Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kieltää tuoreelta isältä varpajaiset?

Vierailija
17.05.2010 |

Siis nimenomaan näillä varpajaisilla tarkoitetaan ilmeisen yleisiä ryyppäjäisiä? Tiedän, että varpajaiset on perinne mutta ajatus siitä, että mies ryyppää ja minä makaan synnytyksen jälkeen heikkona sairaalassa, ei kuulosta kovin ihanalta ajatukselta. Puhumattakaan siitä, että mies tulisi seuraavana päivänä sairaalaan krapulaisena ja vanhalta viinalta haisten. Minä haluaisin juhlistaa uutta perheenjäsentä viettämällä aikaa perheen kesken sairaalassa, tutustuen tulokkaaseen.

Mieheni ei näe tässä asiassa ongelmaa, mutta minä näen. En ole koskaan "kieltänyt" häneltä juomista (juo ehkä kolme kertaa kuukaudessa) mutta nyt enemmänkin vain suututtaa koko ajatus varsinkin kun tiedän, ettei hän kokoa parhaimpia ystäviään kasaan vaan menee lähikuppilaan.

Lapsi on miehelle ensimmäinen, minulle toinen.

Miten muut ovat suhtautuneet miestensä varpajaisiin tai onko niitä edes ollut? Jos mies tekee vastoin toiveitani, onko minulla oikeus loukkaantua/suuttua?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta mieheni ei olekaan ympäripäissään jokainen viikonloppu ja varpajaisten jälkeiset päänsärytkin on olleet enemmän sikarin ja parin konjakin kuin kaljantillityksen seurausta.

Vierailija
162/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tapahtui viime kesänä, olin ystäväni kanssa ulkona viikonloppuna, ystäväni tapasi illan aikana miehen, joka vaikutti oikein mukavalta, oli moneen kertaan kertonut olevansa vapaa yms. Olimme kolmestaan ravintolassa ja lopulta päätin itse lähgteä kotiin.

Aamulla ystäväni soitti innoissaan, mies oli vaikuttanut oikein ihanalta - oli herrasmiesmäisesti vienyt ystäväni kotiin taksilla ja jatkanut matkaa omaan kotiinsa n 20km päähän. Mitään suutelemista "pahempaa" ei ollut tapahtunut. olivat sitten viestitelleet koko seuraavan päivän ja miehen ehdotuksesta lähetelleet sähköpostia ja chattailleet.

Treffit olivat parin päivän kuluttua ja mies oli ollut todella innoissaan, seksiä ei oltu harrastettu. Sitten uusia treffejä ei ollut saatu järjestymään ja loppujenlopuksi mies oli paljastanut olevansa naimisissa ja kolmen pienen lapsen isä, joista nuorin oli syntynyt vasta viikko sitten - mies oli erkaantunut omasta varpajaisporukastaan.. Yök..tuntuu todella karulle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on halunnut! :) Mitä pahaa siinä on?

Olen minäkin viettänyt sitten varpajaisia :) n. 2kk synnytyksen jälkeen olen käynyt jossakin! Ja ne on olleet minun varpajaiseni.

Miksi te kuvittelette että varpajaisiin liittyy automaattisesti kauhea määrä viinaa? Ja vaikka kuuluisikin, onko se nyt niiiiiin paha miehen juhlia uutta syntymää sillä välin kun äiti on sairaalassa?

En yhtään ihmettele mistä niitä tossun alla olevia miehiä tulee.

Etkö voi usko, että joku mies ei kaipaa varpajaisia? Musta on suorastaan loukkaus miesväkeä kohtaan, että heti haukutaan tossukaksi, jos ei halua juhlistaa kaikkea alkoholin voimin ja on arvomaailmaltaan kumppaninsa kaltainen. Ei kaikkia miehiä tarvitse kieltää juomasta. Ja esim mun kohdalla mies saisi kyllä pitää varpajaisensa. Mutta ei halua.

Ja toisaalta ymmärrän ap:ta. Lapsen syntymä on niin tärkeä tapahtuma ja se koskettaa nimen omaan perhettä, että siinä kohtaa miehenkin pitäisi joustaa ja jättää viinakset, jos äiti niin toivoo. Kyllä synnytys ja lapsen hoitaminen on ensikertalaiselle niin iso juttu, että mies on siinä ihan tarpeen selvinpäin ja ei krapulaisena auttamassa. Mutta on toki ennenkin äidit selvinneet. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ajat on muutenkin erilaiset ja isät jää mm. hoitovapaille, ei sitäkään ennen tapahtunut.

Vierailija
164/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on halunnut! :) Mitä pahaa siinä on?

Olen minäkin viettänyt sitten varpajaisia :) n. 2kk synnytyksen jälkeen olen käynyt jossakin! Ja ne on olleet minun varpajaiseni.

Miksi te kuvittelette että varpajaisiin liittyy automaattisesti kauhea määrä viinaa? Ja vaikka kuuluisikin, onko se nyt niiiiiin paha miehen juhlia uutta syntymää sillä välin kun äiti on sairaalassa?

En yhtään ihmettele mistä niitä tossun alla olevia miehiä tulee.

Etkö voi usko, että joku mies ei kaipaa varpajaisia? Musta on suorastaan loukkaus miesväkeä kohtaan, että heti haukutaan tossukaksi, jos ei halua juhlistaa kaikkea alkoholin voimin ja on arvomaailmaltaan kumppaninsa kaltainen. Ei kaikkia miehiä tarvitse kieltää juomasta. Ja esim mun kohdalla mies saisi kyllä pitää varpajaisensa. Mutta ei halua.

Ja toisaalta ymmärrän ap:ta. Lapsen syntymä on niin tärkeä tapahtuma ja se koskettaa nimen omaan perhettä, että siinä kohtaa miehenkin pitäisi joustaa ja jättää viinakset, jos äiti niin toivoo. Kyllä synnytys ja lapsen hoitaminen on ensikertalaiselle niin iso juttu, että mies on siinä ihan tarpeen selvinpäin ja ei krapulaisena auttamassa. Mutta on toki ennenkin äidit selvinneet. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ajat on muutenkin erilaiset ja isät jää mm. hoitovapaille, ei sitäkään ennen tapahtunut.

Mutta sitä ihmettelen että miksi pitää oikein kieltää? Eikö mies osaa itse tehdä päätöksiä? Vaan nainen tekee ne miehen puolesta? Sitä minä tarkoitin. Ja silloin minun mielestä mies on tossun alla jos ei uskalla sanoa vastaankaan.

Vierailija
165/165 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tapahtui viime kesänä, olin ystäväni kanssa ulkona viikonloppuna, ystäväni tapasi illan aikana miehen, joka vaikutti oikein mukavalta, oli moneen kertaan kertonut olevansa vapaa yms. Olimme kolmestaan ravintolassa ja lopulta päätin itse lähgteä kotiin. Aamulla ystäväni soitti innoissaan, mies oli vaikuttanut oikein ihanalta - oli herrasmiesmäisesti vienyt ystäväni kotiin taksilla ja jatkanut matkaa omaan kotiinsa n 20km päähän. Mitään suutelemista "pahempaa" ei ollut tapahtunut. olivat sitten viestitelleet koko seuraavan päivän ja miehen ehdotuksesta lähetelleet sähköpostia ja chattailleet. Treffit olivat parin päivän kuluttua ja mies oli ollut todella innoissaan, seksiä ei oltu harrastettu. Sitten uusia treffejä ei ollut saatu järjestymään ja loppujenlopuksi mies oli paljastanut olevansa naimisissa ja kolmen pienen lapsen isä, joista nuorin oli syntynyt vasta viikko sitten - mies oli erkaantunut omasta varpajaisporukastaan.. Yök..tuntuu todella karulle..

tämä liittyy nyt varpajaisiin miten? Yhtä lailla voisi sanoa, että tekstiviestit aiheuttavat pettämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä