Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaiset läskiperseet ei osaa edes pinelle lapselle penkkiä luovuttaa

Vierailija
25.05.2010 |

olimme katsomassa lapsemme kevätnäytöstä ja katsomo oli todella täysi. Löysimme muutamia vapaita paikkoja, mutta kaikki olivat "varattuja" tuleville ystäville. Eräskin mamma oli varannut kuusi paikkaa vierestänsä eikä päästänyt minua (viimeisilläni raskaana) ja 2 vuotiata lastani istumaan tyhjille paikoille. Seisoimme sitten koko esityksen ajan, kun tämä läskiperse mamma piti penkkejä varattuna aikuisille ihmisille jotka tulivat vielä kaiken lisäksi myöhässä.

Tuli taas todistettua kuinka itsekeskeistä porukkaa suomessa onkaan!!! Huh, sainpahan vuodattaa, kiitos. Vähän pää jumissa kun on seissyt 2h kaksivuotias sylissä ja itse ison mahan kanssa.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pienelle lapselle. 2-vuotias jaksaa kyllä seistä jossain juhlasalissa (mikä ei siis liiku).

Vierailija
2/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveen luovuttaa paikka. Ei millekään lapselle tai odottavalle äidille. He joutavat seistä siinä, missä muutkin, joille paikkaa ei ole riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotiaalle pitää antaa paikka. Siis kuvitteletteko, että äiti jaksaa juosta 2 vuotiaansa perässä jossain juhlassa. Ihme hommaa kun vaaditaan lasta seisomaan kun aikuiset, läskiperseet istua kököttää.

Olen törmännyt samaan ilmiöön. Olimme esikoisen kevätjuhlassa. Vieressä istui perhe äiteineen ja mummoineen. Meidän 1.5vuotias ei saanut paikkaa, vaikka pyysinkin, että joku aikuisista olisi siirtynyt. Vittuillessani annoin sitten lapsen konttailla pitkin penkin alustoja ja nykiä näiden ämmien hameenhelmoja kun istua lösöttivät vain, eivätkä ymmärtäneet, että lapsi olisi tarvinnut istuimen, että olisi jaksanut seurata esitystä.

Sitä saivat, mitä tilasivat. Väliajalla olivat lähteneet onneksi pois ja me saimme istua lapsen kanssa rauhassa.

Eli ottakaa tästä opiksi. Olisit ap päästänyt 2 vuotiaasi sinne läskiperseiden joukkoon ja hymyillyt vain suloisesti, että mitäs ette vitun kusipäät antaneet meille paikkaa. Oma vika.

Vierailija
4/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa... miten ne läskit tähän liittyy? Olisiko ollut hyväksyttävämpää, jos kyseessä olis ollut laiha henkilö?

Vierailija
5/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat itsestäsi kun muita haukut läskiperseiksi

Vierailija
6/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... Minä matkustin kerran K-junalla Tikkurilaan isojen tuplarattaiden kanssa. Ensin odotimme tunnin, että tulisi matalalattiajuna. Ei tullut. Kaikki olivat korkealattiaisia, myös I-junat.

Lopulta meidän oli pakko mennä siis korkealattiaisella, koska olimme jo todella pahasti myöhässä illalliselta.

Eräs ystävällinen herra auttoi minut sitten vaunuun sisään, kiitin nätisti ja herra meni seuraavaan vaunuun. Puistolassa meidän koko vaunu sitten tyhjentyi kokonaan eli ei ollut ketään potentiaalista auttajaa paikalla. Kysyin sitten konduktööriltä, että pystyykö hän auttamaan minut seuraavalla asemalla ulos.

Arvatkaapa, mikä oli vastaus? "On mulla kuule tässä näitä lippujakin myytävä." Ja hän käveli pois minuun vilkaisemattakaan.

Jouduin soittamaan isäni laiturille vastaan, muuten olisin jäänyt junaan. Bravo, Suomi, todellakin.

Vierailija
7/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotiaalle pitää antaa paikka. Siis kuvitteletteko, että äiti jaksaa juosta 2 vuotiaansa perässä jossain juhlassa. Ihme hommaa kun vaaditaan lasta seisomaan kun aikuiset, läskiperseet istua kököttää.

Olen törmännyt samaan ilmiöön. Olimme esikoisen kevätjuhlassa. Vieressä istui perhe äiteineen ja mummoineen. Meidän 1.5vuotias ei saanut paikkaa, vaikka pyysinkin, että joku aikuisista olisi siirtynyt. Vittuillessani annoin sitten lapsen konttailla pitkin penkin alustoja ja nykiä näiden ämmien hameenhelmoja kun istua lösöttivät vain, eivätkä ymmärtäneet, että lapsi olisi tarvinnut istuimen, että olisi jaksanut seurata esitystä.

Sitä saivat, mitä tilasivat. Väliajalla olivat lähteneet onneksi pois ja me saimme istua lapsen kanssa rauhassa.

Eli ottakaa tästä opiksi. Olisit ap päästänyt 2 vuotiaasi sinne läskiperseiden joukkoon ja hymyillyt vain suloisesti, että mitäs ette vitun kusipäät antaneet meille paikkaa. Oma vika.

Vierailija
8/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat syövät hitaat, niin se vaan menee monessa asiassa.

Ehkä tästä opit, että seuraavalla kerralla olet niin ajoissa paikalla, että saat valita mihin istut!

Vierailija
9/95 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu pitävän paikkansa, että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset valitettavan usein ovat unohtaneet kaikki käytöstavat. Itsekin kävin vaunujen kanssa lähikaupassa tuossa taannoin. Kaupan ovet olivat tavalliset, eivät itsestään aukeavat ja tuulikaappi pieni. Oli hiukan hankalaa taiteilla ovia auki ja koittaa samalla saada vaunuja kynnyksen yli. Takanani odotteli n 50-vuotias nainen, että saan ovet auki. Sitten livahti avaamastani ovesta ohitseni kauppaan sisälle. Ei puhettakaan että olisi auttanut ovien kanssa, saati edes kiittänyt kun minä päädyin avaamaan oven hänelle. Sanat "kiitos" ja "anteeksi" tuntuvat unohtuneen vallan...Surullista.

Vierailija
10/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aikasemmin kuin ne kuusi kenelle paikkoja pidettiin!

ap

Vierailija
11/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sitten tosiaan antanut tilaa ja pikkuisen kanssa seisoskeltiin käytävällä. Kyllä korpesi, ei olleet edes kaikki läskiperseitä vaan ihan nuoria terveitä hoikkia ihmisiä. Olivat varmaan väsyneitä.

Vierailija
12/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli ehkä kun lensin 2 kk ikäisen vauvan kanssa Budapestiin ja koneelta oli bussikuljetus terminaaliin. Bussissahan on vain muutama istumapaikka ja ne oli kaikki varattuja nuorehkoille, suomalaisille läskiperseille (nämä siis todellakin olivat sellaisia). Mulla meinasi paniikki tulla kun en tiennyt miten selviän matkasta kun mun pitää pidellä vauvaa ja samalla pitäisi pitää jostain kiinni kun bussi jarruttelee.. onneksi jossain nurkassa sitten istui vanha unkarilainen mies joka antoi mulle paikkansa. Mua hävetti ottaa vanhan miehen paikka kun nämä nuoret suomalaiset naiset toljottivat vieressä :(

Vierailija
13/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi varmaan vaan alkaa röyhkeäksi itsekin! Minä en edes kehtaisi pitää omaa paikkaani jos esimerkiksi vanhus jäisi ilman paikkaa. Tai jos näkisin raskaana olevan tai lapsen seisomassa (itse en olisi siis raskaana) ilmanmuuta antaisin paikkani. Enkä ainakaan kehtaisi varailla tyhjiä paikkoja. Mutta olenkin sitten vissiin ollut liian kiltti.

ap

Vierailija
14/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät hitaat! Olisit mennyt vielä aikaisemmin ja varannut penkkisi. Turha tuollaisesta on nostaa meteliä.

Vierailija
15/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli keski-ikäinen rouva. Kyllä minä vähän kirosanoja sentään suustani päästin :)

ap

Vierailija
16/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät hitaat! Olisit mennyt vielä aikaisemmin ja varannut penkkisi. Turha tuollaisesta on nostaa meteliä.

Vierailija
17/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli keski-ikäinen rouva. Kyllä minä vähän kirosanoja sentään suustani päästin :)

ap

Vierailija
18/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en nyt marissut paikoista jotka OLIVAT varattuja ja niissä istui joku. Vaan paikoista jotka olivat tyhjiltänsä ja "varattuja" kavereille. En minä ainakaan tämmöistä kavereille varailua ole koskaan harrastanut.

ap

Vierailija
19/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vähän kirosanoja sentään suustani päästin :) ap

Vierailija
20/95 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kuin kiroilevan ap:n ja tämän kitisevän kakaran vieressä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä