***Huhtikuun Helmet 2009 Kesäkuuhun***
Kommentit (91)
Me ei siis tällä kertaa osallistuta kun lupauduin hoitamaan siskon lapsia että pääsee lääkäriin, ilman niitä.
Mutta nyt tuuletusta! Aamu on käynyt potalla ja osannut tehdä pissat sinne, jo useamman kerran. Ukki meillä totesikin että taitaa tyttö osata tehdä kaikkea muuta ennen kun kävellä sinne huussiin.
Onnea muuten täältäkin kautta vielä verticialle! Toivottavasti ootte jo kotiutunut ja saanut jotain arjestakin kiinni.
Oltiin mökillä ja ukki oli hommannut mokkulan joten pääsin välillä lukemaan viestit, kunnes ukki lähti koneineen. Mutta oli sen verran hidas etten jaksanut ruveta kirjottamaan. Ja kommentoitavaa oli paljon, mutta enpä jaksa enää muistaa mitä ne oli.
Sande saa meistä kyllä välillä seuraa, vaikka keskeneräseekin paikkaan. Meillä kun vissiin huputetaan toinenkin puoli taloa, joten ikkunasta näkymät on kohta muovia.
Uusin juttu meillä on varpaiden erittäin läheinen tutkiminen ja nöyhdän tai muun roskan pois nyppiminen, siis omien varpaiden. Nenä melkein lattiassa tutkii varpaitaan. Ja neljäs hammas näytti tulleen, ja lisää vissiin tulossa kun sormi etsiytyy suuhun aika tiuhaan tahtiin.
Eilen tuli kyllä oikein huono äiti fiilikset, pariinkin otteeseen. Ensin tyttö maiskutteli pikkukiviä suuhunsa, kun näytti siltä ettei meinannu edes sylkästä suustansa, niin menin ottamaan pois, sithän se vasta sinne kurkkuun solahtikin. Onneks sai yskäsemällä vielä pois. Ja toinen fiilis tuli kun heräs päikkäreiltä jo kolmantena päivänä peräkkäin nukuttuaan 1/2 tuntia, kiukkusena tietenkin. No ajattelin fiksuna et saattaa nukahtaa uudestaan kun annan aikani sen olla, no eipä nukahtanu. Menin nostamaan niin kädet osu märkään, ajattelin että pissathan ne läpi oli mennyh kunnes lääkeillä turrutettu nenäni otti viiveellä hajun... Ja sitähän kakkaa oli niin että jouduin pesee koko kylppärin lattian. Ja tietenkin ne kaikki vaatteet. Jep, eipä siis ollu turhaan heränny. Aamu kun herää heti kun tulee kakat housuun.
Mutta kuitenkin erehdyttävästi näyttää siltä että meillä on siis siirrytty kuitenkin 1/2 tunnin uniin, tänäänkin on menty niin. Onneks nukkuu yöt, mutta saattais olla paremmalla tuulella ja eikä haluis koko ajan seuraa jos nukkuis enemmän.
Nyt puhe on jämähtäny, mutta tuntuu että liikettä on tullu. Välillä yrittää karhukävelytyyliä, ja kaikkea vasten nousee nyt ahkeraan.
Josko tämä tällä kertaa...
Kaikille kaunista kesäpäivää!
Satuilija ja Aamu
Nyt on kuukausi vaihtunut ja juhannus jo pian...Me mennään jussina Naantaliin tervehtimään muumeja. Joskus pari vuotta sitten käytiin siellä ja silloin oli aika vähä porukkaa, et oli kivaa!!Ja isommat muksut tykkää viel muumeista.
Meillä on pikkumies ottanut ensimmäiset askeleet noin viikko sitten, pieniä pätkiä kävelee. Kiipeilee sohville ja kaikkeen muuhunki mihin pääsee. Ja ne kaukosäätimet on in!
Ite vanhenin tuos eilen, et nelikymppi lähestyy...
Onnea Verticalle ja koko perheelle!
Jos joku tietää kuka tartteis toppahaalaria....
Mulla olis oikein hyvä Reiman minitec vaal.sin toppahaalari jos kiinnostaa, koko 74cm...
Eilen alko lapsilla uimakoulu, kestää kaksi viikkos, kuskausta riittää...Mut kiva että tykkäävät uida.
Nyt upea aurinkoinen sää, koko päivän vettä satanut, nyt sit aurinkoa kun nukkumaan pitää kohta mennä...(tai muutaman tunnin kulutta vasta tää äippä kömpii sänkyyn)
Mä oon niin iloinen ku paino tippunut 2kk 13kg, viel on taivalta edes päin...
Nyt pitäis yhtä rapsuttaa selästä, et kirjoittaminen aika hankalaa..
Onko kenelläkään ideaa, kuinka viettäis hääpäivää, meillä tulee nyt 5v täyteen..
palataan, äitsykkä3 ja Luukas 1v kohta 2kk päälle
Tompalle tuli täyteen eilen 14kk. Äitsykkä vanheni toissapäivänä ja minäkin ehdin vanhentua vielä tällä viikolla. Muistelin tässä nuoruuttani kultaista teini-ikää jolloin mielestäni olin vanhempi ja viisaampi kuin muut ikäiseni jopa ainekirjoituksen opettajakin laittoi joskus aineeni perään, että kypsää pohdintaa. Olin siis teini-iässä erittäin viisas ja kypsä (hah). Siksi tämä ikääntyminen tuntuu hyvältä alan lopultakin saavuttaa oman ikäni. Suuri viisauteni ja älykkyyteni ei tosin seuraa mukana vaan mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähemmän huomaan viisautta olevan. Muutoin oikeastaan tunnen itseni nuoremmaksi kuin teini-iässä jolloin kaikki maailman murheet oli hartioillani, kysä ja syvällinen kun olin.
Mutta idea hääpäivän viettoon. Itse haaveilen illasta, että lapset olisi hoidossa kummatkin ja voitaisiin miehen kanssa siivota oikein kunnolla tämä huusholli. Eilen pesin saunan ja totesin, että pitäisi siivota useamminkin. Jos oltaisiin niin väsyneitä ettei jaksaisi siivota voitaisiin tietysti lueskella tai katsella jotain ihan kaikessa hiljaisuudessa kun siihen harvemmin on kahden radioäänen pauhatessa mahdollisuus. Meidän pojista tulee varmaan jotain radiokuuluttajia äänen volyymi ja verbalisuus on sitä luokkaa. Miten ne jaksaakin mölytä koko ajan?
Ei kun ihan oikeasti, viisivuotis hääpäivä jäi meiltä juhlimatta, mutta äitsykälle ehdotan vaikka pientä minilomaa kylpylässä kahden miehensä kanssa. Mukavaa hääpäivää!
Tulipas tässä höpätystä, ei tätä kantsi lukea en itsekään jaksa tarkistaa. Olen juonut vasta kupillisen kahvia, meen hakeen toisen kun lähetän tämän. Ai juu ja Tomppa nukkuu yhäti yöuniaan nukahtivat velimiehensä kanssa jo ennen kahdeksaa.
Kylpylä kuulostaa kivalta, tai vaikka ihan illallinen kahdestaan miehen kanssa. Ja kotiin/hotelliin nukkumaan. Tai teatteriin?
Me vietettiin aikanaan 5 v hääpäivää niin, että mies oli Iron Maidenin keikalla ;) Se ihan oikeesti soitti mulle joskus keväällä, että tuolloin ois Iron Maidenin keikka, voiks hän mennä? Mä sanoin, että joojoo, hekoheko ja se osti liput keikalle, kavereiden kanssa. Sit joskus vähän ennen hääpäivää tajus, että hups, sehän on hääpäivä. Oli vähän nolona ja juhlimme viikkoa etukäteen. Mutta tätä en siis kenellekään suosittele :)
Mulla kans neljäkymppiä lähestyy taas tällä viikolla, auts.
tuuti
Moro,
Meidän matka meni mahtavasti! Inka on maailman reippain pieni matkaaja. Jaksoi hienosti mm. 10-tuntisen kaupunkipäivän. Lentomatkat meni myös hyvin, mennessä nukahti juuri ennen laskeutumista ja nukkui vielä kun saatiin tavarat ja siirsin vaunuihin ja kentällä vielä puolisen tuntia ennen kuin lähdettiin sit koti asuntoamme. Poistullessa nukahti syliin kun kone alkoi rullaamaan kohti kiitorataa ja heräsi seuraavana aamuna klo 10.15 omassa sängyssä.
Oli kivaa ja voisi lähteä uudestaankin. Oma asunto oli hieno juttu. Muuten vink vink AirBerlinillä on tällä hetkellä kampanja, jossa myydään lentoja Berliiniin alk. 29e/suunta, myyntiaikaa vielä huominen, matkustusaika heinä-lokakuu. Että matkakuumeisille kotihoidontukilaisille siitä.
Miitti huomenna klo 13:kos aika? Piritta paikka, sen ymmärsin. Me voitais Inkan kanssa tulla. Testattaisiin näin kotimaassa noita kaupunkinukkumistaitoja. ;)
Verticialle valtavat onnittelut pikkupojasta. :) Ihana. Ja kertakaikkisen mahtavaa, että synnytys sujui noin hyvin. Kiva oli lukea, että henkilökuntakin oli tällä kertaa mukavaa.
Inkakin sai taas serkun maanantaina (toinen jo oman syntymänsä jälkeen). Hirmu pikkuinen tyttö syntyi. Tai no hirmu ja hirmu, mutta 2700g, on se melkein kilon vähemmän kuin Inka. :)
Tekonauru. Inka kyllä osaa tekonauraa. Välillä kun hänellä on tylsää, hän alkaa nauraa vain nauramisen riemusta. Hyvä piirre ihmisessä sekin. :) Rennolla otteella. Tekonauru päättyy aina oikeaan nauruun, iloista kuultavaa sekin.
Sanden huolia vähentäisin.
Pikkuäitille ja Tuutille vanhenemisonnittelut. Juhlistakaa päiviänne jotenkin. Onhan se hyvä syy.
Suljettu ryhmä? Sandekos sen ilmaan heitti. Mulle käy se ja tääkin vanha.
Ai juu. En oikein osaa tulkita puhuuko lapsemme jotain. Välillä epäilen että hakee sanaa äiti ja jotain muitakin. Saksassa oppi matkimaan variksia ihan neuvomatta. Alkoi vain raakkua kun kuuli variksen ääntelevän. Nyt sitten osataan mitä sanoo lammas ja varis. Ja koira. Tosin joskus koirakin sanoo bää.
Lyyti
Äitsykälle onnea hääpäivään ja vanhentujille onnittelut myös! Jotenkin sitä pitää itseään ja läheisiään (okei, lasta ei nyt lasketa) aina samanikäisenä. Ystäväpiirissä on jo vietetty monet nelikymppiset ja ens vuonna on ekat 50-v pippalot. Eli ei kai tässä enää ihan nuoria olla.
Inkalla mahtavat matkaunenlahjat! =) Kurkkasin noita AirBerlinin tarjouksia ja kaikki halvat lennot olivat sellaiseen aikaan, ettei lasta haluaisi lennättää. Kiva kuulla että teillä oli kiva reissu!
Pää ei toimi ja silmät luppaa, sillä yöheräilykausi on taas alkanut. Tekstikin varmaan mitä sattuu. Sylvin suussa on pari hammasta tullut juuri läpi ja turvotuksesta päätellen perässä seuraa ainakin neljä. Nukkumaan siis mars, ennen kuin itku taas alkaa.
t. ZZZZZZZZZZZZili
Toivottavasti vielä näette tämän ennen huomista miittiä, tai sitten vain muuten ette ole ihan just yhden aikaan lähdössä jo pois Pirittasta.
Me saatetaan nimittäin tulla hieman myöhässä, riippuen nyt Inkan heräämisajasta yms. Mä nimittäin yritän saada lapsen nukahtamaan ennen kuin tullaan sisälle, joten tullaan kun Inka luovuttaa ja nukahtaa.
Lyyti
Mukavat miitit sinne Helsinkiin, tänään pitäisikin olla kiva poutapäivä kun taas viikonloppuna sataa.
Äitsykkä, Tuuti ja minä olemmekin sitten melkein kolmoset enkä nyt tarkoita sitä horoskooppia.. no vähän eri vuosina ollaan synnytty, mutta tsilikös sen sanoi, että samanikäisiksi sitä vanhentuessa tullaan. Mieskin puhui jostain työkaveristaan, jota oli pitänyt ikäisenään, että toinen otti ja täytti viisikymppiä.
Hauskalta kuulosti Lyytin porukan reissu, Inka taitaa eläimmet kiinnostaa, tuleekohan hänestä isona eläinlääkäri? Ja sitäpaitsi jotkut koirat näyttää lampailta.
Katsoiko kukaan it-porukka nimistä sarjaa tuli muistaakseni kakkoselta pariinkin kertaan uusintana nyt talvella? Siinä "neuvottiin" jos googlaa sanan google netti räjähtää, ettei pitäisi leikilläänkään kokeilla. Se oli ihan päätön ohjelma.
jahas nyt lähden juomaan kahvia, aamukahvit täysin juomatta..
Kun neljänkympin raja lähestyy muistakaa huolehtia decoltestanne. Nyt lähdemme ulos ja sammutan netin. Marakoonilaatikko on uunissa eilen kun tulin kaupasta väsyneenä tuskailin, että marakoonitkin jäi ostamassa, oli pussissa yhteen laatikkoon rooneja.
On hiljasta palstalla niin ajattelin pika pikaa laittaa nopsakasti kuulumiset. Ei tuo anna nyt pidemmälti kirjoittaa.
Vatsat on ollut sekaisin sekä mulla että sakulla. Saku oli 2,5 päivää pois hoidosta. Minä yhden päivän töistä.
Tänään menisin allergiatesteihin sakun kanssa mutta sataa kuin esterin peestä niin en jaksa. Toissapäivänä oli tullut kalasta kauheat läikät. Nyt ollaan taas kortisonilla ja zyrtecillä.
Toivottavasti miitti meni mukavasti. Eilen taisi ainakin sää suosi.
Paremmalla ajalla lisää.
Oli ihanaa kuulla, että Verticialla sujui synnytys hyvin ja niin pian kotiuduitte pienokaisen kanssa. Hän syntyi sitten samana päivänä kuin Nausikaan isomummo 81v.
Oi kamaluus Sakun mahdollista kala-allergiaa. Mulle itselle kala olisi menetys samassa sarjassa kuin monelle suklaa. Toivon, että vaikka nyt oliskin allerginen niin menisi iän myötä ohi.
Me ei kyetty Pirittaan miittaamaan. N yleensä nukkuu 12-14(15) Enkä oo yhtään varma, että nukkuisi vaunuissa kuten sängyssään.
Sensijaan käytiin aamu-uinnilla ja Nausikaa heitti niinsanotusti talviturkin Munkkiniemessä mereen. Munkassa on aika ihanat rantafasiliteetit ja uinnin jälkeen otettiinkin lämmin suihku. Suihkuun siellä pääsee klo 10-18. Eikä se merivesi niin kylmää ollut, jopa 18 asteista.
Ostin lapselle Eucerinin kids aurinkorasvaa 25-suojakertoimella, koska se sisälsi vain fysikaalista suojaa (ei kemikaalista). Toisena samankaltaisena vaihtarina ois ollut Widmerin vastaava. Harkitsen myös Uv-suojavaatteita, mut mietin ostaisko pihinä paidan koossa 92/98, ni menisi ensi vuonnakin...eikä toi kovinkaan iso ole nytkään.
Haaveilen matkasta pisteillä Ålesundiin. Tai muualle. Viime kuussa oli kirjoittelua pisteillä lentelystä. Jos jollain on Sassin pohjoismaiden pisteet kasassa niin kaukaisin ja eksoottisin kohde taitaa olla Huippuvuoret. Siellä oli ehkä puhtain ilma, mitä oon koskaan hengittänyt, mutta mua ahdisti hirveesti se puuttomuus.
Kanniskeleeko kukaan teistä Manducalla tai Ergolla? Sellasen hommaaminen harkinnassa tai lähinnä siis isälle noihin paikkoihin mihin vaunuja ei voi työntää.
Mukavaa viikonloppua sateesta huolimatta toivoo Tiuhti ja Nausikaa, joka haukkasi saippuasta rouhean palan.
Hiljaistapa on ollut täällä. Kuinkahan Nausikaalla kupli saippuan syönnin jälkeen? Tomppa ressu meinasi tänään tukehtua maissihiutaleisiin kaikkea sitä pitää lapselle syöttämäni. Meinasi tulla äitillekin jo hätä, mutta säikähdyksellä selvittiin. Oli aika väsynyt mies rassukka nukahtikin jo seitsemältä yöunilleen, joten tiedossa on aikainen aamu. Tompalle kala maistuu myös tänään siitä osoituksena söi paistetun muikun aamupalaksi. Itsekin tykkään kalasta, mutta minusta muikut on kissanruokaa paitsi kalakukossa. Minulla oli kissoja jotka osasivat sanoa Muikku! Tai ainakin niin luulen.
Vettä on satanut eilisestä illasta saakka lähes taukoamatta. Yöllä satoi myräkän kanssa. Tiuhti kyseli kantorepuista. Meillä on se mikä se nyt on millä meidän n.13-kiloista ukkelia en jaksa kantaa mihinkään eikä se ollut kätevä pienemmällekään lapselle. Mutta ei se Tiuhtin kysymiä merkkejä ole joku muu ei hyvä. Onneksi Tomppa jo kävelee helpottaa elämää paljon.
Nyt lähden saunaan. Mukavaa loppuviikkoa!
Täällä räkäillään edelleen. Laskin tuossa, että olen nyt ollut enemmän tai vähemmän kipeänä reilun kuukauden. Inka myös. Välillä saatetaan olla pari päivää ns. terveenä ja sitten alkaa taas nenä vuotaa. Onkohan meidän koti homeessa.. Allergiaa ei ole, ainakaan mulla ja ihan flunssalta tää tuntuu.
Miitissä oli oikein mukavaa, kiitokset vain Tsilille, Sandelle ja Kekkosille. Urho ja Inka kunnostautuivat sisäänheittäjinä kököttäessään vuoronperään Pirittan eteisessä. Eivät kylläkään kovin toimivina sisäänheittäjinä, sillä ihmisten täytyi kiertää nämä keskellä olevat pienet ihmiset päästäkseen sisään. Lapsethan vain tuijottivat, että ketäs te ootte.
Tiuhti, meillä on se Manduca. Kannetaan sillä edelleen välillä, kun tarvetta on. Noista kahdesta mä suosittelisin Manducaa, paremmat säädöt. Me ostettiin omamme Herttoniemestä liikkeestä nimeltä Viipero www.viipero.net koska siellä sai sovittaa sekä Ergoa että Manducaa että kumpi tuntuu paremmalta itsellä päällä. Sellainen kiva kotipuoti, lähinnä siis nettikauppa, mutta pitää muutamana päivänä kotonaan auki. Sivuilla näyttää lukevan, että on juhannuksesta pari viikkoa kiinni, mutta ehtiihän tässä vielä käydä ennen juhannusta jos innostut.
Kurja kyllä jos Sakulla on allergioita. Vaiks tosiaan pikkulapsiallergiathan voi parantua ja ilmeisesti ei oo mikään maailmanloppu vaikka jollekin allerginen olisikin. Mut inhottavia oireita ennen kuin tietää mitä välttää. Sanoo ihminen, joka ei ole allerginen millekään, mutta isot pojat on kertoneet.
Mukavaa sadesunnuntaita kaikille. Meillä piti olla tänään leikkimökinpystytystalkoot (miksi ei enää näin aikuisena tule pelattua hirsipuuta, kun osaa näin hienoja pitkiä sanoja!?) mutta taitaa jäädä väliin, kun vettä tulee edelleen kuin sieltä e:n p:stä. Saakohan Inka mökkiään ikinä? Ensi viikon miehen vapaapäivät menee reissussa. Mennään katsomaan sitä Inkan pientä uutta serkkua. Ihq.
Lyyti
Voi että kun jaksaa tuulla, sataa tai tihuttaa. Meinaa mennä jo hermo täällä sisällä kun kokoajan kolutaan samoja leluja tai samaa kattilakaappia jne. Iltapäivällä kyllä uskallaudutaan ulos, pitänee vaan pistää sitten kaikki kamppeet suoraan pesuun. Tai sitten mennään kaupoille kun pitää ostaa pikkusia muovikoreja. Nekin kyllä jo kerran ostettiin mutta taisi jäädä kauppaan. Tällä kertaa syyllinen en ollut minä ;-)
Kurja kuulla että nuha jatkuu Lyytillä ja Inkalla. Mulla oli ihan sama tunne kunnes tällä viikolla olen huomannut, että taitaa olla ensimmäinen viikko sitten about joulun kun sakulla ei vuoda nenä eikä sitä yskitä. Oho!
Meillä on nukuttu nyt kaksi aamua joko seiskaa tai puoli kasiin. Ennenkuulumatonta! Joka ikinen aamu kyllä herätään 05.07 tai 05.08, että osaa ollakin tarkka poika. Silloin kippaan sen pariin kertaan vielä omaan sänkyyn. Kuuden aikaan tullaan mun kainaloon ja nyt olen jopa saanut sen siihen nukahtamaan. Helpottaa kummasti kun ei tartte olla ennen kuutta pystyssä.
Meillä on Manduca. Tosi hyvä oli silloin kun saku oli pieni. Edessä sitä on aika mahoton enää kantaa. Enkä tuota 13 kilosta pahemmin jaksakkaan. Tosin tuohan menee sitten selkään ja sen takia sen ostin kun ajattelin että jos mies kantaisi sitten selässä. Vielä ei olla kokeiltu. Me ostettiin tuo Keravan Vekaravintistä, jossa pääsi myös kokeilemaan ja oli henkilökohtainen palvelu.
Eilisessä tuulessa ja tuiskussa oli oiva ilma tehdä terassiremonttia (not!). Jopa kiinni ollut aurinkovarjo 40 kg jalassa oli kaatunut. Lohdutuksen sana Inkalle, kyllä se leikkimökki sieltä vielä tulee. Kesähän on vasta aluillaan.
Saku on päikyillä joten pitänee mennä tekemään jotain mitä ei pysty punnus puntissa tekemään.
Täällä on ollut aivan kamala ruokahalu viime aikoina. Johtuneeko siitä "vatsapöpöstä" tai ylenpalttisesta touhuamisesta, mutta tuntuu että ruokaa saa olla lappaamassa pojan suuhun ihan alati.
Muutakin oli mielessä mutta jätetään toiseen kertaan.
Sanoo meidän vanhempi lapsi aina sopivan tai epäsopivan tilaisuuden tulle, tässä lie sopiva tilaisuus jos Lyytillä niiskutellaan. Sakun aikaisuus on tarttunut netin kautta Tomppaan. Herra nukahtaa seitsemän aikaan illalla yöunilleen ja herää mukavasti kuuden pintaan. Nyt hän nukkuu yhä päiväunia joten näin myöhäiset ja pitkät päiväunet voisivat nyt merkitäkin myöhempää nukahtamishetkeä ja täten pitempää aamua.
Vaan onhan se hyvä, että illasta nukahtavat ajoissa ja aikaiset aamut alkaa tälläkin hoitovapailevalla, joka sai kesäksi sitten töitä. Jos täältä keskeisestä Suomesta vaietaan tahi hiljennytään hetkeksi on lähdetty muihin töihin tietokoneen ääreltä. Kesälomareissukin kyllä tehdään jonnekin luultavasti sen verran on miehen kanssa yhteistä lomaa (jes mullakin kesäloma!) Onko kukaan käynyt Powerparkissa? Vähän siitä Helsingistäkin haaveiltiin Korkeasaaresta ainakin, mutta sinne Lintsille ei taida uskaltaa mennä? Ainakin tällainen maalaissakki joutuisi alakynteen heti kättelyssä. No kunhan höpötän, uusi autokin olisi tarpeen varsin kun lähden töihin on mutkikasta yhdellä autolla sumplia menot tai lainattava röyhkeästi anopin autoa.
Mukavaa alkavaa viikkoa! Otan mielelläni vastaan kesälomaideoita lapsiperheelle Suomessa. Täytyy olla jotain jännää 4veelle jotain pientä 1veelle ja äitille 34veelle kauppoja..isillekin ehkä autokauppoja tms..
Mitä meillä tapahtuu kun laitoin Sakun nukkumaan 19.30. Ei ois tullut unien pitkittämisestä yli kasiin sitten mitään. Siis joko herää kohta ja kukkuu sitten puoleen yöhön tai herää ennen kukkoa aamulla. Kumpikohan ois parempì?
Vai pikkuäitikin meinaa suuntaa töihin!!! Menetkö vaan nyt kesäksi vai jatkatko siitä sitten pidempäänkin? Miten poikien hoito järjestyy? Ja ihan pakko on kyllä kuulumiset aina edes pikaseen tänne laittamaan :-)
Korkeasaari on kiva, seurasaari myös kiva kun saa syötttää kesyjä oravia ja ihastella joutsenia. Lintsille uskaltaa hyvin mennä, ilmainen sisäänpääsy ja sitten siellä on se seaworld jossa on upeita kaloja. Niistä varmaan kummatkin pojat tykkää. Ja jos tänne etellään eksytte, niin sitten on ihan pakko miitata. Vaikka sillä aikaa kun isäntä kiertää autokaupassa. Mulla on veli töissä autokaupassa joten jos vinkkaat etukäteen niin sieltä varmasti löytyy päiväksi teille käyttöön sellainen menopeli jota isäntä haluaa koeajaa. Naantalin muumimaailma ois varmaan kanssa kiva. Mua itseäni aikoinani ahdisti vaan se väenpaljous.
Hiekkalaatikolla istuttiin ja kaupassakin käytiin. Mukaan tarttui ne mitä pitikin sekä muutama pussi siemeniä. Auringonkukkaa ja rucola salaattia. Katotaanko onko joulu ennekuin ehdin sinne asti.
Mukavaa viikkoa täältäkin päin toivottelen!
siis koneet ja minä. Yritin avata tuolla ryhmät puolella meille sitä suljettua ryhmää, mutta tadaa kone kiukutteli ja jäi sit tekemättä. Että josko joku pitempi hermoinen ja halukas sen tekis. Ajattelin että jos ihmisiä kiinnostaa niin voidaanhan me sille puolelle mennä... jos haluaa avautua vähän yksityisemmin tai sopia jotain tarkkoja osoite treffejä. Kaikki ei kuitenkaan siellä fb puolella käy. Ja myönnettäköön että tykkään itekin tällä puolella käydä.
Aamulle ostettiin taaperokärry ja sillä se nyt vetää seinästä pinnasängylle ja takasin, siis olohuoneen seinästä. Välillä kurkkii ikkunasta työmiestä joka otti muovit ikkunan edestä, mutta jäi kuitenkin huputus.
Kuuluu höpinää pinnasängystä, täytyy kai mennä. Ja josko lisää kahvia että heräis... Olin töissä viikonloppuna, siis ilta/yö, ja kylläpä osaa vieläkin verottaa.
Myöhemmin taas enemmän. Kaikille hyvää alkanutta viikkoa!
Satuilija ja Höpöttäjä-Aamu
Nyt tuolla tytöllä on pakko olla jotain univelkaa: nukkunut jo 1,5h! =)
Räkätaudit hus pois! Lyyti, entäpä jos nuhasi onkin allergiaa? Nyt on ollut tosi paha siitepölykevät ja monillahan allergiat puhkeavat vasta aikuisena. Oletko kokeillut nenäsuihkeita?
Ja kiitos vielä Sandelle, Lyytille ja sisäänheittäjä-ovistoppareille miitistä! Inkan polvikävely on valloittavaa!
Pikkuäidille onnittelut töistä! Mukavaa vaihtelua, jatkuuko työt vielä kesän jälkeenkin? Omaa vaihtelua eli töitä odotellessa. Nehän on ihan kohta, plää. Ja ehdottomasti tuutte Tompan kera miittaamaan meitä muita, otan vaikka sairaspäivän töistä. ;)
Lintsillä riittää ihmetelemistä ihan pienillekin. Oltiin Sylvin kanssa kavereiden kaverina ja tytöstä oli jännää ihan vaan toljottaa laitteita (varsinkin kaikkia pää alaspäin -härveleitä, muistumia kohtuajoilta?) Elävä Lintsin pelle (kesätyöntekijä erittäin kuumassa pellepuvussa) kirvoitti Sylviltä samanlaisia ilonkiljahduksia kuin pienet koirat. Myös pellen nenää piti tökkiä. Poissa oli kaikki vierastaminen: pitäisi saada samanlainen pellepuku kotiin epäilyttävien sukulaisten ym. vierailijoiden peitoksi. =D
Meillä on ollut Manduca kohta vuoden (ostettiin viime juhannuksen junamatkaa varten) ja se on näppärä vehje, vaikkei sitä enää tarvi kovin usein. Ollut käytössä ihmisvilinässä eli tapahtumissa, minne ei viitsi tunkea vaunujen kanssa, näyttelyissä ja viime matkalla viinikellareissa ;) Päkkänän tavoin pitäisi treenata sitä selässä kantamista, siis lähinnä selkään laittamista. Ajattelin, että sillä voi kantaa kävelyyn väsähtänyttä tyttöä sitten isompana esim. metsäretkillä. Meidän manduca on käynyt myös Japanissa, missä työkaverini kantoi sillä 4-vuotiastaan väsyn tullen! Mutta kannataa tosiaan käydä reppuostoksilla asiantuntevassa liikkeessä, jossa neuvotaan säädöt kädestä pitäen, meidän reppu on muistaakseni Bebesistä. Ja Nausikaa mukaan testaamaan.
Siitä suljetusta ryhmästä vielä. Tykkään muuten ideasta, mutta mitenkähän kaikki harvakseltaan tänne kirjoittelevat löytävät sitten sinne? Kiva lukea kuulumisia myös niiltä. Edelleen mietin mitä esim. PötsiPamelalle kuuluu - ehtisiköhän Pötsis ja muut kirjoittelemaan joskus tänne vielä kun pienet eivät enää ole niin vaativia? Tai siis sitten kun tämä puntissaroikkumiskausi on kaikilla ohi. ;)
Nyt ton on pakko herätä, huoltoyhtiö huudattaa lehtipuhallinta. Lehtipuhallinta, kesäkuussa?!!?
t.Tsili&superpäikkäriSylvi
Tompallakin pää täynnä on ja jotkut oikein isoja, mutta kyllä aivan itikoiden tekoja ovat. Mietin olisiko Saarallekin aiheuttaneet ötökät allergisen reaktion? Tomppaa lääkitsin allergialääkkeellä varmuuden vuoksi kun osa näppylöistä punotti. Itkikoiden puremajäljet ilmaantuukin vasta seuraavana päivänä. Meillä täällä niitä on sakeasti ei paljoa viitsi paikoillaan istuskella.
Unohtelusta minä unohdan ja hukkaan kaikken. Oman nimeni toistaiseksi muistan ja lapsetkin on tallessa. Kännykkä, lompakko ja avaimet seikkailevat milloin missäkin. Kännykkään voi onneksi soittaa...
Töihin paluusta, kerron omalta kohdaltani sen verran, että olen ilmoittanut jatkavani hoitovapaalla hamaan tulevaisuuteen eli siihen asti kuin Tomppa täyttää 3v (joskus 2012?). Mutta samalla olen ilmoittanut olevani käytössä sijaisena tarvittaessa, tämä onnistuu kun kyseessä on sama työnantaja. Elikkäs lisäansioita joskus edes laihaan pussiin. Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Sen kun vaan aina kaupassa muistaisi.
Kesätukasta, otatin permanentin pitkästä aikaa. Nyt on ihan hullu tukka, toivon, että ajan kanssa tasaantuu. Tukkani aivan luonnostaan suora.