Onko Rukan sadeasu aikuisella jotenkin nolo tai jotain?
Kun mulla on sadeasuna ihan vaan vanhahko Rukan sadetakki ja sadehousut ja nokia kumpparit, joita oon käyttänyt niin tihkussa kuin kaatosateessakin. Nyt äsken ekaa kertaa kuulin, kun pari tuttua kommentoi (no ihan leikkimielellä, mutta kuitenkin), että mites sä tollasta "kurapukua" viittit käyttää, kun tyylikkäitä vedenpitäviä ulkoiluasuja on marketit pullollaan, eikä maksakaan paljoa? Kyllä tuo mulle ihan hyvin kelpaa jatkossakin, mutta olenko muka ainoa, joka käyttää? En ole edes kiinnittänyt huomiota, minkälaisia sadeasuja muilla on.
Kommentit (51)
Kun meillä sataa niin minä puen minulle kura takin, pitkät kurahousut, niiden päälle kurahaalarin ja lapaset ja pitkät kurahanskat sekä kumisaappaat. Jos on loska keli niin puen samat vaatteet mutta vain lapsilla ja kaksilla kura hanskoilla niin kuin minulle tehtiin päiväkodissa.
Ei, mutta sen sijaan sä olet nolo aikuiseksi kun moisia mietit.
Vierailija kirjoitti:
Kun meillä sataa niin minä puen minulle kura takin, pitkät kurahousut, niiden päälle kurahaalarin ja lapaset ja pitkät kurahanskat sekä kumisaappaat. Jos on loska keli niin puen samat vaatteet mutta vain lapsilla ja kaksilla kura hanskoilla niin kuin minulle tehtiin päiväkodissa.
Anteeksi siis lapaset.
Minä käytän sade säällä kurahousuja (henkselit), sadetakkia, kumisaappaita (kurahousujen lenkit kumisaappaiden alle), lapasia ja pitkiä kumihanskoja. Kuka muu käyttää? Ja minä joskus puen päälleni myös kahdet kurahanskat päällekkäin.
Minä käytän sade säällä kurahousuja (henkselit), sadetakkia, kumisaappaita (kurahousujen lenkit kumisaappaiden alle), lapasia ja pitkiä kumihanskoja. Kuka muu käyttää? Ja minä joskus puen päälleni myös kahdet kurahanskat päällekkäin.
Niillähän se heikko itsetunto on jotka sun vaatteita dissaa. Siis oikeasti, ovat tosi lampaita.
Milla87 kirjoitti:
Ei kyllä mielestäni ole missään nimessä noloa käyttää sadevaatteita, jos oikeasti sataa. Sitäpaitsi tuosta Rukan keltaisesta sadetakista on ilmeisesti tullut jo lähes muoti-ilmiö, koska olen monessa blogissa törmännyt niihin.
Viikonlopun myrskyssä oli ihan korvaamaton!
Sateella käytetään sadevaatteita, en käsitä mitä noloa siinä olisi. Itselläni on ikivanha sadeasu paksua ainetta. On 100% vesitiivis ja siihen vielä Kontiot jalkaan niin kyllä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on keltainen rukan perinteinen sadeasu oikein henkselihousuilla. Se on tosi hyvä vaikka vähän iso onkin, mutta sopiipa tarvittaessa lämmintä alle. Tykkään tosi paljon siitä puvusta, kun on niin huoleton olla se päällä. Moniko enää käyttää sellaista? Ihmettelen?
Samoin keltainen sadeasu ja Kontiot jalkaan. On huoleton olo vaikka sataisi kaatamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tai sanokaa, että tulisko teille mieleenkään ruveta kuittailemaan jollekin tutulle, joka käyttää tavallista sadeasua?
Olin juuri lenkillä Rukan sadeasussa ja Kontio kumppareissa. Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mieltään.
Pyhän ja Levin sadeasut ovat coolimmat kuin Rukan. Tahkon on kaikkein juntein!
Smilebutiken.se myy 170 kokoisia kuriksia.