Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekryfirmat ovat Suomen suurin ongelma

Vierailija
07.09.2024 |

Mikä nämä on edes mahdollistanut?

Ei kai voi olla niin, että pidetään työpaikka piilossa ja annetaan kädet rekryammattilaisiksi itseään kutsuville, joille ei edes ole olemassa mitään pätevyysvaatimuksia.

Tuo kuvio mahdollistaa näille rekryammattilaisiksi itseään kutsuville omien tuttujensa, kavereidensa, sukulaistensa ymv vastaavien buustaamisen työpaikkoihin. Voit laittaa serkkulikan tai kaverin poikaystävän eteenpäin suositeltavien listalla ja sanoa heillä olevan hyvä asenne, vaikka näyttöjä ei ole. Hyvä asenne on siitä hyvä pelimerkki, ettei sitä voi todentaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää asennetta kutsutaan motivaatioksi. Tosin miksi kukaan edes olisi vaivaantunut hakemaan pestiä, jos paikka ei kiinnostaisi?

Vierailija
2/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo todella on suuri ongelma. Lisäksi ryhmähaastatteluiss etsitään jees jees-miehiä, joista kukaan ei sano mitään pahaa. Ilmankos kyseenalaistamista ei synny yhtiöissä ja tuottavuus ei nouse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää asennetta kutsutaan motivaatioksi. Tosin miksi kukaan edes olisi vaivaantunut hakemaan pestiä, jos paikka ei kiinnostaisi?

Tuota voit kysyä kaikilta demareilta sun muilta vasureilta joiden utopiaan näyttää kuuluvan työttömien pakotus eri keinoin hakemaan paikkoja joita nuo ei muuten hakisi ja jossain kohtaa joka ainoa täysjärkinen tajuaa ettei ne tule sitä saamaan koska puuttuu osaamiset, pätevyydet tai asuinpaikka 200km säteellä tai auto tai mitä nyt milloinkin vaaditaan.

Vierailija
4/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kyllä aivan päinvastoin. Rekryfirmojen ansiosta ei tarvitse itse ottaa yhteyttä jokaiseen mahdolliseen yritykseen ja kysellä piilotyöpaikkoja. Riittää että täyttää rekryfirmojen hakemukset ja sillä samalla hakemuksella pääsee hakemaan kymmeniin tai satoihin paikkoihin. Ja rekryfirmat poimii sinulle sopivia ehdotuksia ja ottavat puolestasi yhteyttä työnantajaan ja ehdottavat sinua haastatteluun. Näin sain viimeisimmänkin työni. 

Vierailija
5/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha välikäsi, maan talous pelastuisi, jos työnantajat ymmärtäisivät palkata kokopäiväisiä vakituisia työntekijöitä ja kantaisivat myös normaalin työnantajan vastuun työntekijöistään. 

Oon tosi pettynyt erityisesti osuuskauppa Arinaan ja sen toimintaan ja kikkailuun ja venkoiluun. Asiakasomistaja valitettavasti siinä puljussa olen

Vierailija
6/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota voit kysyä kaikilta demareilta sun muilta vasureilta joiden utopiaan näyttää kuuluvan työttömien pakotus eri keinoin hakemaan paikkoja joita nuo ei muuten hakisi ja jossain kohtaa joka ainoa täysjärkinen tajuaa ettei ne tule sitä saamaan koska puuttuu osaamiset, pätevyydet tai asuinpaikka 200km säteellä tai auto tai mitä nyt milloinkin vaaditaan.

Todellisuudessa työttömillä on koulutukset, osaamiset ja pätevyydet ja useimmilla jopa auto. Töitä eivät kuitenkaan saa, koska ovat työttömiä. 

Vierailija
7/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi briteissä asuva tuttu aikanaan ihmetteli että miksei suomalaiset tee töitä "contractor" sopimuksilla isoissa firmoissa. Mietin ja tajusin että tuohan on se minkä bisneksen rekryfirmat kaappasi itselleen. Eli siis contractor on tällainen alihankkija firman sisällä.

Suomessa duunarit ei ole moisesta innostuneita koska suomen aivoton sosiaaliturvajärjestelmä luokittelee tuollaiset yrittäjiksi ja sosiaaliturva katoaa samalla sekunnilla. Ja firmat taas on opetettu ulkoistamaan tuo bisnes rekryfirmoille koska samalla voidaan kiertää kätevästi kaikki mahdolliset lait mm. irtisanomisaikojen tai lomien, sairaslomien tai jopa työaikojen tai ikä (ja muun) syrjinnän rekrytoinnissa etc. kanssa.

Sain esim. yhdeltäkin rekryfirmalta aikanaan tarjouksen että he tarjoaa minua yhdelle isolle suomalaisfirmalle haettuun paikkaan, meni päivä ja tuli viesti että eipäs onnistunutkaan kun firma sanoi suoraan ei. Muuta syytä en keksi paitsi sen että olin jo yli 45.

Vierailija
8/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole oikeisto, joka kepittää työttömiä noin? 

Vierailija
9/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuulleeni itkua, ettei löydy mistään sorvareita töihin. Tuossa kohtaa ongelma oli siinä, ettei ilmoitettu näkyvästi avointa sorvarin paikkaa oikotielle, vaan yritettiin jutella vuokrahuojausfirman kanssa.

Vierailija
10/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi briteissä asuva tuttu aikanaan ihmetteli että miksei suomalaiset tee töitä "contractor" sopimuksilla isoissa firmoissa. Mietin ja tajusin että tuohan on se minkä bisneksen rekryfirmat kaappasi itselleen. Eli siis contractor on tällainen alihankkija firman sisällä.

Suomessa duunarit ei ole moisesta innostuneita koska suomen aivoton sosiaaliturvajärjestelmä luokittelee tuollaiset yrittäjiksi ja sosiaaliturva katoaa samalla sekunnilla. Ja firmat taas on opetettu ulkoistamaan tuo bisnes rekryfirmoille koska samalla voidaan kiertää kätevästi kaikki mahdolliset lait mm. irtisanomisaikojen tai lomien, sairaslomien tai jopa työaikojen tai ikä (ja muun) syrjinnän rekrytoinnissa etc. kanssa.

Sain esim. yhdeltäkin rekryfirmalta aikanaan tarjouksen että he tarjoaa minua yhdelle isolle suomalaisfirmalle haettuun paikkaan, meni päivä ja tuli viesti että eipäs onnistunutkaan kun firma sanoi suoraan ei. Muuta syytä en keksi paitsi sen että olin jo

Rekryfirmat ja vuokratyön välittäjät on kyllä kaksi eri toimijaa. 

Vierailija
11/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa työttömillä on koulutukset, osaamiset ja pätevyydet ja useimmilla jopa auto. Töitä eivät kuitenkaan saa, koska ovat työttömiä. 

Tuo johtuu lähinnä siitä että firmoilla on niin massiivinen ylitarjonta hakijoista että voidaan karsia täysin mielivaltaisin perustein hakijoita, kuten nyt vaikka työttömyys tai ikä. Ja samalla poliitikot ja media hokee työvoimapulaa eri syistä.

Poliitikot vasemmalla siksi että on tyhmiä, siksi että neuvostoliitto käski (kuten raamattu aikanaan) täyttämään maan tulijoilla, oikeisto siksi että on tyhmiä ja jotkut firmat fantasioi ilmais- tai halpaduunareista, ja media siksi että on sekä vasureita että tyhmiä.

Ja kenenkään noista mielipiteeseen ei faktat vaikuta pätkääkään tänä valistuksen ja "kaiken mahdollisen tiedon sormenpäiden ulottuvilla" 2020-luvulla kun mikään ei näytä pakottavan politikkoa, median typeryksiä tai muitakaan oikeasti etsimään sitä oikeaa tietoa vaikka se on sekunnissa saatavilla eri laitteiden kautta.

Niinpä vasurimme, mediamme, ja oikeistomme hölmöt tullee hokemaan työvoimapulaa vielä 2030-luvullakin kun suomi on jo konkurssissa ja tätä vauhtia osa venäjän suurimperiumia.

Vierailija
12/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain esim. yhdeltäkin rekryfirmalta aikanaan tarjouksen että he tarjoaa minua yhdelle isolle suomalaisfirmalle haettuun paikkaan, meni päivä ja tuli viesti että eipäs onnistunutkaan kun firma sanoi suoraan ei. Muuta syytä en keksi paitsi sen että olin jo

Suomessakin on mahdollista toimia noin. Esim. Wolt -kuskithan toimii noin. Ei se nyt mitään herkkua ole. Tosiaan siinä katoaa se viimeinenkin sosiaaliturva. Mahdollista se kuitenkin on.

Vierailija
13/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen kyllä aivan päinvastoin. Rekryfirmojen ansiosta ei tarvitse itse ottaa yhteyttä jokaiseen mahdolliseen yritykseen ja kysellä piilotyöpaikkoja. Riittää että täyttää rekryfirmojen hakemukset ja sillä samalla hakemuksella pääsee hakemaan kymmeniin tai satoihin paikkoihin. Ja rekryfirmat poimii sinulle sopivia ehdotuksia ja ottavat puolestasi yhteyttä työnantajaan ja ehdottavat sinua haastatteluun. Näin sain viimeisimmänkin työni. 

Kiva. Mä en oo ikinä saanu töitä tai edes haastattelua noista

Vierailija
14/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata markkinataloutta! Maailmalla näitä käytetään todella paljon, koska taas vaihteeksi näiden avulla työnantaja voi vältellä työnantajamaksuja, vakuutusmaksuja yms. Lisäksi muualla maailmalla vuokratyöläiset ovat halvempia, ei kalliimpia.

Sitä ihmettelen ettei vielä suomessa ole herrat tajunneet palkata pääasiassa työvoimaansa "kevyt yrittäjinä". Siivoushommissa. lääkärien kohdalla yms. jonkun verran käytössä, mutta varmaan voisi muutenkin hyödyntää paljon laajemmin ja dumpata kaikki vastuut työntekijän itsensä kannettavaksi.

Vierailija
15/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasurien vakioargumenttina joka asiaan on syyttää siitä samantien oikeistoa, ja sitten jatkaa itse sen tekemistä kun nuo harhoissaan luulee että vielä tuhannennenkin valeen jälkeen joku uskoo heitä.

Vierailija
16/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha välikäsi, maan talous pelastuisi, jos työnantajat ymmärtäisivät palkata kokopäiväisiä vakituisia työntekijöitä ja kantaisivat myös normaalin työnantajan vastuun työntekijöistään. 

Oon tosi pettynyt erityisesti osuuskauppa Arinaan ja sen toimintaan ja kikkailuun ja venkoiluun. Asiakasomistaja valitettavasti siinä puljussa olen

Samaa hommaa tehty vuosikausia sairaanhoitajien kohdalla, vakituisiksi ei ole palkattu kirveelläkään eikä vakansseja täytetty. Sitten ollaan suu auki silmät pyöreenä yllätyksestä kun hoitajat alkaakin nostaa isompaa palkkaa vuokratyön kautta. Hoitajilla kävi tsäänssi kun pystyivät kääntämään sen kieroilun omaksi huomattavaksi voitoksi.

Ja jos ei olisi kääntänyt, ei vuokrafirmoista keskusteltais ollenkaan.

Vierailija
17/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasurien vakioargumenttina joka asiaan on syyttää siitä samantien oikeistoa, ja sitten jatkaa itse sen tekemistä kun nuo harhoissaan luulee että vielä tuhannennenkin valeen jälkeen joku uskoo he

Joo no tuo sinun vastaus ei ollut argumentti ollenkaan. Meillä on oikeistohallitus, joka on monella tavalla kurjistanut työttömien tilannetta, jotta minkä tahansa työn vastaanottaminen olisi puolipakko.

Vierailija
18/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasurien vakioargumenttina joka asiaan on syyttää siitä samantien oikeistoa, ja sitten jatkaa itse sen tekemistä kun nuo harhoissaan luulee että vielä tuhannennenkin valeen jälkeen joku uskoo he

Sulla menee tosiaan vasemmisto ja oikeisto sekaisin. Oletkohan kovin nuori?

Vierailija
19/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ennen olin samassa S-Marketissa kokoaikaisena ja pärjäsin hyvin. Nyt pitäisi nakutella jotain työvuoroäppiä ja vuorot voi olla 2 tuntia yhdessä kaupassa, 2 tuntia yli 10 km päässä. Hirveä aika menisi niihin matkoihin ja palkka bensoihin. 

Menin sitten johonkin "rekrykoulutukseen" jossa pitäisi tulla tilintarkastajaksi, työhön tutustuminen on valitettavasti sellainen, että firma luuli saavansa osaavan tekijän, minä luulin saavani työssäoppimista, kaikkia rasittaa. En vain elä tuolla kauppatyöllä enää.

Kaipaan vanhaa kunnon työelämää, olisin ihan tyytyväisenä ollut loppuelämäni tuossa kaupan tätinä. Nyt siellä on vaihtuvia nuoria työntekijöitä, jotka ei muista missä mikäkin tavara on, kun ravaavat usean kaupan välillä.

Vierailija
20/54 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto kurjistaa myös työssä olevien työntekijöiden asemaa ja reilusti. Mutta hys hys, se on varmaan Marin tai ufot tai jotain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi