Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä voisi syödä vain 1200 kaloria päivässä?

Vierailija
07.05.2010 |

Laihduttajan pitäisi siis tämän verran syödä!?

Mutta itse söin juuri 2 palaa ruisleipää, molempien päällä 1 leikkele ja pari lasia maitoa. Näistä jo tuli huimat n.350 kaloria.

850 kaloria siis jää koko loppupäiväksi. Ja jos siihen pitäisi sisällyttää aamiainen, lounas, iltapala jne, niin en tiedä mitä voisin syödä...

Esim. yksi karjalanpiirakkakin taitaa olla jo yli 200 kaloria, ja jos senkin joisi maidon kera, niin hups kun taas meni yli 300 kaloria.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota 1200 kcal ei saisi alittaa. Tuon verran täytyy syödä, että edes teoreettisesti saisit kaikki tarvittavat ravintoaineet. Oikeasti et saa.

Vierailija
82/122 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat, kasvikset, pavut, soija- ja mantelimaito, soijajogurtti ja rahka ovat esim. ruokia joista saa tarvittavat aineet ja näläntunteen pois ja kalorimäärä pysyy helposti 1200.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön vaa jonku korkeentaa 950 kalorii päiväs.

Eli vaan joku päiväruoka ja joskus jotaan leipää tyyliin

Vierailija
84/122 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitatko myös metrit ja kilometrit keskenään?

Vierailija
85/122 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttajan pitäisi siis tämän verran syödä!?

Mutta itse söin juuri 2 palaa ruisleipää, molempien päällä 1 leikkele ja pari lasia maitoa. Näistä jo tuli huimat n.350 kaloria.

850 kaloria siis jää koko loppupäiväksi. Ja jos siihen pitäisi sisällyttää aamiainen, lounas, iltapala jne, niin en tiedä mitä voisin syödä...

Esim. yksi karjalanpiirakkakin taitaa olla jo yli 200 kaloria, ja jos senkin joisi maidon kera, niin hups kun taas meni yli 300 kaloria.

Niin niin, mutta senpä takia suuri osa laihduttajista lihookin!

Kato kun säästäliekki!

Aloita päiväsi kahdella desillä voisulaa ja muuten syöt tarpeeksi kasviksia ja hiukan lihaa.

Magnesium, ferriitti, sinkki ja kromi ovat myös tärkeitä syödä, mutta nimenomaan niin että jokainen on omana valmisteenaan.

Tavallisesta ruuuasta ei ole koskaan varastorautaa eikä hyvälaatuista sinkkiä, joten laadukkaat erillisvalmisteet ovat ainoa tapa.

Tehokkaimmin laihdut kun syöt 2800-3200 kilokaloria päivässä, kunhan energiasta tarpeeksi suuri osa tulee rasvasta.

Vierailija
86/122 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut nyt 3.12 2018 asti eräällä en laihdutus vaan elämäntapa muutoksella kun lääkäri katsoi sen parhaaksi painoa olikin noin 125kiloa

nyt olen laihtunut noin 35 kiloa ja olen ollut ihan tyytyväinen tähän.

Vierailija
87/122 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kaloria on kyllä aika vähän. Esim. 10 g:ssa jäävuorisalaattia on jo 1300 kaloria.

Vierailija
88/122 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen työmatkani. Asun Tampereella ja työ on Helsingissä. Matka on vain 180 metriä.

Vierailija
89/122 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal on kyllä liian vähän laihduttavallekin ihmiselle. Tuohan on jo sellaisen yli 300 kiloa painavan ihmisen dieetti, kun häntä yritetään nopeasti laihduttaa sellaiseen kuntoon, että hänelle voidaan tehdä lihavuusleikkaus.

Vierailija
90/122 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä syön terveellisesti ilman ns. kunnon välipaloja. Syön banaanin tai rahkan niin paino ei vaan laske. Kävelen päivisin 6-16 km. Ei mitään. Selluliitot on ja pysyy. Salilla käyn 5-6 krt viikossa. Ei edesauta mitään. Missä syy?

Auttakaa!!!

Vierailija
91/122 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandora kirjoitti:

Vaikka mä syön terveellisesti ilman ns. kunnon välipaloja. Syön banaanin tai rahkan niin paino ei vaan laske. Kävelen päivisin 6-16 km. Ei mitään. Selluliitot on ja pysyy. Salilla käyn 5-6 krt viikossa. Ei edesauta mitään. Missä syy?

Auttakaa!!!

Lopeta ne välipalat, banaanit ja rahkat. Syö ruokaa ruoka-aikana.

Vierailija
93/122 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu! Kolme ateriaa päivässä, esimerkiksi näin:

Aamulla kahvi mustana, vettä, 2 dl maustamatonta jogurttia, marjoja/leseitä/pellavansiemeniä ja kananmuna.

Lounaalla höyrytettyjä kasviksia, broilerin rintafilee, kourallinen manteleita, 2 rkl oliiviöljyä

Päivällisellä salsalla, kidneypavuilla, sipulilla ja juustoraasteella täytetty paprika ja 1dl kukkakaalimuussia. Janojuomana vesi ja tee tai kahvi ilman lisukkeita.

Vierailija
94/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse eikä kannata. Aineenvaihdunta hidastuu ja laihtuminen tapahtuu lihasmassasta.

Vierailija
95/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa vain kaksi tai kolme kertaa päivässä, ruoka-aikaan ja annoskoot pieniksi. Itse olen siirtynyt leipälautaskokoon, pysyy automaattisesti annoskoko pienenä. Leivät olen jättänyt pois kokonaan, samoin kaikki mehut ja alkoholin. Kyllä laihtuu! Ja ei kannata heti uskoa kroppaa kun se väittää että nälkä jäi, se kyllä tottuu pienempiikin annoksiin ja tulee niistä kylläiseksi, kun venynyt vatsalaukku supistuu taksisin. Ei ihminen tarvitse jatkuvasti ruokaa, suoliston on hyvä antaa myös huilata välillä. Itse pätkäpaastoilen siten että ajoitan ateriat klo 11-18 välille ja ruokailu saa kestää enintään 20 minuuttia.

Sitten joskus viikonloppuna palkitsen itseäni esim leipäjuustolla ja lakkahillolla tai parilla palalla tummaa suklaata ruokailun yhteydessä, jälkiruokana. Näin olen elänyt nyt pari vuotta, kyllä tähän tottuu ja painoa on pudonnut. Mutta positiivisimmat tulokset olen havainnut hampaissa. Ei hammaskiveä eikä reikiä, vaikka ennen legot olivatkin haperot.

Vierailija
96/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse eikä kannata. Aineenvaihdunta hidastuu ja laihtuminen tapahtuu lihasmassasta.

Mistä lihasmassasta?

T läski

Vierailija
97/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan montakymmentä kiloa ylipainoisesta ihmisestä, paino pitää saada alas, eikä se valitettavasti onnistu muuten kuin karsimalla ruokailua. Liikunnan lisääminen tukee laihdutusta, mutta ruokavalio on se mikä ratkaisee. Kun odotin esikoista, olin normaalipainoinen, mutta paastosokeri oli hivenen koholla, siis tosiaan juuri ja juuri yli viitearvon. Jouduin 1800 kilokalorille ja verensokerin mittaukselle. Siinä oppi nopeasti, mitkä nostavat veren sokereita: hiilarit. Niitä välttämällä mutta kalorit täyteen syöden, kutistuin raskauden aikana entisestään. Poika syntyi ja painoi 3,5 kg ja vaatekokoni oli pienentynyt.

Vierailija
98/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun n 1200 kcal herkuttelupäivä:

aamulla 2 kahvia ja hilloleipä 120kcal

lounas tomaatti-linssikeitto (erittäin täyttävä, kermaton) 3dl 285 kcal

päivällinen possua kermakastikkeessa, tomaattirisotto, sekasalaatti 500 kcal

kahvin kanssa suklaakeksi 49 kcal

iltapala marja-banaanismoothie 135 kcal ja ruisleipäsiivu juustolla 127 kcal

yhteensä 1216.

Helppoa ja voi syödä vatsan todella täyteen hyvää ruokaa. Jos haluan syödä vaikka muffinin vähennän sen muusta syömisestä

Vierailija
99/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteensä 1216.

Helppoa ja voi syödä vatsan todella täyteen hyvää ruokaa. Jos haluan syödä vaikka muffinin vähennän sen muusta syömisestä

Voihan noilla saada vatsan täyteen, mutta nälkä ei lähde.

Vierailija
100/122 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhteensä 1216.

Voihan noilla saada vatsan täyteen, mutta nälkä ei lähde.

Miten niin? Hyvin lähtee nälkä, ei tarvitse välipaloja tms. Mun 104kg mies syö samaa (n 1.5x annoksen) ja voi oikein hyvin:) Treenaa salilla 3x vkossa ja paljon hyötyliikuntaa (esim soran kärräämistä, kivien kantoa, raksahommia) päälle. Kai tuo laihtuisi jos ruoka olisi huonoa:)