Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä voisi syödä vain 1200 kaloria päivässä?

Vierailija
07.05.2010 |

Laihduttajan pitäisi siis tämän verran syödä!?

Mutta itse söin juuri 2 palaa ruisleipää, molempien päällä 1 leikkele ja pari lasia maitoa. Näistä jo tuli huimat n.350 kaloria.

850 kaloria siis jää koko loppupäiväksi. Ja jos siihen pitäisi sisällyttää aamiainen, lounas, iltapala jne, niin en tiedä mitä voisin syödä...

Esim. yksi karjalanpiirakkakin taitaa olla jo yli 200 kaloria, ja jos senkin joisi maidon kera, niin hups kun taas meni yli 300 kaloria.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tosin riittää kolme ruokaa päivässä. Jos välissä tulee nälkä, nappaan hedelmän.

Tuohon määrään saa jo syödä jonkin verran. Leipää en yleensä syö kuin pari palaa päivässä, koska siitä kertyy nopeasti. Kasviksia ja hedelmiä taas voi syödä huoletta.

Kokeile ap laittaa niiden aamupalaleipien päälle keitettyä kananmunaa, niin pysyy nälkä pitkän aikaa poissa.

Muista myös juoda tarpeeksi.

Vierailija
22/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(keskikokoinen nainen). Ja itse (160cm/50kg, istumatyö) en tosiaan kuluta niinkään paljon. Kunhan nyt ap:lle halusin kertoa, ettei tosiaan tarvitse koko loppuikää 1200 kc pärjätä...

Mut joo, kyllä 1200 kalorin luulisi laiharilla riittävän, kun normaalistikin nainen porskuttaa 1800 kalorilla.

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienoille, kun jätän leivän pois kokonaan. Olen leipäholisti, riippuvainen ruisleivästä, enkä osaa syödä sitä kohtuudella. Sieltä päästä on helppo karsia, kannattaa kokeilla.

Vierailija
24/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän paljon energiaa siihen nähden, miten hyvin ne pitävät nälkää.

Neuvoisin, että leivät pois, pastan ja riisin tilalle perunaa tai kasviksia ja juomaksi vesi.

T. -17 kg vuodessa

Vierailija
25/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla: omena kuorineen + kahvia rasvattomalla maidolla ja makeutusnapilla.

lounas: kanaa/kalaa, kasa jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, oliiveja, raejuustoa, juustoa ja salaatinkastiketta. Juomaksi vettä.

välipala: omenaa ja/tai pähkinöitä.

päivällinen: sama kuin lounas ja jälkkäriksi 76% suklaata silloin tällöin.

iltapala: maitorahkaa, loraus kermaa, makeutusjauhetta, mantelilastuja ja vattuja.

Näistä ei kyllä tule tuo 1200 kaloria vaan noin 1000... mutta jos lisäisin vähän pähkinöitä tms, niin saisin sen 1200 kasaan.

Näin olen elänyt tammikuusta alkaen eikä nälkä ole ikinä vielä vaivannut tämän kanssa :).

Eli jätin pois leivät, pastat, perunat, riisin, makeiset ym. Joskus syön ruisleipää levitteellä ja päällysillä.

T: Tammikuun 4pv 108kg ja tänään 98kg :)

Vierailija
26/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi vaikuttaa aika samalta kuin minun, ja useimpina päivinä mun on vaikea saada edes tonnia täyteen, koska proteiinipitoinen ruoka täyttää niin hyvin.

t. edellinen -17 kg (78 kg -> 61 kg olematta sekuntiakaan nälissään)

Vierailija
27/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli hankalaa, kun mitään ei tapahtunut, mutta sitkeys kannatti :)! Ja tähän ruokavalioon oppi muutamassa päivässä, mitä ihmettelen suuresti :D!!

Vierailija
28/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tämän päivän eväät:

Aamulla kuppi teetä teelusikallisella hunajaa, kaksi palaa täysjyväruisleipää juustolla ja kurkulla, vettä.

Puoliltapäivin maitorahkaa jossa ananasmurskaa ja kiiviä paloina.

Päivälliseksi grillattu kanafilee, iso kasa salaattia ja lasi maitoa. Muuta en tarvitse, jos nälkä iskee illalla syön porkkanoita tai kurkkua. Kartan makeutusaineita, pastaa, riisiä ja vehnäleipiä. En käytä mitään kevyttuotteita, juusto ihan tavallista jne. Öljyäkin käytän, rasva pitää nälkää. Paljon pakastekasviksia,niitä voi syödä nälkään. T.-8kg/2kk

Vierailija
29/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä ja silläkin laihtuu, tosin hirveän hitaasti (alle kilon kuukaudessa). Samalla kontrolloin hiilareita, syön kyllä päivittäin puuron ja joskus ruisleipää mutta pastan, riisin ja perunan vaihdan kasviksiin ja salaattiin. Parhaiten tuntuu paino nytkähtävän niinä päivinä alas kun syön kunnon palan lihaa tai kalaa ja kasviksia - salaatilla ei juurikaan laihdu (ts niillä lisukkeilla:D). Jos saisin vielä tuoremehulasillisen pois päivän saldosta niin sekä kalorit että hiilarit olisi kurissa!

1500 on mun perustarve, yksikin kalori yli nostaa painoa heti! Siltä ainakin tuntuu...

Vierailija
30/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kasviksia vaan, ja kalorittomia juomia (esim. vettä ja teetä).

Tää menee varmaan yli 1200 kcal, mutta mun päivä on usein

-aamiainen pala leipää+margariinia+leikkele, hedelmä, teetä

-lounas kevyt: kasviskeittoa/salaattia+pala leipää+hedelmä

-kahvitauko: teetä + 2 palaa suklaata

-välipala kotiin tullessa: jogurtti + marjoja

-iltaruoka päivän pääateria, oikeastaan mitä vaan mutta annoskoko kohtuullinen. Joku herkku, esim. lasi viiniä, pieni viipale hyvää juustoa+hedelmää,1 dl jäätelöä jne jne.

Ei paino-ongelmia, BMI jotain 20 aina. Ikää 31.

Vierailija
31/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. minä, 165 cm 52 kg kulutan PALJON vähemmän.

Normaali aikuinen, kevyttä työtä tekevä nainen kuluttaa muistaakseni n. 2000-2200 kaloria päivässä. Että sitten kun on ensin laihtunut sillä 1200 kalorin dietillä, ryhtyy syömään sen pari tuhatta kaloria, eikä vedä taas sitä tyyliin kolmea tuhatta, niin kuin on todennäköisesti vetänyt, jos on päässyt ylimääräistä kertymään..

Vierailija
32/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota. Pienikokoinenkin aikunen kuluttaa helposti n 2000 päivässä, vaikka ei paljon liikkuisi ( arkiliikuntaa, kävelyt ym). Helposti enemmänkin. Tuo 1200 kuulostaa rajulta dieetiltä pienikokoisellekin. Voisi olla järkevää laihduttaa vähän rauhallisemmin, tulokset varmaan pysyvämpiä.

Vierailija
33/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän elin lähes koko viimevuoden n. 500 kalorilla päivässä. En dietteillyt, ei vaan jaksanut enempää. En laihtunut kiloakaan. Liikuin kyllä kävellen runsaastikin.

Söin tosin melko yksipuolisesti lähinnä pastaa. Kai se on enemmän kiinni siitä, että syö terveellisesti ja monipuolisesti. Turha niitä kaloreita on laskeskella.

Aamupalan syöminen kuulemma auttaa painonhallinnassa.

Vierailija
34/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastaa päivässä etkä muuta? Yhden vai kaksi annosta?

Vierailija
35/122 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on laihtunut haluamansa määrän. Pitääkö loppuikä syödä se 1200 kaloria??

Tuolla määrällä laihdut, tavoitepainossa pysyt vähän isommallakin kalorimäärällä. :)

Vierailija
36/122 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjjj

Vierailija
37/122 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän elin lähes koko viimevuoden n. 500 kalorilla päivässä. En dietteillyt, ei vaan jaksanut enempää. En laihtunut kiloakaan. Liikuin kyllä kävellen runsaastikin. Söin tosin melko yksipuolisesti lähinnä pastaa. Kai se on enemmän kiinni siitä, että syö terveellisesti ja monipuolisesti. Turha niitä kaloreita on laskeskella. Aamupalan syöminen kuulemma auttaa painonhallinnassa.

Eli liikkeellä joku joka EI osaa laskea ja arvioida oikein kaloreita, mitä syö.

Vierailija
38/122 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloinhan nuo kaksi ateriaa saavat olla aika hulppeita. Jos syö pari kertaa päivässä kunnolla, ei ole tarvetta napostella leipiä.

Vierailija
39/122 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan normaalimäärä on tuon 1200 kalorin tietämissä, enkä edes laihdu sillä. Mitat on 168cm ja 73 kiloa.

Tänään oon syönyt salaatin (salaattia, kurkkua, tomaatti, kevätsipulia, fetaa, siemeniä ja cashew-pähkinöitä ja kastiketta), 2 ruispalaa juustolla ja pari desiä mannapuuroa. Ja musta tuntuu että tuossa oli tuo mannapuuro liikaa. Vähän ähky olo.

kyllä täyttä paskaa. Jos söisin sen verran, lihoisin puolisen kiloa viikossa. Teen toimistotyötä ja hölkkään kahdesti viikossa.

Vierailija
40/122 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten vedö verenmaku suussa pitkiä suorituksia. Eniten liikunta laihduttaa kiinteyttämällä.

Eli istumatyötä tekevälle, kevyttä arkiliikuntaa ja muutaman kerran viikossa tapahtuvaa reippaampaa liikuntaa harrastavalla se 2000 kcal ei tule mitenkänä kovin helposti täyteen.

tuota. Pienikokoinenkin aikunen kuluttaa helposti n 2000 päivässä, vaikka ei paljon liikkuisi ( arkiliikuntaa, kävelyt ym). Helposti enemmänkin. Tuo 1200 kuulostaa rajulta dieetiltä pienikokoisellekin. Voisi olla järkevää laihduttaa vähän rauhallisemmin, tulokset varmaan pysyvämpiä.