Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G Jos saisit yhden lapsen: Haluaisitko äidiksi A: 21 vuotiaana

Vierailija
08.05.2010 |

vai B: 35 vuotiaana?

Ja oletetaan että saat olla äitinä hänelle seuraavat 50 vuotta?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Siinä vaiheessa kun se 35-v aloittelee sitä lapsen pykäämistä, oma on jo 14, siit pari vuotta lisää, ja voi viettää mukavaa aikaa ihan miten itse tykkää, on kuitenkin itse vielä nuori, rahaa on paljon enemmän kuin reppumatkailevana teininä ( toki senkin voi tehdä, mutta se on valinta, ei pakkokysymys).

Myös sukupolvien välinen kuilu on huomattavasti pienempi, ymmärtää edes jotenkin sitä maailmaa, jossa oma lapsi elää. Oman lapsen kanssa voi tehdä aikuisten juttuja kaikessa rauhassa ilman että tarvitsee rollaattorilla köpötellä häpeilevän teinin perässä.

Vierailija
82/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Siinä vaiheessa kun se 35-v aloittelee sitä lapsen pykäämistä, oma on jo 14, siit pari vuotta lisää, ja voi viettää mukavaa aikaa ihan miten itse tykkää, on kuitenkin itse vielä nuori, rahaa on paljon enemmän kuin reppumatkailevana teininä ( toki senkin voi tehdä, mutta se on valinta, ei pakkokysymys). Myös sukupolvien välinen kuilu on huomattavasti pienempi, ymmärtää edes jotenkin sitä maailmaa, jossa oma lapsi elää. Oman lapsen kanssa voi tehdä aikuisten juttuja kaikessa rauhassa ilman että tarvitsee rollaattorilla köpötellä häpeilevän teinin perässä.

Harva 50v. nyt rollaattoria käyttää, kyllä ne menopelit otetaan käyttöön siellä 70-80-90 v. Ja kenen kanssa sinä silloin 35 v. reissaat, kun muilla on silloin vielä pieniä lapsia kotona..? Ja minusta se meneminen ja irtosuhteet ja hauskanpito kuuluu nuoruuteen, kuka sitä enää 30 jälkeen kaipaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olsin halunnut ekan.

Mutta onneksi en saanut ;) Silloinen miesystävä osoittautui varsinaiseksi idiootiksi, eikä vanhemmillani olisi töiden takia ollut aikaa olla lastenvahteina. Nyt mulla on tosi hyvä mies, molempien vanhemmat ovat eläkkeellä tai jäämässä eläkkeelle ja heillä on intoa ja terveyttä touhuta lastemme ja siskojeni lasten kanssa.

Vierailija
84/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v on luonnollinen ja hyvä ikä saada lapsi. Itse en myöskään ole rilluttelutyyppiä joten ei ole mitään mitä lapsi estäisi minua tekemästä (siis mitään sellaista mitä tahtoisin tehdä). Lapset on elämän suola. En millään olisi jaksanut enkä halunnut lykätä elämäni rakkaimman ja kalleimman ihmisen saamista 35v ikään saakka!

Vierailija
85/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa....

Sain lapseni 21.vuotiaana ja minulla oli jo takana koulutus, vakkari työpaikka ja kiva kotikin.

Ja todellakin. Olen voinut matkustella, käydä ulkona ja elää sitä omaa elämää, vaikka noita lapsia tuossa onkin. Käsittämätön ajatuskulku, että kaikki pitää olla viimesenpäälle valmista ja matkustelut matkustettu, ennen kun niitä lapsia saa syntyä... huoh!

Tuntuu että yleinen mielipide asiaan on, että kaikki 20-vuotiaat ovat ihan täysiä kakaroita vanhemmiksi ja lapset jäävät heitteille ja ovat automaattisesti sosiaalitoimiston vakkariasiakkaita.

Eli gallupvastaus A ;)

Vierailija
86/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana.

Jos itse olisin tullut raskaaksi 21-vuotiaana, se olis ollut katastrofi! Mun nuorin siskokin oli vasta 5-vuotias silloin.

Nyt olen 34v, ja oma 54v äitini hoitaa niitä mummuja siellä vanhainkodissa ja miehen 60v äiti kärrää mummuja taksilla. Tiettävästi kumpikaan ei ostele vaippoja itselleen.

Hoitoapua joskus niistä vaikee saada, kun pakkaavat olemaan töissä!

Vierailija
87/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä komplikaatioita tule, niin mieluummin 35.

syyt itsekkäät: opiskelu, matkustelu, omaisuuden kartuttaminen.

Sain esikoiseni 26-vuotiaana.

Vierailija
88/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni ajattelee että elämä loppuu siihen kun lapsi saadaan :D "nyt on nähty maailmaa,matkusteltu,bailattu,opsikeltu,tehty töitä,harrastettu,oltu yksin,nyt voin tehdä lapsen" wtf?!?!?

Vierailija
89/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai B: 35 vuotiaana? Ja oletetaan että saat olla äitinä hänelle seuraavat 50 vuotta?

Jos vastaan 21, äitiyteni siis loppuisi 71-vuotiaana. Ja jos vastaan 35, eläisin 85-vuotiaaksi.

Sanotaan nyt sitten toi 35.

Vierailija
90/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten olisi niin paljon jäänyt kokematta. Näin jälkeenpäin ajatellen se olis pilannut mun elämän. Nyt on juuri hyvä, 40v ja kahden lapsen äiti.

Vierailija
91/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopiva ikä. (vaikka oikeasti sainkin aiemmin ;) )

Vierailija
92/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni ajattelee että elämä loppuu siihen kun lapsi saadaan :D "nyt on nähty maailmaa,matkusteltu,bailattu,opsikeltu,tehty töitä,harrastettu,oltu yksin,nyt voin tehdä lapsen" wtf?!?!?

Ei vaan elämä MUUTTUU ja se on juuri ihanaa. Harva vaan haluaa sen elämän muuttuvan lapsen myötä 20-vuotiaana. Moni haluaa silloin pailata, tehdä mitä lystää, rakentaa uraa jne. Itse en olisi ollut valmis luopumaan vapaudestani vielä näin nuorena. Nyt 3-kymppisenä on ihanaa, että elämä onlapsen myötä muuttunut. Nautin joka hetkestä!

Vierailija
93/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan elämä MUUTTUU ja se on juuri ihanaa. Harva vaan haluaa sen elämän muuttuvan lapsen myötä 20-vuotiaana. Moni haluaa silloin pailata, tehdä mitä lystää, rakentaa uraa jne. Itse en olisi ollut valmis luopumaan vapaudestani vielä näin nuorena. Nyt 3-kymppisenä on ihanaa, että elämä onlapsen myötä muuttunut. Nautin joka hetkestä!

kun minä en koe luopuneeni mistään vaikka sain esikoiseni 18-vuotiaana. (Suunnitellusti)

Mutta kai ihmisillä on niin monenlaisia näkemyksiä asioista.

Vierailija
94/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien on turha puolustella, koska ne ei tiedä kuinka paljon enemmän annettavaa 35-vuotiaalla on lapselle. 35-vuotias tietää mitä on olla 21-vuotias. :)

Vierailija
95/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien on turha puolustella, koska ne ei tiedä kuinka paljon enemmän annettavaa 35-vuotiaalla on lapselle. 35-vuotias tietää mitä on olla 21-vuotias. :)

Enkä kyllä koe että lapseni jäisi mistään paitsi. Lapseni ovat aina saaneet rakkautta osakseen paljon eikä heiltä puutu mitään. Mitä vielä jää puuttumaan? Mitä muuta en voi antaa? Rakkauden, pysyvän kodin ja muun tarpeellisen lisäksi?

Vierailija
96/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ainakin on vähemmän.

Vierailija
97/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ainakin on vähemmän.

Huono selitys.

Vierailija
98/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää tarkemmin, mitä 35-vuotias antaa lapselleen enemmän kuin 21-vuotias?

Vierailija
99/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 21-vuotias äiti tietää minkälaista on tulla äidiksi 21-vuotiaana ja vain 35-vuotiaana äidiksi tullut tietää minkälaista on tulla äidiksi 35-vuotiaana. (jos nyt oletetaan että niitä lapsia on vain yksi) Kumpikaan ei voi tietää minkälaista toisen elämä on, joten tämä keskustelu on aika turha.

Vierailija
100/132 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iVain 21-vuotias äiti tietää minkälaista on tulla äidiksi 21-vuotiaana ja vain 35-vuotiaana äidiksi tullut tietää minkälaista on tulla äidiksi 35-vuotiaana. (jos nyt oletetaan että niitä lapsia on vain yksi) Kumpikaan ei voi tietää minkälaista toisen elämä on, joten tämä keskustelu on aika turha].

[/quote]

Jokainen joka on tyytyväinen elämäänsä ja valintoihinsa ei tunne tarvetta arvostella muiden elämää. Siinä teille, nuoret ja vanhat! T. fiksu äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän