En voi ymmärtää vanhempia jotka sallivat lapsilleen viritetyt mopot
Tai jopa itse auttavat mopon virittämisessä.
Ei taida lapsi olla heille kovin arvokas.
http://www.yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/2010/05/vanhemmat_avittavat_…
Kommentit (52)
Koska ei mitään vastuuta muista ihmisistä liikenteessä, tärkeintä vain MINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että virittämistä suunnitellaan yhteistuumin vanhempien kanssa?
Höpsistä, minä itse poistin pojan skootterista rajoittimet ja tokasin pojalle, että nyt on turvallisempaa ajaa liikenteessä, kun et ole tien tukkona, vaan pääset normaalin liikennevirran vauhtia. Muistat vaan höllätä vähän kaasua, jos poliiseja näkyy. Iskä maksaa sakot jos tulee jotain ongelmia.
Tien tukkona -kortti käytetty.
Kai viritit sataseen asti, ettei ole isollakaan tiellä tukkona?
Ne on niitä samoja, joiden mielestä leffojen ja pelien ikärajat ei koske heidän poikkeuksellisen hyvin kehittyneitä lapsiaan.
Kyllä siitä kivan muiston saa kun jää kiinni.Ihan väärin kun muual suomes kytätään.Uudellamaalla ja Hki..lahti.tre ei näy kyyläämistä taitaa hurjasti olla viritettyä.Mopot ei mua koske eikä häiritse.Yks tuttu jäi kii virittelystä naama oli hapan..mopo autotallissa loppu vuoden.
Itsekin lainaan pojan skootteria välillä, niin paljon kivempi sillä on ajaa 65 km/h kuin 45 km/h. Tuo onnistui aivan minivirityksellä eli rajoittemen poistamisella. Väitän myös, että nyt skootteri on turvallisempi. Sillä ei jää taajamassa autojen jalkoihin, koska skootterilla voi ajaa samaa vauhtia kuin autotkin taajamassa. Lisäksi vääntöä ja huippunopeutta on myös sen verta enemmän, että menee autojen kanssa samaa vauhtia mäetkin ylös. Liikenteessä ajaminen on nyt huomattavasti mukavampaa ja sujuvampaa, kun scootteri menee 65 km/h kuin 45 km/h.
Se prikan/rajoittimen poistaminen on ensimmäisen päivän juttuja. Muistan kun hain oman skootterin uuteen kotiin ja se vinkui juuri sen 50kmh kotiinajomatkalla. No kotona prikka pois ja se meni sen 65kmh. Ihan ok sen viikon. Kai. No sitten tehoputkea kiinni ja päästiin sinne 80kmh paikkeille. Ihan ok silti kiihtymisessä toivottavaa ja jotenkin ei jaksanut vetää kunnolla jyrkkiin ylämäkiin. No seuraavaksi multivariaattoria kiinni ja pari muuta säätöä että päästiin satasen pintaan niin sitten kyllä muuttui peli ihan oikeasti. Lähti nimittäin liikennevaloista kuin hauki ja veti ylämäkiin ihan että tunsi. Jos Suomessa saisi vapaasti kulkea täysi-ikäisillä mopot niin hommaisin tuollasen 2 tahti skootterin ja kulkisin sillä. Muistan vieläkin ykien naamat kun 80kmh alueella meni helposti ohi. Aika monet keskarit tuli nähtyä. Missään vaiheessa se mopo ei tuntunut siltä etteikö rakenteet kestäisi. Itseasiassa hyvin miellyttävä ajaa mutkaisilla maanteillä.
Kohta se taas alkaa. :) Ihanaa kun ei saa nukuttua sen metelin takia
Toiselle vaan asiat ovat justiinsa sitä että sain minäkin ja oon elossa yhä, kun ei ymmärretä että aika moisia riskejä on saanut lapsena ottaa, eikä kaikki selvinneet niistä...
toivottavasti pilttinsä saavat meluvammat korviin ja tinnituksen noista korvia rääkkäävistä tekeleistään. Siinä kiva kuunnella lopunikäänsä IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Höpsistä, minä itse poistin pojan skootterista rajoittimet ja tokasin pojalle, että nyt on turvallisempaa ajaa liikenteessä, kun et ole tien tukkona, vaan pääset normaalin liikennevirran vauhtia. Muistat vaan höllätä vähän kaasua, jos poliiseja näkyy. Iskä maksaa sakot jos tulee jotain ongelmia.