Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolestroli korkealla ja en käytä maitotuotteita,

Vierailija
05.05.2010 |

onko mitään muuta keinoa saada kolestrolia alas, siis jotain benecolin tapaista? En juo, en tupakoi ja olen laiheliini.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sitä mieltä että statiinien yleiset sivuvaikutukset kuten voimattomuus, lihaskivut, uupumus, jännekivut jne. on kivempia kuin liikkumisen aiheuttama pieni vaiva joka aikaa myöten kääntyy isoksi iloksi ja voimavaraksi elämässä, niin oma moka.

Vierailija
22/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vesijumpassa ei haittaa rintojen hytkyntä ja vesijumppa on vielä hauskaakin. Vesijuoksuakin kannattaa kokeilla. Kuntosalilla ei myöskään rinnat hytky, mutta liikuntaa saa silti. Kuntopyöräilykin sopii hölskyrintaiselle. Lajeja löytyy kyllä. Hanki ehdottomasti kunnon urheilurintsikat, ei mitään H&M:n "urheilurintsikoita" tms.

Minäkin olin ennen sohvaperuna, jäykkä ja heikko. Mutta niin vaan olen löytänyt liikunnan ilon kun olen löytänyt itselleni sopivat lajit. Alussa liikkuminen oli tuskaisaa, mutta kas kummaa kun sitä jatkoi niin edistystäkin tapahuti. Enää en ole jäykkä enkä niin heikkokaan. Tasapaino on parantunut, lihasvoima on parantunut ja muutenkin olo on paljon parempi kuin ennen :)

totaalisen jäykkä ja jalat ovat pitkät tikut. Mutta sitten mulla on D-kuppiset löysät rinnat jotka pomppii useita kertoja ylös alas joka loikkasulla jonka teen, vaikka mulla olisi kymmenet rintsikat päällekkäin. :( Ja tämä tilanne ei varmasti parane, vaikka kuinka iskisi himourheilukärpänen. Joka ei kyllä iske näin epämiellyttävässä menossa. Olen kateellinen niille, jotka saa hyvän olon urheilusta, mä saan vain surullisen olon epäonnistuneesta tunteesta ja tästä vartalosta.

ap

Vierailija
24/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita pitkiä hölkkiäkin joskus miehen mukana hölkkäkisamatkoilla juuri ihan terveyden vuoksi. Mutta en mä tätä vielä ole huomannut, koska se käänne tulee? Vielä ehkä 10 vuotta lisää?

ap

joka aikaa myöten kääntyy isoksi iloksi ja voimavaraksi elämässä, niin oma moka.

Vierailija
25/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyöräillyt olen. Aina sama laji alkaa kyllästyttää. Mutta hei, mä siis urheilen. Se ei ole ongelma, mutta en todellakaan usko, että loppuikääni urheilen puuttuvan lääkkeen korvikkeena. Koska se on pakkopullaa.

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, ei siis ole mitään tuollaista avustavaa ruoka-ainetta mulle. Sääli. :(

Vierailija
26/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölkkä ei ole lajisi, ehkä kannattaisi kokeilla jotain muuta urheilulajia

noita pitkiä hölkkiäkin joskus miehen mukana hölkkäkisamatkoilla juuri ihan terveyden vuoksi. Mutta en mä tätä vielä ole huomannut, koska se käänne tulee? Vielä ehkä 10 vuotta lisää?

ap

joka aikaa myöten kääntyy isoksi iloksi ja voimavaraksi elämässä, niin oma moka.

Vierailija
27/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa nyt tuohon ruokavaliokysymykseen, helposti jää itseltä jotain oleellista huomaamatta

Vierailija
28/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meillä on ei liikuntaa harrastava himourheilija joka on laiha mutta tissit on jättikokoa ja maitotuotteet eikä käy eikä yhtäkään avustavaa ruoka-ainetta ole kerrottu vaikka useampi avustava ruoka-aine on tässäkin ketjussa mainittu.

Sano nyt suoraan että haluat ne statiinit, no matter what.

Tai sitten tunnusta että provoilet.

Vierailija
29/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on nyt vaikka tänään: Aamulla hedelmä ja mustaa kahvia sekä revitty ruisleivänpala siltäseltään, päivällä työpaikalla sekalainen tuoresalaatti (ei öljyä tai salaattikastikkeita, ja jos on kalaa, otan aina sitä, ellei lillu kermakastikkeessa). Töistä tultua söin tänäänkin jäävuorisalaattipallon puolikkaan, kaksi omenaa, banaanin ja kahvia sekä neljä palaa kuminaruutunäkkäriä siltäseltään sekä litran Espanjalaisia puisevia mansikoita. Lapselta nappasin kiposta kourallisen popkornia.

Rouskutan ja napsin koko ajan jotain vihanneksia ja hedelmiä, ehkä vaan ihan tavaksi tulleena.

vastaa nyt tuohon ruokavaliokysymykseen, helposti jää itseltä jotain oleellista huomaamatta

Vierailija
30/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää hiilaria, aamusta iltaan. Aivan surkea ja epäterveellinen ruokavalio.

Vierailija
31/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ja proteiini. T. itsekin pääosin kasvissyöjä.

Vierailija
32/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulta vaikuttaisi puuttuvan hyvät rasvat lähes kokonaan ruokavaliosta. Niinä päivinä kun et syö kalaa, ota kalaöljykapseleita. Salaatinkastikkeeksi avokadoöljyä, sitä voi käyttää myös paistamiseen. Hyvät rasvat auttavat alentamaan kolesteroliarvoja. Leivontaan käytä kylmäpuristettua oliviiöljyä, jos siis leivot joskus. Käy melkein kaikkeen sämpylöistä pulliin eikä kovaa rasvaa niihin tarvita. Pienen määrän pähkinöitäkin voisit lisätä ruokavalioosi, vaihtele pähkinöitä niin saat eniten hyötyä niistä.

Tällainen on nyt vaikka tänään: Aamulla hedelmä ja mustaa kahvia sekä revitty ruisleivänpala siltäseltään, päivällä työpaikalla sekalainen tuoresalaatti (ei öljyä tai salaattikastikkeita, ja jos on kalaa, otan aina sitä, ellei lillu kermakastikkeessa). Töistä tultua söin tänäänkin jäävuorisalaattipallon puolikkaan, kaksi omenaa, banaanin ja kahvia sekä neljä palaa kuminaruutunäkkäriä siltäseltään sekä litran Espanjalaisia puisevia mansikoita. Lapselta nappasin kiposta kourallisen popkornia.

Rouskutan ja napsin koko ajan jotain vihanneksia ja hedelmiä, ehkä vaan ihan tavaksi tulleena.

Vierailija
33/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta siinä mennään turhan pitkälle hiilaripelossa, mutta kyllä tämäkin ketju antaisi ymmärtää, että korkea kolesteroli on enemmänkin mälyttömän hiilarinsyönnin kuin rasvan tai proteiinin aiheuttama ongelma. Koska tässä tapauksessa kaikki muut jutut on kunnossa. Ap siis liikkuu ja on normaalipainossa, ei ryyppää tai tupakoi jne.

Vierailija
34/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoilla tiedoilla alkaa jo pelottaa, että joku tunnistaa, kuka olen.

Tai sitten tunnusta että provoilet.

Vierailija
35/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole ajatellut, että olisi. Joskus kyllä vetäisen lankkupihvin naamaani, mutta ehkä korkeintaan kerran viikossa, jos nyt aina niinkään usein, ehkä joskus broileripihvin. Riippuu siitä, onko ne työmaaruokalassa tehty kermakastikkeisiin vai ei ja harvoin ne on puhtaana tuotteena tarjolla. Mä kun en saa syödä maitotuotteita.

Mun kolestroliarvot oli HDL 1,90 ja LDL 4,3. Tuosta hyvästä kolestrolista sain kyllä kehuja lääkäriltä.

ap

Vierailija
36/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin testaan noita pähkinöitä ja ehkä sitten on siihen salaattiin otettava se öljy joskus.

Suunnitelmissa on myös alkaa säästämään rahaa rintojen pienennysleikkaukselle, jos teemme miehen kanssa päätöksen, ettei meille enää tehdä enempää lapsia, joita tarvitsisi imettää. :)

ap

Vierailija
37/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuohon rinta-asiaan, itselläni on löysät 75F-tissit ja kyllä ne saa aisoissa pysymään. Tukevat, oikeankokoiset tai mielummin vähän pienet urheilurintsikat x 2 ja urheilutoppi päälle niin voi käydä juoksemassa tai ihan missä vaan eikä hölsky. Sullahan on itse asiassa varsin kohtuullisen kokoiset, ei mitkään jättitissit joten varmasti löytyy normikaupoistakin kokoja (kun mullekin löytyy).

Tohon alkuperäiseen kysymykseen neuvoisin niinkuin muutkin, hyviä rasvoja vaan ruokavalioon reilusti.

Vierailija
38/38 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisia urheilukauppoja, en mitään Lindexiä tai H&M:ää.

35