Mikä on kivuliain toimenpide, jonka olet kokenut?
En tarkoita itse synnytystä, toki siihen liittyvät toimenpiteet voivat olla kokemuksena. Mun täytyy sanoa, ettei tule niin kivuliasta toimenpidettä mieleen. Juurihoitoa ei ole (ainakaan vielä) tehty. Tuli mieleen tosta, kun joku kyseli selkäydinpunktiosta. Ai niin, punkteeraus 3. peräkkäisellä kerralla oli tosi kurjaa.
Kommentit (152)
Ja synnytyksen jälkeinen tikkaus...
kun piti laittaa tikkejä emättimeen eivätkä saaneet sinne laitettua puudutusta. Ihan kamalaa! Lääkäri tuli paikkailemaan ja välillä paineli mahaa, että vielä vuotaa verta ja ompeli lisää tikkejä. Minä itkin kädet kasvoilla. Kamalin tunti ikinä...
Kasvohoidossa se ihon kuopiminen... ai perkele.
Myös kulmakarvojen nyppiminen vasemmalta puolelta tekee aika gutaa :S
No synnytyksiin liittyvät jutut tietty, mut onneks aika on kullannut muistot S:
kokemaan mitään erityisen kivuliasta, mutta kyllä mua hymyilyttää nämä hammasrautojen kiristykset.
Ja kyllä, itsellänikin on ollut raudat kolmisen vuotta.
tulee mieleen gynekologikäynti missä otettiin jokin näyte kohdusta ja se kyllä kirpaisi myös
oli varmaan kolmas kerta kun isovarpaan kynsi revittiin irti ja oli niin tulehtunut että puudutus ei tehonnut..
ja olen sentään synnyttänyt kaksi lasta, silti hammaskäsittely vei voiton
kun kosmetologi nävertää koulukulla mustapäitä pois nenänpäästä.
Tehtiin ulkomailla, kivunlievityksenä yksi särkylääketabletti.
Juu, ja ihan sivistysvaltiosta oli kyse. Suomessa gynekologi sanoi, ettei ole kuullut moista tehtävän edes itä-Euroopassa..
jos ei ponnistusvaihetta ja niitä synnytyksen aikaisia sisätutkimuksia lasketa.
Hammaslääkäri laittoi kyllä puudutusta. Kysyi vielä sattuuko, ja kevyesti kokeili eikä tuntunut ollenkaan - vielä. Sitten alkoi kunnolla kiskoa, puudutusta ei ollutkaan tarpeeksi. Mutta en sitten saanut sanottua mitään, kun suu oli täynnä tavaraa. Onneksi ei tarvinnut kauan kiskoa, mutta oli se tuskaa.
se kun emättimen kautta neulaa tungettiin puuduttamatta kun oli jotai ihme rakkuloita jossai tuol mun sisäl.ne puhkottiin että saatiin märkä pois...ekan raskauden alussa:S se tuntu sairaalta.
Pyörryin sen laitossa. Kivut sen jälkeen valtavat. Lopulta se jouduttiin poistamaan muutaman viikon jälkeen kun kivut ja vuodot vaan paheni. Oli ihan kiemuralla eikä ollenkaan oikealla paikallaan.
vaikka rauhoittavia ja rentouttavia lääkkeitä oli annettu ruiskeena... Ihan järkyttävää.
Mikään kolmeen synnytykseen liittyvä toimenpide ei ole sattunut yhtä paljon.
t. 3 lapsen 31v. äiti
Pyörryin sen laitossa. Kivut sen jälkeen valtavat. Lopulta se jouduttiin poistamaan muutaman viikon jälkeen kun kivut ja vuodot vaan paheni. Oli ihan kiemuralla eikä ollenkaan oikealla paikallaan.
kun ikenien alta raaputti paskaa pois. En mene enää koskaan!
ehkä se kun n. 8 vuotta sitten polvestani murtui joku osa ja polvi turposi kun keräsi nestettä akuutisti heti onnettomuuden jälkeen. Se murtuneen polven punkteeraus 4 tunnin ensiavussa jonotuksen jälkeen oli kamalaa ja sattui hirveästi.! Lääkäri oli vielä veemäinen ja kovakourainen :/
jälkeinen komplikaatio: sisäinen verenvuoto. Kudoksiin vuotava veri aiheutti niin silmitöntä kipua, että mulla oli ensi pakkoliikkeitä ja huusin tahdottomasti kuin syötävä, ja lopulta menin kipushokkiin.
En olisi uskonut.
Mulla se on varmaan hampaan poraaminen, epiduraalin laitto tai vähän kovakouraisempi sisätutkimus. Eipä mulle ole hirveästi toimenpiteitä tehty.
sektion jälkeinen mahan painelu heräämössä oli aika kamalaa. niin ja seuraavana aamuna sängystä ylös repiminen..
Jalassa oleva mätäpatti avattiin ilman puudutusta. Jokainen työvaihe (avaaminen, puristelu, huuhtelu...) sattui niin saatanasti. Huusin 10 min suoraa huutoa ääneni käheäksi.
Toinen oli täysiaikaisen kuolleen lapsen synnytyksen ponnistusvaihe (1h 5 min) johon ei myöskään saanut mitään kivunlievitystä.