Mikä on kivuliain toimenpide, jonka olet kokenut?
En tarkoita itse synnytystä, toki siihen liittyvät toimenpiteet voivat olla kokemuksena. Mun täytyy sanoa, ettei tule niin kivuliasta toimenpidettä mieleen. Juurihoitoa ei ole (ainakaan vielä) tehty. Tuli mieleen tosta, kun joku kyseli selkäydinpunktiosta. Ai niin, punkteeraus 3. peräkkäisellä kerralla oli tosi kurjaa.
Kommentit (152)
hammasrautojeni kiristys! Muita toimenpiteitä ei tule mieleen. aika vähällä olen päässyt.
aivan mielettömään kipuun kolarin jäljiltä, edes morffiini ei auttanut, jalasta jouduttiin poistamaan luuta n. 3 cm.
Sektion jälkeinen herätys oli pientä.
Massiivinen tulehdus koko kehossa lapsena eli kipu oli helvetillinen eikä voinut liikkua ollenkaan. Viime hetkellä pelastuin hätäleikkauksella ja antibiooteilla. Ei tietoa mikä aiheutti, ehkä se oli tappajabakteeri.
Kuulemma ihan tarkoituksella tekevät! Seuraavan lapsen kohdalla kielsin moisen hirveyden. Ja se lapsi syntyikin 2,5 h kun tuo edellinen vei 13h ronkkimisesta huolimatta.
Juurihoito ei sattunut pätkääkään! Siitä kuuluu vaan inhottava nirskunta, kuten kuuluu tuosta hampaiden hammaskiven puhdistuksesta, ei ollut sen kummoisempaa.
eikä itse sairauksista, niin kärkeen kiilaa varmaankin tikkien poisto parikymmentä vuotta sitten, kun olin tölväillyt mopon kanssa Puolet polvinahoista jäi asfalttiin ja vähän lihaakin ja sit se perhana tulehtui... Lekuri kaivoi sieltä mädän seasta tikit pois ja meikä oli kuulemma ihan vitivalkoinen. Jep, vähemmästäkin.
Minulla meni polvijänne poikki ja sääriluusta lähti palanen. Polvijänne kursittiin kokoon, sääriluuhun laitettiin ns fiksaatioruuvi ja jalassa oli 24 metallihakasta.
Kaksi päivää leikkauksen jälkeen laitettiin kipsi jalkaan. Jalkaa jouduttiin nostamaan ja pakostakin se hieman jännittyi - meinasi taju lähteä, kun kipu oli niin kauhea.
Lääkäri pisti metallipiikillä kynnen läpi ja verta roiskui ympäri huonetta.
kauheasti toimenpiteitä tehty, kivuliain tähän mennessä oli kun kävin suurennuttamassa alapääaukkoani (liian tiukka kun olin neitsytkin eikä seksi onnistunut), ja nukutuksessa olivat laittaneet sinne semmoisen sideharsotupon. Kotiin päästyäni soittivat, että olivat unohtaneet poistaa sen tupon ja mun pitäisi tehdä se itse- no, se uusittu aukko oli helvetin kipeä ja tuppo jotenkin jumittui ja aukesi, joten piti kiskoa se parin metrin mittainen (ainakin siltä tuntui) harsonpätkä sieltä vähitellen hivuttamalla, meni joku puoli tuntia koska ei voinut vetää kuin pari milliä kerrallaan. Samanlaista kipua kuin pahassa virtsatietulehduksessa mutta lisäksi piti vetää sitä harsoa samalla.
mutta toistaiseksi kivuliain toimenpide on ollut, kun olin n. 5-vuotias ja karautin uikkareissa polkupyörällä pusikkoon, jossa oli niin kiviä, takiaisia, nokkosia kuin vadelmapuskiakin.
Mummo nyppi pinseteillä piikkejä ympäri kehoani ja joka paikkaa kihelmöi ja poltteli. Ei edes synnytys sattunut niin paljon kuin tuo kaikki. Ehkä sitä kipua jotenkin lisäsi kova nöyryytys;-)
T: arpi polvessa