Muita pikkulapsiperheitä, joissa vanhempien parisuhde ykkösasia?
Saamme usein hämmästelyjä, että miten olettekin niin rakastuneen oloisia toisiinne, otattepa paljon kahdenkeskistä aikaa jne. Vähän ehkä ihaillen, vähän kauhistellen..näin koen, että kommentit tulevat. Meillä on vilkas ihana taapero, jonka kanssa vietämme tietysti työssäkäynnin päälle suurimman osan ajasta. Mutta jos vain mahdollista saada hoitoapua, niin kyllä me äkkiä pakenemme myös kahdelleen leffaan, konserttiin, syömään tai muuten iltaa viettämään. On ihanaa luksusta saada olla kahdelleen, siitä emme myöskään hevillä tingi! Lapsi on kuitenkin vain lainassa, tuon toisen kanssa olisi tarkoitus viettää koko loppuelämä. Vierastan ja kammoksun ajatusta, että "unohtaisimme" parisuhteemme nyt joiksikin vuosiksi ja olisimme vain äiti ja isä. Olin mieheni kanssa jo ennen lasta, halusin nimen omaan hänet, ja haluan yhäkin olla myös kahdelleen rakkaani kanssa! Tahdon myös näyttää lapselle esimerkkiä rakastavasta parisuhteesta, siitä että äiti ja isä eivät ole vain lapsen hoivaajia vaan myös toistensa puolisoita.
Muita samoin ajattelevia, ja sen myötä suhteelle myös aikaa antavia?
Kommentit (166)
Minulla muutama muisto jäänyt mieleen siitä, mikä oli pienenä ihaninta.
Maattiin äitin kanssa sängyllä ja katseltiin luistelukisoja/ missikisoja/telinevoimistelua. Arvioitiin esiintyjiä ja valittiin omia suosikkeja.
Samoin ihanaa oli kun sängyllä kutitteli minua ja nauraa kiherrettiin.
Ajeltiin myöhään autolla, oli jo pimeää ja katuvaloja katseltiin. Ajelut olivat siis ihan hupiretkiä ei oltu menossa minnekkään.
Nämä siis olleet lapsuuteni parhaita muistoja joita muistelen lämmöllä.
Tässä siis minun laatuaikani
kun KESKITYTÄÄN lapsiin ja heidän kanssaan OLEMISEEN!!!
Eihän sillä ole mitään tekemistä vesipuistojen ja matkojen kanssa!
Lapsen kanssa oleminen on lapselle sitä laatuaikaa.
Nyt vaan täällä äidit mäkättävät että HEILLE se ei ole laatuaikaa jos ollaan kotona.
taas kerran äidin itsekkyys tärkeämpää kuin lapset...
kun KESKITYTÄÄN lapsiin ja heidän kanssaan OLEMISEEN!!!
Eihän sillä ole mitään tekemistä vesipuistojen ja matkojen kanssa!Lapsen kanssa oleminen on lapselle sitä laatuaikaa.
Nyt vaan täällä äidit mäkättävät että HEILLE se ei ole laatuaikaa jos ollaan kotona.
taas kerran äidin itsekkyys tärkeämpää kuin lapset...
ei äidin tarvitse olla marttyyri ollakseen oikea äiti. Annetaan niidenkin äitien nauttia vaanhemmuudetaan, ja isien, jotka haluavat tarjota lapsilleen myös elämyksiä matkailun muodossa. Miehelleni on ainakin jäänyt lapsuudestaan iloisia elämyksiä äidin kanssa tehdyistä muutamista ulkomaanmatkoista. Siitä jäi suorastaan kiinnostus matkailua ja ulkomaita kohtaan. olisin minäkin edes joskus lapsena halunnut lähteä ulkomaille. Mutta enpähän päässyt.
on kokemusta sellaisesta "laatuajasta". Kuitenkin jos heiltä kysyy mikä heistä on kaikkein kivointa, vastaus on kesäloma ja kotona oleminen :) Siis se, kun saa nukkua pitkään, eikä ole kiire minnekään, mennään uimrannalle, grillataan, pelataan pelejä jne. kaikessa rauhassa. Juuri viime viikolla tätä kyselin, kun täytimme ystäväkirjoja. Lapset 7 ja 8 vuotta.
Omatkin parhaat lapsuudenmuistot liittyvät samoin asioihin, siitä huolimatta että mekin reissasimme jonkin verran. Minä uskon kyllä, että lapset eivät niinkään tarvitse ulkomaanreissuja jne., vaikka toki ne avartavia ja opettavaisia etenkin vähän isommille voivat ollakin.
Puhuttiin vaan mitä laatuaika tarkoittaa.
Nyt keskukstelu siirtyi kilpailuun kuka on paras vanhempi.voivoivoi....