Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa hääparille?

Vierailija
21.05.2010 |

Meidät on kutsuttu häihin ja lahjatoiveena on rahallinen avustus häämatkaan. Meillä on lapsia ja opiskelemme, rahaa ei siis liiemmin ole ylimääräistä emmekä voi ajatella antavamme esimerkiksi edes 50e arvosta rahaa. Onko 20e mielestäsi todella "nolo" summa vai voiko sellaisen summan antaa hyvillä mielin? Mielipiteitä?!

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa, että vieraat maksaa tarjoilut. Todella noloa odottaa, että vieraat antaa rahaa vähintään tarjoilujen hinnan verran! Pienin summa, joka me saatiin häissämme lahjaksi oli 15 euroa. Meille oli tärkeää se, että ystävät ja sukulaiset oli paikalla ja kaikilla oli hauskaa.

Vierailija
82/123 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia haluaako juhlittava kontribuutiota esim matkakassaan vai juhlakassaan, eli katetaanko sillä hauskojen juhlien menoja.

Viimeksi annoimme ystävien häämatkakassaan 50 e, siihen meillä oli varaa ja sen annoimme riemumielin.

Viime kesänä ystäväni täytti pyöreitä ja annoin juhlakassaan 20 e, samoin periaattein. En runsaan buffettipöydän ääressä tai bändin tahdissa tanssiessani miettinyt kattaako rahani ja mitä.

Outoja ihmisiä tunnette, jos kuvittelette juhlittavien istuvan juhlien jälkeen tutkimassa tiliotteita/ onnittelukortteja, että kuinka paljon rahaa tuo tai tämä kaveri antoi. Tekisittekö itse niin?

tänään oli Lapin Kansassa, että vieraan on tuotava "ainakin sen hintainen lahja kuin syö" Eli vähintään maksettava ruokailunsa. Lisäksi on otettava huomioon muut kulut, mitä vieraana aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työksenne jos 50 euroa on iso raha???

Vierailija
84/123 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te oikein teette

työksenne jos 50 euroa on iso raha???

kun et osaa lukea?

Perheessä molemmat opiskelijoita, jokainen joka opiskellut, tietää että se on aikaa elämässä jolloin rahaa on vähemmän.

Ilmeisesti tämä sinulle vierasta, mutta tuolla sisälukutaidolla ei vaikea päätellä, ettet ole tainnut koulunpenkkiä paljon kuluttaakaan.

Vierailija
85/123 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvottavaa tämä ihmisten ahneus ja sitten kehdataan vielä puhua jostain sivistyksestä!

tosin ei kovin sivistynyttä nyt muutenkaan hakea elämän oppeja joiltain martoilta. Tavallisia tallaajia nekin.

meillä oli häät 2008, kutsuimme paikalle tärkeät ihmiset, ystäviä lähinnä.

Kutsuun ei laitettu lahjatoiveita, ei tullut mieleenkään laskea kustannuksia/hkö saati odottaa vierailta maksua juhlista.

Tärkeintä meille oli että ihmiset tulivat paikalle.

SAimme lahjoja niin hienoja ja kuin vaatimattomampia. Kaikki ihmiset kuitenkin vieraina olivat meille ihan yhtä tärkeitä.

kyllä pitää jokin olla pielessä jos hääpari ehtii hääpäivänään miettiä ja vatvoja jotain lahjojen arvoa. Eikös se naimisiinmeno ole kuitenkin siinä päivässä se tärkein. Jos on järjestänyt juhlat joihin ei olisi ollut varaa niin siitä ei voi syyttää kuin itseään.

Vierailija
86/123 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki varmasti ymmärtävät, että esim. opiskelijoilla on yleensä tiukkaa jo ilman lapsiakin.

Sen sijaan "normaalimmassa" elämäntilanteessa olevilta 20e on todella vähän. 50e on hyvä vieraammilta, läheisemmiltä (kummit yms.) 100-200e.

Sori vaan kitsastelijat.

Vierailija
87/123 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin häissä ja annettiin 100 e. kuulemma jotkut antoi 200-500 e! mutta en minä jaksanut hävetä sillä mielestäni 100 e on todella suuri summa. ne olivat mieheni opiskelukaverin häät, eli minulle ihan tuntematon mies.

Vierailija
88/123 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan laskenut kustantavani häitäni ihmisten antamilla rahalahjoilla. Kutsuin häihini sellaiset ihmiset jotka halusin paikalle tärkeänä päivänä. ELi siis lähimmät sukulaiset ja ystävät ja meillä oli yhteensä paikalla noin 80 vierasta. Tarjosimme lämpimän ruuan joka maksoi 32e/hlö johon päälle vielä alkoholijuomat. Mieleenikään ei tullut että tuttavaperheeltämme saatu 25e rahaa ja kaunis itse tehty kortti olisi ollut jotenkin huono lahja koska se ei korvannut menoja joita meille tuli heistä hääpäiänämme!! En tosiaankaan pitänyr häitä rahalahjojen toivossa ja siinä toivossa että saisimme häämme lahjoilla kustannettua. Pidimme häät koska halusimme naimisiin, halusimme läheisemme paikalle juhlimaa ja tosistamaan avioliittoamme. Olisimme pitäneet pienemmät häät jos ei olisi itse ollut varaa niitä maksaa!!

Kamalalta tuntuu ajattelu että hää vieraan pitäisi lahjalla korvata hääpärille heistä aiheutuvia kuluja!! Pitäisivät sitten pienemmän häät jos kerran ei itse ole varaa maksaa. Ei kaikki ole niin rikkaita että on monta kymppiä varaa syytää toisten lahjoihin, ymmärrän sen hyvin ja siksi arvostankin sitä että ihmiset tulivat hyvinkin kaukaa meitä juhlimaan.

Vierailija
89/123 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko siis että yhdessä antaisitte tuon 20 eli vaan 10 euroa per nenä?! Minä maksoin viime kesänä lahjasta 60 euroa ihan yksin, koska olen sinkku. Ärsyttää, että pariskunnat aina antavat yhdessä jotain samanarvoista mitä minä olen joutunut ostamaan ihan yksin.

Vierailija
90/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olisi sopiva summa puolitutulle sukulaisparille häälahjaksi? Minäkin jään odottamaan mielipiteitä..

Vierailija
91/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa on OIKEIN SOPIVA!!!

Kyllä nuoreten on arvostettava rahaa, onhan se 120 mk, vertaa tuo ketju päättäjäis, valmistumisjuhlat.

ja vieläpä syötte sitten lähes ilmaiseksi.

Vierailija
92/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ollut kauheeta saada 20€:n rahasummaa, ei se siellä tilillä muiden joukossa kuin kasvattanut kivasti matkakassaa =)

Enkä kylläkään suuttunut tai ollut ihmeissäni kun parilta pariskunnalta saimme "vain" kortit.

Pääasia oli että pääsivät juhlimaan suurta päiväämme =)

Kiitos kaikille 6.9.08 juhlista =)

Vierailija
93/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa on OIKEIN SOPIVA!!! Kyllä nuoreten on arvostettava rahaa, onhan se 120 mk, vertaa tuo ketju päättäjäis, valmistumisjuhlat. ja vieläpä syötte sitten lähes ilmaiseksi.

20€ ei merkitse nuorille mitään, jätän väliin rippijuhlat ja yo-juhlat

Vierailija
94/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ilmoitan, että säästätte ainakin 100 e, kun meidän perhe ei tule paikalle eli sillä summalla jo mukavasti kartuttaa häälahjatiliä.

Mnusta on typerää järjestää juhlia, jos ei ole varaa niitä maksaa.

Vierailija
95/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rahat toimitetaan kuoressa. Sikäli se 20e on aika nolo. Mutta eipäs tuota oikein enempääkään ole! Ja juu, kyllähän me siellä syödään, mutta toivon ettei meitä kuitenkaan ole kutsuttu vain rahalahjan toivossa, vaan halutaan että olemme mukana juhlistamassa parin avioliittoa. Kyllähän häät maksaa, tuskin kukaan järjestää häitä vain kalliiden lahjojen toivossa, toivoen jäävänsä VOITOLLE häissänsä?

-ap-

Vierailija
96/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva lahjasumma (ei liian pieni ja nolo, eikä toisaalta liian iso ja pröystäileväkään) voisi olla joku 50-100 Euroa, ehkäpä hääparin yhteydessä se 100 Euroa, ts. 50 Euroa/lahjan saaja.

Vierailija
97/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääparille. Oikeesti: ei mitään kymppejä hääparille. Mieluummin yhdessä porukan kimppalahja.

Vierailija
98/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väh. 50 €, jos rahana on lahjaa toivottu. Tuo raha nyt kustantaa edes osan siitä, mitä meidän "ruokkimiseen" menee. Vähempää en kehtaisi antaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi aikuista ja lasta.

Vierailija
99/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin keskipalkkaisena alkaa lahjoittelemaan 100 euroa kenellekään ellei kyseessä ole ns. kimppalahja. Kyllä toi 50 egee on riittävä summa.

20-30 euroa on kanssa ok, koska ei voi olettaa, että kaikki esim. just opiskelevat ovat yhtä hyvätuloisia. Monesti häihin liittyen kuluja tulee myös matkoista, majoituksesta, kampaajalla käymisestä, pukeutumisesta yms. yms.

Sopiva lahjasumma (ei liian pieni ja nolo, eikä toisaalta liian iso ja pröystäileväkään) voisi olla joku 50-100 Euroa, ehkäpä hääparin yhteydessä se 100 Euroa, ts. 50 Euroa/lahjan saaja.

Vierailija
100/123 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väh. 50 €, jos rahana on lahjaa toivottu. Tuo raha nyt kustantaa edes osan siitä, mitä meidän "ruokkimiseen" menee. Vähempää en kehtaisi antaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi aikuista ja lasta.

..ja toivoo rahalahjaa jotta sais häänsä kustannettua.

20€ on hyvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän