, että joku ajaa niin pontevasti korvikeruokittujen(kin) vauvojen asiaa. Ei ole todellakaan korvikkeen käyttäjiltä pois, että niin viranomaiset kuin lastenruokavalmistajatkin toimivat asianmukaisesti. Kyse on niin tärkeästä asiasta, että toivoisin täyttä tukea niille harvoille, jotka jaksavat asialle jotain tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osoite muistaakseni.

ja mikäli etsitte palstaa, jossa sensuuri ei iske..silloin etsitte väärää ;)

pörrö puhuu ihan asiaa, mutta siinä kohtaan meni yli hilseen, kuten monella muullakin, kun puhuttiin jo lastensuojeluun ilmoittamisesta, kun lapsi saa vähän seissyttä maitoa.

minä kanssa ihmettelen tätä toisen äidin elämästä tehtyä juttua, eikö löydy ihmisiltä yhtään..häpyä?

meillä seisoo yli tunnin maito, eikä ole vielä ainakaan lapsi kuukahtanut.

Vierailija
64/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä huomaa mikä on lapsista välittämisen taso - sama kuin kaikilla ei-imettävillä

Vierailija
65/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei voi välttyä antamastaan idiootin mielikuvasta....hah!

Vierailija
66/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 toivon, ettet itse ole äiti, mikäli maidon kuumentamisen perusteella toivot lapsettomaksi.

78 anna mun nauraa, sinusta paistaa itserakkaus

Vierailija
67/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pörrö puhuu ihan asiaa, mutta siinä kohtaan meni yli hilseen, kuten monella muullakin, kun puhuttiin jo lastensuojeluun ilmoittamisesta, kun lapsi saa vähän seissyttä maitoa.

Jännä että moni ottaa niin kovasti nokkiinsa siitä, että lapsen terveyden vaarantamista oikeasti pidetään vaarallisena asiana.

Vierailija
68/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin itsekkin juuri lukemassa ko aiheen ja sain ärtymyksen puuskia JUURI kohdasta lastensuojelu.

tässä mennään nyt todellakin liian pitkälle!

ja täällä paistaa niin täysillä äitien syyttäminen tästä maidon juottamisesta.

kannattaisi todellakin jokaisen katsoa peiliin näissä syytöksissä.

Vierailija
69/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen hygieenisyys myös tärkeää. Itse keitän kerran päivässä tutit ja pullot. Ruoantähteistä tulevat bakteerit voivat olla kohtalokkaita toisin kuin esim. muut kodin normaalit bakteerit.

Vierailija
70/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän vain 4x vuorokaudessa, enkä ainakaan aamuyöstä jaksa nousta keittämään tissejäni. Kuoleeko lapseni?

Vierailija
71/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihmeellistä, miten täällä aina täydelliset äidit kertoo meille " luopi-tutteli-myrkyttäjä" -äideille, miten maailma makaa. En nyt puutu koko korvikekeskusteluun, ylipäätään vain totean, että ihan järkyttävää, millaista nautintoa täytyy ihmisen saada toisten äitien morkkaamisesta ja lyttyyn lyömisestä. Hyvää uutta vuotta kaikille.

Vierailija
72/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset kohtuuttomat viestit voisi poistaa.

tai jättää kirjoittamatta. lapsellista.

mitä ihmiset ovat arvostelemaan toisen elämää ja elämän tapaa.

itsekkin syöksyin perhikseltä tänne, kuultuani tästä juttelusta.

ian kaikkinen tabu, että korvike ruokkiat tekee kokoajan väärin.

itse olen tissittelijä ja puollan sitä viimeiseen hengen vetoon, mutta että kumminkaan en ymmärrä tätä kohua korvike asiaa.

tämän perusteella, mitä olen aiheita seurannut, yli puolet suomalaisista äideistä olisi vastuuttomia, pitäisi pistää pallo jalkaan ja linnaan lastensuojelun kautta.

minäkin odotan milelelläni vastausta itse ketjun aloittajalta?

oletko rohjennut itse vastata?

on kohtuutonta nostattaa osoittamalla juuri jotain äitiä palstoille, kylvätte vain pahaa mieltä. kyseinen äiti on helläsydämminen, lastaan rakastava aito äiti, joka omaa maalaisjärjen, joka osaa arvostaa muita äitejä katsomatta siihen, miten toinen lastaan kasvattaa.

äiti joka kamppailee ajatustensa kanssa, miten tästä eteen päin ja aina löytämällä vastauksen omilla päätännöillään, vakuuttunut siis hyvästä äitiydestään. vaikka imettäjä olenkin, olen kyseiseltä äidiltä saanut monen moista vinkkiä elämäntaipaleelleni, hänen siitä tietämättään, toivottavasti kyseinen äiti lukee tämän, sillä tahdon todellakin kiittää ja kumartaa ihanasta maalaisjärjestäsi. siitä on ollut apua.

äläkä huoli ja murehdi ihmisistä, jotka latistavat mieltäsi, heillä on itsellään ongelma, ongelma arvostella toisia äitejä ja tapoja, ja taitaa olla ongelmaa omassa elämässään.

tässä kun olen purkanut tuntojani, niin voin jopa tunnustaa seisottavani kiinteää ruokaa yli tunnin, ja minkäs laisen jutun tästä saammekaan aikaiseksi ;)

Vierailija
73/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä muuta tällä kertaa

Vierailija
74/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän luki että " Tilanteissa jossa vauvaa ei voida ruokkia turvallisesti ei oikea toimintaohje ole unohtaa ohjeita vaan hankkia äidille apua lastensuojelusta."

Mikä tuossa nyt on niin närkästyttävää???

Vierailija
75/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelu menisi tukkoon.

Tajuatteko uusavuttomat, että piimä, jugurtti, rahka, juustoo yms. valmistetaan hapattamalla maito?!?

Vierailija
76/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan rintasyöttämistä ja rinta on likainen, eikä lähellä ole vettä, millä puhdistaa se rinta sillä hetkellä, jätättekö lapsen syöttämättä likaisen rinnan takia vai annatteko likaisen nännin suuhun? Eiköhän kaikki tämän palstan täydelliset äidit antaisi tuossa tilanteessa sitä rintamaitoa. Maalaisjärki peliin näissä asioissa eikä pidä tuijottaa pikkuseikkoihin!

Vierailija
77/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

E.Sakazakii on tappava mikrobi, ei mikätahansa pikku pöpö. Tuntuu omituiselta että siihen vakavasti suhtautumista pidetään naurettavana kun samanaikaisesti mikään muu ravinnon kautta tuleva riski alle 1 v:lla ei ole niin kohtalokas.

Vierailija
78/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelu + tunnin seissyt maito? onko järkeä?

miten olisi: lastensuojelu + kaksi tuntia seissyt vaippa pyllyssä?

mennänkö sittenkin lastensuojeluun?

älyttömin kommentti minkä olen kuullut!

Vierailija
79/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten etenkin perhiksellä ON pyörinyt aikoinaan ketju, jossa tosi iso määrä äideistä seisottaa maitoa?

tällä pöpö-jutulla ei saada muuta aikaiseksi kuin turhaa hysteriaa äideille. ja hysterian kylväminen ei ole suotavaa.

varmasti kaikki tietää, että vaaroja on, mutta en menisi jokaista asiaa suurennus lasilla tökkimään.

Vierailija
80/101 |
05.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sakazakii lisääntyy liikaa parin tunnin aikana, sitä on ollut liikaa tuotteessa jo alun alkaenkin. Silloin järkevä johtopäätös EI ole syyttää äitejä, vaan teollilsuutta. Riittävät hygieniavaatimukset teollisuudelle vain.

Ihmisen iholla on muutenkin niin paljon bakteereita, että jos äiti haluaisi ettei vauvalle mene bakteereita, hän joutuisi desinfioimaan tissinsä joka imetyksen edellä. Silloin lapsi ei saisi perintöbakteereita äidiltään, ja hänen terveytensä huonontuisi, koska ihminen ei kykene elämään ilman bakteereitaan.

Ihmisellä on joka hetki suolessaan noin 3-5 KILOA bakteereita, joita ilman ihminen kuolisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän