Paljonko rahaa hääparille?
Meidät on kutsuttu häihin ja lahjatoiveena on rahallinen avustus häämatkaan. Meillä on lapsia ja opiskelemme, rahaa ei siis liiemmin ole ylimääräistä emmekä voi ajatella antavamme esimerkiksi edes 50e arvosta rahaa. Onko 20e mielestäsi todella "nolo" summa vai voiko sellaisen summan antaa hyvillä mielin? Mielipiteitä?!
Kommentit (123)
antaa edes yksinäni 20e häälahjaksi. Jättäisin mielummin menemättä ja postittaisin vaikka kauniin kortin hääparille.
Jos kesässä on muutamat häät, joihin on saanut kutsun, niin vaikka lainaisin joltain tarvittavat eurot (50 ->) lahjaa varten. Jos häitä on harva se viikonloppu, niin ymmärrän, ettei noin suuriin lahjoihin kaikilla ole varaa. Mutta ap, teitä on ilmeisesti kaksi henkilöä, eikä teillä ole varaa antaa kuin 20e? Jättäkää menemättä..
lapsia liuta, lisää pukkaatte tähän maailmaan ja olette noin köyhiä.
Ei käy kateeksi teidän lapsia.
Noin köyhien ei pitäis lisääntyä.
Oletko ajatellut jos pesukone menee rikki tai lapsella puhkeaa allergia ?
Älkää menkö häihin, tarviitte enemmän rahaa itse.
jos allergia puhkeaa niin vakuutus korvaa. Kyllä, meilläkin on varaa vakuutukseen. Nyt olikin kyse häälahjan suuruudesta, ei siitä onko meillä esimerkiksi säästössä hieman rahaa pahan päivän varalle (jos nyt sitten vaikka se pesukone hajoaa). Ihanan multiköyhä kuva meistä nyt tuli, vaikka elämme ihan normaalia elämää. Huvittavaa. Ja kyllä, meillä on jopa juhlavaatteetkin!
-ap-
on kyllä mennyt ihan hulluksi. Vieraan pitäisi "maksaa" häälahjalla ruokansa häissä. Järjestäköön ihmiset vaatimattomampia häitä, jos kerran ei omat rahat riitä. Toki häälahjan tuominen on kohteliasta, mutta sen määrä ja laatu pitäisi olla täysin vapaaehtoista. On oikeasti ihmisiä, joilta menee puolet perheen kuukauden ruokarahoista häälahjaan, jos aletaan satoja euroja vaatimaan. Jokainen antakoon varojensa mukaan..!
niin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Nykyihminen on ahne. Ikinä en odottaisi, että VIERAS maksaa minun hääni. Aivan uskomattomia ihmisiä täällä.
jos allergia puhkeaa niin vakuutus korvaa. Kyllä, meilläkin on varaa vakuutukseen. Nyt olikin kyse häälahjan suuruudesta, ei siitä onko meillä esimerkiksi säästössä hieman rahaa pahan päivän varalle (jos nyt sitten vaikka se pesukone hajoaa). Ihanan multiköyhä kuva meistä nyt tuli, vaikka elämme ihan normaalia elämää. Huvittavaa. Ja kyllä, meillä on jopa juhlavaatteetkin!
-ap-
niin sitten on kyllä pelkkää nuukuutta olla laittamatta häälahjaan 40-50 euroa.. Sori, mutta tuolla kirjoituksella paljastit tuon puolen itsestäsi.
-ap-
kehtaat edes ajatella että menisit häihin ja antaisit 10 euron lahjan per nenä.
Aivoja ei ole sulla sen vertaa että otat sieltä säästöstä ja laitat lahjaan sitä 50 euroa.
antaa edes yksinäni 20e häälahjaksi. Jättäisin mielummin menemättä ja postittaisin vaikka kauniin kortin hääparille.
Jos kesässä on muutamat häät, joihin on saanut kutsun, niin vaikka lainaisin joltain tarvittavat eurot (50 ->) lahjaa varten. Jos häitä on harva se viikonloppu, niin ymmärrän, ettei noin suuriin lahjoihin kaikilla ole varaa. Mutta ap, teitä on ilmeisesti kaksi henkilöä, eikä teillä ole varaa antaa kuin 20e? Jättäkää menemättä..
vähintään 2 hlöä 50 €
ja makselee mm. vakuutuksia lapsilleen..silti suunnittelee kahden aikuisen taloudesta lahjoittavansa 20 euroa hääparille. Vittu, en kyllä haluaisi teihin tutustua ja toivottavasti ei tollaisiin nihilisteihin tarvitsekaan.
On meitä moneen junaan......
En silti allekirjoita sääntöä, jossa juhlija maksaa omat ruokansa jne!
Juhlavaatteitakin voi katsokaas pitää useammissakin juhlissa, emme toki varta vasten näitä häitä varten ole UUSIA vaatteita hankkineet! Meillähän tuota ristiäistä on katsokaas piisannut, kun olemme niin kovia lisääntymään. Olemme kuulkaas niissäkin käyttäneet JUHLAvaatteita. Meillä oli myös kunnon ruokatarjoilut, mutta antoikohan kaikki nyt varmasti niin arvokkaan ristiäislahjan kullannuppusillemme, että se varmasti korvasi tuon herkullisen ja monipuolisen tarjoilupöydän annin..?
-ap-
..lämmintä kättä. Minulle ei ainakaan tarvitsisi tuoda mitään. Eikä tuotu, kun kielsin lahjat. Mies täytti pyöreitä ja toivoi lahjoituksia lastensairaalalle (meillä ei ole onneksi sairasta lasta). Rahaa kertyi yli 1000 euroa. Ja niin hyvä mieli, ettei sitä tavaralla saa.
niin se 50e on joka tapauksessa pois "pesukoneenkorjausrahoista". Paljoa meillä ei säästössä ole. Nihilistiksi tai pihiksi en meitä luokittelisi, sillä me tarjoamme kyllä aina kunnon ruoat jos uskallaudut poiketa kylään ja arvostamme hyviä ystävyyssuhteita.
-ap-
halusimme itse tehdä lahjalistan tavaroista, joita haluamme. Edullisimmat toiveet listalla olivat juuri luokkaa 15euroa ja kalleimmat 200euroa. Teimme itse näin, jotta kenelläkään ei tulisi tunne, että on noloa tuoda niin pieni lahja. Ja lahjalistamme sisälsi siis joidenkin mielestä kovin kummallisia asioita, mutta koska kotiimme niitä tarvitsimme, niin ajattelimme, että parempi niin. Lisäksi toki toivoimme myös rahaa sohvan ja sängyn hankintaan ja saimmekin niin kaikki lahjatoiveet kuin rahaa (joilla ostimme sekä sängyn että sohvan) ja muutakin. Itse olimme todella tyytyväisiä kaikkiin lahjoihin, koska se ei ollut se tärkein asia vaan ne ihmiset, jotka tulivat juhlimaan kanssamme:)
Häälahjan kustansimme sitten itse.
-morsian vm 2007
joille raha ei ole kaikki kaikessa. Kiitos teille.
-ap-
kunhan sen kaiken vaan saa kuluttaa omaan itseenä ja perheeseensä. Vai mitä ap?
mutta kuten jo jossain kohdassa kirjoitin niin MINUSTA 20e tuntuisi pikemminkin pilalta kuin lahjalta. Mun mielestä jos ei enempää ole varaa antaa niin ei kannata antaa _ollenkaan_ tai sitten ostaa jonkun pienen lahjan rahapyynnöstä huolimatta.
että hääpari järjestää häät velaksi ja odottaa vieraiden maksavan edes ruokailunsa.
Tilinumeroiset morsiamet ovat ahneita juntteja. Minun mieelstäni WT porukkaa, jotka haluavat kerran elämässään rakennekynnet ja kampauksen ja leikiä prinsessaa, mutta rahkeet eivät riitä.
Yleensä nämä parit eroavat äkkiä.
kesällä häitä ja laitoin kutsuun että jos haluat hääparia muistaa niin (tilinumero)...sanamuotoa en muista enkä nyt etsi mutta kuitenkin rahana toivoimme. olemme toki iloisia niistä pannulapuistakin ja etenkin 20€ lahjasta. mietin todella pitkään miten laitan ettei ole ruinaamista vai laitankin sokokselle listan mitä minä pidin ruinaamisena sitäkin. kaasot kuitenkin suostutteli laittamaan tilin. nyt tullut TODELLA paha mieli tätä lukiessa että noinko ihmiset ajattelevat, että laitan vieraat kustantamaan ruokansa..en TODELLAKAAN! tiukkaa on rahasta mutta säästöillä häät järjestetäänkin. vieraita kutsuttu 59 joiden kaikkien toivon tulevan mutta en lahjojen toivossa vaan ihan siksi että haluan heidät kaikki nähdä.
Älä nyt viitsi oikeasti. Monella tilanne se, että tavaraa paljon ja yhteisiä vuosia saman katon alla. Arjessa ei kuitenkaan välttämättä rahaa säästää häämatkaan, siksi häämatkatili. Meillä oli sekä tili että vinkkejä lahjoista niille, jotka eivät halunneet rahaa antaa.Samassa yhteydessä mainitsimme, että tärkeintä on että tulevat paikalle eikä lahja siksi ole ollenkaan välttämätön. En kuullut kenenkään valittaneen tästä. Saimme summia 20-250 euron väliltä sekä tavaralahjoja kunkin vieraan tilanteen mukaan. Missään tapauksessa emme missään vaiheessa verranneet lahjan arvoa meidän kustannuksiin. Ollaanpas sitä täällä kyynisiä.. huh huh
Minusta se oli paras idea, että annatte 20 € ja ideoitte siihen jotain pientä esim. askartelemalla, neulomalla, leipomalla tms. Ja nätti kortti siihen päälle, johon esim. kaunis runo tms. Silloin ei pitäisi hääparille tulla tunnetta, että ette välitä heistä. Jos tunnette hääparin hyvin, niin he varmasti tietävät tilanteenne.
Menin viime kesänä naimisiin, ja saimme yhdeltä työttömältä tuttavapariskunnalta alle 20 €:n arvoisen lahjan, joka oli lahjalistalta valittu. Koska tiesin, ettei heillä ole paljon rahaa, ja he ovat tulleet matkan päästä, en pitänyt lahjaa yhtään moukkamaisena. Kiva, että pääsivät paikalle. (toisaalta vähän tyhmänä pidin sitä, että lahjassa ei ollut korttia mukana, päättelin lahjan antajat siitä, että kaikissa muissa lahjoissa oli kortti) Jos esim. hyvissä varoissa olevat 60-vuotiaat sukulaiset olisivat antaneet 10 €:n lahjan per nuppi, niin sitä olisin kyllä ihmetellyt, mutta jos tiedän ettei vierailla ole varaa, niin se on ihan hyvä lahjabudjetti.
Kamalin asia omissa häissäni olisi ollut, jos joku olisi jättänyt tulematta, koska ei ollut tarpeeksi hienoa lahjaa.
että hääpari järjestää häät velaksi ja odottaa vieraiden maksavan edes ruokailunsa. Tilinumeroiset morsiamet ovat ahneita juntteja. Minun mieelstäni WT porukkaa, jotka haluavat kerran elämässään rakennekynnet ja kampauksen ja leikiä prinsessaa, mutta rahkeet eivät riitä. Yleensä nämä parit eroavat äkkiä.
Jopas on tulkinta! Meillä ainakin syy tilinumeron laittamiseen on se, että mitään tavaraa emme tarvitse. Elämme hyvin ekologisesti muutoinkin, mielestäni ylimääräisen tavaran haaliminen häälahjaksi olisi turhuutta. Tiedän kuitenkin, että osa sukulaisista haluaa muistaa muutoinkin kuin tulemalla paikalle, joten siitä syystä tilinumero kutsukirjeen oheen laitettiin.
Haluaisin kyllä sanoa ap:lle ohjeistuksena, että laittakaa vaikka se 20 euroa, jos enempään ei ole rahkeita. Itse ainakin pahoittaisin mieleni, jos tietäisin jonkun häihimme kutsutun joutuneen tiukille lahjamme vuoksi (tuleehan vieraille sitä paitsi häistä muitakin kustannuksia, mm. matkat, puvut, mahd. yöpyminen..) Itse näkisin asian siten, että koska teidät on kutsuttu, voitte mennä paikalle vaikka vain kortin kanssa: olette toivottuja vieraita!
Jätä omaan arvoonsa nää päänaukojat. Menkää häihin ja viekää se 20€ lahjaksi. Se on sopiva teiltä ja jos ei hääparin mielestä näin ole, se on heidän häpeänsä.