Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Mä tiedän, että meitä on monenmoisia ja eri ihmisille eri asiat tuntuvat hyviltä, mutta ajattelinpa tässä muutamien viestien takia kertoa oman kokemuksen ovistikuttelusta.
Ajattelin itsekin ensin, että tikuttaminen stressaa liikaa. Mutta minulle se on kyllä tehnyt päinvastoin. Voin suositella lämpimästi, ellei ole varma ovulaatiosta muutoin. Varsinkin jos ei ole tai ei tunnista ovisoireita. Oviksen tapahtuminen ja sen tarkan ajankohdan tietäminen tuo mielenrauhaa ja varmuutta. Eikä se tietysti ole pahitteeksi, että seksi ajoittuu oikeaan aikaan, vaikka sitä muutenkin harrastelisi usein ;).
Tai toisaalta jos on ovuloimaton kierto, niin ei tarvitse turhaa stressata sen kierron aikana raskausoireita. Ja jos oma keho tarvii lääke/hormoniapua toimiakseen, niin tietääpä sitten senkin (tai siis osaa lääkärille kertoa, ettei ole kotitestein bongannut ovista).
Toinen mielenrauhaa tuova asia on kun tietää sitten kierron pituuden. Jos tietää oviksen tarkan ajankohdan, tietää myös että 14 päivän päästä tulee menkat (tai saa aikaisintaan tehdä testin, niinkuin me kaikki kärsivällisinä odotamme ;)). Tai tietääpä senkin, jos luteaalivaihe on liin lyhyt. Luteaalin pitäisi olla n. 14 päivää (12-16). Helpottaa kierron heittelynkin ihmettelyä, jos tietää kummasta päästä se lyhenee tai pitenee.
Pikkuavut eivät ole pahitteeksi ainakaan meikäläisen mielikuvituksen kanssa. Eipä tarvitse tehdä itseään hulluksi kuvittelemalla kaikenmaailman oireita turhaan - tai siis ainakin vähän vähemmän ;). Minulla on voimakkaat oireet oviksessa ja testien avulla tiedän missä järjestyksessä oireet tulevat ovikseen nähden (ensin luulin että se on heti oireiden ilmaannuttua, mutta minulla ei ainakaan ole näin). Selviän yhdellä tai kahdella tikulla oireiden takia, mutta varmistan sen kuitenkin testillä.
Tätä mieltä minä olen :). Toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Tsemppiä ja aurinkoa!
Vilho kp12/34, yk4.
Mä oon kertonut muutamalle et vauvaa yritellään, eikä ne ihmeempiä ole tuumailleet, ainakaan mulle päin naamaa. On toki lähipiirissä niitäkin joille kolmas ja neljäs varsinki oli järkytys ja monenlaista "hauskaa" vitsiä on saanu kuunnella, mut olkoon ja järkyttyköön ihan sama mulle ja sanonki kyllä takas jos tarpeeks kovasti ärsyttää kommentit.
Mitään uutta ei omaan oloon kuulu, ovis on hyödynnetty tehokkaasti joten katellaan tuottiko tulosta :)
Viikonloppuna olis kahen vanhimman lapsen synttärijuhlat ja eka kerta ku en hulluna leivo, kakut on tilattu ja muut ostan kaupasta. Nyt on vasta alkuviikko et eipä tuota tiedä vaikka vielä innostuis leipomaanki.
wattuwarwas kp 16/27 yk2
Minä en ainakaan loukkaantunut sinun viestistäsi :) Jokainenhan tekee miten ite kokee parhaaksi ja sulle passaa toi tikuttaminen. Ootkos muuten mistä ostanut niitä tikkuja, apteekista vaiko netin kautta?
Niin piti vielä varmistaa, että lasketaanko toi kp menkkojen alkamispäivästä? Kysyy neljän lapsen äiti ;)
Ai, en minä ainakaan loukkaantunut, paljon tietoa tuli ainakin mulle. En ollut ajatellutkaan tuota hyötynäkökulmaa, jos tarvitsee alkaa syitä tutkia.
Onko sillä kuinka suuri merkitys, harrastaako ovispäivänä verrattuna siihen että harrastaa vaikkapa edellisenä päivänä. Jonain lukuina esimerkiksi?
Ja Vilho. Siitä ensimmäisestä menkkapäivästä lasketaan. Ilmeisesti siinä on se klo 18 sääntö? Että jos alkaa sen jälkeen, niin menee seuraavalle päivälle, vai? En tiedä, kun mulla alkaa aina aamulla. Vastaa (vielä) lapseton. :D
Niin,mitä ilmeisimmin olen nyt kiertoni puolivälissä tai jopa sen yli :D Nyt alkaisi siis piinaviikot... Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole ollut. Lämpöjä olen mittaillut muutamana aamuna, kun ei muutakaan ole, mutta ne on tosi alhaisia, jotain 35.7-36. Normaalistikin mulla on alhainen lämpötila, joten tuo on ihan normaalia.. Jos raskautuu, niin eikö lämpöjen pitäisi nousta? Ehkä sekin on yksilöllistä tai sitten en ole raskautunut :(
Vilho, itse ajattelin alkaa tikuttaa seuraavasta kierrosta, mikäli nyt ei tärppää.. Mulla on nimittäin ihan pimennossa kierron pituus ja oviksesta ei ole tullut mitään oireita, en edes tiedä olenko ovuloinut tässä kierrossa... Joten oman mielenrauhan vuoksi päädyin tikuttamiseen ensi kerrasta :D eipä sitten tarvitse kyttäillä ja tunnustella "olemattomia" oireita :)
AmaliaJoel, kiertopäivät lasketaan menkkojen alkamispäivästä seuraavien menkkojen alkamiseen asti :)
Mä rupean nyt paistamaan lettuja välipalaksi :) Oikein hauskaa viikkoa kaikille!!
kp 18/??
Täällä alkaa taas jännäys. Eilen tuli pupuiltua ja tänään huomasin oviksen (ainakin luulen havainneeni) Vatsaa nippailee ja selvät ovislimat päällä (ihanan äklöä.. :D ) Nyt menossa kp 12/26-27 ja yk2 Jospa se tällä kertaa tärppäis. Meillä siis entuudestaan jo yksi lapsi (2v) ja pikkukakkosta toivotaan kovasti.
Pitihän se munkin nyt laskea noi kp:t eli kp 11 menossa ja tänään on tuuleteltu peittoja ;) Mutta en oikein usko kiertoni vielä tasaantuneen normiksi, koska oli vasta ekat menkat tän kuun alussa. Mutta jos menis normikierron mukaan nii ois siis 11/28. Tulikos tää nyt oikein :)
Mä täällä kalenterin kanssa laskeskelen mahdollisia ovispäiviä ja sitten tuskailen, kun mies on taas just otolliseen aikaan pois kotoa! Mies ois kotona, kun mulla kp12 ja seuraavan kerran on kotona kp16...Mulla on kierron pituus 27, joten taitaa otolliset päivät osua just tohon väliin. Täällä oli muutamalla sama kierron pituus kuin mulla. Oletteko selvittäneet milloin teillä on ovis? Onkohan mulla mitään mahkuja tästä kierrosta;( Samaa olen miettinyt KaisaMaija sun kanssa, että onko siinä eroa, harrastaako ovispäivänä vai edellisenä? Meillä se voi olla niin pienestä kiinni...
Mekään ei olla kerrottu tästä yrittämisestä kenellekään. Ei halua kuulla ihmetteleviä kommentteja, jos vaikka ei onnistukaan enää tulemaan raskaaksi. Ja olen aikaisemmin sanonut kaikille, että nämä kaksi lasta riittää...Piinaviikot on jo alkamassa muutamalla, tsemppiä ja paljon plussia!Toivoo Wilpuri kp7/27
No nyt on huomattavasti rauhallisempi mieli, kun saanut muutaman tunnin nukuttua :) Silti olo skeptinen tuon raskautumisen kanssa, kun niin tutut oireet on, dämn...
Itse olen myös miettinyt tuota ajoittamista. Jostain olen kuullut, että olisi hyvä jos ne siittiöt olis jo valmiina odottamassa munasolua, eli tarkoittanee varmaan sitä että edellisenä päivänä?! En tiiä.. Selventäkää joku jos tiedätte paremmin :D
Tuolla edellisellä sivulla joku puheli ovistikuttelusta, itse olen koko ajan ollut sitä mieltä, että se stressais liikaa, enkä sen vuoksi edes harkinnut sitä. Mutta aika hyviä perusteluita tuolta löytyi, itse en välttämättä huomaa tarkkaa ovista ollenkaan, joten ehkä toisi mielenrauhan tietää ovuloiko ollenkaan ja missä vaiheessa kiertoa :) Pannaan mietintämyssyyn..
Paljon plussia toivottaa
-MäntäneN-
Mulla taitanee olla aikalailla sama kierto ku sulla. Mun kierto pääsääntösesti ollu nyt sen 27pv. Yhden kerran ollut 30pv ja sen jälkeen oli sitten vastaavasti 26pv. Mutta tosiaan.. Mulla nyt ovis menossa, tai siltä ainakin vaikuttaa. Eilen ja tänään tullut kirkasta venyvää ovislimaa (muistuttaa oikeasti ihan kananmunanvalkuaista ja huomaa kyllä) ja vatsaa nippaillu. Mulla siis menossa tänään kp12 ja viime yönä pupuiltiin. Sulla ihan hyvät mahdollisuudet tässä kierrossa, jos vaikka ovulaatio sattuisi tapahtumaan kp 12-14 välillä, niin nehän suosittelee pupuilemaan 2-3pv ennen ovulaatiota, jotta on tavaraa sitten valmiina, kun on h-hetki ;) eli tosi toimiin vaan. Ja ovulaatiohan tapahtuu noin yleensä 14vrk ennen kuukautia. Eli jos sun kierto on 27pv, niin ovulaatio sattuisi juuri kp 12-14 välille.
Solina yk2 kp12/26-27
Heippa vaan pitkästä aikaa...
Oon viettänyt vähän hiljaiseloa, kai koittanut olla stressaamatta asian kanssa, mutta toisaalta töitä on ollut niin paljon ettei ole ehtinyt juuri kuin poiketa välissä lukemassa muiden kuulumisia.
Menossa on kp20 ja ovista koetin tikuttaa, mutta en mukamas siinä onnistunut. Limojen perusteella ovis oli lauantaina ja silloin kyllä peittoja heiluteltiin, mutta muuten kyllä aika surkeaa on ollut meidän yritys (kp14 ja kp17 yritetty). Huoh. Täytyy vaan toivoa, että osui oikeaan aikaan. Aika kuluu vauhdilla ja toisaalta se voi olla hyväkin asia. Jos ny ei tärppää niin sitten ensi kuuhun... Piinapäivät alkakoon!
Sori, että oli oma napa -keskeinen viesti, Plussatuulia teille/meille kaikille!
AmaliaJoel, käytän vain clear bluen digitaalista hymynaamatestiä. 7 tikkua/40euroa. Se on tyyris, mutta oireiden perusteella on tarkoitus selvitä yhdellä/kahdella tikulla. Ja kuten mainitsinkin tuosta vilkkaasta mielikuviteksesta, niin se on LIIAN vilkas näille liuska- tai viivatikuille elikä viivojen tulkinta ei oo sitten mistään kotoisin tai vähintään tarvitaan miehen apua;). (raskauskeiju tikkuja on kyl vielä kaapissa edellisiltä kerroilta, mutta CB:sen aion luottaa)
Minulla alkaa oireet jo pari-kolmekin päivää ennen ovista (siis tähän asti), limat, kipuilua munasarjoissa ja vatsassa ja nännit tosi kipeena. Sitten päivä ekasta ovisplussasta on kivut tooosi kovat. Eli oletan että munasolu oikeasti irtoaa juur silloin ja oletan että seksiä pitäisi olla siten, että siittiöitä on (jo) elimistössä silloin. Jotain liittyi myös kohdunsuun "vastaanottavuuten" tiettyyn aikaan, eli simpat pääse helpoimmin. No, ei tästä tähtitiedettä tarvii tehä...sopivasti seksiä vaan noinabout otolliseen aikaan ;)
Pitää mun yks huono puoli myöntää tuossa tikuttelussa - kun tiedän ihan aikuusten oikeesti ovulointihetken, niin silloin seksin aikana keskittyminen itse seksiin ja siitä nauttimiseen on huonoa. Hymyilllään typeränä ja mietitään että tää voi olla nyt juuri SE kerta ;).
Tälläistä tällä kertaa. Pluuspuhureita kaikille ;)
Ja erityistsempit piinailuun niille joilla piinapäivät jo ovella! (tää pitkäkiertoinen vielä odottelee...kärsivällisesti)
Vilho 12/34, yk4
Olen kirjoitellut tuolla helmikuisissa ja täti ei vielä ole käynyt, mutta ilmoittaudun tänne silti jo valmiiksi. Jos ovulaato oli silloin kuin epäilen, LA olisi maaliskuun puolella, joten tämä pino tuntuu luontevimmalta.
Mitään oireita ei ole ollut, ellei flunssaista oloa lasketa. Mutta oletan sen johtuvan ihan oikeasta lenssusta, joka vain ei pärjää puolustusjärjestelmälleni. Lisäksi on kyllä ollut väsymystakin, mutta sitä on ollut yhtä satunnaisesti jo useamman vuoden, joten en senkään puolesta elättele toiveita.
Ovishimo tuli tosiaan muutamaa päivää myöhemmin kuin odotin. Nyt sitten jännätään, tuleeko vuoto vastaavasti myöhemmin, vai jääkö luteaaliaika lyhyeksi. Toki en pahastuisi, jos jäisi vuoto tulematta ja tärppäisi. :) Mutta aika vähän tuli tässä kuussa yritettyä.
Wilpuri: On hyvät mahdollisuudet. :) Siittiöthän kuitenkin elävät naisessa useamman päivän. Lisäksi munasolu on tietääkseni käyttökelpoinen 24 h irtoamisestaan. Joten puuhailut kp 12 ja 16 riittävät varmasti. :)
Plussatuulia puhallellen,
ivilla kp 26/30-31
Eli täällä taas kun tuo mies katsoo futista. Lätkää ja Suomen pelejä jaksaa vielä katsoa, mutta toi jalkapallo on niin kamalan tylsää... ;o)
Ovis oli varmaan tuossa viikonloppuna tai sitten ihan viimeistään näillä main. Pitäisi kyllä hyvin olla/ollut simppoja matkassa. Niinhän ne sanoo, että parempi liian aikasin alottaa hommat kun simpat kuitenkin elää jopa 5 päivää kun taas munasolun hedelmöittymisaika on verrattaen lyhyt, 1-2 vrk.
Vähän harmittaa kun meillä ulkomaanreissu osuu juuri piinaviikolle ja alkoholin suhteenkin olen vähän epätietoinen. No, aika iisisti varmaan otan, mutta ehkä jokusen olusen voin kuitenkin juoda. Tietysti jos nyt kovin selvät oireet on, nii pitää sit kattoo. Tosin mulla on melkeen jokaisessa kierrossa ollut oireita ihan kamalasti, muttei siltikään ole tärpännyt. Pistän kyllä noi edeltävien kiertojen oireet Terolutin piikkiin, hormonivalmiste kun on. Saas nyt nähdä miten kierrolle käy kun nyt jätän Terot pois (3 kuuria syönyt)...
No, ehkä en muista niin kovasti piinailla kun on kivaa ohjelmaa. Sitten laskeskelin että sitten kun tullaan kotiin, niin voisi sitten heti ennen juhannusta testata. ;o)
ponityttö kp 16/29 yk4
ja tällä maagisella seitsemännellä kierrolla on saanut alkunsa sekä esikoinen että kuopus, joten lataan toiveeni tähän!
toivottu la olis 23.3, eli päivää ennen esikoisen synttäripäivää. katotaan kuinka tässä kierrossa käy.
nyt ei apuna mitään, eli aivan luomuna mennään kaikin puolin :)
polluxia, kp 1/28, yk 7
Ite aikoinaan pähkin samaa asiaa ja kerran neuvolassa asiasta juttelin, nii täti kertoi, että vaikka olisikin alkuraskaudessa menossa, nii sikiö on niin hyvässä turvassa ja suojassa, että alkoholi ei tee mitään haittaa sikiölle. Tässä takana se pointti, että vielä ei istukan kautta kulje ravintoa sikiöön.
Mutta mulla on tehnyt aina nii, että jos olen ollut raskaana (aivan alkuviikot), enkä ole siitä ite ollut vielä tietoinen ja jos olen ollut vaikka viihteellä, nii ei ole alkoholi maistunut lainkaan eli se on mulle kertonut aina, että ahaa, on tainnut tärpätä ;)
Jokaiselle tsemppiä!
Siirynpä tänne minäkin tuolta helmikuun haaveilijoista.
Elikkäs meillä on yritystä takana 7 kk, pillerit jätetty pois joulukuun 2009 alussa. Mutta vasta toiset luomumenkat alkoi tänään, joten käytännössä oikeasti yk 2 alkoi tänään. Tuntuu jo TODELLA pitkältä ajalta tämä raskautumisen odotus, joten nyt toivomme, että vihdoin tärppäisi :)
Tsemppiä meille kaikille!
Jasmiin kp1
Näin olin itsekin asian ymmärtänyt, että ennenkuin raskaus näkyy testissä ei vielä äidin tekemisillä ole vaikutusta sikiöön. =) Mutta ei kyllä ole fiiliksiäkään oikeen kun on käytännössä kuitenkin mahdollisuus että siellä massussa joku kasvaisi.
Jasmiin, mulla oli eka kierto jotain yli 50 päivää ja kävin asian tiimoilta gynen luona, joka määräs noi Terolutit. Ne alotetaan siinä kp15 ja sit syödään 10 pvää. Niiden jälkeen pitäis tulla menkat ja mulla on ainakin toiminu. (Nyt siis saa nähdä että tuleeko menkat normaalisti, mutta mielestäni olen oviksen tuntenut ja limoista päätellyt joka kierrossa siinä kp14 kieppeillä ja menkat on tullu ihan normisti, joten uskon ja toivon että tää kierto jatkaa samaa rataa). Mutta siis ne saisivat kierron vähän säännöllisemmäks ja helpottaisivat sitä kautta yritystä.
Pahoittelut ikävästä kp1:sestä Suski, mutta tervetuloa tänne maaliskuun haavelijoihin!
Piti tulla ihan varta vasten tähän pinoon kirjotteleen. Meillä kans kuumeillaan melko vimmatusti, mutta meillä takana kierukan poisto huhtikuun lopulla ja vasta ekat menkat takana, jotka loppuivat muutama päivä sitten. Koskaan en ole laskenut noita kp:ä tai yk:ja, vaan yleensä tiennyt/tuntenut aina oviksen ajankohdan.
Meillä kuumeillaan vitosta ja meän nuorimmaiset ovat 3 vee, 2 vee ja 9 kk. Vanhemmat (2 poikaa) ovat jo esimurkkuvaiheessa, jotka ovat sen miljoona kertaa sanoneet, ettei enää ikinä lisää vauvoja meille - pojat on niin poikia! Ja meille vastaavasti sanotaan, että ETTE KAI TE ENÄÄ lapsia tee?! Niitä on jo tarpeeksi! Just joo, että raivostuttaa tollanenkin ajatustapa - eikös se ole jokaisen oma asia, kuinka monta lasta haluaa ja milloin niitä saa?! Mieheni ite on monilapsisesta perheestä ja ite omaan vain yhen sisaruksen, jonka takia toivonkin, että omilla lapsillani olisi useampi sisarus, ko ite en koskaan niitä saanut.
Toivotan jokaiselle plussatuulia ja tärppejä =)