Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kieltää tuoreelta isältä varpajaiset?

Vierailija
17.05.2010 |

Siis nimenomaan näillä varpajaisilla tarkoitetaan ilmeisen yleisiä ryyppäjäisiä? Tiedän, että varpajaiset on perinne mutta ajatus siitä, että mies ryyppää ja minä makaan synnytyksen jälkeen heikkona sairaalassa, ei kuulosta kovin ihanalta ajatukselta. Puhumattakaan siitä, että mies tulisi seuraavana päivänä sairaalaan krapulaisena ja vanhalta viinalta haisten. Minä haluaisin juhlistaa uutta perheenjäsentä viettämällä aikaa perheen kesken sairaalassa, tutustuen tulokkaaseen.

Mieheni ei näe tässä asiassa ongelmaa, mutta minä näen. En ole koskaan "kieltänyt" häneltä juomista (juo ehkä kolme kertaa kuukaudessa) mutta nyt enemmänkin vain suututtaa koko ajatus varsinkin kun tiedän, ettei hän kokoa parhaimpia ystäviään kasaan vaan menee lähikuppilaan.

Lapsi on miehelle ensimmäinen, minulle toinen.

Miten muut ovat suhtautuneet miestensä varpajaisiin tai onko niitä edes ollut? Jos mies tekee vastoin toiveitani, onko minulla oikeus loukkaantua/suuttua?

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän näiden kieltäjien miettiä onko heidän miehillään mahdollinen alkoholi ongelma? Jos oikein pitää kieltää mahdollinen juhliminen.

Meille on kolmas lapsi tulossa ja koskaan en ole kieltänyt miestä viettämästä varpajaisia :) Esikoisen aikaan ei kyllä viettänyt kys. juhlia, hän halusi perhehuoneen että saa harjoitella jo sairaalassa vauvan kanssa oloa :)

Toisen lapsen synnyttyä vietti pienet varpajaiset. Katsokaas, kun ei ole alkoholiongelmaa, osaa kyllä sitä alkoholiakin nauttia kohtuudella ;)

Nyt siis kolmas tulossa, enkä aio vieläkään kieltää varpajaisia :) Hitsi vie, miten se on minulta ja vauvalta pois jos mieheni kavereidensa kanssa juhlistavat syntynyttä vauvaa? Toisaalta, vähän veikkaan ettei nyt juhli. Ne työt ne työt.

Ei kait se ketään täällä haittaa, että olette molemmat miehesi kanssa samaa mieltä varpajaisten vietosta. Katsos kun jutun pointti oli siinä, että mies haluaa varpajaiset ja nainen ei. Tällaisessa tilanteessa olisi todella inhottavaa mieheltä viettää varpajaiset naisen mielipiteestä huolimatta.

Koska edelleen, vaikka onkin yhteinen lapsi, nainen ja mies ovat kaksi eri ihmistä.

Ellei sitten ole alkoholiongelmaa ja nainen on kyllästynyt siihen viinan kittaamiseen.

Vierailija
82/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies voisi olla sen ajan vauvan äidin ja vauvan kanssa. Jos mies ei voisi olla heidän kanssaan, eikä miehen pidä esim. hoitaa vauvan vanhempia sisaruksia, niin samapa se sitten on niille varpajaisille. Kunhan on sitten taas vierailukunnossa seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tärkeysjärjestyksestä. JOS mies voi valita, viettääkö aikansa mieluummin uuden vauvan vai ystäviensä kanssa, niin kyllä tavallisella tunneälyllä varustettu mies aivan varmasti valitsee vauvan. Jos hän valitsee kaverit, niin jotain on pahasti vinossa! Juhlia voi sitten, kun vauva on kotiutunut kunnolla ja vaimo parantunut ja hän jaksaa jo itse hoitaa vauvan sen aikaa.

Tästäkin asiasta kannattaisi puhua jo etukäteen, ettei tule sitten yllätyksiä vauvan syntymän jälkeen. Itse en varmaan olisi ruvennut tekemään lasta, jos mies ei olisi ajatellut tästä asiasta samalla tavalla.

Vierailija
84/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla ollut perhehuone käytettävissä?! Meillä ei ole kertaakaan ollut siihen mahdollisuutta ja huoneessa pienimmillään neljä muuta niin se jo asetti melkoisesti rajoitteita. Mun puolesta mies sai viettää varpajaiset ihan vapaasti mutta ennen kuin kotiuduin sairaalasta sillä sen jälkeen tarvitsin häntä paljon enemmän.

Vierailija
85/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on aika tiukkapipoisia muijia täällä foorumilla liikenteessä tänään...

Vierailija
86/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie komppaan!

Se on niin että raskaus, synnytys, imetys ja pikkuvauva-aika ovat äidin vastuualuetta, ja isä seuraa sivummalta. Se on biologiaa, tasa-arvolla sen kanssa ei ole mitään tekemistä. Eikä marttyyriudella.

meillä on laskettu aika viikon päästä, eikä tulis mieleenkään kieltää varpajaisia. Mun mielestä on ihan ok että pitää varpajaiset silloin kun olen sairaalassa.. ennemmin silloin kun niin että olisin sitten kotona yksin vauvan kanssa ja saisin sen krapulaisen miehenkin hoidettavaksi seuraavana päivänä :) Meillä tosin mies ei ole ollut missään koko raskaus aikana ja tiedän että ei vauvan synnyttyäkään mene, ennen ku sitten joskus yhdessä mennään, että ei ole mitään sitä vastaan että juhlii vauvan syntymää, ihan niin rankasti kun haluaa, eka lapsi ja kaverit lapsettomia, että mun mielestä on ihan hyvä antaa rellestää ja puida elämää ihan rauhassa, kyllä se paluu arkeen ja "aikuisten" maailmaan on äkkiä edessä kun sairaalasta kotiudutaan. Eikä se mikään miesten vika oo että tää synnytys nyt vaan naisten hommaa on, että ihan turha tehdä niistä mitään sijaiskärsijöitä sillä varjolla että se synnytys on naiselle niin rankka, eiköhän ne sen itsekkin siellä salissa tajua, ilman että siitä tarvii niitä jatkuvasti muistuttaa tai vaatia itselleen jotain erityiskohtelua, kotona sitten arkeen mukaan kun maksettu henkilökunta jää sairaalaan.

Vierailija
87/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä... Entäpä mies ja hänet halut? Eikun minä minä minä...

Vierailija
88/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie komppaan!

Se on niin että raskaus, synnytys, imetys ja pikkuvauva-aika ovat äidin vastuualuetta, ja isä seuraa sivummalta. Se on biologiaa, tasa-arvolla sen kanssa ei ole mitään tekemistä. Eikä marttyyriudella.

meillä on laskettu aika viikon päästä, eikä tulis mieleenkään kieltää varpajaisia. Mun mielestä on ihan ok että pitää varpajaiset silloin kun olen sairaalassa.. ennemmin silloin kun niin että olisin sitten kotona yksin vauvan kanssa ja saisin sen krapulaisen miehenkin hoidettavaksi seuraavana päivänä :) Meillä tosin mies ei ole ollut missään koko raskaus aikana ja tiedän että ei vauvan synnyttyäkään mene, ennen ku sitten joskus yhdessä mennään, että ei ole mitään sitä vastaan että juhlii vauvan syntymää, ihan niin rankasti kun haluaa, eka lapsi ja kaverit lapsettomia, että mun mielestä on ihan hyvä antaa rellestää ja puida elämää ihan rauhassa, kyllä se paluu arkeen ja "aikuisten" maailmaan on äkkiä edessä kun sairaalasta kotiudutaan. Eikä se mikään miesten vika oo että tää synnytys nyt vaan naisten hommaa on, että ihan turha tehdä niistä mitään sijaiskärsijöitä sillä varjolla että se synnytys on naiselle niin rankka, eiköhän ne sen itsekkin siellä salissa tajua, ilman että siitä tarvii niitä jatkuvasti muistuttaa tai vaatia itselleen jotain erityiskohtelua, kotona sitten arkeen mukaan kun maksettu henkilökunta jää sairaalaan.

Itse raskauden alkuvaiheessa vierastin varpajaisajatusta ihan todella, joten voin ehkä jotenkin tavoittaa ap:n ajatuksen. Nyt kuitenkin raskauden edettyä loppuun on mieleni muuttunut asian suhteen. En ole keskustellut miehen kanssa millaiset varpajaiset hän aikoo pitää, voisinpa ehkä kysyäkin, olisi hauska kuulla, mutta sen olemme sopineet, että jos kaikki menee hyvin, niin hän pitää ne minun ollessa sairaalassa. Meillä päin ei ole perhehuoneita tarjolla, jolloin mies ei siis saa sairaalassa yötä ollakaan, niin mikäpä olisi parempi hetki varpajaisille, kun sairaalassa oloaika.

Sitten tuo ajatus siitä, että varpajaiset pidettäisi vain, koska viina on ensimmäisenä mielessä. WOT????? Siis ihan oikeesti te jotka aattelette näin, ootte varmaan aika omituisen yliherkkiä alkoholinkäytölle, tai sitten alkoholisuhteessa on muuten jotain häikkää. Sitäpaitsi jos varpajaiset tarkottaa sitä, että mies vetää perseet ja tulee seuraavana päivänä humalassa sairaalaan, on kyseessä ihan oikeesti alkoholiongelmainen mies ja semmosen kanssahan niitä lapsia kannattaakin tehdä. Entä tosiaan ne kohtuulla vietetyt varpajaiset, jossa tuoretta isää juhlitaan ja lahjotaan? Meillä on valmiiksi hankittu myös hienompi viskipullo, josta mies voi lapsen synnyttyä tarjota parhaille ystävilleen juhlatömpsyt ja ei se mies niihin persekänneihin oikeesti kallista juomista tarttis, eli jos haluais pelkästään kännit, niin ei tuommosen hankkimista olis tullu ajatelleekskaan.

En tiedä, jotenkin niin omituinen ja kiero keskustelu taas, että taitaa itelläkin mennä ajatukset ihan sekasin. Pointti on kuitenkin se, että eihän varpajaiset ole miehelle mikään perseen vetämis/pettämis/ääliöimis-juhlat vaan oikeesti semmoset tarvitseva mies (tai yhtä hyvin NAINEN!) voi miettiä tarvetta tuommosiin noin muutenkin aika perusteellisesti, koska se tarve ei varpajaisia kieltämällä häviä.

Mitäs muuten varpajaisten kieltäjät on mieltä polttareista? Entä miehen osallistumisesta ystävien varpajaisiin tai polttareihin? Onko nekin vaan tekosyy ryypätä? Entä miks teidän miehet ylipäänsä tarvii TEKOsyyn ryypätä? Onko heillä niin kamalan kovat viinahimot, että mikä tahansa syy kelpaa, kunhan saa viinaa...

Tsiisus, että keittää pahasti yli tämä keskustelu =)

Vierailija
89/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljäs tulossa ja mies on aina jrkännyt jonkinlaiset varpajaiset lähimpien kavereittensa kanssa. Saunoneet, syöneetkin jotain ja juoneetkin. Mutta kohtuudella. Sikarin poltto on ollut se suurin ongelma kun hän ei normaalisti polta ollenkaan, niin pari paukkua ja muutama sikari niin seuraavana päivänä päätä särkee ihan kiitettävästi :D Nämä miehet ovat juhlimassa omassa porukassaan, ei pettämässä ja ottamassa kaatokännejä. Ja ei tulis mieleenkään kieltää tuota perinnettä. Ja joka kerta on ollut koti siivottuna ja isä ihan asiallisessa kunnossa hakemassa minua ja vauvaa kotiin. Älkää akat aina nipottako...

Vierailija
90/165 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oo mikään ihme kun nainen joutuu synnyttämään ja jotkut miehet näköjään suunnittelee vaan jotakin ryyppäjäisiä!!

Vierailija
91/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle silti tulisi tuosta sellainen olo, että on tärkeämpää päästä ryyppäämään. Muutenkin kolme kertaa kuukaudessa on mun mielestäni lapsiperheessä paljon. Neljästä viikonlopusta kolmena mies on siis kännissä?

Varpajaiset muuten käsittääkseni on nimenomaan sitä, että juhlitaan ystäväporukalla, eikä sitä että mennään lähibaariin yksin.

Vierailija
92/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole kovin reilua juuri tuo, että minä jäisin vastasyntyneen ja kaksivuotiaan kanssa kotiin ja hän lähtisi dokaamaan.

säälittäviä muutenkin nämä "miesten" jutut, mihin naiset eivät voi osallistua, koska ovat naisia.

en arvosta miehiä, jotka ylläpitävät tollasia perinteitä.

Vierailija
93/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikeen ymmärrä, miksi ihmeessä miehen pitäisi päästä ryyppäämään, kun vaimo on juuri synnyttänyt. Vaimo tekee ison ja raskaan työn, ja ukko lähtee remuamaan... Ehkä eri asia, jos asiaa juhlistaa jotenkin hillitymmin, mutta näitä isompia kännejä en tässä tilanteessa oikein tajua - juuri senkin vuoksi, että mies tulee sitten krapulassa katsomaan sairaalaan uutta vauvaa ja vaimoaan. Mielestäni siis miehesi voisi kuunnella sinua ja yrittää ymmärtää näkökantasi.

Vierailija
94/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätänsä mikä nainen on kieltämään aikuislta mieheltä yhtään mitään?

Vierailija
95/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi miestä vanhalta viinalta haisevana synnärille lastaan katsomaan. Juhlikoon syntymää sitten kun lapsi on pari viikkoa vanha vaikka.

Vierailija
96/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan näillä varpajaisilla tarkoitetaan ilmeisen yleisiä ryyppäjäisiä? Tiedän, että varpajaiset on perinne mutta ajatus siitä, että mies ryyppää ja minä makaan synnytyksen jälkeen heikkona sairaalassa, ei kuulosta kovin ihanalta ajatukselta. Puhumattakaan siitä, että mies tulisi seuraavana päivänä sairaalaan krapulaisena ja vanhalta viinalta haisten. Minä haluaisin juhlistaa uutta perheenjäsentä viettämällä aikaa perheen kesken sairaalassa, tutustuen tulokkaaseen.

Mieheni ei näe tässä asiassa ongelmaa, mutta minä näen. En ole koskaan "kieltänyt" häneltä juomista (juo ehkä kolme kertaa kuukaudessa) mutta nyt enemmänkin vain suututtaa koko ajatus varsinkin kun tiedän, ettei hän kokoa parhaimpia ystäviään kasaan vaan menee lähikuppilaan.

Lapsi on miehelle ensimmäinen, minulle toinen.

Miten muut ovat suhtautuneet miestensä varpajaisiin tai onko niitä edes ollut? Jos mies tekee vastoin toiveitani, onko minulla oikeus loukkaantua/suuttua?

on oikeus suuttuu. ja mä tänään suutuin muutamist jutuist.vauva meil koht 4kk.no multa tais sit lopullisesti mies lähtee.ei oo näkyny kotio...olkohot missä on.halveksuen se on katellukkin mun läskei.mä oon 170/100.ja yritän laihtua...vaikiaa:( ja oon alakuloinen.no mut kai tää on ihan hyvä rangaistus mulle.mitäs oon läski.lapsii 4,tää yks vaa nykysen kaa... no kyl täss mennää etiäpäi.

Vierailija
97/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ymmärrä miksi varpajaiset pitäisi kieltää, kun itse makaa sairaalassa. Mitä väliä sillä on nukkuuko mies kotona vai ottaako kuppia jossain baarissa? Mutta tuo kyllä kuulostaa aika oudolta, säälittävältä ja hälyttävältä, että yksin menee istumaan johonkin lähikuppilaan.

Vierailija
98/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mahd. KIELLÄT ..aikuinen ihminen lienee päätöskykyinen itsekin vai millaien mammanpojat olet valinnut? Ei vaikuta tasavertaiselta aikuisten suhteelta...

Vierailija
99/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mielestäni vähän tyhmää pitää ne jo silloin kun äiti ja lapsi ovat vielä sairaalassa. Varsinkin jos olette perhehuoneessa, ei sieltä edes saa lähteä noin vaan ryyppäämään.

Mun mies ainakin ihan vapaaehtoisestikin piti varpajaiset vasta kun olimme kotiutuneet kunnolla, ja piti ne muualla kuin kotona ja kotiin mulle tuli ystävä kylään siksi aikaa. Ei mulla mitään sitä vastaan ollut.

Vierailija
100/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että mies ryyppäisi jatkuvasti 3x kuukaudessa kuin yhdet varpajaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi