Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismurut2011

25.05.2010 |

Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.

Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.

Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.

Kommentit (325)

Vierailija
21/325 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täällä taustalla lueskellut teidän juttuja myös jo helmikuiset, mutta nyt rohkaistuin mukaan:)

Täällä pillerit jätetty pois maaliskuunlopulla, nyt siis kp7/33-34 ja yrityskerta kolmas jos otetaan lukuun sekin ennen ekoja luomumenkkoja.. Nyt on odotukset korkealla ja toivoo, että tästä kierrosta tärppäis:) Näitten juttujen lueskelu ei ainakaan yhtään helpota sitä kuumetta;) Mutta hyvä tietää, että en ole yksin:)

Plussaa toivon kaikille meille tässä kuussa :)

Vierailija
22/325 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon näitä juttuja seurannut, viime aikoina taas vähemmän kun olen tuolla odottajien puolella jo ollut parisen viikkoa. Mutta viime lauantaina siis meni kesken (rv 5+5)ja nyt ei voi muuta kuin yrittää uudelleen. Eli tänne ilmoittaudun mukaan.

Olen siis 30 vuotias Helsingistä, mies 35 ja esikoinen olisi haaveissa. Pillerit jätetty pois jo lokakuussa -09 mutta eka yritys alkoi vasta huhtikuussa -10 ja se tärppäskin heti, mutta ei vaan se pikkuinen sitten pysynyt matkassa mukana...

Itse km ei ollut kovin dramaattinen, alkoi alavatsakivuilla ja vuorokausi myöhemmin alkoi reilu vuoto jota jatkuu edelleen, tosin nyt enemmän kuin normaalit menkat. Neuvolassa sanottiin että heti voi kokeilla uudestaan, kun näin aikaisin kuitenkin meni kesken, kroppa ehtii palautua ns. itsestään aika nopeasti. Onneksi.

Eli ei kuin yrittämään uudestaan ja toivottavasti taas n. kuukauden päästä tulisi plussaa uudemman kerran ja toivottavasti tämä pysyisi menossa mukana loppuun asti... Eli kaipa tämän sitten olisi toinen yritys.

Plussaa toivon minäkin kaikille ja hyvää kesänalkua! :)

- Heath - kp 2/28-31 (vaikka km:n jälkeen en osaa kierron kestoa arvailla...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/325 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilho: Jep, esikoista yritetään ja yk 4 menossa, taitaapa meillä kp:tkin mennä aika samoissa! ;o)

Mulla on onneksi työtilanne vähän rauhoittunut, joten "painetta" lapsentekoon ei enää selkeästi ole. Eipä sillä että se mikään syy olisi ollut, kyllä ajatus äitiydestä on kypsynyt jo pidemmän aikaa, mutta ajankohdan suhteen olis ollut hyvä tulla raskaaksi keväällä, mutta kun nyt niin ei käynyt niin ei se mitään, se tapahtuu jos ja kun tapahtuu. Ja siis nyt ajankohdalla ei enää ole väliä töiden suhteen.

Nyt vaan positiivisen rennosti eteenpäin. Mietin tota oviksen tikuttamistakin, mutta kun mä olen selkeästi kropalla stressiin reagoiva ihminen, niin mietin että otanko siitä sitten vaan turhaa painetta. Nyt kuitenki kaksi vikaa kiertoa on ollut ihan tasaisia, joten oviksen ajoitushan on melko helppo arvioida. Sitä paitsi meillä ei ole ollut yli 3 pvän taukoja hommailuissa kuitenkaan, joten eikai sillä loppujen lopuksi ole niin merkitystä. Tai näin mä olen asian pähkäillyt.

Aurinkoista kesäviikkoa toivottelee

ponityttö kp6/29 yk4

24/325 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille!

Heräsin sateiseen tiistai aamuun, viimeiseen lomapäivään ja flunssaan!! Mistä ihmeestä se on oikein tullut?! Eilen aivastelin ja nenä oli vähän tukossa, mutta tänään on kurkku todella kipeä enkä yöllä saanut nukuttua, kun ei saanut henkeä :P kumm juttu ..

Heathille voimi uuteen yritykseen, toivotaan, että pysyisi matkassa maaliskuulle asti :)

Mä olen melko hyvin pysytynyt olla murehtimatta tätä esikoisen kuumeilua.. Yritän ottaa ihan rennosti ja välttää stressailua ja "oireiden" kyttäilyä :D mä en vielä tässä kierrossa tikuta ovista, ajattelin jospa tärppäisi ilmankin sitä ;) ja kiertokin on ihan pimennossa vielä. Helpottaapahan sitten testailua lopussapäin, kun ei tiedä miten pitkä normaali kierto on.. Montakohan testiä ehdin tehdä ennenkuin kiertopäivät tuleeedes täyteen xD

Sateesta huolimatta oikein mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

-Heikkulin kp 11/??

Vierailija
25/325 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäkin siirtyy tuolta helmikuisten puolelta tänne haaveilemaan ja jakamaan tuntemuksia;) Ajattelin vetää tän kierron "luomuna" eli unohdan tikuttelut ja muutenkin päivien laskemiset. Nyt mennään tunteella ja toivotaan, että mies on oikeina päivinä kotona;) Viime kierrosta tais miehen kotiintulo vähän myöhästyä raskaaksi tuloa ajatellen. Wilpuri kp1/27 yk2

Vierailija
26/325 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla esikoishaaveilijoiden puolella jonkin aikaa kirjoitellut, siirrynpä nyt tänne, ja puran heti saman hämmennyksen, jonka jo esikoishaaveilijoissakin kerroin. Olemme siis molemmat jo yli kolmekymppisiä. Pillerit jätin pois 2/10, ensimmäiset luomumenkat alkoivat vasta 9.5. Enkä malttanut olla testaamatta kesäkuun alussa kp 24, ja heikosti plussaa näytti. Kp 28 testasin uudelleen CB:n digitaalisella, vastauksena " ei raskaana". Nyt mennään siis kp 32, eikä tätiä näy. Mikä hitto mahtoi olla tuo viikko sitten testattu plussa, ja missä viipyvät menkat. Plussan testattuani kehittelin varmaan mielessäni lisää raskausoireita. Nyt on lähinnä vain hämmentynyt olo, ja "ei raskaana"-olo...

Ja kuten moni muukin täällä, minäkin olen nyt päättänyt, että seuraavasta (ja tästä ) kierrosta testaan vasta kp 35, ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Vierailija
27/325 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuolta helmikuisista tänne haaveilemaan :)

Tänään menossa kp 1/28-31? ja yk5(muistaakseni). Kauhee, kun aika meneekin hirveetä vauhtia!

Esikoinen on syntynyt maaliskuussa 08, joten jos tässä kierrossa tärppää niin saataisiin toinen ihana kevätkääryle :)

-Qtpie kp 1/28-31?

Vierailija
28/325 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryin minäkin helmikuisista tänne ja vähän alakuloisena aluksi kun oli kunnon raskausoireetkin viime kierrossa.. ollaan yritetty tammikuusta lähtien, mutta ehdin tosiaan popsia pillereitä muutaman vuoden eikä hormonitoiminta ole vielä ollut kohdillaan. nyt kp 1/40(

Vierailija
29/325 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, tää ei suostu lähettämään mun koko viestiä.. koitan huomenna uudestaan..

Vierailija
30/325 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain häikkää palstalla kun ei vieläkään lähetä viestejäni kokonaisina..

Vierailija
31/325 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, jos viesti ei tule kokonaisena, siinä on jokin erikoismerkki, joka sotkee sivuston koodit. Esimerkiksi sydän sillä väkäsellä ja kolmosella merkittynä taitaa aina katkaista viestin siitä kohtaa.

Tietysti vika voi olla jossakin ihan muussakin, mutta mainitsinpa varmuuden vuoksi tuon. :)

Vierailija
32/325 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on kun tänne on tultava harva se päivä roikkumaan ja lukemaan kaikenmaailman ketjuja?! Jotenkin saa täällä muiden kokemuksista paljon voimaa ja jaksamista, kun ei näistä asioista voi oikein koko aikaa jauhaa miehelle ja niille ystäville jotka tietävät.

Mielenkiintoinen pointti, jonka olen tässä huomannut, on elämän "rytmittyminen" kiertopäivien mukaan. Ekat päivät ihan maassa kun kuukautiset ovat alkaneet, sitten fiilikset nousee oviksen ajankohtaa kohden, sittten mennäänkin viikko "välitilassa" ennen piinailua, milloin taas jännitetäänkin ihan kunnolla. Sitten jos täti löytää paikalle, niin pettymys tuntuu jotenkin niin suunnattomalta, ettei tiedä miten sitä taas jaksaa kaiken uudelleen... Tuntuu kyllä vähän pahalta sanoa noin kun muilla on pitkiäkin hoitoja takana eikä silti tärppää, mutta silti... Jokainen kuitenkin voi tuntea asian vain omalta osaltaan, toiselle kuukautiset lapsettomuushoitojen jälkeen on varmasti kamala pettymys, mutta voi pettymys olla ihan yhtä suuri sille, joka on yrittänyt vaikka vasta kaksi kuukautta, mutta on toivonut kovasti raskautuneensa. Tai siis itse olen ainakin ottanut negan/tädin aika raskaasti joka kerta, vaikka meneillään onkin vasta yk4.

Masutyttö: meillä aika samat ajoitukset, täälläkin pillerit lopetettu tammikuussa ja siis yk4, viime kierrossa kroppa kyllä huijasi oikein kunnolla ja mullakin vaikka mitä raskausoireita. Toivottavasti nyt olis meidän vuoro! Jostain luin että 85-90% yrittävistä plussaa ekan vuoden aikana, joten kun tässä nyt on jo melkein puol vuotta menty, niin toiset tämän verran ei kyllä edes tunnu pahalta. Toisaalta mielummin tietysti vähän aikaisemmin. ;o) Tai sitten voi kuulua sitten loppuporukkaan, mutta toivotaan nyt et ei. Ainaki mulla on ekan mammuttikierron jälkeen tasaantunu hyvin kierto.

Luulen että ovis on nyt tässä viikonlopun tienoilla ja hyvin on harjoitukset aloitettu. Toivottavasti tuottavat toivottua tulosta! ;o)

33/325 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponityttö82, mulla on meneillään yk 1, hyyyvin pitkän kuumeilun jälkeen ja voin uskoa miten pahalta tuntuu, jos ei tärppää :( Odotukset on kaikista omista toppuutteluista huolimatta melkoisen korkealla ja toiveet sitäkin kovemmat. Olen yrittänyt pitää realistiset käsitykset raskautumisesta yllä, mutta haaveilu vie vain joka kerta voiton :p oikeassa olet, kyllä se sattuu kovasti, ei voi vähätellä pettymystä mielestäni kenenkään kohdalla tai missään vaiheessa yritystä..

Mulla on jo menossa 15pvä kiertoa, aika on mennyt välillä piinaavan hitaasti ja välillä huomaamatta :P Harmittaa, kun en osaa sanoa kierrosta mitään. Pillereiden lopettamisen jälkeen kesti 3vkoa niin alkoi kuukautiset ensimmäisen kerran, joten uskoisin kierron olevan "normaalin" rajoissa. Tarkoittaen sitä, että ovis osuisi juuri näille päiville + - muutama päivä :) Ollaankin puuhailtu ahkerasti. Jännittävää!! Mulla ei ole ollut oviksesta minkäänlaisia tuntemuksia, eikä mitään muutakaan, joten nähtäväksi jää. Vielä ajattelin yrittää kestää toiset 15 pvää, sitten testaan, jos täti ei tule kylään ennen sitä....

kärsivällisyyttä ja voimia ja ennenkaikkea PLUSSIA :D

Vierailija
34/325 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tänne palstoille vaan roikkumaan minäkin tulen. Suurin syypää on kyllä se, että mies on varannut telkkarin ton jalkapallon takia! Eipä sen puoleen, että sieltä mitään mua kiinnostavaa tulisi! Täytyis kai käydä kirjastosta hakemassa kesälukemista, kun iltasin tuntuu omaa aikaa jäävän! Tätikin on vielä vierailulla niin ei kiinnosta hommaillakaan mitään;)

Pähkäilit Ponityttö tota kierron rytmittymista...mulle tää kierron eka viikko on se pitkäveteisin, ei mitään jännättävää! Pitäis vissiin keksiä elämään vähän sisältöä niin ei tää vauva-asia kasvaisi liian suureksi, tulee pian paineita ja sittenhän se ei ainakaan onnistu! Mutta toivotaan onnistumisia meille kaikille mahdollisimman pian! T.Wilpuri kp4/27

35/325 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulumisia, ilmottauduin jo tuonne ensimmäisten joukossa :) Eli touhupäivät takana ja piinaava kaksi viikkoa alkaisi.. Olen yrittänyt ottaa asian rennosti, mutta jotenkin vaikealta tuntuu kun koko ajan jostai saa kuulla, että taas on tuttu/ kaveri raskaana. Jotenkin välillä jopa kyyninen olo, kun toiset raskautuu sormia napsauttamalla. Alkaa jopa vahvasti miettimään, että onko itsessä jotn vikaa kun ei vaan vauvaa kuulu.. Nii ja sehän sitten ei sitä stressiä poista :DD

Mutta joo.. Kaipa se on sitten vaan tarkoitettu, että meidän vauvan aika ei ole vielä.. Onpahan sitäkin enemmän haluttu ja rakastettu kun sitten tulee :)

MäntäneN jotain/28-30 yk 7

Vierailija
36/325 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin, että olin käyttänyt erikoiskerkkejä viestissäni juuri siinä kohtaa missä se pisti poikki.. eli nyt varmasti onnistaa..

totta, että ei väliä miten kauan on yrittänyt, niin aina se täti ja varsinkin keskenmeno tuntuu pahalta, vaikken onnekseni jälkimmäistä olekaan kokenut.. mulla nyt kp 3/? ja viime kierto oli 40 päivää. kärsittättömänä lasken päiviä siihen, että voi alkaa testeilla oivista ja sen jälkeen siihen, että selviää tuottiko pupuilu tulosta.. tällä kierrolla juon joka päivä lasillisen greippimehua ja aijon myös käyttää ovistikkuja ekaa kertaa.. sitten heinäkuussa nähdään oliko noista keinoista apua.

joku kysyi pinon alussa vanhemmille/tutuille kertomisesta.. me emme ole suoranaisesti kertoneet, mutta emme ole asiaa salailleetkaan. enkä voisi salata plussauutisiakaan tärkeiltä ihmisiltä ja jos raskaus menisikin kesken niin on ainakin tukijoita.. me olemme vielä mieheni kanssa niin nuoria, että olemme kuulleet paljon ikäviä kommentteja ja vähättelyä tutuilta ja sukulaisilta, joten toisaalta kertomatta jättäminen olisi ainakin stressittömämpää. mutta ollaan opittu, että ei kannata antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa, itse kuitenkin pitää oaman elämänsä tärketä päätökset tehdä. ja meille lapsi on se tärkein asia, sitten vasta tulee urat ja omaisuus ym.

toivon kaikille kärsivällisyyttä ja rentoa kesäeloa ja pieniä ihmeitä tapahtuvaksi..

Vierailija
37/325 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kannustuksesta, toivon todella, että kuulumme siihen enemmistöön, joilla tärppää ensimmäisen yritysvuoden sisällä.. sen olen myös kuullut, että puolen vuoden yritys on se tavallisin ja meillähän se pikku hiljaa tulee täyteen, joten olisikohan jo aika..?? jännää...

Vierailija
38/325 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanokaapa se, miksihän täällä pitää pyöriä lueskelemassa ja haaveilemassa... ;) Aika rennosti olen ottanut tämän kierron tähän asti ja kp:tkin pitää katsoa ihan kalenterista. Viime kierrossa oli tässä(kin) vaiheessa kuin tulisilla hiilillä. Nyt siis kp 11, ovista odottelen pitkäkiertoisena (plääh ja plääh) kp 20-21.

Tuosta pettymyksestä ja yrityskerroista. Pettymys on aina iso kun nega taulussa tai täti kylässä. Mutta näin vähän aikaa piinailleena en vaan voi alkaa valittamaan. Toiveikkuus ja ihan tilastotiedon katsominenkin ovat ihan erilaisia vielä tässä vaiheessa, kuin pidempään yrittäneillä. Tuolloin epävarmuus, epätoivo ja itsensä huonona pitäminen on paljon isompaa. Näin siis ihan lähipiirissäni (pitkää yrittämistä, hoitoja, keskenmenoja), ja minä pidän kyllä suuni kiinni omista kierroistani siinä vaiheessa. Ja muutenkin itseasiassa. Kyseessä on niin läheisiä ihmisiä, että jos saisin valita, toivoisin heidän raskautuvan ennen meitä.

No tästä päästäänkin siihen, että mieheni lisäksi en oikeastaan yrityksestä muualla kuin täällä puhukaan. Kiitos vertaistuesta!! :)

Moni täällä näyttääkin olevan tosi hyvillä mielin ja toiveikas! Hyvä niin ja toivon teille aurinkoa, kärsivällisyyttä ja plussia tauluun! Meidän vuoro tulee vielä :)

Vilho kp11/34, yk 4

Vierailija
39/325 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuisista siis tänne maaliskuisiin. Kierto on tuntui nyt taas lyhenevän, oli nyt vain 28 päivää, kun viimeiset puoli vuotta se on yli 30 päivää. Mutta kp:ssä 6 mennään nyt.

Minä olen jo välillä rehellisesti sanottuna epätoivoinen ja itkeskelenkin välillä, kun lasta ei kuulu. En tiedä pitäisikö alkaa ovulaatiota tikuttaa, vai riittäisikö, että vaan heiluttelemme peittoa. Se tikuttaminen tuntuu niin stressaavalta, tosin välillä on seksistäkin ilo poissa. Kumpikaan ei välttämättä jaksaisi, niin silti hoidellaan vaan alta pois. Olen yrittänyt ajatella, että mitä rennommin olemme, niin sitä helpommin vauva tulisi. Mutta ole tässä nyt rentona...

Mehän emme ole kertoneet kenellekään vauvan yrityksestä, silleen sivulauseessa sanonut, että "kai niitä voisi antaa tulla". Nyt tosin yksi ystävä ihan puun takaa kysyi lapsista, niin aloin itkeä. Oli ihan helpottavaa jutella asiasta jonkun muunkin kanssa välillä eikä pelkästään miehen.

Aa. Mutta foolihapot olen taas unohtanut ottaa. Pitääkin ottaa ne kohta. Muuten minun ruokavalioon ei odotuksen odotus ole aiheuttanut muutoksia. Alkoholia en juo muutenkaan, joten senkään kanssa ei ole hämmennyksiä.

Mutta peukut pystyyn kaikki! Toivottavasti mahdollisimman moni meistä pääsee odotuspuolelle tämän kuun aikana.

40/325 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tekstiä tulee KaisaMaijalta.. Tosin ite olen kertonut kyllä tuttaville yrityksestä, minua ärsyttää kun ihmiset kyselee noita "millonkas teille, ja ettekös tekin jo kohta".. Siinäs ovat menneet hiljasiks kun on kerrottu, että tulis vaan KUN EI KUULU! Eipähän tarttee sit vastailla enää :D

Tosin nyt saan sitten kuunnella niitä "neuvoja" miten lasta tehdään jo raskautuneilta tai muilta perheellisiltä.. Voiko olla raivostuttavampaa kun toinen sanoo, että yritä olla ajattelematta niin sieltä se sit vaan tulee!! Tulee sit sellane fiilis et on väärin toivoa ja haluta raskautua, pitäisi unohtaa kokonaan se miten kovasti sen oman lapsen syliin haluaisi.. Miten sen voi vaan unohtaa? Varsinkin kun vauvoja satelee varsin kohta taivaaltakin ihan vaan minun kiusaksi?! No joo...

Sori purkautuminen, raskas työyö takana ja piinaviikko lähtenyt käyntiin.. Ajatukset hieman maassa kun tutut "viikkoa ennen"-jomotukset alkoivat taas :((

MäntäneN joka ei jaksa vieläkään kp:ta laskee.. -Yk7