Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestoside? Kuukuppi?

Vierailija
21.05.2010 |

Oletteko kokeilleet kestositeitä ja/tai kuukuppia? Onko ne toimivat? Mitä (merkkiä) suosittelette?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin enemmän kuukuppia, eikä sen kanssa ole mitään vuoto- ongelmia ollut, eikä poistaminen ollut hankalaa kunhan ymmärsi ottaa kiinni ja puristaa siitä kuppiosasta niin että alipaine poistui . Jos vaan siitä antennistä yrittää nykiä niin se alipainehan yrittää edelleen imeytyä kohdunsuulle kiinni ja varmaan sattuukin kun sitä yrittää ulos vetää. Samasta syystä en usko, että kenelläkään on sellaista messuhalliemätintä, josta kuupukki ylipäätään voisi pudota ulos. Se on yksinkertaisesti fysiikan lakien mukaan mahdotonta.

Mut mä oon vanhetessani joutunut lopettamaan kuukuupin käytön, sillä kuukautiskivut on nykyään niin pahentuneet, että en voi ajatella työntäväni sisääni silloin mitään. (Ja kuiva tamponi on hedottomasti kivuliaampi vieä kuin kuukuppi.)

Teen siteet itse ylijäämäkangaspaloista ja/tai vanhoista vaatteista, joten eivät ole maksaneet yhtään mitään. (Otin pul-kankaan vanhasta adidaksen kevytsadetakista)

Joku mainitsi ne sienet? Onko ne pehmeitä? Mitenhän ne asettuis tällä kivuliaisuus ja kovuus-asteikolla suhteessa tamponiin tai kuppiin? Pestäänkö ne? Miten?

Vierailija
2/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi käytän kestositeitä ja oon ollut tyytyväinen rahan säästöön. Kun noihin on kerran investoinut, niin eipä mene joka kuukausi niihin rahaa.

Tuohon ongelmaan, että kuppi menee yön aikana kovin syvälle, olen keksinyt ratkaisuksi sen, että tyhjennän kupin vasta oltuani jonkin aikaa jalkeilla. Kuppi liikkuu silloin vähän elemmas painovoiman vaikutuksesta.

Mun kuppi on just se, minkä ottaisin mukaan autiolle saarella, jos sain valita vaan kaksi tavaraa. Mikä se toinen olis, sitä en nyt heti keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko johtua kupista vai mikähän mulle on tullut?

Vierailija
4/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tuossa yhden mökkireissun ajan käyttämään tamponeja, ja huh huh, miten ne on epämukavia! Se naru roikkuu tiellä, siihen menee helposti pissaa, naru ärsyttää emättimen suuta, tamponi valuu, kun se tulee täyteen ja kun käy kakalla, ja emätin on kuiva kuin korppu, kun kuukautiset loppuvat.

Kuukuppi on ehdottomasti mukavin, halvin ja käytännöllisin.

Vierailija
5/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että kenelläkään on sellaista messuhalliemätintä, josta kuupukki ylipäätään voisi pudota ulos.

Jännityksellä jään odottamaan tipahtaako mun messuhallista kuupukki jonain kauniina päivänä. :DD

Vierailija
6/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Lady Cup -merkkisen kuukupin ja olen käyttänyt sitä yhdet menkat, se on mahtava ja sopii mulle. Asettaminen ja poistaminen vaativat hieman harjoitusta, mutta kyllä ne yksien menkkojen aikana ehti oppia.

Olen tuskaillut kertissuojen kanssa sen takia, että menkkani on muuttuneet synnytysten jälkeen omituisiksi. Vuoto on tosi niukkaa ja lähinnä tulee sellasta paksua limaa, joka ei imeydy kunnolla siteeseen (YÖK!), ja ja lisäksi vuoto on sen verran niukkaa mulla nykyään, etten voi käyttää tamponejakaan, kun ne imis mut ihan kuiviin.

Kuukupissa on juuri se loistava puoli, että sitä voi käyttää runsaina ja niukkoina päivinä, mullakaan ei niukkoina päivinä tule kuin pikkuisen sellasta tuhrulimaa kupin pohjalle.

Vierailija
7/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön voi nukkua kupin kanssa ilman tyhjennystä. Ei tunnu eikä pelkoa, että lähtisi pois kesken kaiken. Hygieeninen ja sen voi pestä miedolla saippualla ja keittää esim. kuukautisten loputtua. Ohivuotoja ei ole ollut ja tosiaan sen kanssa voi uidakin. Edullinenkin se on käyttöikään nähden!

Vierailija
8/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen lukenut että ei sopisi?

Vierailija
9/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulle, vaikka kohtu on taaksepäin kallistunut. Ei mitään ongelmia asennuksessa eikä käytössä. Ikinä en vaihda takaisin tampooneihin/siteisiin.

Vierailija
10/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulle, vaikka kohtu on taaksepäin kallistunut. Ei mitään ongelmia asennuksessa eikä käytössä. Ikinä en vaihda takaisin tampooneihin/siteisiin.

Vierailija
11/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitä II-kokoa, eli synnyttäneille suunnattua. Asettamisessa ei ole ongelmaa, kipua ei tunnu tms. MUTTA kuppi tuntuu valuvan pois emättimestä. Tosi ärsyttävä tunne. Muutaman tunnin käytön jälkeen kupin päästä saattaa näkyä jo 0,5cm ulkopuolella. Ohivuotoja ei ole ollut, eli oikeastaan kaikin puolin muuten toiminut loistavasti. Harmittaa, sillä haluaisin oppia käyttämään kuppia. Se olis toimiessaan ihan mahtava juttu! Osaisiko joku kokenut kuppikäyttäjä antaa vihjeitä?

Tosin nyt tätä ketjua luettuani muistin myös sienet, jotka ovat odotelleet kaapissa monta vuotta. Unohtuivat kai. Ennen käytin niitä ja sitten jostain syystä vain siirryin tamponeihin takaisin.

Vierailija
12/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse innostuin suuresti kuukupista pari vuotta sitten. Kaveri suositteli. Ostin moisen ekan synnytyksen jälkeen ja muutamat kuukautiset jaksoin kokeilla. Monet itkut tuli vessassa kupin kanssa väännettyä, kun en saanut sitä millään sisälle. Voimat loppu näpeistä kun sitä yritin taitettuna saada kohdilleen. Varmaan olisi pitänyt liukuvoiteen kanssa se paikoilleen laittaa - ei kyllä muuten onnistunut vaikka kuinka olisi ollut rentona. Ehkä kokeilen vielä joskus uudestaan. En sitten tiedä mitä tein väärin. Kamala kokemus oli. Palasin sitten siteisiin. Käytän niitä kertisbiohajoavia, mutta kestositeetkin kiinnostaisi. Tosin niiden kuivaaminen kotona tuntuu vähän inhalta, kun "kaikki näkisi se silloin".

Tampooneitakin käytin joskus nuorempana mutta vain asetillisia, kun en saanut niitä asetittomia koskaan paikoilleen ja ne tuntui inhalta laittaa. Tampoonien käytön lopetin, kun mua alkoi ahdistaa niin paljon ne kerrat kun tampooni oli jäänyt vähän kuivaksi. Sen poisotto oli karmeaa silloin!!! Vieläkin puistattaa!!

Tämä siis mun kokemus. Muilla varmaan tosiaan parempia.

Vierailija
13/105 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä suurempaa kokoa Lady Cup (tai Pink Cup), joka on miellyttävä, ohut ja taipuisa ja sitten toisena Lunette, josta en niin välitä. Nyt raskaana, mutta ajattelin tilata toisekin Lady cupin kun taas tarvetta.

Uskalla ihmeessä!!

Vierailija
14/105 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sekin sujuu ja jopa tuntuu mukavalta

Vierailija
15/105 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet kestositeitä ja/tai kuukuppia? Onko ne toimivat? Mitä (merkkiä) suosittelette?

Viisi vuotta käyttänyt ja tekniikan kun oppii, loistotuote. Antennin leikkasin kyllä heti pois, en tiedä, mitä malleja nykyisin on tarjolla. Aikoinaan oli olemassa oma sivustokin kuukupin käyttäjille. Sieltä löytyi vinkkejä ja tietoa joka lähtöön kaikenlaisille naisille.

Vierailija
16/105 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sinulla ole jotain poikkeavaa puolen metrin pituista vaginaa. Ei penis ja kuppi mahdu samaan värkkiin, enkä usko että se tuntuisi edes kovin hyvälle kummastakaan jos yrittäisi

seksi kuukupin kanssa tai pitääkö ottaa pois???

Ei tarvii ottaa pois. Oon kokeillut monesti seksiä kupin kanssa ja kyllä ihan hyvin se näyttää onnistuvan.

Vierailija
17/105 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollut todella tyytyväinen, koska tampponit tuntuvat minulla epämukavilta, ja siteet nyt ovat mitä ovat. Myös minulla on hyvin runsaat kuukautiset.

Ongelmana minulla oli ohivuodot, ja jouduin usein asettelemaan kuppia uudestaan ja uudestaan, ennen kuin tunsin sen ploppahtavan paikoilleen, josta tiesin, ettei se vuoda. Viimesynnytyksen jälkeen päätin ostaa elämäni toisen ja todennäköisesti viimeisen kuukupin, tälläkertaa luneten (ensimmäisen merkkiä en edes muista) ja huomasin, että se asettuu paljon paremmin paikoilleen. Merkin vaihto voi siis auttaa jos on ongelmia.

Ilmeisesti kuukuppikaan ei sovi kaikille, niin kuin tampponit eivät jostain syysta sovi minulle, mutta minulle kuppi on ollut todella vapauttava kumppanuus jota lämpimästi suosittelen edes kokeilemaan.

Vierailija
18/105 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin vielä olemassa tämä foorumi kuukupin tiimoilta. Eli tässä käyttäjäkokemuksia.

http://kuukuppikunta.net/foorumi/index.php

Etusivulla ohjeita ja muuta tietoa.

Vierailija
19/105 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykännyt. Kertakäyttöiset ovat miellyttävämmän tuntuisia. Kestositeet ällötti, tuntui kuin olis ollut vaipat housussa! Mulla oli pari erilaista mallia, mut en tykännyt niistä. Lisäksi inhottava pestä niitä ja ne jäi aina tahraisiksi. Kahdella lapsella olen käyttänyt aika paljon kestovaippoja, tosin nyt nuorempi 2v moittii niitä tönköiksi... onneksi on muutenkin jo pääsemässä vaipoista eroon.

Kuukuppia en ole kokeillut.

Vierailija
20/105 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kaupan siteitä, en. Teen paperista oman siteen eli se on kuin side, mutta maatuva. Tosin poltan siteeni ja asia hoituu näin näppärästi. Käytän hyvää, paksumpaa paperia, en mitä tahansa vessapaperia.