Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Suski*76: Kuulostaa kyllä siltä, että voisi hyvinkin olla tärpännyt. :) Eihän se välttämättä näy testissä heti. Oletko testannut jo uudestaan?
Amaliajoel: Minulla ei ollut minkäänlaisia kiinnittymisoireita. Ajattelinkin viime viikolla, kun mitään ei tuntunut eikä näkynyt tarkkailusta huolimatta, että vielä saisi yrittää. Toisaalta eipä ole koskaan ollut ovulaationkaan aikana kipuja, ja vuotoakin vain pari kertaa.
Sen sijaan kyllä vajaata viikkoa ennen ovulaatiota oli ruskeaa tuhruvuotoa useampana päivänä. Sitä ihmettelin ja tein negatestin (edelliset kuukautiset olivat olleet tavallista niukemmat). Toisaalta sen tuhrun jälkeen päättyi muutaman viikon mittainen kausi, jolloin oli koko ajan kuuma. Vaikka miestä paleli! Meillä minä olen vilukissa ja hänellä on aina kuuma! :o
Minttuliina*: Siellähän onkin jännät ajat menossa. :) Eikä se oireettomuuskaan mitään tarkoita, joillainhan ei tule niitä ollenkaan. Pidän sormet ja varpaat pystyssä sinulle!
).( On kuuma ja nuutunut olo, mutta yökötystä ei ole onneksi vielä ilmestynyt. Vähän on jänniä tuntemuksia tuolla alakerrassa, mutta kipua vain jos yhtäkkiä venytän itseni pitkäksi. :D Jos en olisi testannut, vain väsymys vihjaisi koko odotuksen suuntaan, niin normaalilta tuntuu.
Plussatkaas nyt kaikki sen (enne)uneni mukaisesti, niin mennään yhdessä odotuspuolelle. ;)
Kiitos vinkistä AmaliaJoel. Vaikka olin ko sivun lukenutkin, niin jotenkin olin missanut tuon tiedon, että se huippu kestää noin kaksi vuorokautta, eli ei mitään hämminkiä, vaikka en ehtisikään ihan vuorokauden välein testaamaan. Vaikka nyt tosin sain testattua, hitusen näkyi jo toista viivaa, mutta ei vielä ollut samaa väriä kontrolliviivan kanssa. Ehkä huomenna tai ylihuomenna. Kp 14, joten tämä kierto venynee pidemmäksi kuin viime kierto (28).
Plussatuulia kaikille! Juhannushan se on yleisin aika saada lapsia aluilleen, josko meillekin...
Alkaa jo kohta monillakin olla jännät paikat, plussapuhalluksia kaikille tasapuolisesti paljon paljon! :)
Täällä kp 35(?) ja ajattelin huomenna testailla (piti eka perjantaina mutta en jaksa odottaa :D)
Mahdollinen kiinnittymisvuoto oli sunnuntaina. Näin oon päättänyt :D Tarkkailen kroppaa ja oloja liiankin kanssa. En tiiä kuvittelenko kaikki oireet vain. Huomenna näkee, jänskättää kyllä...
Nyt sitä pitää oikein tiiviisti käyä täällä urkkimassa mitä kenellekkin kuuluu, alkaa olemaan sellaset hetket täällä nyt =)
Kiitos kaikille tsempeistä, toivotaan sitä vahvaa plussaa itelle ja jokaiselle täällä meistä bd
Täällä muuten on nyt kans vähän samaa ilmassa, ko manquella, että sitä tulee nyt vähän liiankin tarkoin kuunneltua/tulkittua omaa kroppaansa ja vaikka haamu tulikin eilen aamulla testiin, niin vielä en luota sen vastaukseen satavarmasti. Hih, tässähän on olo, ko pikkulapsella jouluaattoaamuna :) Onneksi ei muuten tule juhannuksen vieton kanssa "ongelmia", ko ollaan ihan vaan omalla pesueella kotona eikä tartte olla missään sukulaisissa juhlimassa.
Onnea teille (haamu)plussanneille!! Kyllä ne vahvistuu siitä varmasti!
Itse koin ikävämmän yllätyksen tänään, sillä täti tuli kylään :( ja aivan yllättäen, ilman minkäänlaisia oireita tai kipuja. Mulla kierto jäi siis 24 pvään. Oletetun (jos sitä on tullut ollenkaan) oviksen aikaan kyllä pupuiltiin ahkerasti, mutta raskautuminen on monien sattumusten sarja! Eipäs auta muu kuin kärsiä nämä aamulla alkaneet kivut ja sitten uuteen yritykseen :) Ajattelin kyllä ostaa muutaman ovistikun ja niiden kanssa tarkkailla mitä oikein tapahtuu..
Voi, kunpa teistä muut plussaisivat :)!!
Oikein hauskaa juhannusta, jos en täällä käy ennen sitä!!
t. Heikkulin. kp1/24
Moikka vaan kaikille!
Elikkäs täällä uusi kuumeilija. Olen vähän "salaa" lueskellut palstaa ja ajattelin rohkaistua ja vihdoin itsekin osallistua. Pääsee vähän jakamaan omia fiiliksiä kun ei tästä asiasta oikein haluaisi lähipiirin kanssa vielä intoilla vaikka mieli kovasti tekisi.
Mieheni kanssa siis 26 vuotiaita ollaan ja esikoista toivotaan. Ehkäisy jätettiin pois toukokuussa ja nyt menossa ensimmäinen virallinen yrityskierto. Nyt kp 25/28. Eli juhannusaattona voipi vähän jännätä! =)
Vielä en ole uskaltanut liiemmin intoilla, mutta hieman on normaalista poikkeavia tuntemuksia ollut. Epäilen vain, että aiheutan tuntemukset ajattelemalla asiaa niin paljon! Ja kuitenkin menossa vasta ensimmäinen yritys.
Ps. uusi kun täällä palstalla olen niin saapi ohjeistaa jos jotakin kirjoitellessani hölmöilen! ;D
Onpas joillakin jännää! Pidän peukkuja teille piinaviikkoisille, AmaliaJoel ja kumppanit. Onnea Ivilla haamusta, toivottavasti vahvistuu ja miksikäs ei vahvistuisi! ;) Ja heippa uusille!
ON: olen taustaillut, työkiireiden ja ei-niin jännien aikojen vuoksi. Nyt ovis ihan ovella, eilen alkoivat kivut tänään tikutan. Mies on huonosti paikalla ja tässä tulee parin päivän tauko puuhailussa. Jos kierto on kuten viimeksi - niin ehditään varmaan juuri. Pysy ovis siis poissa vielä päivän pari :).
Fiiliksisistä vielä, on se jännä juttu kuulkaa että kun kierto lähenee loppua niin odotukset nousee - vaikka päätin että tässä kierrossa en stressa... pettymyksen pelossa ja kun yritystä on kuitenkin niin vähän alla. Mut ei auta - höyryän kohta täällä varmaan joka päivä ;)
Palaamisiin siis
T. pitkäkiertoinen oviksen odottelija Vilho 19/34, yk4
Kiitos vain kaikille tsemppauksista, mutta ei, en mä ole raskaana. Ovis oli kp 17, joten kyllä sen raskauden olisi pitänyt jo kp 32 näkyä. Varoiksi tein silti uuden testin tänään, ja negaahan se oli. Eli, ovista odotellaan.. :) Kävin tänään ostamassa CB:n ovistestejä taasen. En kyllä tiedä vielä koska pitäisi alkaa tikuttelemaan, ekassa kierrossa ovis oli limojen perusteella kp 19/36, ja tuossa toisessa tosiaan sitten vähän aiemmin. Mietin, että nyt voisi olla hyvä aloittaa tikuttelu ehkä joskus kp 10-13 välillä jo, että varmasti sitten bongaan oviksen. Ostin ovistestejä kaksi paketillista.. toivotaan, ettei sitä toista tarvitse ikinä vaan tärppi kävisi ennekuin se pitää ottaa käyttöön! :)
AmaliaJoel: Mikäs kiertopäivä sulla on menossa?
jasmiin: Joo, aika samoissa lukemissa mennään! :) Onko sulla ollu kierrot mitenkä pitkiä?
Minttuliinalle kovasti tsemppiä!
ivilla: joo, taisinkin jo tuossa aiemmin vastata sun epäilyihin liittyen.. :) Eli, negaa oli "varmuustestikin".
Vilho: Tsemppiä pitkäkiertolaiselle!!
En jaksanut lukea ihan koko ketjua läpi, niin en nyt tiedä ketkä kaikki ovat jo plussanneet... :D
Oli itsellä aika kiireinen viime viikko, enkä ole ehtinyt kuin pistäytyä, on jäänyt kaikki viestitkin lukematta.
Itse odottelen joko menkkoja tai jotain muuta, jonkin laskurin mukaan seuraavat menkat olisivat tuolla sekaisella kierrolla mahdollisesti alkamassa 21.6. eli eilen... eihän tuo mikään luotettava tieto tietenkään ollut :D Muttamutta, koko su-ma yön ja vielä maanantaina hirveää juilimista mahassa ja maanantaina tosi vähän vuotoa, sitten tänään taas ihan tippa, mutta ei enää kipuja... Olen koko ajan olettanut, että jos kierto on käynnissä, niin ovis olisi ollut joko juuri ennen kierukan poistoa tai heti sen jälkeen. Jos se olisi ollut jälkeen, niin raskautuminen olisi ollut mahdollista, mutta sen jatkuminen epätodennäköistä, koska oli viikko sitä poistovuotoa. Ainakin itsestä tuntuu epätodennäköiseltä että sellaisissa olosuhteissa olisi kiinnittyminen onnistunut.
Mutta nyt siis olenkin alkanut epäillä, että jospa se vuoto olisikin ollut osaksi oikeita menkkoja ja ovis olisikin ollut viikko sitten ja nyt olisi jotain kiinnittymisvuotoa... Ajattelin että aikaisintaa perjantaina testaan, jos ei vuotoa siihenkään mennessä kuulu. Tuskin kyllä silloin vielä näkyisi, jos nyt olisi kiinnittymässä, mutta saahan tuota kokeilla. Ja nyt kun kirjoitin tämän tänne, niin olen ihan varma, että kohta se vuoto alkaa, mutta ompahan sitten selvä homma, jos niin käy :D
Tulipahan taas sepostus. Olin ihan varma, ettei tässä kierrossa vielä ole edes mitään jännitettävää, mutta niinpä vain näkyy olevan!
Miten Manque kävi, joko testasit??? Tsemppiä myös annaNannalle ja muille pian testaaville + + + + + +
Heikkulinille pahoittelut tädistä :(
Suski76: mulla on vasta toinen luomukierto pillereiden jälkeen, ja eka kierto oli superpitkä 51pv.... toivottavasti nyt olisi normaalikierrossa. Vilho, täälläkin siis yksi pitkäkiertolainen! Ovista bongailen kai ensi viikosta lähtien (kp14->)? N. kaksi viikkoa ennen edellisiä menkkoja oli pieniä oireita, jotka jälkikäteen päättelin olleen ovisoireita. Niiden perusteella siis tämän kierron bongailut, aattelin myös testailla.
Plussatuulia ja tsemppiä kaikille :)
No niin, juuri kun täällä olen hehkuttanut, että tunnistan ovisoireet ja saan tikutettua ne varmasti ja vähin tikuin....NIIIIN ovis pääsi yllättämään...
Eilen ovisplussat :). Ja siis ekana testauspäivänä, eli en tiedä olisko ollu jo plussat taulussa su /ma, sillä vahvimmat vatsanippausoireet vain maanantaina,kp18. (Viimeksi ovisplussa vasta 20). Nyt hyvin vähän mitään oireita (esim tissit ei olleskaan?!, mitä ihm..), eli olisko se mennyt jo ja eilinen testi näyttäisi vielä "jälkihöyryjä" lh-huipusta....?
Tällä nyt ei muuten olisi mitään merkitystä, mutta meillä on nyt parin päivän tauko puuhastelussa (välissä liian monta kilometriä). *Sunnuntaiset simpat olkaa vahvoja!* Seuraava mahdollisuus vasta huomenna illalla, ja se "lähetys" taitaa tulla myöhässä... iso nyyyyh, jos tämä kierto meni ohi. Toivotaan toivotaan -linjalle vaan.
Se minusta, eikö testailijoilla ole vielä uutisia ;?! Jännää!!
Aurinkoa kaikille!
Vilho kp 20/32-34, yk4 ja dpo....?
Maalismuruissa näyttää olevan mukavasti säpinää =) täällä sitten jännäillään tämä kuukausi. Nyt koitan olla kylmähermoisempi näiden omien oireideni suhteen. Viime kierrolla sain aikaiseksi kaikki mahdolliset raskausoireet =D no saas nähä. Ja testailla saa vasta 6.7.. joten odotettavaa on. Täytyy vaan koittaa ajatella muita asioita, ettei pää leviä. Yrityskerta 5.
Ollaan ahkeria!
Mulla on nyt kovin vuotopainotteisia viestejä, anteeksi jo etukäteen... Kylläpä ne taisi menkat kuitenkin alkaa, vaikka kumman vaisusti kyllä. Iloista sinällään, että tulivat kuitenkin. Edellisistä 40 vrk jos ei lasketa välissä sitä poistovuotoa. Mielenkiintoista, kun normikierto nuorena ollut jotain 27 luokkaa :) Jään tänne palloilemaan kuitenkin, koska jos nuo nyt on menkat ja kierto olisi normaalin pituinen, niin justiinsa saatettaisiin vielä seuraavastakin ehtiä maaliskuulle!
Toivottavasti muilla on niitä plussiakin!
Sitten kysymystä kehiin. Onko kellään tiedossa soveliasta särkylääkettä, joka olisi parasetamolipohjaisia tehokkaampaa? Päätin jo nyt yritysvaiheessa jättää normaalit ibuprofeenit pois ja meinaa tulla ongelmaa, kun ei taho nuo toiset auttaa. Ekassa raskaudessa ei onneksi särkyjä juuri ollut, mutta nyt pelottaa kyllä, jos sattuisi tulemaan enemmän, taipumusta kun on.
Uuh,kyllä odottavan aika on piiitkää :)
Esikoinen siis haaveissa ja tahtois jo niin tietää, onko masu-asukki löytänyt omaan koloonsa..Touhuiltiin kierron puolivälin paikkeilla, viime vkon lopulla(kp 16) tuli yllättäen jonkinlaista rusehtavan punertavaa "töhnävuotoa" aamupäivän ja jäi siis paperiin jäljet? Ja alamaha oli oudon tuntoinen.Olin ihan, että mitä?! vastahan mulla menkat oli..Voisiko olla kiinnittymisvuotoa..?
Kuinka pian tuota vuotoa voi tulla? Eilen sitten alamahaa juili,nipisteli,kuin päivää paria ennen menkkoja ja valkkarin määräkin on ollut huomattavasti enemmän tähän kiertoaikaan verrattuna, kun muistelen.
Voih, ensi vkon lopulla vasta tohtisi ajatukset viedä apteekissa käyntiin ja testin hankintaan :)
Oikein ihanaa ja nautinnollista kesän juhlaa kaikille :)
Pahoittelut Heikkulin, mutta ei muutako kohti seuraavaa kiertoa bd
Janna: Oikein hyvinhän sulla meni toi eka viestis :) Eli ei mitään hätää sulla oo.
Suski: Mulla taitaapi olla nyt kp 19.
annaNanna: Ootkos kokeillut ihan Panadolia? Sehän on sellanen, jota sitten saa käyttää myös raskausaikana.
Ja nyt vähän omaa napaa - kävin tänään apteeksissa, että ostan raskaustestejä, nii KAIKKI digitestit oli loppuneet!!!! Ja mie, ko aattelin testata ennen jussia, miten on näreet. Nooh, ostin sitten niitä apteekin omia testejä ja pitihän se sitten tehä (tosin nyt illasta) ja sain negan...Ootin sitä haamua siihenkin, mutta liekkö toi digitesti onkin sitten paljon herkempi..?! Nooh, onhan tässä vielä aikaa siihen oikeeseen päivään eli eipäs tässä masennuta! :)
Nukuinpa sitten reippaasti pari tuntia, niin saapa nähdä kuinka myöhään menee ennenkuin yöllä nukuttaa...
AmaliaJoel: siis juuri tuo Panadol ja muut parasetamolilääkkeet ei vaikuta mulla päänsärkyyn juurikaan. Vahvimpia löytämiäni sellaisia olen nyt testannut, vaihtelevin tuloksin. Mutta tarvii varmaan kysellä sitten neuvolasta, kun joskus sinne asti päästään :)
Minä kanssa yhtenä päivänä ihan ohimennen vilkuilin noita testejä, mutta en viitsinyt vielä ostaa... Aika kallis näkyi olevan tuo digitesti, mutta olisihan sitä kiva kokeilla. Varmaan hyvä ainakin epäsäännöllisestä kierrosta raskautuessa!
Kiitoksia tsemppauksista! :)
Testailin tosiaan, ja ei nyt ihan plussaa tullut :S
Olin mukamas huomailevani haalean haaleaa haamua.
En toivosta ole luopunut, loppuviikosta uutta testiä kehiin. Niin kauan kuin ei tätiä näy, on toivoa. Aika optimisti olen aina ollut. Jos ei plussaa juhannuksena näy, niin varmasti senkin positiiviseksi käännän. Saa alkoholin kera nautiskella.
Okei, kyllä sitä NIIN toivoisi että plussa vielä nyt pärähtää. Kierron pituudesta kun ei ole tietoa.
Onnea paljon paljon plussanneille ja haamuja nähneille :D
Ja tsemppiä ja plussapuhalluksia kaikille!
Kertoilen heti kun uutta testiä uskallan tehdä :)
Ihan ekaks onnittelut plussanneille!!!
Itse en niihin tule kuulumaan tästä kierrosta, testasin ihan puhtaan negan heti aamusta, eli kuvittelin sen mukamas haaleen viivan.
Eli ei muutaku menkkoja ootteleen ja jussin viettoon :)
Parempaa plussaonnea teille kaikille muille!
wattuwarwas
On pakko kirjoittaa jonnekin, mutten ole vielä uskaltautunut odotuspuolelle enkä edes plussanneiden lapsettomien ketjuihin.
Eilisiltana alkoi jomotella, ihan kuin alkaisi kuukautiset. Se onneksi loppui alkuyöstä (lopulta) ja sain nukuttua, mutta heräsin aika lyhyiden unien jälkeen ja jomotus jatkuu. Nyt pelkään koko ajan, että alan vuotaa. Sehän olisi ihan normaalia, koska olen korkeintaan rv 4+1 nyt. Eli oikeastaan elimistön pitäisikin lopettaa kierto juuri nyt.
Tein eilen varmistustestin, mutta se oli erimerkkinen (vähemmän herkkä) eikä ilmeisesti siksi näyttänyt juuri vahvempaa viivaa kuin maanantaina. Mutta näytti silti sitä viivaa edelleen. :)
Inhottavaa, kun ei osaa edes iloita. Toki on rauhallisempi olo kuin plussaa odotellessa, mutten osaa yhtään ajatella, että meille olisi tulossa uusi perheenjäsen. En sitten tiedä, josko se olisi hyvä merkki, sillä en viime viikollakaan ollut yhtään sitä mieltä, että voisin plussata. :)
Äh, anteeksi kitinä. Pitää vain olla nyt tyytyväinen, kun 10 v odottelun jälkeen on päässyt taas askeleen eteenpäin, vaikka se sitten ei päättyisikään kovin iloisesti.
Teillä joillakin kyllä kuulostaa tilanne lupaavalta. :) Vaikka ensin tulisikin se nega, niin eihän sitä tiedä. Ja niinkuin wanha viidakon sananlasku sanoo: niin kauan kuin ei ole täti tullut, on toivoa, eikös? :)
Kovasti plussatuulia kaikille ja tädeistä riippumatta hyvää juhannusta!
Onnea Ivilla, uskotaan että se haamu sieltä vahvistuu!
Ja peukku pystyssä AmaliaJoelille, jonka oireet tosiaan kuulostavat lupaavilta! Ja tietenkin kaikille muillekin, jotka lähipäivinä testailevat!
Mulla on menossa kp27/25-33. Mitään "oireita" ei ole kyllä ilmassa. Pientä hermoheikkoutta, mutta se voi johtua stressistä. Perjantaina teen testin, jos menkat ei ennen sitä ala, mutta jotenkaan nyt ei ole isot odotukset. Mutta nyt on ajatukset olleet ihan muualla, että ehkä se voi yllättääkin...
Plussatuulia!