Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)

Kommentit (265)

Vierailija
21/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu, halauksia ja lämpimiä ajatuksia sinulle täältäkin. Todella pahoillaan puolestasi :-( tsemppiä ja jaksamista!

Ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille, toivottavasti kurjia uutisia ei tulisi enempää!

Vierailija
22/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri viemästä lapsia koulubussille ja pääsin rauhassa lukemaan muiden kuulumisia ja Nuunuu, sinun viestisi osui heti silmään.

Olen niin pahoillani. :( Eikä yhtään lohduta jos sanoo, että kyllä se vielä onnistuu ja iloa on luvassa sinullekin kun ihan varmasti halusit juuri tämän vauvan. Sure rauhassa ja ole itsellesi armollinen (ei syyllistämistä itseään kohtaan). Tuhannesti halauksia ja voimia!

Olen ammatiltani hoitaja ja ihan hiukan uskallan sinua neuvoa: Mikäli vuoto menee ohi runsaamman kuukautisvuodon tavoin niin sinun ei ole pakko mennä minnekään tarkistukseen. Hyvä olisi kuitenkin jos vuodon jälkeen pääsisit omalääkärisi kautta verestä otettavaan hcg-määritykseen josta voidaan nähdä, että kaikki on tullut ulos eikä mitään mahdollisesti tulehdusta aiheuttavaa ole jäänyt kohtuun. Mikäli vuoto vaan jatkuu ja jatkuu tai runsaantuu niin sitten ilman muuta lääkäriin ihan päivystyksenä oman alueesi sairaalaan jossa voidaan katsoa ultralla onko aihetta esim. kaavintaan. Useimmiten kuitenkin pienillä viikoilla kaikki järjestyy luonnostaan. os työsi on raskas niin kannattaa hakea pari kolme päivää sairaslomaa, kevyt työ taas voi henkisesti jopa kohentaa oloa.

Kaikkea hyvää toivottaen, Senjorita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne oireet tulee ja menee..tämän aamun on taas saanu nieleskellä pahaa oloaan, etoo ja yököttää niin kovasti!Edellisessä ei kyllä tälläistä ollut...pari aamua meni jo vähän paremmin tuossa. Toivottavasti ei nyt ihan mahdottomaksi tämä pahaolo äidy, kun ollaan taas viikot pojan kanssa kahden niin hankalaahan siitä tulisi, vaan eiköhän siitäkin sitten jotenkin selvittäisi.

Minä soitin neuvolaan jo viime viikolla, ja hyvä että aikaa sain!Täällä on ainakin niin ruuhkaista nyt että oli todella säätäminen siellä terkassa sen ajan kanssa.Mutta löyty kuitenkin tukokuun lopulle.

Ei vaan meinaa vieläkään uskoa että olisi raskaana, meinasin kyllä ensin että ne kolme positiivistä testiä saa luvan riittää mutta jotenkin tuntuu että sitä voisi kuitenkin vielä jonkun tehdä.

Vielä en ole kyllä mielialamuutoksia havainnu, tosin niitä ei ollut kyllä edellisessäkään, paitsi se vetistely ja itkuherkkyys.

Täytyypä lähteä ruoanlaittoon!

Vierailija
24/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkimaan pinoanne, kun kovasti toivon, että tänne pääsisin. Loppuviikosta pääsee testaamaan.

Nuunuulle halusin antaa voimahalin. Kaksi keskenmenoa kokeneena en ikinä soisi kenenkään kokevan samaa. Kannattaa varata kontrolliaika joko terveyskeskukseen, sairaalan äipääpolille tai yksityiselle. Julkisella puolella eivät välttämättä tee muuta kuin ottava hcg:n ja seuraavat sen laskua. Olis kuitenkin hyvä myös ultrata. Mulla ei jälkimmäisessä ultrattu ja kohtuun jäi raskausmateriaalia, minkä vuoksi toipuminen pitkittyi. Meillä on tuolla kuumeilijoiden puolella pino "Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen". Olet lämpimästi tervetullut sinne purkamaan tuntojasi. Sieltä löytyy aivan ihanaa vertaistukea.

Thelma

Vierailija
25/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla saapui ensimmäinen pahoinvoinnin aalto. Olen ollut huolissani oireettomuudesta, mutta kai se olisi kuitenkin mukavampaa. Nyt aamulla on taas parempi olo ja kahvikin maistui töissä, toisin kuin itse työhommat tällä kohtaa.

Itse huomaan, että mieliala on sisältä tunnusteltuna onnellinen, mutta ulospäin tulee yllättäviä äksyilyjä. Mielenkiinnolla odotan ensimmäisestä raskaudesta tuttuja hervottomia naurukohtauksia, joissa kyyneleet valuvat ja lopussa ei tiedä, nauraako vai itkeekö.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että on ihanaa olla raskaana ja haluaisin osata nauttia tästä alustakin ilman huolehtimista. Jos kaikki menee hyvin, niin tämä toinen raskaus on todennäköisesti viimeiseni.

Senjorita: Miten aiot juhlia kesällä? Itsekin täytin viime vuonna, vaikka se oli ihan mukavaa, niin tästä lähtien täytän aina vain 25 vuotta.

Tervetuloa Suklaasuklaa!

Vierailija
26/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia tietoja...Eli laskettu aika ois ainakin ton vauvalehden laskurin mukaan 6.1 ja synnytyssairaala OYS

Monella tuntuu olevan jo pahaa oloa...Täälä on vasta ollut lievää sellaista, lähellekään oksentamista ei oo menny. Vaikka muistankin esikoisesta kuinka kamalaa se oksenteleminen oli niin toisaalta odotan sitä, kun se kait jotenkin varmistaisi mut siitä että kaikki on hyvin ja niinkuin pitääkin. Muita oireita oli jo ennen plussausta huimaus, palelu, tajuton väsy ja rintojen pistely sekä alavatsan tuikkiminen/särkeminen. Tosin nuo kaikki oireet voi selittyä jollain muullakin, joten yhtään varma en ollu raskautumisesta. Ja se itkuherkkyys on tullu mullekin...Oon kyllä aina ollu "herkkis" mutta nyt jotenkin erityisesti.

Senjorita:Me taidetaan sitten molemmat olla saman ammatin edustajia ;) Ootteko kuinka kauan asunu sielä Espanjassa?Saako udella että mistä syystä?

Voi vitsit kun en muista miti piti kommentoida...Mulle ei oo vielä jääny kunnolla päähän nuo teidän nimimerkit

Taidanpa itekin oikaista sohvalle vähän lepäämään. POika nukkuukin myös päikkäreitä

Suklaa 4+5

Vierailija
27/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pahoinvointia ollut ollenkaan.

Esikoisesta ei sitä tullut missään vaiheessa. Kuopuksen aikaan oli kyllä,mutta oksentanut en kertaakaan. Oli vain sellainen hyvin krapulainen olo. En tosin muista millä viikoilla se silloin alkoin,mutta loppu kuitnekin siinä vk12 aikoihin.

Nyt siis vaan tuota menkkamasita jomotusta oireina.

Neuvolan varasin tänään ja täälläkin tuntui olevan tosi täyttä, sumpli jotain aikojaan että sai minulle ajan sinne jonnekkin väliin mahtumaan.

21.5 on siis tuo eka käynti.

mimma 5+2

Vierailija
28/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIti sen verran tulla kysymään,kun minulla tuli päivällä pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaista vuota.

Siis ihan vaan sen verran että paperiin jäi eikä sen jälkeen ole tullut mitään, tarviikohan tästä nyt holestua? Aikaisemmissa raskauksissa ei mitään vuotoja ole ollut.

Sitten vielä sellaista,että onko yahoossa tammikuiseille jo ryhmää? Tai onko teillä kiinnostusta sellaiseen?

Aikaisemmilla kerroilla olen sellaisen kuulunut ja sinne "uskaltaa" kirjoittaa vähän vapaammin kun se on suljettu ryhmä.

Voi lisäillä kuvia yms.

mimma jälleen

Vierailija
29/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ketju kevään kunniaksi:))

LA--nimimerkki--ikä--paikkakunta--lapset--synnäri

(pakkohan ei tietysti ole kertoa kuin ehkä LA ja nimimerkki:))

29.12.--manta1--26--esikoinen tulossa--Hyvinkää

29.12.-1.1.--emo79--PKS--P / 07--Kättäri

30.12.--hiutale--26--esikoinen tulossa

31.12.-2.1--hemppali

31.12.--"Kerttu"--33--pks--p06,p09

2.1.--ninnisofia

2.1.--mmimma--27--Kuopio--T /04, P /07--KYS

2.1.--Senjorita--29--Hospital de Torrevieja

2.-7.1.--LilleLobster--23--Lahti--T 09/04--PHKS

4.1.--katzu--28--Turku--P /06--TYKS

4.1.--pyykkipoika--25--P /09--KYS

8.1.--Nelliina-79--30--PKS--P /07

9.1.--Milaya--26--P 7v--Kättäri

Olihan täällä jo ketju pystyssä, minäkin kun vielä arkailin onko tämä nyt tosi juttu vai ei. Eli meillä on ennestään kaksi poikaa 3v ja 1v ja tämä seuraava kulkee sitten työnimellä Kerttu, aikaisemmat työnimet annettu ihan kasteessakin nimiksi, saa nähdä onko Kertulla sitten pallit vai ei. Mä oksensin tänään ekan kerran, aikaisemmin on ollu rajua oksentelua n. 16 viikkoa, ja nyt sitä ihan kauhulla odotan. Kuinka hemmetissä selviän arjesta noiden lapsien kanssa jos jokaisen vaipanvaihdon välissä olen pää pöntössä. Nyt ei saa edes sitä sairaslomaa, esikoisen kanssa olinkoko tuon oksentelun ajan saikulla. Ihanaa silti voida pahoin siitä kuitenkin tulee turvallisempi olo kun jostain joskus olen lukenut ettäse hyvä merkki koska silloin raskauden jatkuminen olisi varmempaa..tiedä sitten onko totta. Itselläni ei ole ollut kuitenkaan koskaan aamupahoinvointia vaan huono olo pahenee pitkinpäivää iltaa kohden. Millä viikolla nysyisin tehdään se ekakunnallinen ultra? Aikaisemmin ollaan käyty alkuraskauden ultrassa yksityisellä, mutta nyt yritän jaksaa odottaa. Saa nähdä jaksaako mies se jo tuossa kyseli että mentäiskö ensiviikolla ultraamaan.

Ihanaa olla paksuna! Onnea kaikille saman tilan johdosta ja voimahaleja niille jotka pois jo pudonneet.

Vierailija
30/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun ollaan jo näin runsaslukuisia:)

En ole kuullutkaan mistään yahoosta, mutta kuulostaa kivalle, kivampi keskustella jos ei jutut ole kaikkien silmissä. Osaisiko joku perustaa sellaisen ryhmän?

Voi nuunuu kuin kurjia uutisia :´( *halaus*

LilleLobster: ihana työnimi teillä tuo Urpo-Ilari:)

Jaksamista teille kaikille huonovointisuuden kanssa painiville.

Mulla on uutena oireena aivan hirvittävä turvotus. Maha on jo sitä luokkaa että housut tekee tiukkaa, viime raskaudessa kuitenkin kuljin loppuun saakka normaalikokoisissa farkuissa, joten tää saa mut nyt aiva ymmälle. Oikeesti häpeän jos joku tulee kohta jo kysymään olenko raskaana, kun en töissä viitsis vielä moneen viikkoon tätä mainostaa.

Katzu 5+0 (pitäis alkaa jo keksimään jotain projektinimeä :)

Vierailija
31/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen ihan unohtanut näitä tietoja tänne laittaa..

2.1.2011-hemppali-28-tyttö/08-Kättäri

Vierailija
32/265 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAHOINVOINNISTA täällä on sitä myös ja siinä määrin, että makuultaan pimeässä huoneessa, peiton allakin öllöttää ja paleltaa. Minä niin sinnikkäästi vielä toivon ettei äityisi yhtä pahaksi kun viime kerralla. Iltaisin tämä olo pahenee ihan kunnolla. Vielä jos asteenkin pahenee niin ollaan pää pöntössä täälläkin.

SUKLAASUKLAALLE *vilkutus* Me ollaan asuttu täällä vasta hieman vajaa vuosi ja tarkoitus on jäädä myös, tosin muutto hieman kauemmas "turistirysästä" olisi toiveissa nyt kun käytännön asiat alkaa olla raiteillaan. Kylmyyttä ja sadetta lähdettiin karkuun, vaikka onhan niitä sadepäiviä täälläkin. :) Minulla on myös perussairaus (reuma) ja lämmön ansioista voin täällä paremmin ja vanhin poikakin sai jättää astma-lääkkeensä pois.

Nyt musta tuntuu, että pakko mennä nukkumaan, kamala ällötys... Hyvää yötä!

Senjorita 5+2

Vierailija
33/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin tuonne yahooseen ryhmän jos jotain kiinnostaa liittyä. Se on siis suljettu ryhmä joten kaikki "ylimääräiset" ei pääse sinne lukemaan.

Toki tänne kirjoittelua voi jatkaa siitä huolimatta.

Eli:

http://groups.yahoo.com/group/tammitahdet11/

En aikaisemmin ole mitää ryhmää tuonne laittantu joten toivottavasti osaansiellä jotain oikein tehdä :D.

mimma ja mytty 5+3

Vierailija
34/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!

Onpas meitä tammikuisia jo monta. Kivakiva! :)

Eilen testailin ja yllätyksekseni plussa pärähti heti ruutuun. Mies onkin nyt vakuuttunut että kaksoset on tulossa. Oireita ei vielä paljoa ole, väsyttää enemmmän ja iltaisin palelee. Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin loppuun asti!

Mami ja 5+4

Vierailija
35/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Mukavaa, kun porukka lisääntyy. Toivottavasti edelleen sain kaikkien tiedot oikein:)

Tänne ei kuulu sen kummempaa, kuin että potkuthan siitä työpaikasta tuli...en nyt tiedä olinko edes yllättynyt, tätähän tää on ollut koko helvetin "työuran" ajan.

Onneksi eduskunnassa on edes NYT JO herätty tähän pätkätyöläisten arkeen, jos mekin saataisiin vaikka jotain oikeuksia..

Mäkin ajattelin tuollaisen suljetun ryhmän tekemistä, tosin facebookiin, käytättekö te sitä? Kun siellähän saa myös ryhmän "salaiseksi" niin, ettei se edes näy muille kuin asianomaisille:)

Ja Urpo-Ilari nimen keksi mun isoveljeni. Meillä on kaikilla sisaruksilla nimi väliviivalla, ja meidän isän nimi on Ilari:D Se on sitten ikäänkuin leikkimielinen kunnianosoitus isiä kohtaan:D

LilleLobster & Urpo-Ilari 5+2

Vierailija
36/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille

Olen 26v ja Hyvinkäältä. Viime viikolla tehty positiivisia testejä 2 kpl, joten raskaana ollaan :) Tärppi kävi yk 4:lla. Ja tämän on esikoinen. Ja nyt laskurin mukaan menossa 5+2 eli LilliLobster, samoissa mennään :)

Kovin varovainen olo! Ja vaikeaa uskoa vielä todeksi. Oireita ei muuten ole kuin väsymys ja silloin tällöin vihloo masusta.

Eka neuvola varattu 24.5. ja ultra yksityiselle 17.5.

Ja laskuri antoi LA:ksi 3.1.2011

Vierailija
37/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ollaanko nyt yahoossa vai facebookissa?

Mulle ei tuo facebook tullut mieleenkään, mutta tosiaan sehän ois kätevä, ite ainakin käytän sitä lähes päivittäin.

Katzu ja sonjasanteri 5+1

Vierailija
38/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook tullut mieleen,kun ei sitä aikaisempien raskauksien aikana vielä ollutkaan :).

Mutta siis fb.tä kannatan kuitenkin minäkin koska siellä päivittäin tulee käytyä jokatapauksessa.

mimma

Vierailija
39/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa tosiaan tulee päivittäin käytyä joten sitä kautta kirjoittelu on kätevintä. Kertokaahan mihin päädyitte.

Mullakin tosiaan ensimmäinen neuvola varattu 24.5, samana päivänä kuin eve84. Kiva :)

Tällä kertaa ei ole tarkoitus käydä yks. ultrassa yritän malttaa odottaa niitä kunnallisia.

Meillä tosiaan 10 kk tyttö ja toinen tulossa.

Vierailija
40/265 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heti pakko tulla jakamaan suuren suuri iloni, tänään tuli toisen hcg:n tulokset ja yli 2500 oli, ja sanoivat että oikein hyvät lukemat :-)

Ensimmäinen ultra mulla on nyt sitten 18.5 äitiyspolilla.