G Jos saisit yhden lapsen: Haluaisitko äidiksi A: 21 vuotiaana
vai B: 35 vuotiaana?
Ja oletetaan että saat olla äitinä hänelle seuraavat 50 vuotta?
Kommentit (132)
sain omani 23v ja luulin että saisn aikaisemmin, mutta ei vaan onnistunut.
se on niin pitkälle lykätty ettei voi olla varmuutta että lasta edes saa enää. 21v on pelottavan aikaisin. Tämä on paha. Molemmat on pahoja. En valitse kumpaakaan vaan siltä väliltä, 24-29 mieluiten.
Olen aina halunnut saada nuorena lapsia ja haluaisinkin saada useampia.
Nyt olen 20v 6kk tytön äiti ja tämä sopii minulle.
Mielestäni kuitenkin ns. vanha äiti on varmasti yhtä hyvä äiti omalle lapselleen kuin nuori äitikin (poikkeuksia löytyy varmasti molemmista). Siksi mielestäni arvostelu toisen ikää koskien on molemmin puolin aivan turhaa. Eiköhän se ole jokaisen oma asia ja itse tietää milloin on valmis ja haluaa äidiksi.
21-vuotiaana olin ihan kakara, nykyisestä näkökulmasta katsottuna. 35-vuotias on vielä nuori ja energinen, mutta hänellä on jo enemmän viisautta ja vaurautta ja vakiintuneempi elämäntilanne kuin parikymppisellä äidillä. Eikä hänen tarvitse katua elämätöntä nuoruuttaan.
Taas jaksetaan kinata et nuoret äidit on huonoja äitejä.. Se on hyvä et te tiedätte näiden nuorten äitien elämäntilanteen yms..
Ihanaa kun haukutte sossupummiks, epäkypsäks yms.
Ei nuoret ole sen huonompia kuin vanhatkaan.
Tämä on ihan tyhmä gallup -kysely. Täällä kaikki vastaavat oman elämänsä mukaan, niin kuin asiat ovat heillä menneet ja sit puolustelevat /perustelevat valintaansa lyttäämällä toisen vaihtoehdon. Plaah.. Sit vielä lista perään, milloin ja kuinka monta lasta nyt oikeasti tulikaan hankittua.
Olen saanut esikoiseni 20-vuotiaana. Ihan hyvä äiti olen, mutta totean, että myöhemminkin olisin ehtinyt.
vaikka ensimmäisen lapsen sainkin jo 25-vuotiaana. 21-vuotiaana opiskelut oli vielä kesken. Nuorimmat lapset olen synnyttänyt 36-vuotiaana ja kyllä vanhakin vielä jaksaa:)
Nuorena jaksaa paremmin. En ole koskaan ollut mikään hilluja, joten olisin varmasti tuon ikäisenä pärjännyt lapsen kanssa. (Yritystäkin oli hieman ennenkuin sain opiskelupaikan eli ei ne kaikki välttämättä ole vahinkoja).
Sain ekan 26v ja olen todennut miehelleni, että viimeinen lapsi tehdään viimeistään sitten kun olen 32v eli sen jälkeen ei enää, sillä haluan myös jossain vaiheessa elää omaakin elämää sitten vanhempana.
valitsen 35v.