Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Rukan sadeasu aikuisella jotenkin nolo tai jotain?

Vierailija
26.05.2010 |

Kun mulla on sadeasuna ihan vaan vanhahko Rukan sadetakki ja sadehousut ja nokia kumpparit, joita oon käyttänyt niin tihkussa kuin kaatosateessakin. Nyt äsken ekaa kertaa kuulin, kun pari tuttua kommentoi (no ihan leikkimielellä, mutta kuitenkin), että mites sä tollasta "kurapukua" viittit käyttää, kun tyylikkäitä vedenpitäviä ulkoiluasuja on marketit pullollaan, eikä maksakaan paljoa? Kyllä tuo mulle ihan hyvin kelpaa jatkossakin, mutta olenko muka ainoa, joka käyttää? En ole edes kiinnittänyt huomiota, minkälaisia sadeasuja muilla on.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keltainen rukan perinteinen sadeasu oikein henkselihousuilla. Se on tosi hyvä vaikka vähän iso onkin, mutta sopiipa tarvittaessa lämmintä alle. Tykkään tosi paljon siitä puvusta,  kun on niin huoleton olla se päällä. Moniko enää käyttää sellaista? Ihmettelen?

Vierailija
22/51 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua ihmetettyttää kyllä. Mihin ihmeeseen aikuinen ihminen tarvii sadeasua? Kuka on sateessa ulkona? Ei tulisi itselle mieleenikään muutakuin metsästäessä, jos hirvimetsällä sataa niin sitten sataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 10:29"]

Nyt mua ihmetettyttää kyllä. Mihin ihmeeseen aikuinen ihminen tarvii sadeasua? Kuka on sateessa ulkona? Ei tulisi itselle mieleenikään muutakuin metsästäessä, jos hirvimetsällä sataa niin sitten sataa.

[/quote]

Esimerkiksi koiraa pitää ulkoiluttaa monta kertaa päivässä riippumatta siitä, sataako vai ei. Jos sataa rankasti, sadeasu ja kumisaappaat on oikeasti paras. Itselläni ei ole kunnon sadetakkia (gore texin tapainen kyllä on), joten senpä vuoksi kastunkin sateessa aina enemmän tai vähemmän.

Veneillessä myöskin kunnon sadetakki on ihan must.

Vierailija
24/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ihmiset saavat seksuaaalista nautintoa pitäessään sadeasua päällään

Vierailija
25/51 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sään mukaan pitää osata ja voida pukeutua. Jos sataa saavista kaatamalla niin hyväkin ulkoilupuku laskee sateen läpi ja silloin aito sadeasu on ihan ehdoton varuste jos kuivana haluaa pysyä. Nähtävästi aika monia kuitenkin nolottaa kun mennään ulkoilupuvuissa kastumaan rankkasateeseen.

Vierailija
26/51 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tihkusateessa laitan mieluummin tuulipuvun joka hylkii vettä ja pitää sateen ulkona kolmen kilsan pyöräilymatkan. Jos lähtiessä on kunnon rankkasade josssa se ei pidä tarpeeksi vettä niin silloin paikallaan on sadeasu joka pitää vaikka saavista kaatais vettä niskaan. Sadeasu on tarpeen ihan tavallisellakin sateella jos ulkona joutuu olemaan vähän pidempään. Muutoin ennen pitkää takki vettyy alkaen olkapäiltä ja hupusta ja imaisee vedet sisään.

Vierailija
27/51 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin englannissa. Kuljimme Devonissa metsässä, minä Nokian Kontio saappaissa ja se porukka oli innostunut, kun kerroin, että kenkäni on aidot, yhden puhelinta paljon vanhemmat alkuperäiset Nokiat. Yrittivät ostaa, enkä myynyt ja sitten yksi päätyi hankkimaan samanlaiset netistä. Jonkunlaisia jälkiä kolmea väriä talomaaliakin (keltainen, valkoinen ja punainen) siinä pinnassa kuulosti heistä asiaankuuluvalta.

Rukan sadevaatteet on käytännöllisin sadevaatetus mitä tunnen. Partiossa tuli käytettyä, mutta nyt on hävinnyt jonnekin vaatelaatikkoon.

Vierailija
28/51 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi miltä sivulta löytyis kurahaalarit.kurarukkaset.ja sadetakki.Olen 15-vuotias ja 179 cm pitkä.

Vierailija
29/51 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevaatteet on siistijä ja tarpeellisia mulla on joko päivä sadevaatteet  päällä  joka paikassa

Vierailija
30/51 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keltainen rukan perinteinen sadeasu oikein henkselihousuilla. Se on tosi hyvä vaikka vähän iso onkin, mutta sopiipa tarvittaessa lämmintä alle. Tykkään tosi paljon siitä puvusta,  kun on niin huoleton olla se päällä. Moniko enää käyttää sellaista? Ihmettelen?

Minulla on.

Harrastan kalastusta säällä kuin säällä joten tuollainen perinteinen sadeasu on ehdoton.  Niin ja Nokian kumisaappaat löytyy myös =) 

Vierailija
31/51 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen aina työmatkat kävellen tai pyörällä, oli keli mikä vaan. En kulje autolla alle 5 km matkoja koskaan. 

Vierailija
32/51 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutit että pitäis saada aikaseksi ostaa kunnon sadeasu. Musta nuo rukat on just hienoja, niissä on sellasta retroiloa jota ei tod löydy tyylikkään tummasta teknisestä huippuluokan ulkoilupuvusta viimeisimmällä muotoilulla zzzzz...

Vierailija
33/51 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi Rukan 145 cm pituiselle pojalle Rukan sininen sadetakki ja vyötärö kurahousut ja Nokian vikla  kids kumisaappaat  edullisesti ja nopeasti  siis miltä sivustolta ? Tarvitaan välttämättömästi

Vierailija
34/51 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajana päiväkodissa ulkoilemmme myös vesi/räntäsateella, ei ihan kaatossteessa kuitenkaan. Lumipyryssä kyllä jos ei ole liikaa pakkasta. Itse pidän rukka sadevastteita, kumiset pitävät veden ulkona vaikka istun hiekkalaatikolla. mut eniten (työn alkaessa enemmän) huomiota kiinnitti "kurakäsineet".

Kun on alle 3 vuotiaiden kanssa hiekka ja "kuraleikeissä" mukana, haluan pitää myös kädet kkuivina. Ei niissä lue käyttökielto aikuisille, itselleni mahtuu (onnekseni pääset eivät ole isommasta päästä) isoin lasten koko... Lapset eivät olleet "moksiskaan", onhan Lastenhoitajana mukana myös sisäleikeissä välillä. Muut aikuiset

ihmettelivät aluksi, osa toimi perästä. ..

Vierailija
35/51 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyisi Rukan 145 cm pituiselle pojalle Rukan sininen sadetakki ja vyötärö kurahousut ja Nokian vikla  kids kumisaappaat  edullisesti ja nopeasti  siis miltä sivustolta ? Tarvitaan välttämättömästi

Se riippuu poikasi jalan pituudesta. Rukalla on vain 134 cm henkseli- ja vyötärökurahouja. Rukka ei vaan ole kertonut eri sadehousujen sisäsauman mittoja. Mittaa poikasi sisäsauman pituus, joka on kerrottu miten se tehdään tällä sivulla.

http://www.didriksons.com/fi-fi/help/size-charts/

Jos sisäsauman pituus pojallasi on 65-70 luultavasti 140 cm:n henkselikurahousut sopivat pojallesi. Henselikurahousut antavat periksi lisäpituutta ehkä 5 cm, koska niissä on kumilenksut ja kumilenksut voi aina vaihtaa kestävimpiin, ja pidempiin.

Aikuisten xs sisäsauman mitta on didriksonsin vaatteissa 80 cm ja se on luultavasti liian suuri pojallesi.

Tällaisille ilmoille suosittelen henkselikurahousuja, koska on erittäin märkää ja kosteaa. Rukan sadevaatteet ovat vain 240 g/m2 materiaaliltaan ja eivät kestä kovin hyvin tällaisilla ilmoilla. Ne ovat myös suunniteltu väärin aikuisten ja lasten sadeasujen suhteen tilan puutteen takia. Ne ovat tämän takia myös kuumemmat käyttää kuin muiden valmistajien sadevaatteet. Kestävämpiä sadevaatteita on olemassa materiaaliltaan ja niitä aina kannattaa verrata eri valmistajien suhteen.

Vierailija
36/51 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä törmäsin Facebookissa www.rukkasadevaatteet.fi verkkokauppaan, josta näitäkin löytyi. Tilasin itselleni keltaisen aikuisten sadetakin ja ei ole mielestäni mitenkään nolo! Kastukoot ne ketkä ei kehtaa käyttää! :))

Tässä se takki löytyykin https://www.rukkasadevaatteet.fi/sadetakit/10-sadetakki-keltainen.html

Vierailija
37/51 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mielestäni ole missään nimessä noloa käyttää sadevaatteita, jos oikeasti sataa. Sitäpaitsi tuosta Rukan keltaisesta sadetakista on ilmeisesti tullut jo lähes muoti-ilmiö, koska olen monessa blogissa törmännyt niihin. 

Viikonlopun myrskyssä oli ihan korvaamaton!

Vierailija
38/51 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sadeasuni on sateenvarjo ja tavalliset sisä vaatteet ei niitä sade asuja kannata ostaa

Vierailija
39/51 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pvc- sadeasu on aivan ehdoton kovaan sateeseen ja pitempään sateessa olemiseen. Eli hupullinen sadetakki, olkaimelliset sadehousut jotka pysyvät hyvin ylhäällä eivätkä kiristä vyötäröltä. Jalkaan vielä kunnon pitkävartiset Kontiot niin sellaista sadetta ei olekaan jossa ei pärjäisi!

Vierailija
40/51 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sadeasu Rukka. Voit ylpeydellä kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi