Miten ihmeessä voisi syödä vain 1200 kaloria päivässä?
Laihduttajan pitäisi siis tämän verran syödä!?
Mutta itse söin juuri 2 palaa ruisleipää, molempien päällä 1 leikkele ja pari lasia maitoa. Näistä jo tuli huimat n.350 kaloria.
850 kaloria siis jää koko loppupäiväksi. Ja jos siihen pitäisi sisällyttää aamiainen, lounas, iltapala jne, niin en tiedä mitä voisin syödä...
Esim. yksi karjalanpiirakkakin taitaa olla jo yli 200 kaloria, ja jos senkin joisi maidon kera, niin hups kun taas meni yli 300 kaloria.
Kommentit (122)
Eli liikkeellä joku joka EI osaa laskea ja arvioida oikein kaloreita, mitä syö.
pussi päivässä. ihan pussin mukaiset kalorimäärät tuli tarkistettua.
500 on noin arvio. voi heittää. ja tuskin on sen verran tätä vararavintoa, ettei kuolo ihan äkkiä korjaa.
jos ihminen ei syö vuodessa proteiinia miltei lainkaan, niin kyllä kuolee ja noin yksipuolisella ruokavaliolla sairastuu vakavasti. Ihan aikuisten oikeasti olisit vuodessa nälkiintynyt ja nääntynyt, turha valehdella täällä. Jopa VLCD-dieetit sisältää enemmän kaloreita/pvä kuin tuon 500. Ja niillä ei saa mennä kuin max 1kk. Ja mä todella tiedän syömisistä ja ravinnon saannista kaiken, monen vuoden syömishäiriö taustalla!
jättämällä proteiinit minimiin. Silloin lähtee myös lihakset, koska jos lihaksia uhrataan energiantuotantoon, laihdutus kokonaisuudessaan hidastuu. Toisekseen en ole koskaan ymmärtänyt näitä kauneusihanteita, jossa on tärkeintä olla tikkulaiha ja omasta fyysisestä kunnosa ei välitetä yhtään. Minusta ns. laihaläski on aivan kamala näky, kun on todellakin laihdutettu siten, että kaikki lihakset ovat lähteneet ja olomuoto on silti löysä.
Toisekseen liikunnalla on mahdollista saada poltettua kaloreita, jolloin voi syödä hiukan enemmän kuin ilman liikuntaa.
jättämällä proteiinit minimiin. Silloin lähtee myös lihakset, koska jos lihaksia uhrataan energiantuotantoon, laihdutus kokonaisuudessaan hidastuu. Toisekseen en ole koskaan ymmärtänyt näitä kauneusihanteita, jossa on tärkeintä olla tikkulaiha ja omasta fyysisestä kunnosa ei välitetä yhtään. Minusta ns. laihaläski on aivan kamala näky, kun on todellakin laihdutettu siten, että kaikki lihakset ovat lähteneet ja olomuoto on silti löysä.
Toisekseen liikunnalla on mahdollista saada poltettua kaloreita, jolloin voi syödä hiukan enemmän kuin ilman liikuntaa.
ja olen kuntosaliharjoittelun ja ruokavalion avulla saanut itseni koosta 44 kokoon 36/38. En todellakaan enää suostu mihinkään nälkäkuureihin kun järkevämpikin tapa on.
Sitten alkaa olla tiukkaa, jos pitää pysyä jossain 600-800 kcal/pv. Tosin ei noin tiukkaa voi ottaa kuin hetken, jottei kroppa mene ihan tilttiin.
Mä ainakin dieetillä jätän kaikki "kalorikkaat" juomat pois tai sitten juon "hallitusti" sen yhden oluen viikonloppuna. Juomana vesi, light limu ja limua mielummin vichy. Ne on käytännössä kalorittomia. Kahviin laitan kyllä maitoa ja siitä kertyy varmaan päivässä pari mukillista, mutta olen kahviholisti ja maitoa siihen on laitettava.
jos maito koetaan hirveän kaloripitoisena ja pyritään sitä välttämään...huh
syömällä 1500-1700 kaloria päivittäin. Ateriat oli:
-aamupala: lasi mehua, teetä, luonnonjugurttia, marjoja
-lounas: keitto tai salaatti tai puuro, pala leipää, vettä
-välipala: rahkaa, marjoja, hedelmiä
-illallinen: kanaa/kalaa/lihaa ja kasviksia
-iltapala: hedelmiä
Tähän lisäksi parina päivänä lasi tai kaksi viiniä ja muutaman kerran viikossa leivos, suklaavanukas, jätski, suklaata tai muu herkku. Nälkää en ole nähnyt ja olo on ollut todella hyvä tällä ruokavaliolla, tosi nopeasti kaikki rasvanen alkaa ällöttää ja tekeekin mieli juuri kasviksia ja hedelmiä. Mulla siis ratkaisevaa on ollut hiilihydraattien vähentäminen. Liikuntaa olen harrastanut sääännöllisen epäsäännöllisesti kerran viikossa.
-13 kg/5kk
[iJopa VLCD-dieetit sisältää enemmän kaloreita/pvä kuin tuon 500. Ja niillä ei saa mennä kuin max 1kk. Ja mä todella tiedän syömisistä ja ravinnon saannista kaiken, monen vuoden syömishäiriö taustalla!
[/quote]
Itse olen netissä asian tiimoilta surffaillut, ja sieltä löytyi useampiakin tutkimuksia, joissa suositeltiin huomattavan ylipainoisille (BMI yli 35) 10-12 viikon mittaista VLCD-dieettiä.
t. Viikko VLCD:tä nyt takana ja 4,8 kiloa pudonnut.
lapsi vai miksi juot maitoa noin paljon? Juo edes rasvatonta, ettei tule turhia kaloreita kerättyä, juodut kalorit eivät pidä nälkää.
Ja jos haluat syödä enemmän kuin tuon 1200 kalorin verran, niin liiku, sillähän ne extrat kuluvat. Itse kävelin eilenkin n. 7km, koska muuten paino nousisi jatkuvasti, koska en viitsi laskea kaloreita.
Maito on hyvä, se auttaa rasvanpoltossa. Eli voit silloin syödä yli 1200 kalsun jos juot maitoa.
esi-aamupala vai??
Itse syön suunnilleen tuon verran, jos treenaan niin sitten 1500.
Aamiainen maitokahvi, marjasmoothie ja juustomunakas (1 muna) yht. n 300 kaloria
Lounas kasviskeitto ja siivu ruisleipää ilman päällistä tai esim tonnarisalaatti ilman leipää n 250 kaloria
Päivällinen esim kanafile/pihvi + kasvislisuke + salaatti, tai pataruoka kasviksilla ja lasi rasvatonta gefilus piimää n 350 kaloria.
Iltapala ruisleipä, kevytleviä ja juustosiivu 200kaloria
välipala; 3-4 parapähkinää
Koskaan ei ole nälkä. Jos syön jotain leipähöttöä tai pullaa maha huutaa hetken kuluttua lisää
Musta tää on mielenkiintoinen keskustelu. Ite oon nyt tiputtanut 2,5 kg rauhalliseen (n. 1600-1700 kcl pv, pudotus max 500g per vko) tahtiin.
Samalla oon tajunnut kuinka paljon "leipäaterioihin" sisältyy energiaa ja ylipäätään kuinka vähän saan syödä jos haluun tiputtaa painoa ja sit joskus pysyä siinä(tavote 60 kg, vielä 2 kg matkaa). Ja että se on vaan hyväksyttävä, jos sen painon haluan. Ts. ei aamu-ja iltapalaksi kahta juustovoileipää ja vielä ehkä välipalaksikin siinä välissä. Ei ruoan hakemista lisää joka illallisella vaikka kuin hyvää ruokaan. Jne.
Hyvä puoli on se, että ainakin mulla maha tottu parissa vkossa pienempiin ruokamääriin, ihan selvästi :) Sit pitää vaan olla itsekuria ettei maun takia ota lisää, kuin satunnaisesti. Sit juhla/herkkuhetket erikseen:) Toinen hyvä puoli on se, että painonpudotus on mahdollista kun oon vaan a) tarpeeksi maltillinen enkä näännytä itseä ja b) oikeasti pitää vaan olla sitä itsekuria, ja jos ei oo niin kokeilee eka syödä vaik ruisleivän ihan herkullisessa muodossa päällystein yms, sit kattoo tekeekö sipsiä viä mieli:)
Mä syön aamulla leivän ja kahvin = 150 kcl.
Lounas n. 500 kcl, mitä vaan mut spagetin/riisin/potun määrä oikeesti pieni. Ja tähän sis rasvaton maito, siitä en luovu:)
Välipala 25 kcl(kahvin maito) - 100kcl(esim. banaania).
Illallinen n. 600 kcl maidon kanssa
Iltapala niin et päivän n. 1700 kcl tulee täyteen, ei ylity. Eli ehkä leipä levitteellä ja juustolla, tai jugurtti..
Vai luulitko, että voit syödä samoja asioita kuin ei-laiharilla?
Miksi ei voisi? Määräthän ne ratkaisevat. Minä en ainakaan ole laiharilla jättänyt mitään pois kokonaan. Ja nimenomaan maito ja juusto ovat sellaisia, mistä en suostu tinkimään: Maito kevytmaitona ja juusto jonain muuna kuin sinä kumihanskan makuisena kevytpaskana.
leivistä, karjalanpiirakoista ja hiilareista ylipäätään. niitä kertyy paljon helpommin.
Onko sinulla jotain tiettyjä ruokia, joita teet usein? Laske niiden kalorimäärät aika tarkkaan ja mittaa, paljonko niitä voit syödä päivässä. Alussa kun mittaa tarkkaan ja näkee vähän vaivaa, niin jatkossa arvioiminen käy itsestään.
Itselleni helpointa oli pitää annoskoot lähes entisellään, mutta muuttaa ruokien koostumusta siten, että lisäsin niihin reilusti kasviksia.
Jos esimerkiksi karjalanpiirakat ovat sinulle sellainen juttu, jota haluat syödä jatkossakin, niin kannattaa myös vertailla eri merkkien välillä kalorimääriä. Jotkut on tehty suoraan vehnäjauhoihin, jotkut ovat perinteisen rukiisia jne.
Ja leivänsyönnistä joutuu valitettavasti tinkimään, siitä varmaan aika monelle kertyy niitä ylimääräisiä kaloreita. Joko pienempiä paloja tai sitten vähemmän paloja. Itse tein shokkiratkaisun ja lopetin ostamasta leipää noin kuukaudeksi, jolloin oli pakko lopettaa sen "tapasyöminen", nykyään pari palaa hyvillä päällysteillä (kasviksia ja proteiinia) korvaa esim. lounaan ihan hyvin.
Katselehan kiloritaulukoita tarkemmin ja mieti mitä valintoja sinun kannattaa tehdä. Esim. puuroannoksessa on noin 130 kilokaloria. Maito tosiaan rasvattomaksi. Lisäksi salaatteja, keittoja, kalaa, vihanneksia.. kyllä sitä voi syödä vaikka kuinka paljon, kunhan valitsee tarkkaan mitä syö!
normaalisti esim. yhden roiskeläpän + lasin maitoa päivässä. Joskus on joku normaalimpi viikko, jolloin syön pari kunnon ateriaa, mutta toisaalta vastapainoksi olen kuukausittain useita päiviä syömättä. (masennus)
Näin on menty muutama vuosi, en laihdu. Liikkua en toki jaksa, mutten siihen uskokaan.
päivässä ja silläkin laihtuu, tosin hirveän hitaasti (alle kilon kuukaudessa). Samalla kontrolloin hiilareita, syön kyllä päivittäin puuron ja joskus ruisleipää mutta pastan, riisin ja perunan vaihdan kasviksiin ja salaattiin. Parhaiten tuntuu paino nytkähtävän niinä päivinä alas kun syön kunnon palan lihaa tai kalaa ja kasviksia - salaatilla ei juurikaan laihdu (ts niillä lisukkeilla:D). Jos saisin vielä tuoremehulasillisen pois päivän saldosta niin sekä kalorit että hiilarit olisi kurissa!
1500 on mun perustarve, yksikin kalori yli nostaa painoa heti! Siltä ainakin tuntuu...
mulla on sama tilanne. mutta sitteen netissä ravintoterapeutit ja esim.Kiloklubi sanoo että kevyttä työtä tekevä nainen kuluttaa normaalista n. 2000 kaloria pivässä, ja 1500:lla pitäisi laihtua, sen alle ei edes saisi mennä! minä olen laihduttanut nyt 1200:lla kalorilla päivässä ja hitaasti tippuu (tosin yli kilo kuukaudessa) ... sit kun repsahdan ja syön vaikka 1600kcal niin kas heti nousee.
Aamupala
-2 kuppia kahvia maidolla ~20kcal
-> 1h valitsemaani liikuntaa
Lounas
-kaurapuuroa veteen tehtynä ~120kcal
Päivällinen
-Lounas salaatti kana caesar ~253kcal
Välipala
-fitness valkosuklaa myslipatukka ~91kcal
-kuppi kahvia ~10kcal
Illallinen
-kaurapuuroa puoli annosta ~60kcal
Iltapala
-150g maustamaton rasvaton jogurtti ~60kcal
-20g mysliä ~74kcal
-myslipatukka ~91kcal
total ~779kcal
Ja jos kevyesti haluaa syödä, niin suosittelen mm. lounaalla syömään vaikka keldan tomaattikeittoa, kevyttä ja hyvää, kaloreita muistaakseni koko pönikässä 160-180.
Ite mätän liikaa noita myslipatukoita,
mutta ne tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta nostaa verensokeria.
Lasi rasvatontakin maitoa on sellaiset 70 kcal. Eihän se yksi tai kaksi lasillista päivässä, mutta jos on tiukka ruokavalio, niin täytyy tarkkaan miettiä, mihin ne kalorit käyttää. Mielummin vetäisen ruisleivän viipaleen kalkkunaleikkeellä ja kurkulla kuin juon lasin maitoa. Sama kalorimäärä.
jos maito koetaan hirveän kaloripitoisena ja pyritään sitä välttämään...huh
pussi päivässä. ihan pussin mukaiset kalorimäärät tuli tarkistettua.
500 on noin arvio. voi heittää. ja tuskin on sen verran tätä vararavintoa, ettei kuolo ihan äkkiä korjaa.