Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa hääparille?

Vierailija
21.05.2010 |

Meidät on kutsuttu häihin ja lahjatoiveena on rahallinen avustus häämatkaan. Meillä on lapsia ja opiskelemme, rahaa ei siis liiemmin ole ylimääräistä emmekä voi ajatella antavamme esimerkiksi edes 50e arvosta rahaa. Onko 20e mielestäsi todella "nolo" summa vai voiko sellaisen summan antaa hyvillä mielin? Mielipiteitä?!

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, kun opiskelette, niin ehkä summa voisi olla vähän pienempi. 30 euroa?

Vierailija
42/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidät olisi kutsuttu meidän häihimme, niin olisitte tervetulleita vaikka pelkkien onnittelujen kera :). Ihan yks lysti sille lahjalle. Meillä juhliin kuin juhliin kutsutaan ne ihmiset, jotka sinne paikalle halutaan, sukulaiset ja ystävät.

Meillä ei juhliin peritä "pääsymaksua" ja pääasia on, että tulee. Voin taata, että kestitys on hyvä, eikä ketään katsota kieroon tai puhuta jälkeenpäin lahjojen arvosta. Meillä on hyvätuloisia (jopa rikkaita) sukulaisia ja ystäviä ja on köyhempiä, huonotuloisempia - kaikki ovat yhtä rakkaita ja tervetulleita.

Mä en ymmärrä jotain lahjan arvovaatimuksia. Rikkaalle 100 € on pikkuraha, kun taas minimiäitiysrahalla kituuttelevalle yh:lle 10 € voi jo tarkoittaa, että pitää esim. ruoassa säästää pidemmän aikaa. Mä haluaisin sen yh:nkin paikalle hyvällä mielellä juhlimaan ja syömään hyvin - enkä niin, että hän stressaisi kuukausitolkulla rahanpuutetta ja jotain lahjaa.

Mun mielestä sopiva lahja on jo sydämestä tuleva onnittelu, rakkaan ihmisen paikallaolo. Muuta ei tarvita ja näin meillä kutsussa aina lukee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyään näihin hääkutsuihin laitetaan usein maininta, että keräämme rahaa johonkin tarkoitukseen tai että lahjalista on luettavissa sieltä ja sieltä. Ennen (ja onneksi vielä nykyäänkin joskus) kutsussa ei ollut mitään mainintaa lahjasta. Kukin kutsuttu vei, mitä parhaaksi näki. Näin pystyi esim. tekemään itse lahjan edullisestikin. Nyt nuo lahjat on määritelty jo kutsussa niin tarkasti, että kyllä tulee sellainen tunne, että se lahja on tärkein asia niissä juhlissa.

Vierailija
44/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen ei ollut kirppiksiä ja huutista eli ne lahjat piti vain sietää. Nyt voi omasta mielestään epäkuranttis tavaraa myydä eteenpäin.

Jos pyytää lahjaksi rahaa niin se tarkoittaa sitä, että järjesti liian kalliit juhlat, koska sitten ei ole varaa enää muuhun.

Vierailija
45/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset kutsutaan koska heistä pidetään ja halutaan juhlia heidän kanssaan.

Tosi ystävät eivät välitv lahjan arvosta, ja muista ei tarvitse paljoa välittää. Jos ei mukamas riitä, niin sitten teidät on kutsuttu väärin perustein.

Vierailija
46/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa kahdelta ei ole noloa, se on oikeesti pään aukomista.

Kerroit lapsia ei ole kutsuttu ( vähintään 2 ? ) ja sitten vatsassakin on 1.

Olet kohta vähintään 3 lapsen äiti ja sulla ei ole varaa antaa lahjaa hääparille.

Suosittelen lämpimästi sulle ja miehellesi työelämään paluuta heti huomenna. Lapsesi annat adoptioon ja mietit vähän syntyjä syviä.

10 euroa häälahjaan per henkilö on kannanotto häät ovat pepusta ja minusta sinusta ei ole äidiksi.

Vierailija
47/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko siis että yhdessä antaisitte tuon 20 eli vaan 10 euroa per nenä?! Minä maksoin viime kesänä lahjasta 60 euroa ihan yksin, koska olen sinkku. Ärsyttää, että pariskunnat aina antavat yhdessä jotain samanarvoista mitä minä olen joutunut ostamaan ihan yksin.

Meillä kesällä häät ja 50 € aattelimme laittaa heidän häätililleen rahaa.

Vierailija
48/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 20€ isommaksi summaksi muutu, mutta kivempi osallistua isompaan pottiin.

Me ollaan usein sukulaishäissä "siipeilty" vanhempien kanssa laittaen omat muutamat kymppimme heidän isomman summan kanssa yhteen.

Mutta 20e on ihan hyvä raha, ei tartte syödä viikkoja näkkäriä vain antaakseen näyttävä summa rahaa lahjaksi. Tärkeintä on osallistuminen!

Vierailija
49/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisitte pariskuntana tavaralahjan, niin mitä kuvittelisit saavasi parilla kympillä? En edes kahta kahvikuppia tavallista Iittalaa/Arabiaa. Jotain suhteellisuudentajua nyt kehiin. Jos ei ole varaa 50-100 € lahjaan, niin miten teillä on varaa monilapsisen perheen kuluihin? Teillä on kuitenkin lapsia monikossa ja yksi tulossa lisää, ei sekään ilmaista ole, perheellisenä tiedän.

Ajattelitteko hankkia jotain uutta vaatetta tai kenkiä häihin? Jättäkää ostamatta, niin jo siinä säästyy lahjarahat. En voi käsittää näitä huippunuukailijoita. Jos ei oikeasti ole varaa, niin lainatkaa tai jääkää kotiin.

Vierailija
50/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää viedä sen verran mitä pystyy. Ihan eri asia on että ökyrikkaat antavat naurettavan halpoja lahjoja, sellaista en kutsu toista kertaa.

Vierailija
51/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia on että ökyrikkaat antavat naurettavan halpoja lahjoja, sellaista en kutsu toista kertaa.

Et kutsu toista kertaa häihisi :-)? Entä kolmansiin? Montako kertaa meinasit häitäsi viettää?

Vierailija
52/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ on oikein hyvä, eikä sekään välttämätön! Hääpari varmasti tietää teidän olevan lapsellisia opiskelijoita, joten tuskin odottavat rikastuvansa.

Mieluummin vaikka 0€ kuin se, ettette ilmestyisi häihin. Kertoo paljon enemmän sitä, ettette välitä hääparista jos ette tule. :(

Meillä ainakin tulee lahjalista, jossa lahjojen hinnat vaihtelevat 5-130€ välillä + tilinumero. Osa sukulaisista kun on ehdottomasti sitä mieltä, että jotain pitää antaa. Tämä ei tarkoita sitä, että lahja olisi juhlien "pääsymaksu"!

Tärkeintä on, että läheisimmät ihmiset ovat juhlassa mukana. En kutsuisi, jos en olisi valmis maksamaan ruokia ja juomia heille (ja täällä pk-seudulla 1 vieras maksaa meidän juhlissamme noin 60€!).

T: syksyn 2010 morsian

Vierailija
53/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen, kutsuvieraslistalla ovat vain ne, jotka oikeasti haluamme juhlaamme!

Esim. oma äitini tai siskoni ei saa kutsua. Mikä skandaali! :O

Jos olet saanut kutsun, olet parille tärkeä. He haluavat sinun olevan paikalla heidän tähänastisen elämän ehkä tärkeimpänä päivänä!!!!!

T: syksyn 2010 morsian

Vierailija
54/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hääpari tuntee teidät ja tietää tilanteenne, niin en usko, että kukaan arvostelee/arvottaa ihmisiä sen perusteella, että noilta tuli satanen, noilta 10 ja noilta 50.. Tai sitten on ystävyys löyhässä ja arvomaailma myös. Usko, että ovat vain tyytyväisiä joakisesta eurosta.

Vierailija
55/123 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eivät sitä pyytäneetkään. Jos susta tuntuu että 20e on liian vähän antaa rahana, niin saa sillä kuitenkin jotain kivaa tavarana.

Meillä on omat häät syksyllä, emme tehneet lahjalistaa ollenkaan. En todellakaan ajattele että meidän häihin saavat tulla vain ne jotka kustantavat omat ruokailunsa, vaan tottakai toivon kaikkien meille tärkeiden ihmisten tulevan paikalle. Itse olen opiskelija ja raskaanakin, häät kustantavat meille todella suuren summan mutta mitä sitten. Itsepähän hääni haluan viettää, tulevat lahjat ovat sitten vain ylimääräistä kivaa :)

Vierailija
56/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hääpari tuntee teidät ja tietää tilanteenne, niin en usko, että kukaan arvostelee/arvottaa ihmisiä sen perusteella, että noilta tuli satanen, noilta 10 ja noilta 50.. Tai sitten on ystävyys löyhässä ja arvomaailma myös. Usko, että ovat vain tyytyväisiä joakisesta eurosta.

Ja jos eivät ole tyytyväisiä, niin sitten eivät kyllä ansaitsisi edes sitä kakskymppistä. Näin mä ajattelen. Missään tapauksessa sitä ei tarvitse nolostella. Jos puhuvat jälkeenpäin summista tai arvostelevat lahjoja, niin oman moukkamaisuutensa osoittavat!

Vierailija
57/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpari maksaa häänsä itse, vieraiden ei tarvitse sitä tehdä. On itseasiassa aika junttia ja noloa selitellä että pitää antaa ainakin 50€ lahjaksi kun pitopalvelukin maksaa niin ja niin paljon. Vieras antaa sen minkä haluaa ja mihin on varaa.

Vierailija
58/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelusta ostettu tarjoilu maksoi itsellämme 46€/hlö + juomat päälle, tekee helposti 50-60€, pelkät kulut teidän kestitsemisestänne joten pidän itse lahjaanne todella vaatimattomana vaikka opiskelijoita olisittekin.

syövät ja kuinka kallis menu on? Noloa tuo sun juttus, todella noloa. Pitää juhlat ja maksattaa ne kutsuvierailla.

Vierailija
59/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahapyynnöstä huolimatta, esim. nätit pyyhkeet ja vaikka pullon aurinkorasvaa ja toivottaa mukavia hetkiä näin heidän häämatkallensa.

Jos tuntuu että 20e on liian pieni raha.

Vierailija
60/123 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"20 euroa kahdelta ei ole noloa, se on oikeesti pään aukomista.

Kerroit lapsia ei ole kutsuttu ( vähintään 2 ? ) ja sitten vatsassakin on 1.

Olet kohta vähintään 3 lapsen äiti ja sulla ei ole varaa antaa lahjaa hääparille.

Suosittelen lämpimästi sulle ja miehellesi työelämään paluuta heti huomenna. Lapsesi annat adoptioon ja mietit vähän syntyjä syviä.

10 euroa häälahjaan per henkilö on kannanotto häät ovat pepusta ja minusta sinusta ei ole äidiksi."

Kunnon provokädellä olet tän kirjoittanut, mutta meinasi loukata silti. Kyllä minulla on varaa lapseni kasvattaa, joka ikinen. Millä perusteella minusta ei mielestäsi ole äidiksi? Itse koen olevani kovinkin hyvä äiti, minulla on AIKAA heille, vaikka rahassa ehkä olisikin tiukempaa aika ajoin... Meillä on myös kiva siisti koti ja lapset aina siististi puettu. Minä näen kuinka lapseni kehittyvät ja olen läsnä heidän elämässään, jokaisessa pienessäkin hetkessä. Töihin ehdin myöhemminkin! Meillä on hyvä elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi