Onko täällä ketään joka vetää terveyssiteet pytystä alas?
Kommentit (52)
Vanhoissa taloissa on valuraudasta valmistetut viemäriputket, jotka ovat vuosikymmenien aikana kuroutuneet. Oikeasti viemäriputken aukko on tuollaisissa tapauksissa vain pari senttiä. Kun sinne putkeen sitten heittää siteen, tukos seuraa takuuvarmasti jonain päivänä.
Ihan ympäristösyistäkin vessanpönttöön ei pitäisi laittaa mitään sinne kuulumatonta. Kaikki ylimääräinen kuormittaa jätteenkäsittelylaitosta. Myös ne hajoavat vessapaperihylsyt, ne lisää kiinteän jätteen määrää loppukäsittelyssä. Oikeastaan koko vesivessasysteemi on mahdollisimman huono ratkaisu ympäristön kannalta.
Anoppi vetää hammaslangat vessanpöntöstä.. en tajua, miksi on niin vaikea laitta roskiin. Mutta kai se on sitä poissa silmistä, poissa mielestä asennetta..
Minullekin äiti opetti, että pyttyyn vaan eikä vessassa edes ollut roskista, joten nuorena tein niin. Nykyisin toki laitan aina roskiin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:08"]
En todellakaan tee niin. Eräs ystäväni tekee niin, laittaa siteen puoliksi repimällä ja pönttöön vaan! Olen kiltisti pyytänyt, että jos sopii että ei tekisi niin kun on meillä kylässä koska voi mennä tukkoon... Hän sanoi "EN! Ei mene tukkoon!" Ja vaikka yritin asiasta keskustella vastaus oli aina jyrkkä ei! Minä laitan siteet pönttöön jos haluan. Noh, se oli sitten siinä se ystävyys, en tuollaista halua kylään joka ei viitsi edes kylässä laittaa sideträ roskikseen joka vessassani on sitä varten jos pyydän nätisti !
[/quote]
Tuollaisia ihmisiä olen ihmetellyt, on omassakin tuttavapiirissä (ehkä jotenkin mieleterveys heittää) ettei voi suostua johonkin kohtuulliseen pyyntöön. "Laitatko sen siteen tähän roskikseen.." "En" "pesisitkö kädet ennenkuin pyörität lihapullat " "En"
Siis mitä vittua?
Koitapa huvikses laittaa side astiaan jossa on vettä. Huomaatko miten se turpoaa? Miksi vitussa sä haluat tukkia ja hajottaa oman putkistosi kotona. Pistä roskis siihen pytyn viereen ja tiputa sinne. Ei voi olla niin suuri vaiva, että et siihen pystyis.
Takana 30 vuotta siteen laittamista vessanpyttyyn, tukoksia tasan nolla!
Lopeta se viemärien tukkiminen niillä vitturäteilläs. Mikään oo niin ällöttävää ku tukkeutuneesta viemäristä kaivaa niitä käytettyjä rättejä.
T.putkari
Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu..
Miksi laitat niitä pyttyyn, kun tiedät ettei niin pidä tehdä?
En laita pyttyyn vaan laitan käytetyt siteeni pesuun. (ovat kangassiteitä)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:49"]Miksi laitat niitä pyttyyn, kun tiedät ettei niin pidä tehdä?
[/quote]
Ap on selvästi idiootti.
Mä oon aina ihmetellyt vessoissa niitä lappuja "älkää laittako terveyssiteitä, vaippoja yms pyttyyn, ettei se menisi tukkoon". Oon ihmetellyt, että tukkiiko joku ihan oikeasti niitä sinne, vaikka vieressä on yleensä roskikset siteitä varten. En ihmettele lappuja enää, nyt vastaan on tullut se henkilö, jonka olemassaoloa olen epäillyt.
Onhan noita aika paljon.
T.putkari
En todellakaan tee niin. Eräs ystäväni tekee niin, laittaa siteen puoliksi repimällä ja pönttöön vaan! Olen kiltisti pyytänyt, että jos sopii että ei tekisi niin kun on meillä kylässä koska voi mennä tukkoon... Hän sanoi "EN! Ei mene tukkoon!" Ja vaikka yritin asiasta keskustella vastaus oli aina jyrkkä ei! Minä laitan siteet pönttöön jos haluan. Noh, se oli sitten siinä se ystävyys, en tuollaista halua kylään joka ei viitsi edes kylässä laittaa sideträ roskikseen joka vessassani on sitä varten jos pyydän nätisti !
Laitan siteet pönttöön. Hyvin menee alas kun huuhtoo ja ei haise kun poissa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:14"]Laitan siteet pönttöön. Hyvin menee alas kun huuhtoo ja ei haise kun poissa.
[/quote]
Oot ilmeisesti idiootti?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:43"]Miksi side ei kuulu pönttöön? Menee sinne muutakin ja miettikää miten leveä se on! Ja vesi huuhtoo sen pois.
[/quote]
Kai sä idiootti tiedät että se side turpoaa vedessä?
Vessasta lähtevä viemäri on muuten yleensä vain 110mm paksua putkea. Eli siihen ei kovin monta vitturättiä mahdu jumittumaan.