Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet 2009 Kesäkuuhun***

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa Verticia! Sylin täydeltä onnea! Mulle tuli ihan tippa linssiin. Tosi hienoa, että kaikki meni hyvin!

ISO HALI!

22/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutkasti onnea koko perheelle!

Kivaa, että kaikki meni niin kuin pitikin.

Joko on tullut pissat päälle?

Voimia ja iloa vauva-arkeen ja erityisonnittelurapsutukset pikku-Nealle veljestä!

Aivan fiiliksissä,

Sande

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähyvä, huippua Verticia! Onnea Nealle ja vanhemmille ja tervetuloa pieni ihana poika! Upeaa, että kaikki meni hyvin ja olette jo kotona.

tuuti

Vierailija
24/91 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertician koko perheelle! Suloisen näköinen pikkutyyppi sieltä putkahti eikä mikään ihan pikkuinen.

Mukava kuulla myös, että synnytys oli mukava kokemus ja olette jo kotona. Se on aivan parasta kun pääsee nopeasti kotiin. Kaikki sujuu vanhasta muistista toisen kanssa yleensä muutenkin paremmin. Nealla riittää ihmettelemistä pikkuveljessään. Voi ja saatte miettiä nimeä. Saadaanko täällä ehdotella jotain?

Itse olin alle kaksivuotias kun sisareni syntyi ja olin pyörinyt vauvan sängyn ympärillä ihmeissäni. Vieläkin läheiset väliin juuri tähän nuorempaan sisareeni on, kun melkein kaksoset aina oltiin.

Seuraavaksi odotellaankin sitten Urhon sisaruksen syntymää.

Vierailija
25/91 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä uudestaan onnitelut Verticialle ja isosisko Nealle, ihanaa! Toivottavasti ehdit vielä kirjoittelmaan kuulumisia.

Hirmuisesti oli taas mielessä kommentoitavaa kun luin viestejänne Sylvin mummilassa, nyt en muista mitään. Mummilassa oli mahtaavaa, neiti viihtyi mummin seurassa ja mä sain nukkua pitkään ja vierailla kavereiden luona. Kateeksi käy niitä, joilla lasten isovanhemmat asuvat lähellä.

Eikös se ole taas Helsinki-miitin aika torstaina? Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee paikalle, sillä mulle tämä taitaa jäädä viimeiseksi miitiksi. Työt alkavat kuukauden päästä.

Sande, Kivinokka on valtavan hieno paikka! Se ihan pieni kapea niemi (nokka!) siellä Kivinokan päässä on mun lempipaikkani koko kaupungissa: on rauhallisen luonnon ja meren keskellä, mutta koko kaupunki hulinoineen ja metroineen näkyy ja hurisee. Niin lähellä, mutta niin kaukana. Ja Maijan kioski on paras, joko siellä on kilejä ja kanoja? Tiedoksi palstalaisille, että eläimet ovat siis aitoja, muttei myynnissä. ;)

Sun täytyy ehdottomasti kertoa mökin sijainti ensi miitissä, niin voidaan tulla kurkkimaan jos teitä näkyisi aina kun käydään nokkailemassa.

Nyt oikaisen tuohon sohvalle ennen kuin partsilta kuuluu höpötystä.

t.Tsili ja 10:n sanan Sylvi

Vierailija
26/91 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa ressukka pieni paukapää kun ökötät on tykästyneet poikaan. Esikoisen nestemäistä zyrteciä olen antanut sisäisesti ja paukamiin laitettu aloegeeliä. Nyt hän nukkuu yöunillaan eilen nukahtikin vasta joskus kymmenen jälkeen. Saunan laittoi isäntä palamaan kun esikoinenkin on mummolassa. Vastaa tein pusikossa, mutta lähempi tutustuminen koivunlehtiin paljasti pientä vihreää elämää elikkäs kirvoja. YÖk, tänään ei vastota.

Kivinokasta tuli mieleen Nokkakiven huvipuisto, joka meitä lähinnä sijaitsee. Siellä ollut kiva käydä esikoisen kanssa. Viime kesänä Tomppakin pääsi mukaan, mutta vaunuissa uinui vain. Tänä kesänä voisikin ehkä Tomppakin jossain karusellissä pyöriä. Keinumisesta tykkää kovasti. Puhuin Tompalle lähetäänkö kiikkaamaan niin alkoi höpöttää kiikkaa kiikkaa ja kiireellä lähdettiin pihalle. Tompan sanat laskin sain 8 järkeenkäypää sanaa. Joten Sylvin sanavarasto kehittyneempi on. Onko muut tilanneet Liberon maajoukkue pukua? Tompalle tuli eilen postissa. Nukkuu siinä paidassa kun housuihin meni kakkaa.

Riemukasta kesäkuun ensimmäistä viikonloppua kaikille! Ja erityisesti vertician pikkumiehelle elämän ensimmäistä viikonloppua.

Vierailija
27/91 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jupe on nyt virallisesti ruvennut nukkumaan seitsemään. Tai varttia vaille, mutta sekin lasketaan. Huomenna siis herätys kuuden pintaan, kun täällä kehuskelen. Kopkop.

Meillä ei käytetä housuvaippoja, eli jalkapallokuviin ei olla päästy käsiksi. Liberoilla toki mennään, ei taida musta olla kestoilijaksi tällä kerralla. Nyt olis just optimi-ikä, kun kakka tulee kerran päivässä ja vielä ei itse auota housuja. Mutta ei. Pitäis varmaan myydä noi imutkin huutiksessa pois, odottavat kaapissa jos ostais oikean kokoisia vaippoja. Syksyllä palailen töihin minäkin, eli silloin on turha enää aloittaa kestoilua. Mietin vielä, että jos vaikka käyttäis yövaipassa sit joskus kun päivävaippaa ei enää ole, mutta jupe ei isoveljien tapaan pissaile paljoa yöllä, eli on varmaan päiväkuiva myuöhemmin kuin yökuiva.

Verticialle ihanaa vauvantuoksuista arkea ja muistutus, että Neakin on vielä vauva. Tai ainakin Nean ikätoverit on. Itsellä meinasi unohtua esikoisen kanssa, kun oli jo päälle 1,5 v, kun pikkuveli syntyi.

tuuti

Vierailija
28/91 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni täällä roikun. Muilla ilmeisesti kevätjuhlia..

Jupe nukkuu sylissä, ei selvinnyt iltaan yksillä unilla. Saa nähdä, mitä illasta tulee

tuuti

Vierailija
29/91 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muuten sut Tuuti tänään jumbossa. Oli vähän hitaat hoksottimet kun katsoin, että joku tuli vastaan känny korvalla ja muksu rattailla ja kun oli ohi mennyt tajusin, että sehän oli Tuuti!

Meillä on rytmi sekaisin, kun saku nukahti mun syliin kesken koulun kevät juhlan. Ja ajatella mä seisoin saku sylissä (!). Jumbon kotimatkalla tuli nukuttua toinen vartti. Sitten nukuttiinkin päikyt 16.30 - 18.00 koko perhe. Nyt väsyttää kaikkia, mutta yöunille ei taida olla tsemiä mennä vähään aikaan.

Eilen tein 15 tuntisen matkatyöpäivän. Yöllä oli pötsi sekaisin ja tänään toinen puoli niskasta niin jumeksessa ettei pää käänny Voi höh näitää kremppoja.

Vähän kurja tuulisilma tänään. Huvittaisko ketään treffata vaikka huomenna puistossa jos olisi hyvä ilma?

Vierailija
30/91 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, Päkkänä, olisit voinut olla vähän nopsempi, olis ollut kiva törmätä yllättäen :) Mä en nähnyt mitään/ketään, oltiin menossa toy's r us:ille ja poikettiin jumbossa jupen kans. Ajattelin kyllä, että jos törmäis johonkin tuttuun, mutta kuljen aina laput silmillä ja känny korvalla...

tuuti, täällä edelleen

Vierailija
31/91 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaksi yöksi hallanvaara. Keräilin kesäkukkasia sisälle ja peittelin niitä jotka maahan istutettu.

Hauska lukea päkkänän ja tuutin kohtaamisesta. Mekin käytiin tänään vaan kaupassa ja illasta lasten kanssa oltiin leikkipuistossa kirkonkylällä. Mutta ei tullut ketään tuttuja vastaan ei oikeastaan vieraitakaan.

Tomppakin torkkui toisia päiväunia autossa joten valvoo myöhään. Pitkä ilta tiedossa.

Vierailija
32/91 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ois toiveissa saada joskus edes nukuttua seiskaan asti. Meillä on ihan normia herätä tuossa 5.30 ja sitten jos hyvä tuuri käy nukutaan vähän. Huonolla tuurilla herätään silloin. Se on aika sama onko illalla menty nukkumaan kasin jälkeen tai kympin maissa, herätään kuitenkin ajoissa. Tänään 5.30 herättiin, laitoin tutin suuhun ja nukutiin 6.30. Illalla jo päätin, että nyt kokeilen sitä, että annan aamumaidon jo sängyssä jospa sen jälkeen vielä uni maistuis. Tepsi se niin, että ehkä vartti meni pulloon jälkeen köllötellessä. Parempi sekin kun ei mitään.

Katti Matikainen kiinnosti tänään aamulla telkkarissa. Sitä jaksettiin jopa vähän aikaa kattoakin. Esikoinen lähtee tänään mummojen ja vaarin kanssa "palkinto" matkalle Tallinnaan. Tuli tosi hyvä todistus ja jopa stipendikin, joka on aika hyvin meidän rakkaalta hunsvotilta.

Muuten pitäisi taas siivoilla. Keittiön kaapitkin pitäisi järjestää sillä muutossa sinne vaan sijoiteltiin kaikki tavarat huiskin haiskin ja nyt rupee jo pikkasen ärsyttää kun ne on niin epäloogisissa paikoissa.

Sauna on muuten meillä nyt ihan pop. Suihkukin tietysti, mutta on jos suihkuun mennään niin tulee kauhea huuto jos ei pääse myös löylyyn. Omalla löylykauhalla siellä sitten levitellään vettä ympäriinsä.

Nyt lähden laittamaan taas kahvia tankkiin jotta jaksaa. Mukavaa sunnuntaita!

Vierailija
33/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tas maanantai. Meillä nukuttiin pitkään tai minä ja Tomppa, joka oli pissinyt vaippansakin yli laitojen. Lakanat nyt koneessa jos vaikka saisi ulkona kuivumaan. Sain inspiraation perua niitä lehtiä joita meille tulee kun ei ehdi edes lukea kaikkia.

Tomppa otti mokkulan yhteys tarkistettava..jep nyt kunnossa. Toissailtana kun kirjoitin ja mietin kuinka pitkään Tomppa valvoo nukahtikin heti syliin. Nyt hän laulaa omalla kielellään, äiti tarvii kaksi mukillista kahvia ennen kuin laulaa millään kielellä.

Vierailija
34/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneeseem meni putkilo, pehmoista pyykkiä ehkä. Joku toinenkin juttu oli, mutta se meni jo.

Vierailija
35/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppakin ihastelee löylynheittoa. Meillä pieni löylykauha jolla äidin pitää heittää kiukaalle vettä ja toinen katsoo silmät pyöreinä.

Olenpas nyt laittanut monta viestiä hyvä minä. Tomppa taputtaa käsiään kun sanomme, että hyvä Tompa. Eilen jo luulimme, että lopultakin pääsemme ostamaan uuden tv:n tuon kahdeksan vuotta vanhan mötiskän tilalle kun värit meni sekaisin. Tomppa painelee nappulaa päälle ja pois, voi että kun se telkkari vaan kestää.

36/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ainakin Tsili ja Sylvi ja me.

Ilmoitelkaahan täällä aikaa ja paikkaa. Vai oisko Wayne's to klo 13 hyvä? Jos on kelejä, siitähän voi siirtyä sitten vaikka Töölönlahdelle.

Mulla on menossa ihan juhlaviikko. Pääsen leffaan ja kampaajalle! Hitto vie, samalla viikolla. Mies on tosin menossa joka ilta, joten piti vähän organisoida lastenvahteja. Mutta nyt on saatava kesätukka kuntoon ja leffaan ostin lipun, kun luulin, että naisten leffailtama oli viime viikolla. Meillä on nyt 4 lastenvahtia, että saan 5 tuntia omaa aikaa ja ainakin osan töistä tehtyä, hip hei.

Sande *jäätelöhimoissaan*

Vierailija
37/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mainiolta kuulostaa Sanden viikko! Josta tulikin mieleen, että pitäs kai käydä kampaajalla ennen töihin menoa, johon on nyt alle kuukausi. Näin jo untakin töihin paluusta ja jotenkin tuntuu että kesä olis jo kohta ohi, vaikka onkin ihan aluillaan vasta. Välillä jo toivon töihin pääsemistä kun Sylvi kitisee ja roikkuu lahkeessa, mutta toisaalta en halua vielä takaisin. Pelottaa, ihan uusi (vanha) maailma.

Käviskö miittinkiporukalle Piritta? Cityshoppari-kortilla saisin kaksi lounasta yhden hinnalla, eli voisi köyhäillä jonkun toisen kanssa.

Ja viikon rahantienuuvinkki: lotossa jaossa yli 7 milliä!

t. Tsili & Sylvi, joka osaa sanoa Barbapapapapaa

Vierailija
38/91 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään pikkukiviä. Luulisi ettei ne maistu hyvälle, mutta kukapa tietää. Sakulla meni tänään hoidossa 2 vaatekertaa kun oli pötsi taas sekaisin. Normissa kunnossa näyttää kyllä noin muuten olevan. Ainoa poikkeus oli, että joutui houkutella syömään. Sellaista ongelmaa meillä ei yleensä ole. Lahjoin se jugurtilla, niin sitten sen jälkeen maistui jo ruokakin.

Päänsärky iski vaihteeksi ja luin vajaan tunnin lakanan kuvioita. Onneksi ei äitynyt migreeniin asti. Sitten huomasin, että käsilaukku oli jäänyt töihin. Ei kun illalla kasilta töihin. Onneksi yksi kollega oli töissä sillä firman avaimethan köröttivät tietysti siellä laukussa.

Huomenna taas itärajan taakse. Onneksi tämä on näillä näkymin projektin viimeisin matkusteluputki.

Jos on aikaisemmin nauttinut töistä ja saanut siitä kiksit, niin töihin paluun jälkeen voin sanoa, että aika kauan kesti ennekuin työn tekeminen taas maistui. Ajatukset oli vaan jotenkin aina siellä missä pikkuihminen oli. Aikansa se siis kestää. Koskahan palautuisi ihan ennalleen? Sitä tässä odotellessa.

Nyt painan pääni tyynyyn minäkin. Kaikki 4 muuta onkin jo vällyissä jokainen tahoillaan. Nyt siis viedään viimeisiä öitä anopin kanssa. Mukavastihan tämä aika on tässä mennyt.

T:päkkänä ja Saku, jolla puhe ei sitten luonnistu ei sitten niin millään....

Vierailija
39/91 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupe sanoo Sakulle ooöö. Ja joskus äidillö kö. Siinä meidän puheet. En kyllä odotakaan vielä puoleen vuoteen,, jos on veljiinsä tullut.

Mun mielestä töissä rupes viihtymään siinä vaiheessa, kun nukkui öisin tarpeeksi ja lapset ei ehtineet sanoa heippa päiväkodin ovella, oli niin kiire hommiin. Niinä aamuina, kun 2 v sanoi "en mene, olen kipeä", ei viihtynyt sitten yhtään, vaikka sairaus johtui tutun tädin puuttumisesta tai liian lyhyestä yöunesta. Eli ensi talvi menee mulla kärvistellessä...

Me ei tulla miittiin (yllätys !) mutta pitäkää hauskaa!

tuuti ja kahvipannu

Vierailija
40/91 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Vertician perheelle tätäkin kautta, oli ihana lukea, että tällä kertaa kaikki sujui hyvin!

Päkkänä älä huoli, oli mukava huomata että joku muukin unohtelee laukkua. Se on mun lapsuudenkodissa vitsi, kun unohtelin käsilaukkua vähän jokapaikkaan. mm. laivan wc, ikean kuppila Espoossa.. Nykyään kysyvät tiuhaan, onko kassi mukana. :D Viimeaikoina olen hukkaillut puhelinta, ihan sisätiloissa kyllä, en vain muista mihin sen laskin ja vaikka olisi typötyhjällä pöydällä en välttämättä sitä huomaa.

Nauti Sande! Ihanaa hemmottelua!

Apua kohta täytyy täyttää tarha/pph hakemus, olen vielä syksyn kotona. Jotenkin oli haikeata lukea Tuutin kuvausta tarha-aamuista ja Tsilille mukavaa kesäkuukautta ennen töihin paluuta!

Me oltiin viimeviikolla ke ja to uimassa meressä ja järvessä, Saara nautti kovastii! Ulkoiltiin viikonloppuna Naantalissa, oli sen verran tuulista, että oli tuulipuku Saaralla. Ollaan oltu myös paljon pyöräilemässä, Saara hyräilee pyöräntakana ja taputtelee äitiä. Kaikkein kivointa on ehkä kuitenkin hiekkalaatikkoleikit, rakastaa hiekkakakkuja!

Saaralle tuli su näppylöitä kasvoihin, uulin aluksi, että olisi itikan puremia, eilen illalla nousi kuume, joka jatkuu tänään. Sai epäilemään, että olisiko vesirokko?! Paiseita vain kasvoissa ja pari vartalossa. Onneksi on suppoja ja Pronaxenia.

Palaillaan,

Emminen ja Saara