*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)
Kommentit (265)
No nyt olo on ollu ku krapulaisella konsanaan. En kertaakaan ole oksannu, mutta sellanen alkava vatsatautifiilis on ollu. En kyllä muista, että tosta ekasta olis ollu tälläsii oloja, mut voihan se olla, että aika kultaa muistot.
Huomenna siis eka ultra O_o hiukan jänskättää... No toivotaan, että kaikki on hyvin :) muuten olen oikeestaan osannu olla ihan rennosti, alun panikoinnin jälkeen. Jotenkin ajattelen, että on asioita joille voin tehdä jotain ja asioita joille en voi tehdä mitään :)
emmihanna ja salamatkaaja 7+6
Täällä nyt viikkoja 6+6,ja pahoinvointi sen kun pahenee..Nyt on pitäny parina aamuna oksentaa ja muutenkin on pitkin päivää tosi etova olo! :( Ei auta vaikka syönki vähän väliä jotain pientä..Samanlaiset oireet kun viime raskaudesta jolloin meille tuli tyttö,saas nähä onko tämä uuskin tulokas neiti,ainaki oireet viittais siihen..;) Onko kellään antaa muita vinkkejä pahoinvoinnin lievittämiseen ku toi säännöllisesti syöminen joka ei muhun tepsi? Niin ja tuonne listalle voi lisätä minustakin enempi tietoa kuin vain nimimerkki,eli tässäpä ne olis:
14.1--Jenkka--23--Kokkola--T/07--K-PKS
Siis tää on ihan kummallista, tuntuu että kaikki sanoo kärsivänsä kamalista olotiloista ja itellä ei oo juuri mitään. Eilen illalla oli huono olo ku oltiin kaupassa, mutta pönttöön ei oo tarvinnu missään vaiheessa tehä tuttavuutta. Ja voin syödä mitä vaan, mikään ei oo tähän mennessä oksettanu. Toisaalta hyvä näin, mutta jos edes vähän oksettais aamusin ni tietäs et siellä masussa varmasti jotain kasvaa :D
Sparkle86 ja Viuhti :D
Huhhuh! Ihan vaan kuulumiset kirjoitan, vielä ei ole voimia muuhun.
Olin siis tiputuksessa viime yön 3 vrk:n oksentelun jälkeen. Kyseessä oli siis ihan vaan paha tauti ei raskauspahoinvoinnista johtuva (tarttui mieheeni ja nuorimpaankin). Oli jo toivo ja usko mennyt siihen, että mikään pysyisi sisällä, mutta nyt alkaa näkymään siis valoakin jo tilanteeseen. Sain hyvät tropit jotta vatsa rauhoittuisi ja nesteytyskin auttoi jo paljon oloon.
Hih ja totesivathan ne sitten ensiavussa oma-aloitteisesti näytteistäni että tosissaan,raskaana ollaan. Huvitti kovin, mutta ompahan nyt sairaalassa varmistettu juttu. ;)
Nyt lepäileen...
Halaukset kaikille keskenmenon kokeneille ja voimia! Tsempit pahoinvoinnin kanssa painiville... itsellä olo tuntuu pahoinvointiin verrattuna nyt loistavalta, mutta oottakaas kun viikkokin kuluu ja tämän kauheuden unohdan. :))
Tervetuloa uusille!
Voimia Senjorita! Toivottavasti lähtee olotila nousuun =)
Onko tähän väsymykseen mitään helpotusta? Jo neljättä viikkoa kauhea väsymys. En tahdo päikkäreitä saada nukutuksi vaikka yrittäis kuinka työpäivän jälkeen huilia silmät kiinni niin uni ei tuu. Pitkin päivää töissä haukottelen ja voimat lopussa. Yöunet tulee 7-8 tuntia nukuttua.
Pitäisikö yrittää yöuniin lisää pituutt? Jos siitä olisi apua... Onko muilla näin tajutonta väsymystä alkuraskaudessa? Nyt viikoja 6+2. Välillä on myös huimausta ja rinnat on edelleen arat.
Onko täällä muita SEKS:n sairaalassa synnyttäviä tammikuussa? Olisi kiva tutustua... :)
Voimia keskenmenon kokeneille! Halauksia ja jaksamista!
Ja onnittelut uusille plussanneille!!! :)
Hieman tuntuu uskaliaalta näin alkuviikoilla tänne kirjoitella, mutta toisaalta asenteeni raskausaikana on, että "kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan". Kokemusta on jo kolmesta aikaisemmasta raskaudesta ja tästä alun omituisuudesta kun on niin kamalan vaikea uskoa, että tuolla on tosiaan joku kasvamassa. Odotan siis neljättä lastamme. La olisi 27.1. Tosin varmaan menee helmikuulle, koska minulla on ilmeisesti taipumusta hieman pidempiin raskauksiin. Kolmesta kun kaksi on mennyt viikoille 41+, esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten häntä ei lasketa, joten nytkin aion asennoitua siihen, että pitkälle menee. Pitäisköhän suoralta kädeltä ottaa tähtäimeen viikot 42+ niin ei tunnu sitten niin pitkältä. ;)
Monet teistä näyttävät kärsivän pahoinvoinnista. Itse olen onneksi siltä säästynyt aina ja toivottavasti nytkin.
Siis esittelyä sen verran, että nimimerkki on adalat, LA 27.1., synnäri KOKS
adalat rv 5+0
mulla kans jatkuvasti ihan järkyttävä väsymys. Kun aamulla herää ni vois samantien mennä nukkumaan takasin.. Yöunet on mielestäni ihan hyvän mittaset, meen jo klo 22 nukkuun, ettei paljoo aikasemmin huvittas mennäkkään ja vapaapäivinä nukun ainaki yheksään asti, että kyllä sen luulis riittävän. Ihan järkyllä ajattelen sitä ku kesäkuun puolessa välissä alkaa työt ja pitäs vuorotyötä jaksaaa, kauheita aamuheräämisiä ja yö valvomisia..
Juu täällä kans tajuton väsymys koko ajan..vaikka yöllä tuleekin nukuttua sopivat unet,mut päikkäreitä olen koittanut nukkua samalla kun esikoinenkin nukkuu..:) Mut ei tosiaan ole helppoa saada unen päästä päivällä kiinni vaikka kuinka olis väsynyt olo,mut mua helpottaa jo se että saan hetkeks oikasta itteni tohon sohvalle.:)
ja kaikki ok. tämä teki nyt jotain hämärää tää kone, että katotaan tuleeko viesti kahteen kertaan. LA siis siirty 18.1.
Heippa, ilmoittaudun varovasti joukkoonne..
Toista odotan, epäsäännöllisen kierron takia ultrataan ensi torstaina koska ei olla varmoja hedelmöittymishetkestä mutta laskurin (ja epäsäännöllisten kuukautisten) mukaan laskettu aika olisi 28.1.
Esikoinen on pian vuoden, ja tarkoitus oli pikkuhiljaa alkaa toista harkitsemaan.. :D Mutta nopeaan napsahti, kuten ensimmäinekin.
Eli nyt oltaisi rv. 5+0 jos laskuriin on uskominen.
Vähän kuvottavaa oloa aamuisin, turvonnut alavatsa, ei muuta.
Black Rose /toinen/ 28.1 / NKL
Hei vaan!
Minäkin varovasti tulen joukkoon mukaan, vaikka ihan alkumetreillä ollaan. :)
Täälläkin rv. 5+0 tänään (karkealla laskuriarviolla) ja ensimmäistä kertaa elämässä raskaana. Tuntuu ihanalta!
Ja kamalalta... :) Vain lievää pahoinvointia toistaiseksi, mutta rinnat ovat tosi arat ja väsyttää. Ja tänään on vähän tuntuillut jotain menkkakipujen tyyppistä, eihän se vain tarkoita, että nyt menee kesken...?!? Sitä heti huolestuu!
Edelleen väsymystä. Eilen nukuin 2 tunnin päikkärit ja hyvät yöunet. Niillä jaksoi peräti aamupäivän ja nyt taas väsyttää kamalasti. Taidan mennä taas pitkäkseni. Hoh-hoijaa, kun haukotuttaa...
Tervetuloa uudet mukaan! Tarrasukkia pienokaisille!
Emmihanna, meillä on sama la. Minulla toki eka ultra vasta juhannusviikolla, joten voipi muuttua vielä.
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille :)
Mirtel: Mulla ainakin on alusta lähtien ollut noita menkkamaisia kipuiluja useamman kerran viikkoon ja toistaiseksi kaikki on ollut hyvin. Ei ole minkäänlaisia verisiä vuotoja ollut.
Sitten tuohon väsymysaiheeseen: Väsymystä pukkaa täälläkin taas päälle. Suurinpiirtein kahdet päikkärit saisi nukkua per päivä, että koko päivän jaksaisi.
Pohdiskelen täällä myös, että mahtaakohan mun ruokahaluttomuus jatkua kauankin...Onko kellään aiempia kokemuksia ruokahaluttomuudesta raskauden aikana ja kuinka pian se menee ohi? Oon ollut hyvä vointinen kuitenkin ja joka päivä syönyt kuitenkin jotain. Tulee kuitenkin mietittyä väkisin, että riittääkö ravinto myös pikkuiselle, vaikka kaiken järjen mukaan ruokahalu tulee sitten kun sitä tarvitaan...
moi kaikille!
päätinpäs sitten tänne tulla, olen aiemmin kirjoitellut kuumeilijoiden osioilla, mutta vihdoin ollaankin odottajia eikä enää vaan kuumeilijoita :) la olisi 17.1. nyt on 6+5 menossa ja ensimmäinen neuvola aika varattu 14 kesäkuuta. sitä odotellessa puolison kanssa :) olemme niin kovin onnellisia, kuhan pikkuinen pysyy matkassa koko pitkän matkan ajan. oireina valtavat alavatsakivut päivittäin, ei aamupahoinvointia vaan kokopäiväistä pahoinvointia :/ sekä myös etovaa oloa päivittäin. ilmavaivoja myös ilmennyt paljon..vatsassa kuplii koko ajan, lähes. eilen huomasin kuinka hajuaistikin on herkistynyt, haistoin monen asian uskomattoman tarkasti, pistävästi. väsyttää todella paljon, päikkäreitäkin tulee otettua vaikka aiemmin aina vältin niitä. nälkä on koko ajan, jos vatsa ei saa täytettä tulee kamala olo. hieman pelottaakin kaikki nämä oireet, jotka ovat ihan toden teolla alkaneet nyt voimistumaan enemmän ja enemmän, ja jatkuvat varmasti hamaan pitkälle.. koska aloitan kesän ajan kestävän työharjoittelun uudessa työpaikassa. siellä kun ei noin vaan voi laittaa maate, pyöriskellä maassa kun vatsakivut yllättää tai syödä välipaloja tunnin välein. helpompihan pomoille olisi kertoa, mutten halua koska kaikki niin alussa vielä raskauden kanssa. olenkin miettinyt pahoinvointi rannekkeen ostoa, sea band, onko kenelläkään kokemuksia tästä?
Tervetuloa kaikki uudet odottajat :)
Mua kans väsyttää kovasti, 9h yöunet ennen työpäivää ei tunnu riittävän :) Ja eilen illalla oksensin ekan kerran. Välillä on sellaista etovaa oloa, mutta eilen illalla oli tosi huono olo ja nyt aamulla ei mitään... Tosi helpolla oon tähän asti päässyt, kun muistaa miten huono olo oli kahdesta aikasemmasta lapsesta... Vielä reilu viikko ekaan neuvolaan. Mukavaa viikonloppua,
Viltsu rv 6+1
Oon kans niin linnoittautunut facebookiin, että on vallan unohtunut täällä käydä.
Tosi kurjaa että muutamat ovat joutuneet jättämään tammitähtösestä haaveilun :( Jaksamisia!!
Väsymystä riittää niinkuin näköjään monella muullakin. Töissä meinaa pystyyn nukahtaa, on kuin joku vetäis lekalla päähän kesken päivää. Ens viikosta haen sairaslomaa jos väsymys yhtä kamalaa, pelottaa välillä mitä sitä tuli väsyneenä tehneeksi. Koti on kuin kaatopaikka, mitään ei jaksa... muuta kuin nukkua!
KAtzu & sonjasanteri 8+4
Nyt se väsymys sitten uhkaa iskeä, joutuu ottamaan pojan päiväunien aikaan lepoa itsekin vaikken yleensä silloin makaile, ja huomaan myös että pinna on kireellä ja miehelle tulee tiuskittua..
Odotan vaan kovasti tuota ensi torstaita ja ultraa että saa viikkoihin selkeyden. Kukaan ei vielä tiedä lähipiirissämme, ja hassua miten ensimmäisen odotukseen verrattuna tämän raskauden aika ajoin jopa unohtaa, sitä kun ei tuntunut saavan mielestä millään ;)
Voisin periaatteessa kans liittyä teidän (meidän? :D ) fb-ryhmään mutta kun ei vielä kukaan tästä tiedä niin ehkä en omalla nimellä viitsi vielä..
Jaksamista kanssaodottajille ja osanotot niille, joilta odotus loppui :(
Black Rose rv 5+ jotain
Tervetuloa uusille:)
Aika monella vaivaa väsymys... Täälläkin on siitä vaivasta tullut tuttu, tosin ei onneksi niin pahana kuin esikoisesta:)
Pahoinvointi jatkuu ja välillä teen pöntön kanssa tuttavuutta... Töissäkin olo on tuskaa, jos ei tunnin välein käy jotain napostelemassa.
Pakko oli töissä pomollekin kertoa kun olen niin pahoinvoiva, enkä haluis enempää sairaslomaa pitää. Otti asian tosi hyvin... oli kyllä uutisesta yllättynyt ;)
Ootteko nyt raskaaksi tulon jälkeen miten harrastaneet liikuntaa? Ite olen käynyt jumpassa, mut vähän mietityttää kuinka rankkoja treenejä uskaltaa vielä vetää... Viimeksi pump-tunnin jälkeen lihakset todella kipeet (niin kuin olisi sen plussa-testin myötä lähtenyt lihasmassaa mukana heh..)ja mietin myös vatsalihaksia tehdessä kuinka niitä uskaltaa rääkätä?
Tänään zumba-tunti niin se on ainakin kevyehkö tunti:)
Manssu 5+3
Hei vaan!
Kirjoittelin tuossa aiemmin jo itsestäni esittelyn, mutta siihen olikin livahtanut painovirhepaholainen. Eli viikkoja on takana vasta 6+1.
Mut sit kuulumisia:
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja ollaan miehen kanssa tosi tyytyväisiä. Terkkari osasi hienosti ottaa puhuessaan ja kysyessään myös tulevan isän huomioon, joka on meille tärkeä asia.
Virtsanäytteessä mulla oli proteiinit koholla, mutta kait se on uskottava, kun terkka sanoi ettei syytä huoleen ole...Seuraava aika on lääkäri viikolla 8 eli parin viikon päästä. Sitä jäämme siis odottelemaan :)