Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vihdoinkin. En enää ikinä osta mitään muille, koska itse en saa apua

Vierailija
07.11.2023 |

Oon ihminen joka saattaa viedä ruokaa tai ruusuja muille mutta en saa mitään muilta. Nyt se loppui. Ei enää. Viimeksikin joku valitti kun ei rahaa ruokaan ja autoin.

Siinähän miettivät.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Avun pitääkin olla pyyteetöntä. Et näköjään sitä osaa ja autettavat aistii, että odotat vastapalveluksia.

Siskoni auttaa minua sydämestään, joten autan häntä aina kun voi.

Eräs tuttavani kerää auttamispisteitä ja on jotenkin rajaton auttamisessaan, ja korostaa kuinka on niin varakas että voi auttaa. Painaa muita alas avullaan ja odottaa vaihtokauppoja. Kieltäydyn kaikesta hänen avustaan aina. En halua jäädä velkaa.

Vierailija
2/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu kun olet voimaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Vastavuoroisuus kunniaan. Jos et saa, et myöskään anna. Aina löytyy hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
4/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kiitoksenkipeä ja punnitset jatkuvasti, että puntit menee tasan, miksi uhriudut?

[minä vaan kysyn]

Vierailija
5/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni tarjoaa apua ja kaikkea ylimääräistä. Sitten opin että eivät ole ilmaisia, vaan vaatii vastapalvelusta. Niin en sitten ota enää vastaan mitään. Sanon kohteliaasti että en tarvitse.

Vierailija
6/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ei sinun tarvitse ihmisille mitään ostaa. Jää varaa sulla ostaa itselle mitä tarvitset. 

Vierailija
7/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Avun pitääkin olla pyyteetöntä. Et näköjään sitä osaa ja autettavat aistii, että odotat vastapalveluksia.

Eräs tuttavani kerää auttamispisteitä ja on jotenkin rajaton auttamisessaan, ja korostaa kuinka on niin varakas että voi auttaa. Painaa muita alas avullaan ja odottaa vaihtokauppoja. Kieltäydyn kaikesta hänen avustaan aina. En halua jäädä velkaa. puu

Onko joku niin naiivi että kuvittelee ettei apuun kuulu vastavuoroisuus? Ap on ihan oikeassa. Hyväksikäyttäjiä tässä maailmassa riittää pilvin pimein.

Vierailija
8/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet köyhälle ruokaa ja odotat, että köyhä tuo vastavuoroisesti sinulle ruokaa. Just.

Vierailija
9/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa on niin puutteessa, ettei ole varaa ostaa kauheasti. Kortilla voisi tietenkin muistaa ja jotain pientä. Mutta ehkä osa tutuistasi pitäisi olla rahakkaita, niin voitte muistaa toisianne. Ja itse itseä.

Vierailija
10/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi on kans samanlainen, kaikki palvelukset, niin kun rikkinäinen roskiksesta poimittu turvaistuin, tarvii aina maksaa tuhat kertaisena takas tai sille marttyyri esitykselle ei näy loppua eikä pohjaa.

Vierailija
11/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet köyhälle ruokaa ja odotat, että köyhä tuo vastavuoroisesti sinulle ruokaa. Just.

Se köyhä voi auttaa sitten jossain muussa asiassa.

Vierailija
12/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani kerää auttamispisteitä ja on jotenkin rajaton auttamisessaan, ja korostaa kuinka on niin varakas että voi auttaa. Painaa muita alas avullaan ja odottaa vaihtokauppoja. Kieltäydyn kaikesta hänen avustaan aina. En halua jäädä velkaa. puu

Onko joku niin naiivi että kuvittelee ettei apuun kuulu vastavuoroisuus? Ap on ihan oikeassa. Hyväksikäyttäjiä tässä maailmassa riittää pilvin pimein.

Vastavuoroisuus on ihan täysin eri asia kun se että palvelukseen suhtaudutaan jonain kaupantekovälineenä jälkikäteen, se on kuspäisen törkeetä manipulointia missä ei ole muiden hyvä takana.

Vierailija
13/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos auttaa vähävaraisia, ei kai tuo ole yllätys. Vähän sama kuin odottaisit saavasi SPR:lle tai muille järjestöille lahjoittamasi rahat takaisin.

Vierailija
14/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitse ylös ja puhu rehellisesti lainasta. Älä tekeydy auttajaksi, kun siitä ei ole kyse.

Vierailija
15/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kaikin tavoin kuppaavat lokit ovat kokoontuneet keskustelemaan. :D

Vierailija
16/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup. Jos minä autan jotakuta, en pidä siitä kirjaa, enkä odota vastapalveluksia.

Asia on eri, jos lainaan tai muutoin sovitaan vastapalveluksesta.

Vierailija
17/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriperhe pyysi joskus lastenvahtiapua muutamaksi tunniksi (2 alle kouluikäistä poikaa). Kävinkin muutaman kerran. Kerran sitten kun olin itse lomalla olisin tarvinnut, että joku tyhjentää yhden kerran ulkopostilaatikon lomani aikana ettei se tule täyteen. Perheen miehelle olisi sopinut mutta vaimolle ei käynyt. Siihen loppui mun lastenvahtiapu. Muutenkin vaimo käänsi koko lastenvahtiavun sillein, että minä kun niin tykkään olla lasten kanssa.

Vierailija
18/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup. Jos minä autan jotakuta, en pidä siitä kirjaa, enkä odota vastapalveluksia.

Minä odotan, ja oletan että myös minulta odotetaan. Vain pässi on aina auttamassa muita saamatta itse koskaan apua takaisin.

Vierailija
19/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan, ja oletan että myös minulta odotetaan. Vain pässi on aina auttamassa muita saamatta itse koskaan apua takaisin.

Miksi et voi käyttäytyä reilusti ja hyvin? Kerrot, ettei kyse ole avusta, vaan vaadit vastapalveluksia. Onnistuuko sellainen pässiltä?

Vierailija
20/23 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kiitoksenkipeä ja punnitset jatkuvasti, että puntit menee tasan, miksi uhriudut?

[minä vaan kysyn]

Itse taidat olla juuri sellainen toisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttäjä. Kiitätkö koskaan avusta tai saamistasi lahjoista, siis kiitätkö Oikeasti!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan