*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)
Kommentit (265)
:) rv5+3 ja vielä on pikkuinen pysynyt kyydissä. Eikä vieläkään muita raskausoireita, kuin väsymys. Jotenkin on alkanut vaan tää tilanne vähän vaivaamaan... Kun esikoinenkin on vasta reilu 6kk, eikä tää raskaus ollut ihan yhtä suunniteltu ja toivottu, kun tuo ensimmäinen. Aborttia en aio tehdä, mutten silti iloitse tästä enää niin kauheesti. Kai nääkin on ihan normaaleja tuntemuksia ns "yllätysraskaudessa". Miehen kanssa juttelin eilen ko. asiasta ja hän ainakin on innoissaan vauvasta.. :) ehkä se into muhunkin tarttuu.
Tänään aletaan tehdä muuttoa! isompaan =)
LilleLobster, laitoin sähköpostina nimeni sulle.
väsyttää, kiukuttaa ja ahdistaa... ärrrrsyttää kaikki. Hemmetin horrrrmoonit... O_o
tannukka: miulla on ihan samat fiilikset, etten enää olekaan niin innoissani ku ehkä kuvitella vois. Tää raskaus ei ollu niin suunniteltu, joten tunteet on miulla vaihdellu päivittäin ja päivän sisällä... Välillä oon intopinkeenä ja toisinaan kiukkuan... kai tää tästä tasottuu??? Tasottuuhan?
manssu: miullakin on järkyttävä mahaturvotus, esikoista odottaessani raskaus näky viikolla 10 nyt viikkoja 7+3 (laskettu aika siirty päivällä neuvolan laskurin mukaan, eli la on nyt sitten 7.1.2011) ja mammavaatteilla mennään. Kun minä makaan tissit eikä vatsa makaa :D
senmillah: epäselvätilanne on myös itselläni parisuhderintamalla. Tai oikeammin epävarma. Se onkin ainut mikä tässä raskaudessa tökkii on tämä epävarmuus parisuhteen kestävyydestä. Yhden avioeron läpikäyneenä en vähässä kumassa samanlaista mylläkkää aloita alusta. Miesystäväni on innoissaan muksusta, mutta katotaan rauhottuuko hänen elämäntyylinsä yhtään....
seitsemättä odotellaan,toistaiseksi tieto että la olis 28.1.kunhan päästään ultraan asti,selkiää kaikinpuolin:)
Voi ei! Pahoittelut emppikselle ja ninnisofialle. :(
Kyllä sitä koko ajan itsekin pelkää, että pysyyköhän pikkuinen siellä matkassa tai onko siellä edes ketään, kun vasta ekassa ultrassa saa siitä varmistuksen. Ja siihenkin on vielä melkein kuukausi. PKS:lla eka ultra tehään viikolla 12.
Meillä oli eka neuvola viime viikolla (silloin viikkoja 7+7), mutta eipä siellä mitään ihmeellistä tullut. Liian kunnollisia ollaan vissiin elämäntavoiltamme, kun ei oikein mihinkään saatu muutosehdotuksia ;) Neuvolantädin mukaan LA jää kuin jääkin tämän vuoden puolelle, eli 31.12! (Sen voisi itseasiassa päivittää tonne listaan) Mutta edelleen roikkuisin täällä ketjussa mukana, jos vaan sopii.
Ympärivuorokautinen kuvotus on pikkuisen helpottanut, mutta tilalle on tullut ruokahaluttomuus. Kaikki ällöttää ja silti on pakko syödä koko ajan jotain. Ja nuo hajut on kyllä pahimpia! Tiesin kyllä, että hajut voimistuu, mutta kukaan ei kertonut, että ne kaikki alkaa ällöttää! Kahvi on nykyään ehkä se kaikista pahin :(
Tannukka ja emmihanna: mullakin oli pitkään ja on vieläkin jonkin verran sellainen olo, että varmaan pitäisi olla paljon onnellisempi tästä. Välillä oonkin, mutta sitten iskee taas epätoivo ja väsymys. Vaikka lapsi on toivottu, oltiin varauduttu paljon pidempään yritykseen (meidän taustoista johtuen) ja pikkuisen yllätyksenä raskausuutinen sitten tuli. Vähitellen se on kuitenkin alkanut konkretisoitumaan ja ajatus juurtunut päähän niin, että kyllä keskenmeno olisi nyt kova paikka. Nyt jo katselen kotiamme sillä silmällä, että mihis se vauvansänky sitten tulee... Ja luotan siihen, että hormonit tekee kyllä tehtävänsä ja muutaman kuukauden päästä oon jo täysin vauvahurahtanut!
Hei vaan!
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan, vaikka mulla viikkoja takana vasta 7+1. Olen 24- vuotias opiskelija Satakunnasta, ja esikoista odotellaan meille. Mieheni on myös mukana odotuksessa ja erittäin innostunut.
Laskettu aika olisi omien laskujeni mukaan 17.-20.1.2011.
Tämä pieni sai alkunsa varsin helpolla, heti ensimmäisellä yrityksellä :) Mulla ei juurikaan ole ollut muita oireita, kuin menkkojen pois jäänti ja rintojen aristusta sekä hajuherkkyyttä. Pahoinvointiakaaan ei juuri ole, joten hetkittäin on vaikeaa uskoa että mulla masuasukkia edes on.
Onneksi ensimmäinen neuvola on tällä viikolla ja päästään edes vähän konkreettisemmalle tasolle odotuksen kanssa, vaikka ensimmäiseen ultraan on ainakin 5 viikkoa. Toisaalta, haluaisin kyllä mennä varhaisraskaudenkin ultraan, mutta kahden opiskelijan taloudessa ei oikein sellaisia rahoja löydy.
Pienokaisen tulosta olen kertonut jo meidän perheille ja 4 parhaalle ystävälle. Yhtä ystävää lukuunottamatta kaikki ovat olleet innoissaan. Tämä yksi sitten taas kysyi, että olikos yhteinen päätös. Sen koin erittäin loukkaavaksi, sillä olemme mieheni kanssa jo toista vuotta naimisissa, joten lienee luonnollista että lapsi tulee...
Ihanaa odotusta teille kaikille! :)
Tämä yksi sitten taas kysyi, että olikos yhteinen päätös. Sen koin erittäin loukkaavaksi, sillä olemme mieheni kanssa jo toista vuotta naimisissa, joten lienee luonnollista että lapsi tulee...
Ihanaa odotusta teille kaikille! :)
No, olihan tuo nyt vähän ajattelemattomasti sanottu...
Yritetään mekin olla ymmärtäväisiä tässä kun uutisia kerrotaan. Kyllähän siinä saattaa itse kullakin päästä vähän sammakoita suusta kun kuulee yllättäviä vauva-uutisia (ja vaikka olisi odotettujakin ;) ) Toki voi se ymmärtämyskin olla vähän hakusessa, kun väittävät että ollaan jotenkin muka kauhean herkkätunteisia nykyään.
pah, miten niin muka... :D
Olin tänään neuvolassa, ja La siirtyi päivällä aikasemmaksi, eli ois sit 3.1.2011. Eipä siellä oikeen muuta ollu ku vaa juteltiin kaikesta ja verikoe otettiin.. Ja lääkäriajan sain jo ensi viikolle, silloin koitetaa kuunnella sydänäänet, jos vaan kuuluu! Ultraan pääsee vasta viikolla 10-12. Sitä kyl odotan niin kovin et saa varmasti tiedon pikkusesta! :)
Ja onnea uusille plussanneille! :)
'ninni ja Pirpana 8+0
ninnisofia ja emppis oon pahoillani, koittakaahan jaksella.
ON: Neuvolas käyty ja labroissa myös edessä on sokerirasitus, mutta toivottavasti ultra ennen sitä!
Jännä miten seuraava neuvola on mulla sitte puolenvälin jälkeen ja jos on kysyttävää tai murehdittavaa niin saa kuulemma soittaa.
Sokerirasitukseen en millään haluis taas mutta ajattelin että menen nyt ainakin kokeilemaan vauvan hyväksi.
Mulla on kans toi iltaturvotus.. edellisessä raskaudessa vauvamasu näky viikolla 17+, mut nyt vaikka olen viikolla 7+5 VASTA niin masu pullottaa. Käly perheineen kävi kyläs ja kun olivat lähteneet niin tuli perästä viesti että jos hän laskee yhteen 1+1 niin saatais loppuvuodesta lisää serkkuja. Narahdettiin oikeen kunnolla mut sanoin sitte että, menee kyllä ens vuoden alkuun. :))
Siitä tulikin mieleeni että tuolla listassa on mulla LA 9.1 Mutta se on kyllä 6.1 et jos lillelobsteri kerkeet jossain vaihees korjata, tosin voihan toi ultra vielä muuttaa asiaa kun kierto on kuitenkin ollu epäsäännöllinen.
Nyt kun tätä raskautta mietin niin pahoinvointi on kadonnu lähes kokonaan. Ensimmäistä odottaessa oksensin alusta loppuun lääkityksen avulla vähemmän mutta nyt näyttää siltä että joskus vähän voin pahoin (ja silloin yleensä oksennan) mutta on useita päiviä ettei mua vaivaa muu ku väsymys ja turvotus ja kaamee nälkä!
Iloista odotusta kaikille ja tervetuloa uudet!
Chili ja mystis (7+5)
Kyllähän minä korjailen tuota listaa, kun vaan perässä pysyn:D Jos tulee jotain muutoksia, niin kirjoittakaa viestiin vaikka isolla LILLELOBSTER: niin sitten löydän ne näppärästi:)
Nythän niitä muutoksia muutenkin varmaan tulee, kun neuvolakäynnit alkaa ja saa sen "oikean" lasketun ajan.
Ihanaa, että meitä on pysynyt näin monta kuitenkin mukana, toivotaan, ettei ikäviä uutisia enää tulisi! Eli tarrasukkia kaikille matkaan edelleen:)
ON: täällä elellään ja voidaan hyvin, tänään vapaapäivän kunniaksi istutin parvekkeen täyteen kukkia! Tuli tosi ihanan näköinen, vielä kun ostin lisäksi vaaleanvihreän pöytäliinan.
Maha on ihan valtavan kokoinen viikkoihin nähden, asiaa ei nähtävästi tällä kertaa kovin pitkälle salailla! Viikkoja kasassa huimat 8+1. Enää viikko niin pääsee ensimmäiseen ultraan:) En millään malttaisi odottaa.
Mies ei pääse tälle kerralle mukaan, mutta toinen ultra on jo kesäkuun puolivälissä, niin ehkä sille sitten:)
LilleLobster & Urpo-Ilari 8+1
Minulta myös pahoittelut keskenmenon saaneille! Ei sitä voi kuvitella,miltä teistä tuntuu.. :( Voimia!
Mulla olis sellanen kysymys: viikonloppuna on tulossa kaveriporukan kesken bileet. Olen sinne ilmottautunut ajatsitten ja mukava on mennä. Mutta mitä ihmettä teen, että saan salattua vielä raskauden??? Autolla menoa en voi pitää mahdollisena, kaveri asuu kävelymatkan päässä... Ja mikään lääkekuurikaan ei oikein tunnu vakuuttavalta (työkavereista kyse). Onko kukaan ottanut alkoholitonta siideriä esim ja vaihtanut sen ns tavalliseen pulloon...? tai jotain vinkkejä kaivataan pian! Kiitos jos keksitte jotain... :)
Mulla on edelleen paineen tunnetta alavatsalla ja välillä vähän huimaa. Aika vähäiset oireet tällä hetkellä, verrattuna mitä näillä viikoilla on ollut kahdessa edellisessä raskaudesssa :)
Vielä kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, vaikka tiedän ettei siellä mitään ihmeellistä tapahdu, mutta kuitenkin.
Tarrasukkia kaikille!
Viltsu rv 5+4
Moikka.
Varovasti haahuillen mukaan.. Sain keskenmenon 19.4 rv 6+2 ja viikko sitten tein uuden plussatestin. Lääkäri ultrasi 20.4 ja kohtu oli jo tyhjä. Vuoto loppui siitä viikon päästä ja ilmeisesti vappuna jo ovuloin.. Vielä ei hehkuteta kun näin alussa ollaan, mutta varovaisesti ollaan onnellisia. :) LA ilmeisesti 24.1
Mulla poika synt 10/08, itsellä ja miehellä ikää 30 ++ ja Pirkanmaalla asutaan. Synnäri on ilmeisesti taas Tays. Kirjoittelin edellistä odotellessa myös täällä, silloin tosi eri nikillä, eipä jostain syystä aktivoitunut uudelleen.
Täällä ollaan väsymystä ja turvotusta lukuun ottamatta vielä oireettomia. Edellisen raskauden (08) olin kyllä oireeton loppuun asti. Km päättyneessä oireita ehti olla pari päivää ennen kuin vuoto alkoi..
Onnittelut kaikille raskautuneille ja toivottavasti kaikki pikkuiset pysyy kyydissä loppuun asti! Tsemppiä kovasti myös keskenmenon kokeneille!!
Kiisu ja masukki ilmeisesti 5+1
Stowford pressin low alcohol siideri on hämäävän näköinen ja sitten alkossa on tosi hyvä saksalainen holiton kuohari. Itse huijasin niillä viimeksi alkuaikana kun ei vielä halunnut kertoa.. Tokihan voi aina mennä autolla ja vedota siihen. :) Miksi muuten pitää selitellä jos ei juo alkoholia.. ;)
Kävinkin ensin vahingossa vanhassa keskustelussa ilmoittautumassa ja ihmettelin kun keskustelu oli niin hiljaista, mutta täällähän olikin uusi keskustelu :)
Eli pian 30 vuotias ensiodottaja. Laskettuaika näillä näkymin 9.1. Kättäri sairaalana.
Muokataanpa vähän ja kerrotaan enemmän kun kerran kaikki muutkin.. eli eilen saatiim sydänäänet kuuluviin ja viikkoja olisi 7+2 tänään. Kovasti hermoilen tämän etenemisen kanssa, toivotaan että kaikki menee hyvin! Ja toivotaan samaa tietty kaikille muillekin!
Nyt ylitetty nippanappa viime keskenmenon ajankohta ja eikai tässä voi koko raskausaikaa varoa vaan, joten ilmottaudun mukaan tammikuun odottajiin =)
Itselleni kolmas muksu tulossa, lapsen isälle ensimmäinen, laskettuaika ilmeisesti 23.1 (viime kuukautiset 20.4) ja synnytyssairaalana kys. Jos jollain kokemuksia kysistä, niin mielenkiinnolla kuulisin?! Aiemmat muksut syntyneet muualla.
Eli jospa minäkin uskaltaisin jo mukaan. Laskettu aika on jossain 19.1. hujakoilla (pitkä kierto) , positiivisen testin tein 2 viikkoa sitten, ensiviikolla olis tiistaina varhaisultra-aika. Meillä piti jo lapsettomuustutkimukset alkaa, mutta sitten juuri tämä pikkukolmonen plussasi. Kolmas lapsi siis tulossa.
Tiedot siis Tuitu/ la 19.1/ 3. lapsi/ synnytyssairaala Jorvi
Tervetuloa Kiisu, Tau, Jonskuli85 ja Tuitu:) Meitä alkaa olemaan jo aikamoinen pino ;)
Viltsu: Toi alkoholittoman siiderin vaihtaminen tavalliseen siideripulloon oli aika hyvä ;)
Oltiin tos jokin aikaa sit mökillä ja ystäväni on viimeisillään raskaana ja luonnollisesti joi alkoholittomia siidereitä, mut ne on nykyään aika erehdyttävän samannäköisissä tölkeissä, kun normi siideritkin:)
Otat muutaman alkoholittoman ja et asiasta pidä meteliä, niin eiköhän juhlatkin onnistu ilman että muut arvaa heti:)
Aikaisemmin kerroin vatsan turvotuksesta ja sitä tuntuu muillakin olevan... Nooh... itselläni turvotus on hieman laskenut, mut tilalle olen saanut ripulin ja oksentelun. Lääkärissäkin kävin, mut ei ottanut kantaa tohon ripuliin johtuuko se raskaudesta vai onko jotain vatsatautia, kirjoitti vaan sairaslomaa. Netistä kyllä löysin tietoa että niin ummetus kuin ripulikin olisivat alkuraskauden oireistoa :( Itsellä ei kyllä ole yhtään sairas-olo... joten veikkaisin näidenkin johtuvan tuosta pienestä salamatkustajasta. Toivottavasti nää oireet helpottais, jotta ei tarvis koko alkuraskautta olla sairaslomalla :(
Olen ihmettellyt ettei minulla vielä ole tullut sitä järjetöntä väsymystä, mikä edellisissä raskauksissa oli... Nyt on melkein päin vastoin... Illalla ei tuu uni ja aamulla herään ennen seitsemää (ja muu perhe nukkuu vielä).
Johan taas tuli tekstiä:)
Manssu 4+6
Eiköhän sitä yhdet "bileet" selvitä... :) Mut mä oon just sellanen, että jos joku hoksaa asian ja tajuaa kysyää oonko raskaana, niin musta näkyy että valehtelen ja sekin on tosi hölmöä. En mäkään halua kertoa asiasta vielä näin varhasessa vaiheessa, mutta mies on enemmän sitä mieltä ettei kenellekään kerrota ennen ekaa neuvolaa. Tosiaan meille tulossa kolmas lapsi ja ehkä mieheni ei ole asiaa vielä oikein sulattunut, jos ymmärrätte. Iloinen asiasta, mut miehet käsittelee näitä(kin) asioita erilailla. Ainakin mun mies :)
Toiv manssu sun vatsaoireet häviäis eikä tarttis kärsiä niistä!
Viltsu 5+5
Tervetuloa kaikille uusille!
Kyllä mua ainakin kovasti jännittää uutisen kertominen tutuille ja erityisesti muiden reaktiot. Viime vuonna kun vielä julistettiin useamman kaverin kanssa, että meille ei mitään vauvoja oo tulossa... Niin se mieli muuttuu...
On se muuten kumma, miten Suomessa oikeasti joutuu aina selittelemään, jos ei juo alkoholia. Eräs kaverini ei sairautensa takia voi juoda juuri yhtään ja joka bileisiin saa aina keksiä selityksiä. Luulisi, että ihmiset joskus oppisi, että joku voi olla juomattakin, mutta ei. Ja jos on naisesta kyse, heti aletaan vihjailla, että "raskaanako oot, heh heh". Niin... Itse taisin pari viikkoa sitten bileissä kuljetella punaviinilasia mukana ja mies sen sitten jossain vaiheessa hörppäsi. Ja voihan alkoholitonta siideriäkin kaataa lasiin, jolloin kukaan ei varmasti huomaa eroa.
Manssu: mullakin on ollut ripulia ihan alusta asti. Tai oikeastaan tuntuu, että vuorotellen on ripulia ja vuorotellen ummetusta. Mutta nyt on alkanut viime aikoina helpottamaan.
Muuten ei mitään uutta: väsyttää ja kuvottaa, mutta ilmeisesti aika helpolla pääsen moneen muuhun verrattuna!
:) rv5+3 ja vielä on pikkuinen pysynyt kyydissä. Eikä vieläkään muita raskausoireita, kuin väsymys. Jotenkin on alkanut vaan tää tilanne vähän vaivaamaan... Kun esikoinenkin on vasta reilu 6kk, eikä tää raskaus ollut ihan yhtä suunniteltu ja toivottu, kun tuo ensimmäinen. Aborttia en aio tehdä, mutten silti iloitse tästä enää niin kauheesti. Kai nääkin on ihan normaaleja tuntemuksia ns "yllätysraskaudessa". Miehen kanssa juttelin eilen ko. asiasta ja hän ainakin on innoissaan vauvasta.. :) ehkä se into muhunkin tarttuu.
Tänään aletaan tehdä muuttoa! isompaan