Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Wattuwarwas ja AmaliaJoel: toivottavasti testit muuttuvat plussiksi :) Puhaltelen sinne vielä lisää plussatuulia.
Täällä tämä oudon epämääräinen ja väsynyt olo jatkuu. Muroja en saanut tänään alas sitten millään. Alavatsaa nippailee enemmän ja tosi outo painontunne vatsassa. Ja rintoja kihelmöi. Niin.. ja täällä tulvii edelleen..
Wattuwarwas ja AmaliaJoel, miten teiän valkkarit on käyttäytynyt (ihana aihe edelleen) Jatkuko teillä limat ovulaation jälkeen vai loppuko ku seinään?
Solina kp18/26-27
Kiva, että ollaan saatu lisää kuumeilijoita :)
Ja toivottavasti kuullaan kohta plussauutisia!!! Ainakin lupaavalle kuulostaa Wattuwarpaan ja AmaliaJoelin testailut ja oireilut!!! + + + + +
hieman päivittelyä... nyt menossa kp6 eikä siis sen puolesta mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Odottelua vain... Joku jo jossain mainitsikin tämän alku kierron olevan se tylsin ja jolloin koko yrityksen ikään kuin unohtaa... tosin tädin kyläilykin vaikuttaa asiaan...
Nyt tämän toisen luomukierron aikana aion kyllä tarkkailla itseäni erityisen herkästi, sillä edellisen kierron oireita miettiessäni näin jälkikäteen kaksi viikkoa ennen menkkoja mulla oli menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla ja nännit kipeät ja kosketusarat. Ehkäpä ne oli sitten ovis oireita. Tosin ne myös jatkuivat melkein vuodon alkuun saakka. Samoja tuntemuksia oli myös ennen ekoja luomumenkkoja (jolloin olin jo satavarma raskautumisesta, hih, että näitä tuntemuksiahan riittää... :) ) Tämän kierron aikana ajattelin samojen oireiden ilmaannuttua alkaa bongailla myös ovista, tilasin tikkuja netistä. Oikeastaan vasta nyt osaan tarkkailla itseäni ja ehkäpä löytää ne tärppipäivät :)
Edellinen kiertohan oli se superpitkä 51pv, joten ajattelin, että jos tämäkin venyy ylipitkäksi niin sitten otan yhteyttä gynelle. Mutta toivon niin hartaasti että nyt alkaisi jo tasaantua. Onko muilla ollut pillereiden tms ehkäisyn lopettamisen jälkeen mennyt kauaa kierron tasaantumiseen? Mulla meni siis yli 5kk että menkat ylipäätänsä alkoi ja sitten eka kierto oli sen 51pv...
Nyt vain tärppionnea kaikille ja toivotaan, että negat ja haamut kirkastuvat pian plussiksi!!!
-jasmiin kp6
ps. onko muuten kellään suunnilleen sama kp? :)
Moikka kaikki plussautujat! :)
Minäpä tulen taas tänne pinoon huutelemaan.. Mulla on joka kuussa aina se tilanne, että pelkään olevani raskaana, enkä sitten koskaan kuitenkaan ole. Meillä ei ole ehkäisty enää aikoihin, muttei toisaalta yritetäkään. Ja joka kuussa näihin aikoihin harmittelen valtavasti tuota ehkäisyn puutetta. Haluaisin aivan valtavasti vauvan, mutta sopivaa hetkeä ei näytä tulevan. Nyt ollaan kuitenkin päästy yhteisymmärrykseen siitä, että heinäkuulle saisi vauva tulla, ei siis ihan vielä maaliskuulle. :) Vaikka eipä sitä niin voi tarkkaan suunnitella..
Nyt olis menossa dpo 10 (luulisin) ja olisi tarvetta siirtää menkkoja. Siirtopillereitä (Primolut Nor 10mg) ei saa ottaa, jos on raskaana. Ja tänään pitäisi ottaa ensimmäinen. Siispä tein testin, puhdas nega. Uskallanko siis ottaa noita pilsuja? Raskausoireita on ne normaalit, mitä mulla aina on. Rinnat on kipeenä, tällä kertaa ne tuli kipeeksi jo ainakin viikko sitten. Vatsassa on kiristävä tunne, välillä juilii. Pientä ruskeeta tuhrua on tullut pari päivää, ei mitenkään suuresti normaalia mulle, mutta viime kierrossa oli sama juttu.
Tuo testi oli joku tosi herkkä (10 mIU/ml), kuulemma pitäisi havaita raskauden jo pari päivää ennen kuukautisten "laskettua aikaa". Siis.. otanko riskin noista pillereistä, vai kärsinkö suosiolla menkat, jotka kuitenkin alkaa juuri juhannuksena? Voi miten elämä on vaikeeta ... Auttakaa, mitä teen??
Plussatuulia puhaltelen teille muille, itselleni sitten lokakuussa! :)
t. Aamupuuro ja pilleriongelma
Mun piti oikein alkaa miettimään, että miten ne limat oviksen jälkeen olikaan :D Mulla ne tais loppua, ko seinään! Viikko oviksen jälkeen tuli sitä rusehtavaa tuhruvuotoa parisen päivää. Ja nyt mulla taitaa olla kp 17 meneillään.
Sun oirees kyllä kuulostavat erittäin lupaavilta :)
Pikaista päivitystä, eli täällä on kp21/noin 30.
Mulla oli ovis todennäköisesti perjantaina. Lauantaina loppui limailut. En jotenkin jaksa nyt uskoa raskautuneeni. Muutoinkin olen miettinyt, että muutkin raskauteni ovat saaneet alkunsa syksyllä tai talvella, jotenka todennäköisesti tämä aika vuodesta ei meillä tuota tulosta. Mutta katsotaan nyt kuitenkin!
Ollaan lähdössä reissuun, joten palailen jännäileen teidän kanssa juhannuksen jälkeen. Hauskaa keskikesän juhlaa kaikille!
jasmiin: Mulla jatkui menkat heti normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen. Sulla on kyllä kestänyt tosi pitkään toi "normaaliin" kiertoon paluu ja eipä tota 51pv:n kiertoakaan voi vielä normaaliksi sanoa...Mä varmaan kävisin gynellä, kuten olit itsekin miettinyt. Terolut-kuuri voisi auttaa asiaan!
Solina: Kyllä noi sun oireet kuulostaa lupaavilta;) Kyselit noista limoista...mulla oli viime raskaudessa tosi runsasta valkovuotoa oviksen jälkeenkin, en muista kuitenkaan kuinka pitkään sitä kesti mutta ainakin oletettuihin kuukautisiin asti, joita ei sitten tullutkaan;)
Wattuwarwas ja AmaliaJoel, eiköhän ne teidänkin viivat siitä vahvistu mutta vielä ei uskalla onnitella!!
Mulla oli eilen kp12 ja pari päivää on ollut selkeitä ovisoireita. Olen nyt kuulostellut oireita ihan ilman tikutusta ja kyllähän niitä löytyy! Limat on ollu ja jomotukset toisella puolella alaselkää...katsotaa, tuottaako peiton heilutus tuloksia...T.Wilpuri kp13/27
Kyselit valkovuodosta. En ole normaalisti asiaa tarkkaillut, joten en tiedä, onko tämä kierto normaali vai ei, mutta sitä on tullut ainakin viimeisen viikon reilusti. Oletan sen kuitenkin johtuvan ummetuksesta, koska se on aiemminkin runsastuttanut sitä.
Kierto on nyt siinä vaiheessa, että tänään pitäisi kuukautisten alkaa. Olisin testannut aamuvirtsasta, mutta mies oli vielä silloin kotona, enkä sitten kehdannut. Äsken sitten otin beroccaa, ja sehän ainakin värjää pissan (myös ne ei-poretabletit), joten odottelen varmuuden vuoksi sen poistumista ensin, ennen kuin alan pidätellä testiä varten. Sitähän ei tiedä, miten se vaikuttaisi testiin. Mies tulee tänään kotiin myöhään, joten sen suhteen kiirettä ei ole. Epäilen kyllä vuodon alkavan ennen kuin ehdin testata.
Näin muuten unta, että kuukautiset alkoivat aamulla. Sitten päivän mittaan (unessa) kolme (3!) puolituttua kertoi tehneensä sinä aamuna positiivisen raskaustestin. Tunkee mokoma vauvakuume jo uniinkin. :D
t: ivilla kp 32/30-31, yk 2
ivilla: sullahan on siellä jännät paikat.. tuu heti kertomaan, mitä testi näytti.
Täällä taas vatsakipuilua :( Alavatsaa niin juilii ja jestas se on turvoksissa. Tässähän ehtii tutkimaan kropan joka kolon, ennen ku pääsee testailemaan. Oikea piinaviikko edessä.
Solina kp18/26-27
Auttakaas nyt mua.. Mulla nyt kp 21/33-34.. ja ovista tikutin lauantaina(kp19) ja tänään eikä mitään näy.. voisko ovulaatio olla jo mennyt vai vasta tulossa? Mitään tuntemuksia ei ole ollut, ehkä vähän viime viikolla ti/ke alavatsasta oikeelta ja välillä vasemmalta nippaili.
Ovulaatiotestejä en ole ennemmin käyttänyt. On nää hankalia juttuja, miettii vaan aina heti onko mussa jotain vikaa, jos en voikaan tulla raskaaksi.. vaikka vasta kolmas yrityskerta menossa.
Plussia toivottelen teille kaikille:)
K-84- : Ovulaatio tapahtuu yleensä n.14 päivää ennen oletettuja menkkoja. Eli voipi olla juuri ne tärppipäivät sinulla. Laskeppa ovulaatilaskurilla, mitä se sanoo. Löytyy täältä vauva.fi sivulta.
Laskinkin sillä laskurilla ja sieltä tuli vastaukseksi tämä päivä, huominen tai ylihuominen.. mut sillä ihmettelin, kun ei testiin tullut mitään. Voi olla, että olen vähän hätäinen jospa kokeilen huomenna aamulla uudestaan :)
Kiitos Solina*
Mä aloin jo varmuuden vuoksi tässä tikuttamaan, kun nyt on jäänyt kiertokin välillä lyhyemmäksi.
Mutta kauan se huippu kestää? Minusta on aika hankala tikutella missään muualla kuin kotona (töissä, salilla tms). Tänään 11 aikaan näytti negaa, mutta huomenna ehdin tikuttaa vasta ehkä kahdeksan aikaan illalla. Jos välit venyvät noin pitkiksi, niin voiko huippu jäädä huomaamatta?
Kp 13/28-34
Kirjoitin ensin tuonne helmikuisiin, koska siellä aloitinkin, mutta koska tänään tuli vasta haamu, niin tämä on varmaankin oikeampi ketju. Kun kerran LA menisi todennäköisemmin maaliskuun puolelle.
Pidättelin vain 3 tuntia ennen testaamista, koska alkoi tuntua (fyysisesti) tosi inhottavalta. Testitulos piti näkyä 5 minuutissa ja 30 min jälkeen ei saa tulosta enää lukea (apteekista ostettu testi). Vajaassa 5 minuutissa ilmestyi ihan selvä haamu, joka vieläpä vahvistui hitusen seuraavien 25 min kuluessa. :) Aiemmat tulokset ovat olleet ihan selviä negoja, tämä oli ihan erilainen.
En ole vielä ihan hahmottanut, ettei nyt olekaan ihan samanlainen kuukausi kuin aiemmin, vaan oikeasti on tuolla meneillään ainakin jotain. :) Ihan samalta tuntuu siis henkisesti kuin muulloinkin, kun olen ajatellut, että ehkä onkin joku kyydissä.
Oireet: väsyttää, heikottaa, paleltaa (tulee oikein aaltoina), hikoiluttaa ja vähän etookin. Lisäksi välillä nipistelee aika inhottavasti tuolla alakerrassa, vähän kuin kuukautisissa. Kohtu ei kuitenkaan liikehdi aaltoina niinkuin yleensä juuri ennen vuodon alkua. En varmaan ilman väsymystä ja palelu/tuskanhikiaaltoja olisi vielä edes testannut.
Huomenna käyn ostamassa uuden testin, josko vaikka viivan saisi vahvistumaan esim. ylihuomenna. Toki tässä nyt voi käydä mitä vain.
Uneni ei siis onneksi ollut ainakaan ihan kokonaan enneuni. ;) Toivottavasti muilta osin olisi ja muutama muukin plussaisi (tai edes haamuaisi). :)
t: ivilla + haamu
ps. te saatte nyt kunnian kuulla ennen miestäni, hän kun ei ole vielä palannut riennoista kotiin ;)
Ihanaa, ihanaa!!! kyllä se plussa sitten pläjähti sinne..
Mahtava juttu ivilla! :D
Mulla on kans tänään juilinut alavatsaa aivanko menkkojen aikaan ja oon tänäänkin nukkunut päikkärit!
Oikein paljon onnea haamusta!!! Kyllä se siitä vielä kirkastuu :) Mahtava juttu!!!
Onnea ivillalle haamusta! :) Ja toki muillekin plussanneille!
Täällä olis menossa kp 6 ja ihmettelen kummallisia menkkoja/vuotoa. Kp 1 ja 2 tuli runsaasti ruskeaa vuotoa, ja vain vähän perinteistä menkkavuotoa. Sitten olin pari päivää vuotamatta, kunnes nyt taas kp 5 ja 6 on tullut hentoa punaista vuotoa, todella vetistä sellaista, ei missään nimessä mitään perinteistä menkkavuotoa. Onkos muille käynyt näin ja jos, niin mitä se on ennakoinut? Pelkään, että kierto on nyt menossa aivan sekaisin.. ja valemenkoista tuskin on kyse, sillä tein kyllä negatestin kp 32/kp 1.
Päänsärystä olen nyt kärsinyt viikon likipitäen jokapäivä, mutta se on varmaankin johtunut huonosti nukutuista öistä. Nyt olen pari yötä saanut nukuttua hyvin ja olo on onneksi vähän kohentunut, mutta päätin silti vähän seurata tätä päänsärkyhommelia tarkemmin - josko olis syytä kuitenkin käydä sitten jossakin kohtaa lekurissa.
Ovistestien hankinta olis kohta taas edessä.. Että se kierto osaakin tuntua aina niiiiin pitkältä tässä vaiheessa!!
KaisaMaija: Tarkoititko sillä huipulla oviksen huippua vai hedelmöittymisen hetkeä? Löytäisitkös täältä tietoa? http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php
Olikos se Solinalla vaiko ivillalla niitä alavatsan kipuiluja?! Mulla meni eilen melkein koko iltapäivä ja ilta siihen, ko alavatsaa jotenkin särki/jomotti/pakotti ja oli oudon tuntuinen. Ei oo koskaan aiemmin ollut tämmöstä ja tottakait tuli mieleen, että mitä tämä oikein on?!? Kaikenlaisia ajatuksia tuli päähän ja on se jännä huomata, kuinka paljon "huolta" mahdollinen raskautuminen on tuonut nyt jo tullessaan. Toisaalta taas huolen määrä on kuulemma verrannollinen myös siihen, kuinka monta lasta on jo :) Eli on sitä kokemusta asioista jo jonkin verran.
Suski76: En ite tiiä noista pitkistä kierroista, mutta mulla on tullut ihan kirkastakin verta sekä rusehtavaa tuhrua kiinnittymisen aikana. Voiskohan se olla sulla sitä?!? :) Lisäksi oon 2. ja 3. odotuksessa tikuttanut 2 viikkoa negaa ennenko napsahti plussat, vaikka oireet oli päällä sekä tuhruvuotoa oli muutamana päivänä menkkojen alkamispäivän jälkeen. Tsemppiä! Ai joo, mulla on kans ollut päänsärky yhtenä raskausoireena aiemmilla kerroilla ja eilen mullakin vähän jomotti päätä.
Ja eilen joutu taas nukkumaan päikkärit - onneksi mies on vielä lomalla, että oli mahollista nukkua :) Ja nyt kun tässä aamukahvia juon, nii vähän meinaa etoa eli oireet kyllä alkaa niin kuulostaa siltä iteltänsä, mutta uskon vasta, kun plussa pärähtää ruutuun. On se muuten jännä, kuinka naisen kroppa tunnistaa raskauden vai tekeekö se sitten se, että osaa jo lukea noita kropan viestejä...
Kaikille lykkyä ja kohta on juhannus!
Kylläpä kuulostaa teidän oireet "hyvälle"!!
Suski76, mullekin tuli mieleen, että vuotosi voi aivan hyvin olla kiinnittymisvuotoa tai muuta "normaalia" alkuraskauden vuotoa! Ystävälläni oli juuri tuollaista alkuvaiheessa kun ei vielä testitkään näyttäneet plussaa, vasta kun menkat olivat n. viikon myöhässä ilmestyi testiin kaksi viivaa! Lupaavaa siis! ...mutta, jos nyt käy niin huonosti, että tämä onkin kk-vuotoa niin silloin olemme samoissa kp:issä eli mullakin tänään kp7.
AmaliaJoel, kiitos linkistä! Kyllä on sunkin oireet lupaavia :) Toivotaan sitä kaikkein parasta ja ihaninta!!!
Juhannus tosiaan lähenee... kaikille onnea ja paljon plussatuulia!!
jasmiin kp7
Hätähousu nimittäin :D
Toivottavasti AmaliaJoel se RASKAANA tekstikin siihen vielä tulee!
Ite myös testasin, ei mikään herkkä testi ja ihan ku siin jotain olis, mut kuitenki vaan kuvittelen..
Kp kuitenki vasta 22/27