Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestoside? Kuukuppi?

Vierailija
21.05.2010 |

Oletteko kokeilleet kestositeitä ja/tai kuukuppia? Onko ne toimivat? Mitä (merkkiä) suosittelette?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lyhentää kuten ketjussa on jo mainittu. Et voi laittaa kuppia liian syvälle, emätin ei ole pohjaton eikä edes kovin pitkä. Kyllä sen kupin sieltä aina pois saa

tai jos laitan sen liian syvälle enkä saa pois. Entä se antteeni eikö se häiritse?

Vierailija
62/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tamponitkaan mitään muovia ole, joten miksi niitä ei voisi käyttää hyvällä omallatunnolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat kuivattaa limakalvoja ja pahimmillaan aiheuttaa sen myrkytyksen mihin voi kuolla (harvinaista tosin). Tamponi pitää vaihtaa useammin kuin mitä kuppi pitää tyhjentää. Tamponien valmistus kuluttaa luonnonvaroja ja ne heitetään roskiin käytön jälkeen, kuppi kestää jopa sen kymmenen vuotta joten luonnonvaroja kuluu vähemmän ja roskaa tulee vähemmän.

Kupin kanssa voi huoletta kylpeä ja uida vaikka useamman tunnin, tamponin kanssa uiminen ei kaikilta edes onnistu tai ainakaan niin pitkään ei voi vedessä olla.

Eihän tamponitkaan mitään muovia ole, joten miksi niitä ei voisi käyttää hyvällä omallatunnolla?

Vierailija
64/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluu materiaalia ja energiaa aivan toisissa määrin kuin esim. kuppiin, jota voi käyttää 5-10 v.

Vierailija
65/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kuukuppi saa aikaan, että ekan vuorokauden aikana uin veressä. Loppupäivinä tulee vain aavistus tuhrua. Mulla on jotenkin kohdun asento menkkojen aikaan sellainen, että luulen kupin jotenkin avaava kohdunsuuta ja nopeuttavan valumista.

Muuta selitystä en keksi ja tästä syystä käyttö aika ikävää.

Vierailija
66/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole yhtään ällöjä (pesettehän alkkareitakin joissa ohivuotoja?) ja voi vaihtaa usein jos haluaa. Niitä saa noin neljän euron hintaan ja itselle riittää n. 8 sidettä koko kuukautisiksi, kun pesee niitä muun pyykin ohella menkkojen aikaan. Vaivatonta, halpaa, ihanan pehmeitä :)

Vierailija
67/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt kestositeillä hintaa lähes 10e ja siksi on jäänyt hankkimatta. Yksi kestopikkuhousunsuoja mulla kyllä on.

Vierailija
68/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole yhtään ällöjä (pesettehän alkkareitakin joissa ohivuotoja?) ja voi vaihtaa usein jos haluaa. Niitä saa noin neljän euron hintaan ja itselle riittää n. 8 sidettä koko kuukautisiksi, kun pesee niitä muun pyykin ohella menkkojen aikaan. Vaivatonta, halpaa, ihanan pehmeitä :)

Vierailija
69/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi runsaat menkat, tokana ja osin kolmantena vuotopäivänä ei kuppi toimi vaan valuu aina ohi. Silloin käytän tamppoonia, muina päivinä kuppi on hyvä ja oikein toimiva, jos oon kotona. Kauhean sotkuista sitä on poistaa, "kyynärpäitä myöten" tonkia siellä minne aurinko ei paista. Huutonetistä sain tosi edullisesti ihmisten itse tekemiä, käyttämättömiä kestositeitä, ihanan napakasti pysyvät paikallaan sillä nepparilla. Niitä suosittelen ja käytän aina kupin ja tamppooninkin kanssa varalta, ja myös pelkästään, mutta silloin toki ovat likaisempia :)

Vierailija
70/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on kuitenkin eri asia kuin pissa, ja onhan sitä vähemmänkin :)

Vierailija
71/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nyt synnytyksen jälk vielä käyttäny.. mut ennen tokaa lasta oli ianakin aivan yliveto. mulla lunette.

Vierailija
72/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi runsaat menkat, tokana ja osin kolmantena vuotopäivänä ei kuppi toimi vaan valuu aina ohi. Silloin käytän tamppoonia, muina päivinä kuppi on hyvä ja oikein toimiva, jos oon kotona. Kauhean sotkuista sitä on poistaa, "kyynärpäitä myöten" tonkia siellä minne aurinko ei paista. Huutonetistä sain tosi edullisesti ihmisten itse tekemiä, käyttämättömiä kestositeitä, ihanan napakasti pysyvät paikallaan sillä nepparilla. Niitä suosittelen ja käytän aina kupin ja tamppooninkin kanssa varalta, ja myös pelkästään, mutta silloin toki ovat likaisempia :)

Vierailija
73/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta käyttänyt kestositeitä, ja tykkään kovasti. Hyviä puolia täällä mainittujen lisäksi vielä:

- Kertis liimataan teipillä alushousuihin, jotenjos menee huonoon kohtaan tai ruttuun, niin siinähän on. Hyvä kesto ei mene ruttuun ja se myötäilee paremmin ja sen paikkaa voi tarvittaessa korjata vähäeleisesti.

- Kangas ihoa vasten on aina miellyttävämpi kuin muovi.

- Lapset tottuvat pitämään kuukautisia luonnollisena asiana, kun näkevät siteitä kuivumassa. Itse muistan pienenä äidin tamponien ja siteiden olevan jotain todella jännää ja salaista. vaippa-aikoina meillä oli pyykkitelineellä kestovaippoja, nyt kestositeitä. Likaisia en sentään perheelle esittele, mutta pesen muun pyykin joukossa 60 asteessa.

Vierailija
74/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se meinaan ajautuu aina sellaiseen asentoon, että sattuu aivan perkuleesti. Se osuu siis johonkin tiettyyn kohtaan emmättimen seinämässä ja sitten on yhtä tuskaa kunnes saan poistettua sen vempeleen. Meinaa ihan taju mennä kun sattuu. Siteet ja tamponit voi olla iljettäviä ja epäluontoystävällisiä, mutta ne ei ainakaan satu.

Vierailija
75/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Divan kuppi käytössä jo monta vuotta. Tosi hyvä.

Vierailija
76/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Luneten kuukuppia ja pois en vaihtaisi! Kyllähän se aluksi harjoittelua vaati muutaman kerran, mutta on niin loistava keksintö, että on sen arvoista!

Vierailija
77/105 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tosiaan tällaisia ongelmia, eikä niihin harjoittelukaan auta (usein kyse on vain huonosti laitetusta kupista). Mutta suurimmalle osalle kuppi sopii kyllä hyvin, joten kannattaa kokeilla ja vasta sitten tyrmätä jos ei itselle sovi.

Minä en ainakaan joudu kyynärpäitä myöten tonkimaan eikä kupin poistaminen ole mitenkään sotkuista. Jos on kovin runsaat menkat niin varmaan ehtii kivasti valua verta ulos sillä aikaa kun huuhtelee kuppia, normaalimenkoilla ei.

Ja jos kuppi vuotaa yli, kannattaisi se tyhjentää useammin.

Mulla se meinaan ajautuu aina sellaiseen asentoon, että sattuu aivan perkuleesti. Se osuu siis johonkin tiettyyn kohtaan emmättimen seinämässä ja sitten on yhtä tuskaa kunnes saan poistettua sen vempeleen. Meinaa ihan taju mennä kun sattuu. Siteet ja tamponit voi olla iljettäviä ja epäluontoystävällisiä, mutta ne ei ainakaan satu.

Vierailija
78/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kyllä lahja maailman naisille. En luopuisi mistään hinnasta.

Vierailija
79/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta olen kuppia käyttänyt, enkä enää missään tapauksessa vaihtaisi takaisin tamponeihin / siteisiin! Tuossa juuri kävin sen tyhjentämässä, sisällä oli kahdeksan tuntia, enkä sinä aikana muistanut menkkojani kuin kk-kipujen takia! Suosittelen Kuukuppikunnan sivuja, sieltä löytää lähes kaiken tarvitsemansa kuukuppitiedon, jos alkoi kiinnostaa!

Vierailija
80/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä on ollut sekä kuppi että eri kokoisia siteitä! En ole kokenut mitenkään hankalana ja erityisen hyvänä asiana olen huomannut yöllisten ohivuotojen ja sängyn likaantumisen loppuneen kokonaan. Parasta mitä olen koskaan itselleni hankkinut! Mulla Lunette (kokoa en tiedä) ja Igu*Leen siteet (muuten ihan parhaat!). Hinta ei ole haitannut tippaakaan, kun tuntuvat kestävän ikuisuuden.

Tällä hetkellä menkkoja ei ole ollenkaan, kiitos Cerazetten :) Näitäkin monet haukkuu, mutta itse en luovu vasta kuin pakon edessä!