Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa arvon YH:t miksi mies joutuu maksamaan elarit lapsista

Vierailija
06.05.2010 |

joita ei edes tapaa??Käsittämätöntä! millä logiikalla tällanen mies joutuu maksamaan 18 vuotta lapsen KOKO ELATUKSEN ja isot elarit (200€/per lapsi), kun varsinaisen huoltajan eli äidin ei tartte maksaa mitään?? ei mene jakeluun.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.om.fi/1182265240526" alt="http://www.om.fi/1182265240526">http://www.om.fi/1182265240526</a&gt; linkki pdf-tiedostoon. Jokainen voi tehdä itse laskemat. Kumma juttu kun tästä joka päivä jauhetaan ja aina samat jutut

niin, eli tuolla linkissä oli siis lapsen YLEISET kulut pienimmillään 250 euroa ja mitä isommaksi lapsi kasvoi sitä isommat olivat kulut. Näiden LISÄKSI puhuttiin myös ERITYISISTÄ kustannuksista, joihin laskettiin asumismenot, päivähoito, harrastukset jne. Eli millään matematiikalla tuo 200 euroa ei kata KAIKKIA lapsen kuluja eikä välttämättä edes puolia niistä.

Vierailija
102/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkamunalla ei siitetä lapsia.

Sen lapsen vikako se on, että isä ei ole osannut pitää sitä tuhkamunaa housuissaan/äiti osannut niitä pillereitä ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap:n mielestä lapsen kuluihin kuuluu ja että kuinka paljon rahaa menee mihinkin tarkoitukseen.

Vierailija
104/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

&lt;a href="<a href="http://www.om.fi/1182265240526" alt="http://www.om.fi/1182265240526">http://www.om.fi/1182265240526</a&gt;" alt="<a href="http://www.om.fi/1182265240526" alt="http://www.om.fi/1182265240526">http://www.om.fi/1182265240526</a&gt;"&gt;<a href="http://www.om.fi/1182265240526&lt" alt="http://www.om.fi/1182265240526&lt">http://www.om.fi/1182265240526&lt</a>;/a&gt; linkki pdf-tiedostoon. Jokainen voi tehdä itse laskemat. Kumma juttu kun tästä joka päivä jauhetaan ja aina samat jutut

niin, eli tuolla linkissä oli siis lapsen YLEISET kulut pienimmillään 250 euroa ja mitä isommaksi lapsi kasvoi sitä isommat olivat kulut. Näiden LISÄKSI puhuttiin myös ERITYISISTÄ kustannuksista, joihin laskettiin asumismenot, päivähoito, harrastukset jne. Eli millään matematiikalla tuo 200 euroa ei kata KAIKKIA lapsen kuluja eikä välttämättä edes puolia niistä.

Vierailija
105/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap:n mielestä lapsen kuluihin kuuluu ja että kuinka paljon rahaa menee mihinkin tarkoitukseen.

Vierailija
106/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei usko kultamussukkansa olleen väkivaltainen, vaan vika oli miniässä joka lähti kävelemään heti kun eka riita tuli. Ennen otettiin turpiin ahkerammin, totta totta. Elareitakaan ei saisi näiltä poikaparoilta vaatia ja yksinhuoltaja ei tietenkään elä todellista arkea vaan juhlii päivästä toiseen!

AINA EI VIKA OLE NAISESSA. USEIMMAT IHMISET VAIN LÄHTEVÄT KÄVELEMÄÄN, KUN NÄKEVÄT MITÄ TODELLINEN ARKI ON JA KUN ENSIMMÄINEN RIITA TILANNE TULEE, SIITÄ EI SELVITÄ.

Säälin niitä lapsia, kenellä ei ole mahdollisuus elää ehjässä perheessä, vaan on äiti tai isä ja sitten on kaiken maailman uusioperheitä... EI NÄIN!

AJATELKAA JA ELÄKÄÄ SITTEN!

JA TODEN TOTTA, ELATUSAPUA KUULUIS EI TODELLAKAAN TOISEN PITÄIS SILLE ELÄTTÄJÄLLE MAKSAA! (Varsinkin jos itse on eron aiheuttanut ja sen toisen pihalle heittänyt.)

Vierailija
107/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa tarkemmin. Nyt tuli silmäiltyä.

mitä siis tarkoitat? Juu en lukenut noita vähennyksiä ja vanhempien tuloja sun muita, vaan ihan vaan ne kohdat jossa puhutaan lapsen menoista. Eikö tässä nyt ole puhuttu siitä, että 200 euroa ei ole yhtäsuuri kuin kaikki menot?

Vierailija
108/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siis tarkoitat? Juu en lukenut noita vähennyksiä ja vanhempien tuloja sun muita, vaan ihan vaan ne kohdat jossa puhutaan lapsen menoista. Eikö tässä nyt ole puhuttu siitä, että 200 euroa ei ole yhtäsuuri kuin kaikki menot?

taidat olla lapseni isän nykyinen?

Vierailija
109/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla lapseni isän nykyinen?

kuinka?

Vierailija
110/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim jos elarit menee ruokaan niin eiköhän se äiti syö samaa ruokaa vai ostaako yh itselleen ruokaa omista rahoistaan? epäilen...eli etä elättää myös äidin.

onkohan tämän kirjoittanut ihan terve?

elarihan on noin 150 euroa /lapsi.

miten sillä muka elättää lapsen äidinkinn?

normiasunnon vuokra esim. kahdelle ihmiselle on 500 euroa (kaksio) ja ruokaan menee kahdelta ehkä 300.

jos siis kuvitellan että vain yksi lapsi ja äiti.

Eli 400 euroa henkilö maksaa eläminen. Miten siis muka 150 euroa elättää sen äidin?

sehän kattaa just ja justa puolet niistä lapsen menoista.

Vierailija
111/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto (puoliksi äidin kanssa) 225 euroa/kk + vesimaksu 15 euroa/kk, ruokakaupan ostokset (arvio) 60 euroa/kk, vaatekulut sis. kengät (keskimäärin) 30 euroa/kk, harraste- ja muut kulut (urheilu- ja soittoharrastus, kavereiden synttärit yms.) 20 euroa/kk, muut (sähkö, puhelin, pesuaineet...; arvio) 10 euroa/kk. Yhteensä 360 euroa/kk (kahdelle jaettuna 180 euroa/kk). Ja tämä kaikki, kun äiti tekee osan vaatteista, osan etsii kirpputoreilta, osan metsästää aleista; lapsi ei harrasta haluamaansa kitaransoittoa, vaan soittaa nokkahuilua eikä haluamaansa jalkapalloa, vaan suunnistusta; kavereiden synttärilahjoja ostetaan etukäteen alesta tai tehdään itse; kaikki ruoka tehdään itse ja metsästetään tarjouksia; arviot on tehty enemmän ala- kuin yläkanttiin. Eli mahdollisimman tiukalle vedettynä - joten 200 euroa (jonka mekin saamme ja sen ylimääräisen kaksikymppisen joka kuukausi säästän joululahjaa varten - jota isä ei ikinä erikseen osta) ei ole mikään ruhtinaallinen summa, vaan hyvinkin alakanttiin. Meillä on vaan pakko penniä venyttää, koska maksan pienestä palkastani myös minun ja ex-miehen konkurssifirman maksuja.

Vierailija
112/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yhden lapsen laskennallinen osuus asuinkustannuksista on 23%, ei puolet. Yleiset elinkustannukset ovat kuitenkin 250€. Esimerkissäsi otetaan lisäksi huomioon harrastukset, jos ne on sovittu yhdessä maksajan kanssa.

Kuluiksi tulee 250+133,40+10 (kavereiden synttäreitä ei lasketa) = 393 euroa.

Asunto (puoliksi äidin kanssa) 225 euroa/kk + vesimaksu 15 euroa/kk, ruokakaupan ostokset (arvio) 60 euroa/kk, vaatekulut sis. kengät (keskimäärin) 30 euroa/kk, harraste- ja muut kulut (urheilu- ja soittoharrastus, kavereiden synttärit yms.) 20 euroa/kk, muut (sähkö, puhelin, pesuaineet...; arvio) 10 euroa/kk. Yhteensä 360 euroa/kk (kahdelle jaettuna 180 euroa/kk). Ja tämä kaikki, kun äiti tekee osan vaatteista, osan etsii kirpputoreilta, osan metsästää aleista; lapsi ei harrasta haluamaansa kitaransoittoa, vaan soittaa nokkahuilua eikä haluamaansa jalkapalloa, vaan suunnistusta; kavereiden synttärilahjoja ostetaan etukäteen alesta tai tehdään itse; kaikki ruoka tehdään itse ja metsästetään tarjouksia; arviot on tehty enemmän ala- kuin yläkanttiin. Eli mahdollisimman tiukalle vedettynä - joten 200 euroa (jonka mekin saamme ja sen ylimääräisen kaksikymppisen joka kuukausi säästän joululahjaa varten - jota isä ei ikinä erikseen osta) ei ole mikään ruhtinaallinen summa, vaan hyvinkin alakanttiin. Meillä on vaan pakko penniä venyttää, koska maksan pienestä palkastani myös minun ja ex-miehen konkurssifirman maksuja.

Vierailija
113/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tästä vähennetään sitten lapsilisä 100€, lapsen kustannukseksi tulee 283€.

Tämä summa jaetaan sitten vanhempien elatuskyvyn mukaan.

Esimerkkilaskelmassa en tiedä lapsen ikää, joten todennäköisesti yleiset kustannukset ovat alakanttiin.

niin yhden lapsen laskennallinen osuus asuinkustannuksista on 23%, ei puolet. Yleiset elinkustannukset ovat kuitenkin 250€. Esimerkissäsi otetaan lisäksi huomioon harrastukset, jos ne on sovittu yhdessä maksajan kanssa.

Vierailija
114/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennyksenä todennäköinen asumistuki, joten lapsen kulut ovat todennäköisesti vielä pienemmät.

Vierailija
115/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni yksikään yh ei saa asumistukea!

vähennyksenä todennäköinen asumistuki, joten lapsen kulut ovat todennäköisesti vielä pienemmät.

Vierailija
116/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sitten jaetaan.

Vierailija
117/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän kuuluvat lapsen sosiaalistamiseen. Pieni summa, mutta kerropa perustelusi.

Vierailija
118/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä olen taas kerran onnellinen että minulla ei ole yhden yhtä lasta :D

Terveisin, Nainen 33 v joka on ja pysyy lapsettomana!

Vierailija
119/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli laskenut, että äidin ja lapsen ruokamenot 60euroa/kk. Asutaanko me samassa maassa? Me tehdään ihan perus ruokaa ja ruokaan menee rahaa kuussa noin 800-1000 euroa. (2 aikuista+2 lasta)

Eli tosta jos laskis lapsen osuuden, niin 200 euroa menee lapsenkin ruokaan kuussa.

Vierailija
120/195 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä olen taas kerran onnellinen että minulla ei ole yhden yhtä lasta :D Terveisin, Nainen 33 v joka on ja pysyy lapsettomana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän