Millaisia "näköhäiriöitä" on ne, jotka on merkki raskausmyrkytyksestä?
Kommentit (9)
ihan ku tähtiä.. ja paljon.. sellasia kun tulee joskus kun nousee liian nopeaan ylös. nämä vain eivät poistu
Nököoireista ei ole enää pitkä matka kouristuksiin.
Nököoireista ei ole enää pitkä matka kouristuksiin.
oli alkava raskausmyrkytys ja juuri noita näköhäiriöitä. Siitä huolimatta meni viisi päivää ennen kuin poika syntyi. Eivät tuntuneet sairaalassa pitävän kovinkaan suurta kiirettä käynnistyksen kanssa (siis tuo viisi päivää meni sairaalassa makoillessa kun synnytystä yritettiin käynnistää).
joillakin näköoireet eivät ole sitten niin huolestuttava merkki kuin toisilla. Minulle sanottiin sairaalassa, että siinä vaiheessa kun on näköhäiriöitä voi tila pahentua tosi nopeasti vaaralliseksi. Kait se on sitten yksilöllistä sekin.
korkeasta verenpaineesta,joka tosin voi olla sitten yksi raskausmyrkytyksen oire.
Itelläni oli tosi korkea verenpaine raskausmyrkytyksen aikana ja myös sen jälkeen,joka tosin saatiin lääkkeillä laskemaan.
Oireena kirkkaat tähtimäiset pilkut näkökentässä,jos nousi nopeasti ylös(alkoi myös huimaamaan)
häiriöt on sitä, että menee koko näkö! Näin kävi minulla, näön menosta meni vajaa 20 min niin alkoi kouristukset
aiheutti sellaisia valopisteitä. Ne ei ilmeisesti ole mitenkään vaarallisia kun niitä oli monta viikkoa. Ekassa raskausmyrkytyksessä aloin nähdä mustia pisteitä. Näkökenttä ikäänkuin peittyi osittain. Ja seuraavana aamuna synnytys käynnistettiin. (Veriarvot oli myös pielessä, proteiinia virtsassa ja verenpaine pilvissä) Tuolloin lääkärit pelkäsi, että alan kouristaa.
Mulle ei tullut näköoireita, vaikka verenpaine olikin 170/120 ja proteiinia kolmella plussalla.
Sinä, joka aloit kouristella. Miten tilasi pääsi noin pitkälle. Paheniko ihan yllättäen? Jäikö jotain pysyviä ongelmia (esim. munuaisiin)?
Tavalliset vaaleat tähdet ei ole niitä.