Onko täällä ketään joka vetää terveyssiteet pytystä alas?
Kommentit (52)
Minulle muuten äitini opetti kuukautisten alkaessa, että siteen voi repäistä ja heittää pönttöön. Sanoi, että sinne se menee ihan hyvin. Jossain vaiheessa sitten oli pönttö tukossa, ja sitä oksettavaa näkyä katseltiin koko perhe. Isäni sitten opetti, että niitä siteitä EI laiteta ikinä pönttöön ja sen jälkeen (olin ehkä 12v) en ole koskaan niin tehnyt. En tiedä oppiko äitinikin siitä tapauksesta, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:38"]
Miten te saatten sen siteen "noin vaan repäistyä kahtia"?! Siinähän on muovia aika paljon, ei kai se repäisemällä puolitu?Btw, ei ole kauaa kun täällä akat kuorossa kiljui, miten "mun vessaan ei ainakaan tule roskista kun se haisee", kun osa yritti selittää miten inhottavaa kyläpaikassa on viedä rättejään sinne keittiön roskikseen. Tällaiset valittajat leimattiin hulluiksi, koska on liian työlästä tyhjentää sitä vessan roskista vieraan lähdettyä, jolloin verinen side roskiksessa aiheuttaa välittömästi kaamean, suorastaan kuoleman löyhkän isoon taloon. Mites nämä Taivaan Lahjat Maailmalle, kantavatko varmasti sen siteen sinne keittiön roskiin, vai meneekö "vahingossa" sinne pönttöön...?
Vessassa ei ole roskista, en kutsu vieraita enkä todellakaan käytä siteitä vaan kuppia.
Vieras-WC:ssä tulisi olla roskis tai ainakin pieniä paperipusseja tai paperisia käsipyyhkeitä, joissa siteen voi laittaa roskikseen, joko WC-roskikseen tai keittiön roskikseen tai sitten pitää vielä omassa laukussa pientä minigrip-pussia, johon sujauttaa paperiin käärityn siteen ja vie mennessään. Hyvin kääritty side ei muutamassa tunnissa vielä haise, jos se on tiukkaan kääritty. Tiedän sen itse, koska käytän kestositeitä, jotka ilman muuta vien aina mukanani kotiin pesulle.
Minä en ole käyttänyt kuukautissuojaa enää aikoihin, mutta lapsen vaipat olen kyllä saanut ihan hyvin menemään pytystä alas kun painelen niitä syvemmälle ensin wc harjan varrella. Jo aikoinaan esikoiseni saatuani äitini opetti minulle tämän niin ei ala haisemaan roska-astia. Pitääkö joku asunnossaan oikeasti haisevia vaippoja ja siteitä jossain säilössä? En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi moista käytöstä. Tässä taloudessa menee kyllä jatkossakin siteet, vaipat ja vastaavat samantien hävitykseen.
Oletko montakin kertaa tässä 10 vuoden aikana joutunut avaamaan tukkeutunutta viemäriä tai maksamaan siitä?
Ja taas kerran ihmettelen, miksi ylläpito työntää meille vanhoja aloituksia ja poistelee uusia.
Mun äiti opetti mulle että ruusntähteet vedetään pöntöstä alas, vaikka puuronjämät.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käyttänyt kuukautissuojaa enää aikoihin, mutta lapsen vaipat olen kyllä saanut ihan hyvin menemään pytystä alas kun painelen niitä syvemmälle ensin wc harjan varrella. Jo aikoinaan esikoiseni saatuani äitini opetti minulle tämän niin ei ala haisemaan roska-astia. Pitääkö joku asunnossaan oikeasti haisevia vaippoja ja siteitä jossain säilössä? En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi moista käytöstä. Tässä taloudessa menee kyllä jatkossakin siteet, vaipat ja vastaavat samantien hävitykseen.
Mä vein heti ulkoroskikseen. Meillä 20m taloyhtiön roskikselle, ei ole iso vaiva. Muutenkaan en kotonani roskia kauaa hilloa haisemassa.
Siinähän sitte itse maksat kalliin työn kun tukkeutuneet putket joutuu avaamaan.
Vierailija kirjoitti:
heitin kerran siteen pönttöön, olin työkaverin luona käymässä (ei siis hyvä kaveri) ja ei roskista vessassa. Ärsyttää vessat joissa ei roskista! samoin jos ei käsisuihkua! varsinkin jos asuu nainen talossa...argh!
Minä kääräsen aina siteen vessapaperiin ja heitän roskikseen. Jos ei ole roskista Siknä vieressä, niin vien muuhun roskikseen. Jos ei ole koko talossa roskista, niin vien muualle roskikseen mennessäni.
En heitä vessanpönttöön mitään kuulautissuojia enkä pikkuhousunsuojia.
Ihnettelin jo otsikkoa, että tekeekö joku tosiaan sellaista? Heittää pönttöön? Kaikki tietävät, että ei niin tehdä.
Työpaikallani oli vähän aikaa sitten ongelmana se, että käsipapereita heitettiin vessanpönttöön. Niistäkin aiheutui jo 90-luvun putkiin tukoksia. Pönttöön ei kuulu muu kuin uloste ja wc-paperit.
Meillä just tukkeutui taloyhtiön 2000-luvulla uusittu viemäri. Tukoksessa oli mm. Käsipaperia. Kustannukset taloyhtiölle 20-30 000e. Ihan ei vielä loppulaskua tiedetä. Tiloja pois käytöstä kun puhdistellaan, kuivataan, desinfioidaan, uusitaan pintoja.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:14"]Laitan siteet pönttöön. Hyvin menee alas kun huuhtoo ja ei haise kun poissa.
[/quote]
Roskiksen säännöllinen tyhjentäminen auttaa myös kummasti siihen hajuun. Ja kansi samoin.