Mä en vaan pysty ymmärtämään näitä raskauden aikaisia ruoka-rajoitteita!!
Kun neuvolasta saa 2-sivusen nivaskan paperia jossa kerrotaan mitä et saa syödä raskauden aikana. Musta tämä on tätä ihmeellistä ylihysteerisyyttä, aivan kuten allergioidenkin kanssa. Liikaa tutkitaan nykyään asioita, että sitten varmasti osataan pelätä kaikkea mahdollista. Missä on se terve maalaisjärki näissä asioissa?! Oma poika atoopikko, astmaatikko ja siitepöly ym. allergiat päälle. Niin minä noudatan jostain lukemaani lastenlääkärin neuvoa, kengät pois kesäkuussa ja kädet kyynerpäitä myöten multaan..
Kommentit (45)
Muuten söin ihan kaikkea, mitä söin ennen raskauttakin. Terve poika syntyi.
pöllöjen on tänne kirjoitella, että söin kolme rekkalastillista graavilohta ja uima-altaallisen majoneesia ja silti tuli terve lapsi? Onko teille vaikeaa ymmärtää, että siinä tapauksessa teillä kävi ns. hyvä munkki eli mäihä?
Sama kuin minä paukuttelisin henkseleitäni, että ajoinpa juuri motaria moottoripyörällä kolmea sataa, eikä mulle mitään käynyt - ihan turhaa koko kypärän käyttö.
Ymmärrättekö nyt sumean logiikkanne?
Jokainen päättää itse, mitä riskejä ottaa. Syökää vaikka raakaa broilerin filettä ja sen päällä tuorejuustoa. Jos mitään ei käy, kiva juttu. Jos juuri siihen tuorejuustoerään on sattunut se listeria, niin voi voi. Tyhmästä päästä kärsii silloin koko kropan lisäksi myös se teidän kasvava sikiönne.
Ei tässä ole mistään muusta kysymys, kuin riskien minimoimisesta tai minimoimatta jättämisestä.
oli ihan erilaiset ohjeet, ja terveitä lapsia syntyi silloinkin puhumattakaan siitä ajasta, kun AV-palstan mammoja odotettiin. Piti syödä maksalaatikkoa ja maksamakkaraa ja kalaa ja tuorejuustoja. Ne suositukset perustuvat teoreettisiin seurauksiin, joita ei tosielämässä välttämättä koskaan tule.
jossa kerrottiin kaiken näköistä. "meille tulee vauva".
siinä luki aina järkevästi ne, siis suositukset. saihan maksamakkaraakin vetää aika paljon jos sen luki kunnolla. just tota listeriaa varoitetaan ja ymmärrän kyllä miksi.
mut hassua että kokista on ihan ok vetää 2litraa?! päivässä.
ei muistaakseni ole kielletty. Mutta silloin sen on oltava ehdottoman tuoretta eikä kylmäketju ole saanut katketa. Tämän varmistaminen voi olla hankalampaa.