Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestoside? Kuukuppi?

Vierailija
21.05.2010 |

Oletteko kokeilleet kestositeitä ja/tai kuukuppia? Onko ne toimivat? Mitä (merkkiä) suosittelette?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi kuukupin kanssa tai pitääkö ottaa pois???

Vierailija
42/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sinulla ole jotain poikkeavaa puolen metrin pituista vaginaa. Ei penis ja kuppi mahdu samaan värkkiin, enkä usko että se tuntuisi edes kovin hyvälle kummastakaan jos yrittäisi

seksi kuukupin kanssa tai pitääkö ottaa pois???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi runsaat menkat. (Tyhjennän väh. 2h välein.) -19-

Vierailija
44/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällötti ennen kuppia, mutta ei enää. Enemmän ällöttää ne veriset siteet pöksyissä, jotka hiertävät ja hankaavat ja käyvät haisemaan helposti. Kupin kanssa ei ole hankausta eikä hajuja.

kun rätit hiertää persusta viimeistään viimeisenä tippapäivänä, ja tamponi ei tule kysymykseenkään...

Jotenkin ällöttää ajatus kiposta täynnä menkkaverta ja sitä sit pitäis pestä ja veden kanssa lutrata...?

Vierailija
45/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen koko ajan kirjoittaessani tarkoittanut suht normaaleja menkkoja, megarunsaat ovat aina ongelmalliset käytti mitä metodia tahansa. Ja tuolloin ohivuoto ei johdu itse kupista, vaan siitä että sitä ei ole tyhjennetty tarpeeksi usein.

Vierailija
46/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia kyllä. Ei ollut minun juttuni.

Siirruin Nature womencare siteisiin. Maatuvat hyvin ja ovat luonnolle ystävällisiä pakkausta myöten.

Vierailija
47/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten löytää itselle sopivan?

Vierailija
48/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja ne kupit onkaan, 20 ml? Jos vuorokaudessa vuotaa desikaupalla, mene ehdottomasti tutkimuksiin.

Vierailija
49/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ne siteet haisiskaan

Vierailija
50/105 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lyhentää, itse leikkasin sen melkein kokonaan pois kun muuten olisi koko ajan tökkinyt ikävästi. Onko sinulla niin runsas vuoto että kuppia tarvitsisi tyhjentää kesken päivän?

Normaalilla vuodolla riittää lähes aina se aamuin-illoin tyhjennys.

Jos kuppi vuotaa ohi, ei se ole kunnolla paikoillaan. Minulla ei ole kertaakaan vuotanut ohi tämän reilun kolmen vuoden aikana.

Poisottaminen voi sattua jos alipainetta ei poista kuppia tarpeeksi rutistamalla, sen jälkeen lähtee helposti. Sinulla voi olla myös liian iso kuppi, niitä kun on eri kokoisia.

Mulla on se Luneten pienempi kuppi, joten liian suuri ei ole. Kuppi on yleensä puolillaan silloin, kun ohivuotoa on ollut. Ainakin aamuisin kuppi on niin syvällä, etten saisi sitä pois, jollei antennia olisi! En tiedä onko ongelma sitten juuri siinä, että tungen sen liian syvälle. Olen kyllä myös aina tarkistanut, että kuppi on auki, eikä jäänyt lommolle. Ärsyttävä koko kuppi.

Vierailija
51/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistajilla on hieman eri kokoja. Googleta kuukuppikunta, siellä on tosi paljon tietoa ja kuvia eri kupeista. Itse valitsin Luneten, koska se on lyhyin kaikista kupeista, oma värkkini on aina tuntunut melko lyhyeltä.

Lisäksi on olemassa pieni kuppi teineille/ei synnyttäneille ja isompi sitten vanhemmille naisille/synnyttäneille.

Mutta pelkästään tuon mukaan ei kannata kuppia valita, synnyttäneellekin voi se pienempi sopia. Jos värkki tuntuu itsestä löysältä, niin silloin ei kannata ottaa sitä pientä, mutta jos tietää olevansa oikein tiukka, kannattaa ottaa pienempi.

Itse kun ostin Luneten, sitä oli vain yksi koko myynnissä. Nyt jos ostaisin ottaisin sen pienemmän, sillä värkkini on tosiaan aika lyhyt mutta kyllä tämä isompikin siinä toimii.

Miten löytää itselle sopivan?

Vierailija
52/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvälle että se ei menisi liian syvälle mutta pysyisi siellä?

Vierailija
53/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla kovin syvällä, itsellä se väijyy melkein siinä suuaukolla.

Tässä vielä linkki kuukuppikunnan sivuille, siellä on paljon neuvoja ja niksejä sekä vastauksia kysymyksiin. Lunetenkin sivuilta löytyy paljon tietoa.

http://kuukuppikunta.net/

voi lyhentää, itse leikkasin sen melkein kokonaan pois kun muuten olisi koko ajan tökkinyt ikävästi. Onko sinulla niin runsas vuoto että kuppia tarvitsisi tyhjentää kesken päivän?

Normaalilla vuodolla riittää lähes aina se aamuin-illoin tyhjennys.

Jos kuppi vuotaa ohi, ei se ole kunnolla paikoillaan. Minulla ei ole kertaakaan vuotanut ohi tämän reilun kolmen vuoden aikana.

Poisottaminen voi sattua jos alipainetta ei poista kuppia tarpeeksi rutistamalla, sen jälkeen lähtee helposti. Sinulla voi olla myös liian iso kuppi, niitä kun on eri kokoisia.

Mulla on se Luneten pienempi kuppi, joten liian suuri ei ole. Kuppi on yleensä puolillaan silloin, kun ohivuotoa on ollut. Ainakin aamuisin kuppi on niin syvällä, etten saisi sitä pois, jollei antennia olisi! En tiedä onko ongelma sitten juuri siinä, että tungen sen liian syvälle. Olen kyllä myös aina tarkistanut, että kuppi on auki, eikä jäänyt lommolle. Ärsyttävä koko kuppi.

Vierailija
54/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää hieman ulkona. Se on minulle sopiva. Minulla kohdunnapukka menkkojen aikaan melko alhaalla, joten jos laitan kupin syvemmälle, napukka tulee kupin suulle. Taaksepäin kallistunut kohtu oudossa asennossa.

Tosiaan antennia voi lyhentää.

Vierailija
55/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkin takaa ohjeita. Riittää kun saat kupin kokonaan sisälle ja avautumaan, alipaine pitää sen paikallaan vaikka ei menisi syvälle.

syvälle että se ei menisi liian syvälle mutta pysyisi siellä?

Vierailija
56/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveysportti.fi/xmedia/extra/hoi/hoi50033b.pdf

Normaalin raja on se n 80 ml, kuukautiskierron aikana. 2 tunnin välein kupin tyhjennys kuulostaa aika hurjalta.

Vierailija
57/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestositeillä. Kertakäyttöiset kun saivat aikaan hillittömän kutinan ja ihottuman reisien sisäpinnalla. Seuraavaksi kokeilin kuukuppia - se oli/on se Mooncup. Lyhensin antennin olemattomaksi, olin tosi tyytyväinen. Sitten huomasin kuukautissienet. Niitä olen käyttänyt nyt ehkä 6-7 vuotta. Minusta sieni on miellyttävin: helpoin tunkea sisälle, kuin pieni tamponi, ei tunnu missään, huoleton ja hyvä. Ei mulla ole ainakaan 10 vuoteen ollut muita kuin noita kestojuttuja, ja hyvin olen pärjännyt. Jos joskus tuntuu, että vuoto on alussa hurjaa, voi niitä sieniä tunkea kaksikin peräkkäin;-D. Kuten tiedätte, emätin ei ole pohjaton kaivo..ei sinne mikään huku:-).

Omalle 12-vuotiaalle tyttärelleni juuri ostin kertakäyttöisiä siteitä, en vielä osaa kuvitella, missä vaiheessa hän voisi ottaa käyttöön kestojuttuja..vaikka ajattelevainen kasvissyöjä onkin. Kestositeet, jos opettelee pesemään ne itse?

Vierailija
58/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiseni ovat hormonikierukan kanssa aika olemattomat. Tykkäsin siteistä kyllä ennen kierukkaakin. Siivekkeelliset siteet saa likaisinakin kivasti kokoon, ja eivät muuten haise kuten kertikset. Sitten vaan heitän koneeseen.

Vierailija
59/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käytössä myös kestovaipat, menee kaikki samalla pesulla. Nykyään noi kestositeetkin on niin hienoja neppareineen, siivekkeineen ja kivoine kuoseineen:-D!

Vierailija
60/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos laitan sen liian syvälle enkä saa pois. Entä se antteeni eikö se häiritse?