Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa hääparille?

Vierailija
21.05.2010 |

Meidät on kutsuttu häihin ja lahjatoiveena on rahallinen avustus häämatkaan. Meillä on lapsia ja opiskelemme, rahaa ei siis liiemmin ole ylimääräistä emmekä voi ajatella antavamme esimerkiksi edes 50e arvosta rahaa. Onko 20e mielestäsi todella "nolo" summa vai voiko sellaisen summan antaa hyvillä mielin? Mielipiteitä?!

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelusta ostettu tarjoilu maksoi itsellämme 46€/hlö + juomat päälle, tekee helposti 50-60€, pelkät kulut teidän kestitsemisestänne joten pidän itse lahjaanne todella vaatimattomana vaikka opiskelijoita olisittekin.

Vierailija
102/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ajattelen, että rahalahjan kohdalla on kohtuullista laskea n. 20 €/aikuinen. Ja jos hääpari toivoo rahaa matkakassaan, niin kyllähän he sitä rahaa toivovat saavansa vähän ylimääräistäkin häiden kustannusten lisäksi.

väh. 50 €, jos rahana on lahjaa toivottu. Tuo raha nyt kustantaa edes osan siitä, mitä meidän "ruokkimiseen" menee. Vähempää en kehtaisi antaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi aikuista ja lasta.

..ja toivoo rahalahjaa jotta sais häänsä kustannettua. 20€ on hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole kutsuttu, joten heistä ei tule kulujakaan hääparille. Lisäksi olen itse raskaana, joten alkoholijuomia ei hääparin tarvitse kustantaa. Enpä oikein usko meidän osuuden tulevan kustantamaan hääparille muutamaa kymppiä enempää... Tyhjästä on paha nyhjästä, mutta täällä ilmeisesti yleisin neuvo on: JÄÄ KOTIIN! Ja jos jäisimmekin, niin täytyyhän se häälahja siltikin antaa, hyvänen aika!

Vierailija
104/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä lahjarahoja kovin paljoa kerry, kun kustannukset ovat nämä ja lahjaksi saa n. 10 € henkilöltä. Vaikka kuulostaakin kovalta, näin se vain on.

Pitopalvelusta ostettu tarjoilu maksoi itsellämme 46€/hlö + juomat päälle, tekee helposti 50-60€, pelkät kulut teidän kestitsemisestänne joten pidän itse lahjaanne todella vaatimattomana vaikka opiskelijoita olisittekin.

Vierailija
105/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän miniminä 25€/aikuinen, koska hääparille tulee yksi vieras maksamaan minimissään 25€/vieras jo pelkkä ruoka.

Vierailija
106/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on teidän juhlat ja te vastaatte kustannuksista. Jos ihminen haluaa tuoda teille virkatut patalaput häälahjaksi, hän tuo ne ja on ihan yhtä arvokas vieras kuin joku muukin. Kukin antaa lahjan varojensa mukaan, minua ainakin hävettäisi, jos jotkut opiskelijat tai muuten vaan köyhät kituuttaisivat häitteni takia kuukausikaupalla, että voisivat tuoda kunnon summan rahaa lahjaksi. Eli 20-30 euroa on ihan hyvä summa.

Vierailija
107/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e tuntuu pieneltä summalta, vaikka itse en mikään rahanahne ole, enkä katsoisi tullaisen lahjan antanutta "nenänvartta pitkin".

Totta, vaikka häihin ei pääse, on lahja silti tapana antaa. Ja häiden järjestäminen tosiaan on kallista!

Vierailija
108/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko siis että yhdessä antaisitte tuon 20 eli vaan 10 euroa per nenä?! Minä maksoin viime kesänä lahjasta 60 euroa ihan yksin, koska olen sinkku. Ärsyttää, että pariskunnat aina antavat yhdessä jotain samanarvoista mitä minä olen joutunut ostamaan ihan yksin.

Vierailija
109/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko siis että yhdessä antaisitte tuon 20 eli vaan 10 euroa per nenä?! Minä maksoin viime kesänä lahjasta 60 euroa ihan yksin, koska olen sinkku. Ärsyttää, että pariskunnat aina antavat yhdessä jotain samanarvoista mitä minä olen joutunut ostamaan ihan yksin.

Vierailija
110/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä mennyt ihan hulluksi. Vieraan pitäisi "maksaa" häälahjalla ruokansa häissä. Järjestäköön ihmiset vaatimattomampia häitä, jos kerran ei omat rahat riitä.

Toki häälahjan tuominen on kohteliasta, mutta sen määrä ja laatu pitäisi olla täysin vapaaehtoista. On oikeasti ihmisiä, joilta menee puolet perheen kuukauden ruokarahoista häälahjaan, jos aletaan satoja euroja vaatimaan. Jokainen antakoon varojensa mukaan..!

Vierailija
111/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, ja sitten olisi AV täynnä ketjuja tyyliin "Voitteko kuvitella, häissä oli vaan kahvitarjoilu! Ei lämmintä ruokaa ollenkaan! TÖRKEETÄ!"

Meillä on tulossa tänä kesänä pienet häät (n. 60 henkeä) ja KAIKESSA on vertailtu hintoja ja säästetty. Silti (se halvin) pitopalvelu laskuttaa ruoasta tarjoilijat, kuljetukset ym. mukaan lukien noin 50€/nokka. Tähän päälle viinit/muut juomat, jotka haetaan toki Virosta. Lämmin ruoka on melkeinpä pakko tarjota, koska valtaosa vieraista tulee kaukaa, osa ulkomailta.

Jos jaetaan häiden kokonaisbudjetti vierasmäärällä niin kustannuksia tulee noin 120€/vieras. Tähän suhteutettuna se 10€/nuppi rahalahjana on kyllä aika vähän.

Häitä ei tietenkään ole pakko järjestää, mutta napinaa saa kuulla miten päin vaan; joko jättää järjestämättä (tutut valittaa, kun ei päässyt häihin), järjestää kakkukahvit (etenkin kaukaa tulevat vieraat valittaa, kun ei saanut ruokaa) tai lämpimän ruoan (vieraat tyytyväisiä, mutta esim. häämatka voi jäädä haaveeksi vaan). Ei voi voittaa.

Ottaisin mieluusti vinkkejä vastaan sen suhteen, MITEN tällaiset "vaatimattomammat häät" olisi tarkoitus käytännössä järjestää. Nytkin on tullu valituksia siitä, että häät ovat liian pienet kun ei saa tuoda tyttö- ja poikakavereita (avo- ja aviopuolisot on tietysti kutsuttu).

Vierailija
112/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 e häämatkakassa-tilille. Edes kiitoskorttia ei tullut koskaan, joten oli ilmeisesti liian vähän.

Vierailija
113/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä häitä ja laitoin kutsuun että jos haluat hääparia muistaa niin (tilinumero)...sanamuotoa en muista enkä nyt etsi mutta kuitenkin rahana toivoimme. olemme toki iloisia niistä pannulapuistakin ja etenkin 20€ lahjasta. mietin todella pitkään miten laitan ettei ole ruinaamista vai laitankin sokokselle listan mitä minä pidin ruinaamisena sitäkin. kaasot kuitenkin suostutteli laittamaan tilin. nyt tullut TODELLA paha mieli tätä lukiessa että noinko ihmiset ajattelevat, että laitan vieraat kustantamaan ruokansa..en TODELLAKAAN! tiukkaa on rahasta mutta säästöillä häät järjestetäänkin. vieraita kutsuttu 59 joiden kaikkien toivon tulevan mutta en lahjojen toivossa vaan ihan siksi että haluan heidät kaikki nähdä.

Vierailija
114/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lämmintä kättä. Minulle ei ainakaan tarvitsisi tuoda mitään. Eikä tuotu, kun kielsin lahjat. Mies täytti pyöreitä ja toivoi lahjoituksia lastensairaalalle (meillä ei ole onneksi sairasta lasta). Rahaa kertyi yli 1000 euroa. Ja niin hyvä mieli, ettei sitä tavaralla saa.

Ette taida olla ihan nuoria, koska narsismitauti kuuluu nuorten sukupolvelle.

Vierailija
115/123 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 20e liikenee, niin viekää se. Älkää eläkö yli varojenne vain siksi ettei olisi "noloa"!

Voit vaikka laittaa mukaan itse tehdyn lahjakortin että tervetuloa teille mukavaan illanviettoon tai grillaamaan tai muuta vastaavaa, jos haluat erityisemmin muistaa hääparia. Älä käy selittelemään miksi ei ole varaa enempään.

Hääpari tuskin on kutsunut teitä häihinsä sen takia että saisi mahdollisimman paljon rahaa kokoon. Eivätkä he matkallansa edes mieti että kenenköhän lahjasta oli lentolippu ja kenenköhän lahjarahasta tämä illallinen.. kimppalahjaan siis osallistutte, matkaan.

Vierailija
116/123 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamaista.

Meidät kutsuttiin edellis kesänä sellaisiin häihin, mutten todellakaan ruvennut jonnekin tilille rahoja laittelemaan.

Ostimme noin 20 euron arvoisen lahjan ja veimme sen. Piste.

Jos joku on moukka ja ruinaa rahaa niin ei minun ole silti pakko olla yhtä moukka.

Eli vie 20 euron lahja on mun neuvo.

Meitä oli tasan kaksi pariskuntaa jotka toi lahjan, mutta ei haitannut yhtään.

Vierailija
117/123 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätöntä. Mikä on sivistystä? Se että myydään omiin häihin pääsylippuja ja lasketaan että plussalle pitää jäädä. Se on sivistymätöntä. Sitten ollaan vielä niin nokka nyrpeinä että mitä saa lahjaksia antaa, ettei vaan tule mitään "tyhmää". Joulupukkeja ei ole ja naimisiin pitäisi vain aikuisten mennä. Kerjäläiset käykööt maistraatissa. Paljastit sisvistystasosi käyttämällä "toisten kustannuksella" ...eli sun häistä ei vieraista saa tulla sulle kuluja.. Kasva isoksi. Ei sivitys ole sivistysanojen tuntemista.

Vierailija
118/123 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ilmoitan, että säästätte ainakin 100 e, kun meidän perhe ei tule paikalle eli sillä summalla jo mukavasti kartuttaa häälahjatiliä.

Mnusta on typerää järjestää juhlia, jos ei ole varaa niitä maksaa.

olen samaa mieltä -että miksi juhlia järjestää jos varallisuus ei ole kondiksessa

Vierailija
119/123 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes osallistu juhliin joissa lahjatoiveina rahaa - olipa sitten häät tai synttärit. Eipähän tarvitse pohtia kuinka paljon sinne kuoreen sujauttaa. Rahan pyytäminen on vaan niin moukkamaista ja maalaista....

Vierailija
120/123 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e kirjekuoressa näyttää vähän ankealta, ei summan vuoksi vaan muuten. Jos se on mielestänne sopiva summa, niin laittakaa esim. kolikkoina säästöpossuun, tehdään rahapuu, laittakaa jonkun kanssa kimpassa isompi summa tai vaihtakaa raha vaikkapa häämatkan kohdemaan valuutaksi ja pakatkaa kivasti. Pakkaus on puoli ruokaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme