***Huhtikuun Helmet 2009 Kesäkuuhun***
Kommentit (91)
Tuota en oikein tajua sitä miten sinne mentäisiin? Jos sellaisen perustatte niin kertokaa miten sinne sitten pääsee kaikki fb:tkin mulle ihan vierasta. Tämä minun nimimerkkinihän viittaa sekä pituuteeni (n.153cm) sekä n.herneen kokoisiin aivoihini.
Kesäloma suunnitelmat edelleen vaiheessa. Töihin menen heinäkuun alussa ja muutama viikko on töitä välissä se yksi lomaviikko. Olen lupautunut tekemään sijaisuuksia hoitovapaalla ollessani joten töitä voi sitten olla miten sattuu.
Jatkan myöhemmin, huomenna mennään aamusta heti hammashoitolaan joten kerronpa kuulumisia sieltä.
strategiset mitat 9275 ja 77 cm
Eipä muuta tällä erää
tuuti
pitkät pätkät kirjottelin, eikä mun viestiä näy...Voi kurjimus!!!
Täällä pyörii sama sirkus kun joka ikinen päivä.Sukulaistyttö nyt meillä 14v, on apua lastenhoidos ainakin.
Kirjoittelen taas joku kerta enempi, niin ottaa kupoliin tää touhu, ku ei ne viestit tuu...
äitsykkä3
munkin viesti hävisi taivahan tuuliin. Mutta, mutta yritetään samoilla aivoilla uudelleen.
Kiitos miitistä ihanaiset naiset.
Kivoja hääpäiviä niitä viettäville! Ja synttärionnea toki sankareille ;)
Satuilijalla ollut huono äiti -fiiliksiä, ihan turhaan! Mullakin niitä tulee melkein joka päivä, mutta sitten tulee myös hyvä äiti –fiiliksiä.
Ehdotin joo suljettua ryhmää sen takia, että sinne mieluummin laittaisin kuvia ja joskus vaikka puhelinnumeron tai muuta tietoa. Mutta käy tämä mulle näinkin. Niille harvoin vierailijoille voisi tietysti laittaa viestin tälle puolelle.
Kovasti oli taas asiaa, mutta en hitto vie muista. Urho juttelee kovasti höpöjuttuja, taitaa olla 5 sanan mies (napa, kukka, hiiala-hiiala-hei, paapo = pallo ja ihahaa). Kyllä se siitä.
Kirjoitinkohan jo, että saatiin se tarhapaikka Urholle syksyksi tosta viereisestä talosta yhden ryhmän pk:sta. Pidän 3 x vko, alle 5 h, näillä näkymin.
Masu alkaa olla jo aika iso ja mulla on aivan järkyttävä makeanhimo, vaikken yleensä mikään sokerihiiri ole. Nytkin otin ruokaa vähän vähemmän, että voin syödä Dallas-pullan.
Urho on nyt unikoulussa. Maitoa ei tuoda makkariin eikä pullo suussa nukahdeta. Ollaan tultu öisin keittiöön maidolle, jos uni ei meinaa millään tulla ilman (n. 20 min olen vinguttanut). Nyt on vaihtelevasti heräillyt 4 – 2 – 2 – 3 kertaa, mikä on jo edistystä siihen 8 – 12 kertaan yössä. Seuraavaksi alan katsoa lastensänkyjä, taidan ottaa kerralla kerrossängyn. Epäilen kyllä, että sillä on sitä refluksikin, joka päivä tulee pari kertaa jotain ylös.
Onko jollain muuten kokemusta sisarusrattaista? En tajua ollenkaan, millaiset pitää hankkia.
Töitä ois vielä 12.7. asti ja sitten syksyllä 1,5 kuukautta.
Ostin Urkille uimaliivit, pojat käyvät ehkä illalla hallissa testaamassa.
Aurinkoa täältä ja kiitos voimaintoivotuksista, tuntuu, että niitä välillä tarvitaan. Nyt toinen täti on siirtynyt ”hoitoon” Terhokotiin.
Sinkkuelämää 2 oli ihana! Leffana just tähän tilaan sopiva ja Mun popkornit, Mun limu ja sain rauhassa katsoa jotain 2,5 h. Aikamoista!
Ai niin, uni tosiaan tulee tarpeeseen. Yksi yö katselin (viisari)kelloa ja tajusin, että en osaa sanoa, paljon se on. Onneksi aamulla taas osasin. Sitten mietin pari päivää, miksi mun kalenterissa lukee 20.6. ”HP 2.”. Kysyin mieheltä, että onks me sovittu silloin jotain tai pitääks mennä johonkin. Mies siihen, että meillä on silloin hääpäivä. Jaha. Ehkä tämä on sitä raskausdementiaa :D
Nyt töiden pariin,
Sande
Meillä on nyt sitten vesirokko virallisesti sairastettu! Pikkuäiti, oli kyllä vesi rokko näppylöitä tuli vähän jokapuolelle ja osa oli vesikellomaisia. 4 päivää kuumeili. Söi hyvin eikä onneksi raapinut näppyjä paljon.
Kuulosti mukavalta teidän Hesa miitti! Ehkäpä mekin tääl Turus. Olisi mukava joskus treffata isolla porukalla!
Kuulosti hauskalta Sanden rade! Mut nyt ruoka uuniin..
Niin ja suljettu ryhmä on hyvä idea! Pikkuäiti löytynee vasemmalta valikosta ryhmät. kävin kurkkaan sen Päkkänän sanoman huhtivauvat2009, pystyin lukeen sen viestin vaikken ollut kirjautuneena!
Nuhanenille pikaista paranemista!
Emminen ja Saara (joka puhuu melko hyvin!)
Meillä oli tuplarattaat n 9 kk, luovuttiin kun pojat nyrkkeili niissä koko ajan. Ei niitä voinut siis yhtä aikaa rattaissa pitää. Ikäeroa noin 1,5 v ja siinä vaiheessa kun pienempi jotain nyrkkeilystä tajusi, alkoi armoton tappelu :)
Mutta mutta. Tsekkaa seuraavat asiat:
1)Pitääkö mahtua autoon? meillä rajoitti vaihtoehdot vähiin.
2) Aiotko kulkea lumihangessa? Vaatii hyökkäysvaunut mallia Emmaljunga tms. Emmaljungilla olen nähnyt kuljettavan säällä kuin säällä, mutta eivät sitten mahtuneet kyseisen perheen autoon. Mutta tosi käytännölliset ja pitkään, menivät myös 3 lapsella, kun isoin seisoi seisomalaudalla. Niissä oli hyvä vauvan ja 2 v:n nukkua. Nämä siis jos aiot kävellä päivittäin jonnekin, esim kerhoon.
3) Ota ehdottomasti sellaiset, että selkänojat taittuu erikseen. Jossain mallissa on omat kuomutkin, mutta noi selkänojat on must, Urho voi keikoilla pystyssä kun nuorempi nukkuu.
4) Peräkkäinistuttavat kulkee kapeista ovista, esim junaan, mutta takapenkissä ei ehkä viihdy vanhempana, käyttöaika siis lyhenee. Meillä olis menneet varmaan pidempään kuin ne vierekkäinistuttavat, kun ei olis yltänyt tappelemaan :)
tuuti
Hyvä, että mies muisti.
Vesirokosta, meillä ei ole esikoineenkaan sitä sairastanut, kun on koti ja mummo hoidossa vain ollut eikä kerhoissa kukaan ole ilmeiseti tautia kantanut. Missäköhän iässä se kannattaisi sairastaa? Eipä silti en sitä kaipaisi kesäksi ainakaan. Voi Saaraa, mutta nythän se on sitten sairastettu. Tompan näppylät on mojovia, mutta koska niihin ei liity kutinaa eikä kuumetta ainoastaan ulkoilua itikoiden parissa ne eivät ole rokkoa. Nyt olen keksinyt sumuttaa Tompan lakkiin hyttyskarkotetta.
Miitit olisi kiva tavata myös kun tavallaan kaikki ovat jo niin tuttuja. Ja jos me Helsinkiin tultaisiin niin tapaaminenhan olisi järjestettävä. Ryhmästä. kävin tutustumassa myös ryhmiin, näyttivät ainakin hienoilta.
Hammashoitolasta, ihmettelen miksi sinne on 1-vuotias raahattava, voisivat postissa lähettää ohjeita ja sen hammasharjan jäisi nekin ajat oikeille potilaille.
arvioi pikkuäiti
Perustin nyt sen suljetun ryhmän Huhtikuun Helmet 2009. En ole varma miten se toimii, mutta rohkeasti joku voisi kokeilla sinne littyä niin katotaan miten homma etenee.
ja laitoin hakemuksen suljettuun ryhmään, nyt vissiin päkkänän täytyy mut hyväksyä tai jotain... katotaan onko tässä mitään järkeä.
Nyt meen suihkuun ja lähen aikasin nukkumaan kun koko päivän on vaivannu pieni ärsyttävä hedari. Ei oikein taju kankaalla mutta häiritsee koko ajan.
Hedari-Satuilija ja nukku-Aamu
Yritin käydä liittymässä suljettuun ryhmään, mutta kysyy jatkuvasta käyttäjätunnusta ja salasanaa, eikä päästä minnekään. Samanlaista jumppaamista kuin joskus sivujen "uudistuksen" jälkeen. Onko joku muu onnistunut?
Sylvi putosi tänään vaunuista päälleen kaupan kassalla. Neiti on jo aikaisemminkin noussut vaunuissa seisomaan ja mun olis pitänyt tajuta laittaa vyöt kiinni jos käännän selkäni hetkeksikin. Huono äiti. Onneksi olin ostanut mansikoita, joilla Sylvi rauhoittui. Ja onneksi tuli iso itku, muuten olisi ollut vakavaa. Neiti on ollut pirteä itsensä koko illan, joten ei kai tapahtunut mitään pahempaa kuin kuhmu.
Stokkalta ja varmaan muualtakin saa muuten Bonne Mama -merkkistä hilloa ja keksejä. Naureskeltiin naapurin kanssa, että niillä voi tehdä itsestään hyvän äidin. ;) Täytyy kai syödä enemmän hyvän äidin keksejä, ettei lapsi putoile enää kivilattialle.
t. Tsili&Sylvi
...kuullostaako tutulta?! Musta alkaa tulla kohta papukaija. Eheheh! Mitään muuta joudukaan tekemään kun varoittelemaan, estelemään ja muistuttelemaan. Silmät saisi olla selässäkin.
Voikohan rade jäällä päälle? Sanden rade kuullosti joo kyllä aika hauskalle :-) Mulla ei ollut eilen aamulla hauskaa kun vasta käsilaukkuun laitettu autonavain päätti hukkua juuri hoitoonlähtö hetkellä. Siinä vaiheessa Saku hyperventiloi kun ei päässytkään ulos kun oltiin jo kerran ovenkahvassa kiinni. Isosisko heräsi ja tuli auttamaan koska ei saa nukuttua kun huuto oli niin kaamea. Lopputulos, jos käsilaukun vetskari on auki tippuu sieltä autonavaimet ulos ja joutuvat hukkaan. Mä olen siis vielä ihan radessa. Tosin, mulla on nyt niin turvonnut pötsi, että jos en tietäisi hilloviikkojen juuri alkaneen luulisin olevani raskaana. No voi huh, onneksi ei sentään ;-)
Tsadaa, meillä alkoi tänä aamuna taas YSKÄ! Johan ehdin sanomaan, että se oli oudosti hävinnyt sitten joulun. Juu, ja Sakulla on taas vatsa sekasin.
Voi saaraa ku sai vesirokon. Hyvä jos alkaa paranemaan. Olen kyllä ymmärätänyt, että sitä helpompi mitä pienempi lapsi. Meillä esikoinen oli ehkä 4 kun sairasti sen (kenties ehkä jos muistan oikein). Sille nousi tosi korkea kuume ja se oli ihan pelistä pois pari päivää.
Nyt meillä ollaan avattu taas sanallista arkkua. Jo kerran keksity kii (kiitos) ja äiti on löytynyt uudestaan. Muuten höpötetään siansaksaa tai puhutaan höö, hyy, hymmmm jne.
Jostain syystä tuntuu, että ymmärrys on kasvanut viimeaikoina. Aamulla se vie mut sormesta mikrokaapille koska haluaa että sinne laitetaan maitopullo. Sen jälkeen mennään repimään sohvatyynyä joka laitetaan lattialle. Sen päällä sitten saku köllöttää ja juo maitonsa. Muutenkin kun nyt pyytää, että tuo äitille nalle puh tai mennäänkö hakemaan jotain niin ne alkaa mennä jo perille. Ehkä se sitten hokasi, että äiti puhuu joskus jotain järkevääkin?!
Voi kurjaa kun äitsykän tekstin hävisi. Mulla ei häviä tekstit, vain nettiyhteys pätkii tasaseen tahtiin. 14 veestä voi ollakin jo apua lastenhoidossa. Ainakin meidän 11 vee joskus innostuu kun on tajunut, että sakunkin kanssa voi leikkiä. Ja ai kun saku tykkää. Sisko on sen idoli.
Sanden leffa kuulosti mukavalta. Mä olen mennossa tyttökavereiden kanssa huomenna sitä katsomaan. Toivottavasti pysyn hereillä koko leffan ajan. Se kun ei ole mun vahvimpia puolia. Lauantaina tuli nukuttua kotisohvalla prinsessa ja sammakko leffan jälkipuolisko.
Mä en ole vieläkään saanut tilattua sitä hammaslääkäriä tolle vesselille. Lisää hampaita on kai tulossa kun tänään lusikka suussa itketti kovin.
Meillä on menty nukkumaan nyt monesti jo aika aikaseen 20.10, 19.30 ja 20.00. Tänään meni kyllä lähemmäs yheksää ennekuin nukahti. Oli taas kutinat päällä niin ei simahtanut niin helpolla. Aamuissa tapahtunut pientä edistystä 05.08 sijaan herätty 05.13 ja 05.20. Nyt kun ollaan nukahdettu ajoissa ei kyllä uni enää maistu tuon jälkeen. Köllötellään ehkä vartti ja sitten noustaan. Ihmeen hyvin olen jaksanut tällä viikolla eikä ole ottanut pahemmin kupoliin tuo herääminen (vielä). Sandelle onnittelut unikoulun aloittamisesta. Meillä muuten esikoinen nukkui pinnasängyssä varmaan 3 veeksi asti.
Nyt katson huoliiko tämä palsta romaanini ja sitten saatan hetken katsoa urheilua.
JK: ei millään tule viesti perille, prkl! Ehdin tässä välissä sitten lukemaan uusimmat viestitkin. Satuilija, käyn katsomassa onko liittymispyyntö tullut tänne asti. Paranemista hedariin. Tsilille, hus pois tuollaiset huonoäiti fiilikset. Meillä saku roikku rattaista kaulastaan kun oli valunut jalkopäästä alas, mutta pää oli liian iso ;-) Reps!
Pitääkö siihen rekisteröityä ikään kuin uudelleen? Eli kun kirjaudun ensin näillä tunnuksilla millä tänne pyydetään vielä kirjautumista, mutta nämä ei kelpaa vaan pitää ilmeisesti rekisteröityä? Kokeilin, mutta sitten lankaannuin. Ehkä yritän uudelleen.
Tälle päivälle luvassa sähkökatko juuri lounasaikaan. Netissäkään en voi roikkua kun tämä pöytäkone tarvitsee verkkovirtaa. Ja Tomppa taas tahtoo mokkulan.
Meillä isommat oli vesirokossa yhtä aikaa esikoinen n 3 v keskimmäinen reilu 1 v. Esikoinen katsoi telkkaa 2 vrk ja sai 20 näppyä, keskimmäinen karjui 2 vrk ja sai 1000 näppyä. Ihotyyppi vaikuttaa enemmän kuin ikä ja tv:n katselu on parasta tekemistä sairaana, olisi siis hyvä että lapsi jo ymmärtää katsoa telkkaa.
tuuti, loistava kasvattaja ja filosofi ;)
Jupella olisi ollut keväällä tilaisuus saada vesirokko, kun tuttavaperheessä oli, mutta otimme 2 viikon varoajan, kun ottaisin vesirokon meille kiitos sitten 3 v iässä. Tosin taitaa tulla ensi talvena, kun päiväkotiin menee...
Eli pitää olla kirjautuneena. Sen jälkeen etsitte Huhtikuun Helmet 2009 ryhmän ja painatte nappia hae jäseneksi (tai jotain sellaista vastaavaa). Se tulee minulle näkyviin listalle, että ko. henkilö hakee pääsyä ryhmään ja sitten pääsen sen hyväksymään.
Nyt odotan hyväksyntää tai hylkäystä. Sähköt tuli takaisin joten voinpa keittää vaikka kahvit odotellessa. Tompan sain nukkumaan päiväunia sänkyyn joten täytyy jotain hiljaista askarrella tässä kun ei imuroidakaan voi. Pankkissakin pitäisi käydä, nettisellaisessa.
Laitoin saatteeksi jotain höpinää ja hymiön, sitten tajusin, että tulikohan mun nimimerkki jotenkin siihen mukaan, että Päkkänä tunnistaa kuka olen. Kai se sitten tuli. =)
Nyt meen pitkäkseni kun on kerrankin mahdollisuus. Yöllä pyörin pitkään valveilla ja sitten kun vihdoin torkahdin, niin pinnis alkoin itkemään.
t.Tsili
Kaikki uudet hakijat on hyväksytty ryhmään. Sieltä löytyi Pikkuäiti, Tsili ja Emminen.
Päkkänän ohjeilla löysin ryhmän. Nyt ihmettelen, miten se eroaa tästä sivusta, mutta sekin selvinnee aikanaan
Urholla on kuulemma nimipäivä, onnea!
tuuti
Tänäänkö on? En kalenteria tässä näe.
Ryhmään keskusteluja ei pääse lukemaankaan kuin siihen hyväksytyt käyttäjät, koska se on lukittu ryhmä, vai olenko ymmärtänyt oikein? Muutoin ei eroa tästä sivusta, eli mikä on hyvä. Kuvia sinne on kiva laittaa kun omat kuvansa voi poistaakin jos tuleekin katumapäälle tai jos lähettää vaikka väärän kuvan ja kuvat saa suurennettua.
Sinnehän voisikin siirtyä vaikka kokonaan jahka porukka sinne löytäisi. Pojat katsoo pikkukakkosta nyt alkaa neppajymykerho ja jotain ne meidän pojatkin jymyää...
Joku oli perustanut jo jonkun ryhmän minkä nimi oli HuhtiVauvat2009. Siellä oli yksi kirjoitus nimimerkiltä Mj81. Ryhmä ei kyllä nyt ollut suljettu.
Mutta mitä mieltä olette, eikö kuitenkin perusteta ihan omalla nimellä oleva ryhmä Huhtikuun Helmet 2009 ja laitetaan se silleen suljetuksi että voidaan tosiaan laittaa sitten vaikka kuvia ja sopia treffeistä paremmin ilman suurempaa yleisöä?