Alona Kuusisto käy säännöllisesti sukupuolitesteissä ollessaan pitkässä parisuhteessa
"– Olen ollut yhdeksän vuotta pitkässä parisuhteissa ja käynyt säännöllisesti testeissä, vaikka meillä ei ole mitään hätää, vaikka mulla ei ole ollut mitään epäilyksiä."
(IS)
https://www.is.fi/viihde/art-2000012245214.html
No, onhan sillä epäilyksiä oltava jos käy testeissä.
Kommentit (13)
En mä tiedä, kai se on ihan fiksuakin testata. Tai en näe siitä mitään pahaa jos joku haluaa. Mielummin varmuus kuin vaikka oireeton tauti joka tekee jotain tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, kai se on ihan fiksuakin testata. Tai en näe siitä mitään pahaa jos joku haluaa. Mielummin varmuus kuin vaikka oireeton tauti joka tekee jotain tuhoa.
Mikä on sun mielestä luotto parisuhteessa jos käy testeissä?
" luotan kyllä, mutta...."
Sukupuolitautitesteissä on vaan se ongelma, että yleensä testataan vain pientä osaa taudeista, jonka ansiosta ihmiset luulevat virheellisesti olevansa taudittomia.
Esim: Kun soitat terveyskeskukseen ja pyydät testejä niin ne antaa lähetteen ehkä 3 testiin, klamydia, tippuri, HIV.
Mutta tauteja on oikeasti paljon enemmän ja osa niistä voi olla oireettomia.
Jos sulla on mykoplasma genitalium niin sä vain levität sitä koko ajan eteenpäin ja sanot että "ei mulla mitään ole"
Yksityisessä labrassa tuo laajempi spt-testi missä on Mgen mukana maksaa 240€
Mitkä on tuon akan meriitit elämässä? koulutus...työpaikat..jne..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a mutta eihän sen tarvitse olla tahallaan negatiivisessa valossa nähty. Liian usein kuitenkin on suhteita, joissa luotetaan ja pahemmassa tapauksessa mukaan onkin tarttunut joukko tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useamman tapauksen, jossa yhtäkkiä on löytynyt tauti ”uskollisessa” parisuhteessa, esimerkiksi kiukustuneen rakastajattaren anonyymistä vihjeestä.
Kuusistokin varmaan testaa seksitauteja, eikä varmenna sukupuoltaan, vaikka aloitus muuta väittääkin.
Luulisi nyt tietävän jo tuossa vaiheessa onko mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö vieraissa, vai miksi testaus noin häiritsee?
Jos työkseen hooraa niin onhan se hyvä testailla.
"Jaa'a mutta eihän sen tarvitse olla tahallaan negatiivisessa valossa nähty. Liian usein kuitenkin on suhteita, joissa luotetaan ja pahemmassa tapauksessa mukaan onkin tarttunut joukko tauteja."
Nämä ovat lähes aina suhteita jossa sitten sanotaan myöhemmin että "olisi kyllä pitänyt huomata jo silloin kun...".
Eli merkit ovat kyllä olleet tavalla tai toiselle näkyvissä mutta niitä ei ole haluttu uskoa tai ne on vain sivuutettu.
On äärimmäisen harvinaista että joku pystyisi jatkuvasti pettämään ilman että siitä on mitään merkkejä havaittavissa yhtään missään. En väitä että näin ei voisi joskus olla mutta tavallista se ei ole.
Minusta tuossa on väärin sanoa että "luotan kyllä mutta..."
Pitäisi sanoa rehellisesti että en luota niin täysin että en haluaisi aina välillä varmistua että ei ole mitään tauteja.
Varmasti luottaa mieheensä melko paljon mutta ei täysin.
Tuntee miehet.