Helsingissä: Kättäri vai Naikkari? Mitkä on plussat ja miinukset?
Eka neuvolakäynti on pian ja kuuleman mukaan jo silloin valitaan synnytyssairaala, jossa tehdään myös raskausajan ultrat. Ilmeisesti sairaalaa voi vielä vaihtaa myöhemmin, mutta olis mukava tehdä päätös ja pitää se kans. Välimatka ja yhteydet molempiin on mulla kutakuinkin samat.
Kommentit (26)
ja mieluiten haikaranpesä jos vaan sinne pääsee.... itellä ainakin hyvät kokemukset. ei oo kyllä ku yks lapsi mutta ihana kokemus oli. päästiin perhehuoneeseen jossa oli myös oma suihku (ku joku maintsi että naikkarilla on oma suihku) . yhden ainoan kerran poistuin koko huoneesta lapsen iltapainoa ottamaan päivää ennen kotiinlähtöä. oli ihanaa ku mies palveli ja toi ruoat.
kävin sitte 3 kertaa valohoidossa pari yötä kerrallaan siellä ei perhehuoneissa. ihan normaaleja varmaan niinku joka paikassa. mutta ajattelin sillon että onneks ei tarvinnut heti synnytyksen jälkeen niihin mennä vaan pääsi sinne perhehuoneeseen. sitä suosittelen kyllä . ja kätilöt oli joka kerralla aivan ihanat. viimesellä valohoito kerralla tunsin jo varmaan puolet kätilöista ku aivan sai siellä rampata.
joo ja piti vielä lisätä että vaikka ilman kivunlievitystä synnytinki vähän niinku vahigossa niin ei kyllä jäänyt mitään traumoja. sinne menen kyllä ens kerrallakin synnyttämään. sen puudutuksen kyllä aion ottaa tällä kertaa ku tietää millon sitä kannattaa pyytää........ :D
huhu huh.
ainakin mun "hädässä oleva" vauva hoidettiin kättärillä ihan hienosti.
Toisenkin menen synnyttämään kättärille, koska koen että kättärin perhehuoneet ihan huippuja. :)
syntyi Kättärillä ja kuopus Naistenklinikalla. Kummastakaan ei pahaa sanottavaa.
Mielestäni synnytyssairaalan valintaan ei kannata kauheasti käyttää energiaa, jos äiti ei ole riskisynnyttäjä. Mahdollisen kolmannen lapsen synnyttämiseen valitsisin itse sen sairaaalan, joka on lähempänä kotia.
ihmettelen miten sitä muualla Suomessa osataan oikein synnyttää kun ei ole kuin se yksi, (1) sairaala valittavana ? Monella synnyttäjällä nykypäivänä on sinne ainoaan synnytystä hoitavaan sairaalaan kymmenien, jopa satojen kilometrien matka ???
Itse olen esikoiseni synnyttänyt Ruotsin turvallisimmassa, huippuasiantuntijat synnytyksiin ja vastasyntyneiden hoitoon omaavassa sairalassa. Tämän kuulin vasta jälkeenpäin.
Toinen syntyi Suomessa ja siinä sairaalassa mikä lähin oli. Molemmissa riskeja, sectiot jne. Ja parasta hoitoa sain molemmissa varmasti siinä tilanteessa.
Ihmettelen vain, en halua loukata ketään. Tuntuu vain kontrollintarve olevan huipussaan naisilla nykypäivänä. Nuori sukulaisemme on synnyttämässä Helsingissä pian ja hokee kuin jotakin mantraa että "sitten NKL-ei Kättäri missään nimessä."..:)