kauanko kesti että tulit raskaaksi lopetettuasi ehkäisyn?
Kommentit (73)
23v, esikoinen 8-9kk (pillereiden jälkeen)
24v, seuraava tärppi 5kk ->km
siitä seur. 4kk -> km
siitä seur. 4kk -> km
esikoisen ja km:n välissä ei käytetty ehkäisyä.
ehkaisyn 21v ja 27v olin raskaana, no ei siina mitaan yritetty, mutta siis seksuaalisesti aktiivinen kuitenkin olin.
Sitten 2008 otin kierukan veks tammikuussa, kesakuussa plussa. Sen jalkeen tuli keskenmeno. Olin 33.
10kk eteenpain uusi plussa, olin 35v.ja 27v olin raskaana, no ei siina mitaan yritetty, mutta siis seksuaalisesti aktiivinen kuitenkin olin.
Sitten 2008 otin kierukan veks tammikuussa, kesakuussa plussa. Sen jalkeen tuli keskenmeno. Olin 33.
10kk eteenpain uusi plussa, olin 35v.
einyt ihan tähän ketjuun kuulunut mutta kuitenkin. :)
eli yli vuosi, siitä km viikolla 15. Nyt mennään taas kohta kuudetta kiertoa.
Eli 5. kierrosta tärppäsi (oli vähän kierto sekaisin ja pitkä aluksi). Ikää on 24 v.
Aiemmissa kierroissa harrastettiin n. 2-3 kertaa viikossa kierron puolivälin ja lopun välillä. Tärppikierrossa saman verran mutta meni kerrankin ajoitus kohdilleen. Eli pe ja la, kun ovis oli su. Ja ajoitus meni ihan tuurilla kohdilleen.
kolmannella yrittämällä (olettaisin, voi olla, että ekalla kerralla pillerien lopettamisen jälkeen normaalia ovista ei tullut).
esikoinen puoli vuotta pillerien jälkeen, kuopus heti ekalla kierrolla kierukan jälkeen.
1. kerralla yritys alkoi elokuussa, seuraavan vuoden helmikuussa tein positiivisen raskaustestin. Ikää oli tuolloin 24 vuotta. Kuukautiset epäsäännölliset, olisikohan tuona aikana tullut vain 2 kuukautiset. Seksielämä aktiivista, tuore pari kun olimme. Ja huuhaata totta kai, mutta jostain syystä tulin raskaaksi juuri siinä kierrossa, missä nostin jalat ylös seksin jälkeen ;)
2. kerralla ehkäisy jätettiin pois joulukuun lopussa ja positiivisen raskaustestin tein maaliskuussa. Eli kaksi säännöllistä kiertoa oli välissä. Ikää 27 vuotta. Seksielämän aktiivisuutta en muista, kai joku 2 krt/vko. Itse kuvittelin raskautumiseen menevän pitempi aika ja raskaustestinkin tajusin tehdä vasta 8. viikolla, kun mahatauti ei parantunutkaan :)
Olen kiitollinen, että meille lasten saaminen on ollut helppoa. Myötätuntoni on niiden puolella, jotka joutuvat kulkemaan vaikeamman ja pitemmän tien.
Tarkoittaa siis sitä, että ultran mukaan hedelmöittyminen tapahtui seuraavana päivänä.
Ikää oli tuolloin 29 v.
Raskaaksi tulo kesti:
-ekalla kerralla vuoden (olin 22)
-tokalla kerralla kuukauden (olin 23)
-kolmannella kerralla yksi kerta ilman ehkäisyä riitti
Eli aina vaan helpommin. Enempää ei ole lapsia suunnitteilla.
Ikää 20. Aloitettiin yrittäminen ja kappas, 10 päivää ja testi näyttää plussaa. Hyvä ajoitus. :D
ja ihan luomusti eli ei mitään hoitoja takana.
ja ikää mulla on 26.v Raskaudesta sain tietää kun heräilin ensimmäiseen aamuuni vaimona :) eli häälahja
raskauduin ekasta kierrosta. "Ehkäisynä" meillä oli sitä ennen ollut parin vuoden ajan keskeytetty yhdyntä. Seksiä 3 - 4 kertaa viikossa.
Ekan ja tokan välissä kolmen vuoden ajan ehkäisynä jälleen keskeytetty. Kun aloimme yrittämään toista, raskauduin taas heti ekasta kierrosta.
(Nyt on lapsiluku täynnä ja mies meni sterilisaatioon.)
ikää oli raskautuessani 19-vuotta.
kesti tasan kaksi vuotta, nyt menossa rv6, toivottavasti saa jatkua ... :) Ikää nyt 22v.
Napsahti heti kun tuli yksi toinen juttu päälimmäiseksi mieleen enkä edes muista miten paljon tähän projektiin keskityttiin. Ärsyttävää mutta totta.