Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kieltää tuoreelta isältä varpajaiset?

Vierailija
17.05.2010 |

Siis nimenomaan näillä varpajaisilla tarkoitetaan ilmeisen yleisiä ryyppäjäisiä? Tiedän, että varpajaiset on perinne mutta ajatus siitä, että mies ryyppää ja minä makaan synnytyksen jälkeen heikkona sairaalassa, ei kuulosta kovin ihanalta ajatukselta. Puhumattakaan siitä, että mies tulisi seuraavana päivänä sairaalaan krapulaisena ja vanhalta viinalta haisten. Minä haluaisin juhlistaa uutta perheenjäsentä viettämällä aikaa perheen kesken sairaalassa, tutustuen tulokkaaseen.

Mieheni ei näe tässä asiassa ongelmaa, mutta minä näen. En ole koskaan "kieltänyt" häneltä juomista (juo ehkä kolme kertaa kuukaudessa) mutta nyt enemmänkin vain suututtaa koko ajatus varsinkin kun tiedän, ettei hän kokoa parhaimpia ystäviään kasaan vaan menee lähikuppilaan.

Lapsi on miehelle ensimmäinen, minulle toinen.

Miten muut ovat suhtautuneet miestensä varpajaisiin tai onko niitä edes ollut? Jos mies tekee vastoin toiveitani, onko minulla oikeus loukkaantua/suuttua?

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..halusin levätä sairaalassa vauvan synnyttyä, enkä lepäämiseen miestä tarvitse. Vauva nukkui lähes ensimmäisen vuorokautensa ja meillä ei mitään perhehuoneita ollut (tais olla 1 koko osastolla..) ja mielestäni osasto on ensisijaisesti äidin lepäämiseen tarkoitettukin. Aivan älytöntä pitää siellä miehiä "seurana" aamusta iltaan, minua ainakin ihan suoraan sanoen kyrsi kun huonetoverin isäntä napotti penkillä SUORA näköyhteys minun punkkaani ja napotti siinä (ilmeisen pakotettuna) aamusta iltaan.

Mies sai varpajaisensa luonnollisesti ja mikäli ymmärsin oikein, oli varpajaisten perusidea jutella ystävien kanssa tästä perhetapahtumasta, tuulettua ja ottaa sitä oluttakin. Toki mies kävi sairaalassa vierailulla ihan kuosissaanhan tuo oli seuraavana päivänä ja kotikin ihan siisti, vaikkei mikään remuporukka muuten olekaan.

Vierailija
62/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot mutta tuohon osastolla lepäämisasiaan. Mies piti varpajaisia vasta, kun vauva oli pariviikkoinen. Hän ei ollut kanssamme sairaalassa. Itse en todellakaan pystynyt sairaalassa lepäämään. Vauva oli rinnassa kiinni yötä päivää. Muuten huusi ja kovaa. Suihkussa en päässyt käymään kertaakaan ja syötävää sain pari kertaa päivässä. Todellakin olisin kaivannut miestä sinne istumaan! Ei siellä näissä asioissa apua saanut eikä todellakaan levätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin päivän ikäinen, päästä clubille tanssimaan ja juomaan poikien kanssa. en hirveästi arvosta tuollaista toimintaa. naurettavaa lähinnä.

silloin yritin ymmärtää, mutta kun baariviikonloppuja tuli lisää, lisää ja lisää ...

ymmärsin, että vieraat naiset ja alkoholi ovat meitä tärkeämpiä.

valitsen tarkkaan seuraavan mieheni, tämäntyyppistä urpoa ei enää minulle kiitos.

Vierailija
64/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin vielä sairaalassa. Siellä juuri tarvitsin apua ja tukea, olin itkuinen ja väsynyt.

Mies viipyi siellä myöhään iltaan asti auttamassa vauvan kanssa, ja kotiintullessa sitten piti varpajaiset ulkona baarissa.

Vierailija
65/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varpajaiset saavat odottaa siihen asti, kunnes itse olen hyvässä kunnossa. Itse olen aina ollut synnytyksen jälkeen hieman alakuloinen ja "heikko", silloin miehen tuki on ollut tosi tärkeää.

Vierailija
66/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä isot huoneet, joissa 2-8 henkilöä. Vaikka minua ei olisi haitannutkaan miehen läsnäolo siellä, mutta todella häiritsi muiden isäntien läsnäolo. se 16 henkilöä per huone olisi liikaa, aamusta iltaan päivystää. Huoneet ahtaat ja välissä vain puolikas "verho". Siinä oli mukava maata laverilla kun hoitaja/lääkäri teki tarkastuksia ja lötinä vaan kuulu kun tutki alapään ja paineli mahasta. Tuossa tilanteessa oli kieltämättä ikävää kun ventovieraat miehet ja jo naisetkin oli asiaa "kuulemassa". Meidän sairaalassa näin, joten omanikaan ei siellä tarvinnut päivystää.

Meillä kyllä sai apua hoitajilta jos halusi suihkuun, syömään tms. Minä jouduin kakkosen viemään pariksi tuntia hoitajan hoivaan, kun oli kertakaikkiaan pakko nukkua, ei siinä mies olisi pystynyt mitään tekemään itkevän vauvan kanssa avittaakseen.

synnytys ja imetys on vaan todellakin naisten juttuja, marttyyriksi en tahdo ja "väkisin" isää sairaalassa pitämään, kotona ihan eri juttu toki, ja suurena apuna onkin ollut molempien jälkeen!

Vierailija
67/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mammat, haluaisitteko a) miehen, joka silloin tällöin tapailee kavereitaan ja ottaa joskus kuppia heidän kanssaan, mutta hoitaa tasapuolisesti oman osuutensa perheen toimeentulosta, kotiaskareista ja lapsenhoidosta vai b) miehen, joka on 24/7 omistautunut vain sinulle ja on kaiken työnoheisen aikansa vain perheen kanssa ja juo oluensa kotona tai sinun kanssasi ravintolassa?

Jälkimmäinen voi aluksi tuntua houkuttavalta vaihtoehdolta, mutta ajan kuluessa useimmissa perheissä tulee selväksi, että onnellinen parisuhde koostuu kolmesta pilarista a) yhdessäolosta b) vastuun jakamisesta c) erilläänolosta, joka tarkoittaa tasapuolisesti sitä, että sekä naisella että miehellä on ns. "omaa aikaa" harrastaa, tavata kavereitaan jne. On täysin normaalia ja kannatettavaa, että molemmilla olisi säännöllisesti mahdollisuus keskittyä vain itseensä (ei sen tarvitse viinanjuontia aina tarkoittaa).

Jokatapauksessa AP:n miehen 3 kertaa kuukaudessa tapahtuvat baarireissut ovat aivan normaalia aikuisen ihmisen toimintaa, eivätkä kerro miehen vastuullisuudesta (tai sen puutteesta) mitään - varsinkin jos mies sallii vaimolleen saman mahdollisuuden. Herrajumala, mieshän on tuolloin 27/30 päivää keskivertokuukaudessa perheen parissa (töiden ohella). Sanoisin, että AP:n mies vaikuttaa hyvinkin perheelle omistautuneelta!

Varpajaiset sun muut ovat sinänsä yhtä idioottimaisia tekosyitä juhlinnalle kuin juhannus ja vappukin, eikä ole ihan pakko viettää juhlia juuri lapsen syntymisen päivinä - muulloin siinä ei pitäisi olla ongelmia. Varpajaiset voi pitää vaikka kuukausi lapsen syntymisen jälkeen - kuten kavereillanikin on ollut tapana. Ei minullakaan tullut mieleenkään lähteä dokaamaan lapseni syntyessä.

Minusta on surullista, kun moni kaverini kertoo, kuinka "vaimo määräilee tekemisistä". Siis mitä helvettiä? Ei kai avioliitto tarkoita vankilaa, jossa eletään ainoastaan toista varten ja suljetaan koko oma elämä menneisyyteen! Sellaiset suhteet eivät pitkään jatku, jos toinen osapuoli katsoo oikeudekseen määrätä, mitä perhe-elämä on. Tokikaan en ymmärrä, jos puolisoiden pitää päästä viihteelle joka toinen päivä, koska silloin on jotain vinossa parisuhteessa.

Vierailija
68/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisesta kauhukseni viisi päivää sairaalassa. Miehellä oli tyttöjä aikaisemmasta liitosta. Pojan saaminen sekotti äijän pahasti(hyvä tekosyy tietysti)ja kesälomaaikaa kun oli niin ukko juhli joka ilta lasta. Turun pubeissa synnytettiin ja paljon. Aikaisemmat lapset olivat keisarinleikkauksella syntyneitä, joten tämä oli miehelle hurja ja verinen kokemus...sitä sitten revitteli äijille.

Neljä iltaa umpitunnelissa ja päivä päivältä pahemmasa kunnossa sairaalaan tullessa. Viimeisenä päivänä kävi sängylleni lepäämään aikast pahan hajuisena-voimat loppu.

Kotiin kun päästiin, ei mies enää mihinkään liikkunutkaan. Hyvä vain että juhli kunnolla niin sain siitten kotona tukea kun sitä tarvittiin.

Miun mielestä ei siihen vauvaan isä pääse sairaalassa tutustumaan, vauvelihan nukkuu ekat pari viikkoa...

Olisi se vähän pikkumaista kieltää. Sinähän olet sairaalassa, sama kai se miten mies yönsä viettää vierailuajan jälkeen..ei periaatteen takia voi toisen elämää estää. Kun minä olen sairaalassa niin ei miehelläkään saa hauskaa olla..

Kieltämällä menetät enemmän kuin saat.

Valitse sotasi paremmin.

Vierailija
69/165 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne ketään, jota ei haittaisi, että mies ryyppää pubeissa päiväkausia "toipumassa synnytyksestä". Mutta näköjään joillekin ihan arkea ja kovasti jaksavat tällaista käytöstä vielä puolustellakin. No siinähän elelette vaan ihan rauhassa, mutta älkää ainakaan itseänne kovin sivistyneinä pitäkö. Niin se vain on.

Vierailija
70/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa, kun olen sairaalassa. Eli voitte kuvitella, että on Tosi Rajut Bileet :)

Vierailija
71/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin sairaalassa, enkä nähnyt siinä mitään pahaa! En tiedä olisiko itse viettänyt niitä sen kummemmin, mutta hänen pari ystävää "järjesti" varpajaiset! Kolmestaan viettivät iltaa ja kävivät baarissa, kuitenkin mieheni tuli jo hyvissä ajoin seuraava päivänä sairaalaan, eikä haissut vanhalle viinalle!! Katsokaas kun hän oli käynyt aamulla suihkussa ja pessyt hampaat!!:D:D

En ole koskaan aiemminkaan kieltänyt miestä lähtemästä illanviettoon kavereidensa kanssa! Miksi pitäisi? saanhan minäkin mennä halutessani!

Vierailija
72/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö miehen olla 24h sairaalassa ihmettelemässä synnyttänyttä naista ja vauvaa.

Aika erikoinen on arvojärjestys, jos mies itse ei tätä halua! Kuka valitsee mieluummin kavereiden kuin oman vastasyntyneen lapsensa seuran??

nauttia sitten kotonakin! onko se niin kamalaa jos mies viettää yhden illan ystäviensä seurassa?

Mukavampihan se on muutenkin tutustua vauvaan kotona, kun saa olla kaikessa rauhassa vauvan kanssa, eikä hoitajat yms. ole pyörimässä ympärillä!

Vierailija
73/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö miehen olla 24h sairaalassa ihmettelemässä synnyttänyttä naista ja vauvaa.

Aika erikoinen on arvojärjestys, jos mies itse ei tätä halua! Kuka valitsee mieluummin kavereiden kuin oman vastasyntyneen lapsensa seuran??

nauttia sitten kotonakin! onko se niin kamalaa jos mies viettää yhden illan ystäviensä seurassa?

Mukavampihan se on muutenkin tutustua vauvaan kotona, kun saa olla kaikessa rauhassa vauvan kanssa, eikä hoitajat yms. ole pyörimässä ympärillä!

En tajua, miten joku raaskii olla pois vastasyntyneen vauvansa luota (jos siis on mahdollisuus olla) yhtään hetkeä, saati puolta vuorokautta.

Vierailija
74/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita nipoja täällä. Itselle sallitaan kaikkea mukavaa ja miehen maksamana. Kun mies lähtisi yhteistä lasta juhlimaan omassa kaveriporukassaan, on nainen käärmeissään. Eipä hyvää ennakoi jatkolle.

Jos mies ei halua varpajaisia, on se hänen asiansa. Samoin, se, jos haluaa. Joku raja naisen miellyttämisellekin on oltava.

Vierailija
75/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan typerä ja turha perinne, en onneksi tiedä ketään joka moista junttimaisuutta harrastaisi. Siis nimenomaan jos varpajaisilla tarkoitetaan ryyppäjäisiä.

Yksi olut/viski tai muu paukka kera sikarin pitäisi riittää. Kyllä sen tuoreen isän paikka on jossain ihan muuaalla kuin kapakoissa, väittäköön tossukat mitä väittää.

Vierailija
76/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän näiden kieltäjien miettiä onko heidän miehillään mahdollinen alkoholi ongelma? Jos oikein pitää kieltää mahdollinen juhliminen.

Meille on kolmas lapsi tulossa ja koskaan en ole kieltänyt miestä viettämästä varpajaisia :) Esikoisen aikaan ei kyllä viettänyt kys. juhlia, hän halusi perhehuoneen että saa harjoitella jo sairaalassa vauvan kanssa oloa :)

Toisen lapsen synnyttyä vietti pienet varpajaiset. Katsokaas, kun ei ole alkoholiongelmaa, osaa kyllä sitä alkoholiakin nauttia kohtuudella ;)

Nyt siis kolmas tulossa, enkä aio vieläkään kieltää varpajaisia :) Hitsi vie, miten se on minulta ja vauvalta pois jos mieheni kavereidensa kanssa juhlistavat syntynyttä vauvaa? Toisaalta, vähän veikkaan ettei nyt juhli. Ne työt ne työt.

Vierailija
77/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin, että aivan sairaan ärsyttävä junttitapa; että en kestä, jos oot niin juntti, ettää lähet tollaseen.

tai jos lähetkin, niin älä vaan käytä tuota oksettavaa

" varpajais"-sanaa verkukkeena dokaamiselle ja sanoin, että mä kiellän sua mainitsemasta kännissä urpoille frendeilles ( etkä kivoillekaan ) mun lastani - tai minua.

että muuten voi kyllä tehdä, mitä haluaa, mutta ei minun ja lasten kustannuksella - tai verukkeella.

Vierailija
78/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies lähtisi yhteistä lasta juhlimaan omassa kaveriporukassaan, on nainen käärmeissään. Eipä hyvää ennakoi jatkolle.

Ei tosiaan hyvää ennakoi jatkolle, jos mies haluaa hylätä vastasyntyneen (esikois)lapsensa ja valitsee mieluummin viinan ja kaverit.

Vierailija
79/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän näiden kieltäjien miettiä onko heidän miehillään mahdollinen alkoholi ongelma? Jos oikein pitää kieltää mahdollinen juhliminen.

Meille on kolmas lapsi tulossa ja koskaan en ole kieltänyt miestä viettämästä varpajaisia :) Esikoisen aikaan ei kyllä viettänyt kys. juhlia, hän halusi perhehuoneen että saa harjoitella jo sairaalassa vauvan kanssa oloa :)

Toisen lapsen synnyttyä vietti pienet varpajaiset. Katsokaas, kun ei ole alkoholiongelmaa, osaa kyllä sitä alkoholiakin nauttia kohtuudella ;)

Nyt siis kolmas tulossa, enkä aio vieläkään kieltää varpajaisia :) Hitsi vie, miten se on minulta ja vauvalta pois jos mieheni kavereidensa kanssa juhlistavat syntynyttä vauvaa? Toisaalta, vähän veikkaan ettei nyt juhli. Ne työt ne työt.

Ei kait se ketään täällä haittaa, että olette molemmat miehesi kanssa samaa mieltä varpajaisten vietosta. Katsos kun jutun pointti oli siinä, että mies haluaa varpajaiset ja nainen ei. Tällaisessa tilanteessa olisi todella inhottavaa mieheltä viettää varpajaiset naisen mielipiteestä huolimatta.

Vierailija
80/165 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään mieheltä varpajaiset siksi, että miehen pitää olla vaimonsa luona 100-prosenttisesti. Vaimon pitää koko ajan tietää, missä mies on.

Kun mies esittää toiveen varpajaisista, nainen alkaa syyllistää ja vedota siihen, että miehen pitää olla tärkeimpiensä kanssa.

Entä kun mies haluaa varpajaiset? Onko vaimolla oikeus evätä juhlat millään keinoilla?

Ei ole, sillä kyseessä on yleensä täysi-ikäinen mies.

Mitä ihmettä te naiset niitä miehiä vahditte? Kaikki ei pääse edes polttareihin, vaikkei lapsia olisikaan vielä.

Olen nähnyt pareja, joissa nainen vahtimalla ja kontrolloimalla ajaa miehen toisen naisen syliin.

Vapautta hiukan ja tilaa elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi