Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähdet2011*~* toukokuuhun:)

Kommentit (265)

Vierailija
241/265 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin varovaisesti ja hiukan hämillään tulen mukaan. Tällä hetkellä LA vaikuttaisi olevan 25.1. ja raskaus jossain kuudennella viikolla.

Meillä tilanne on aika erikoinen: ei lapsia, mutta naimisissa on oltu jo 8 vuotta. Takana keskenmeno ja kohtukuolema parin vuoden takaa. Lisäksi sairastan vakavaa verisairautta, joka on ollut hyvässä hoidossa jo useamman vuoden. Mulla on paljon lääkkeitä, joita käytän ja olen erikoissairaanhoidon piirissä, mutta muutoin elän suht normaalia elämää.

Jotenkin tässä kaiken keskellä haave omasta pikkuisesta on himmentynyt ja asian on jotenkin hiljaisesti joutunut hyväksymään. Lasta ei nytkään yritetty, mutta jokin uskomaton ihme tapahtui. Ihmettelin alkuviikosta, että ei ole tainnut olla menkkoja aikoihin ja samalla kun satuin olemaan sairaalassa, niin pyysin lääkäriä testaamaan verikokeella ja raskaanahan sitä oltiin. Lääkärille uutinen oli järkytys ja niin minulle ja miehellenikin. Tänään lääkäri sitten soitti järkytyksestä toivuttuaan ja sanoi, että kyllä tässä voi vielä hyvinkin käydä.

Mä olen ikionnellinen, mutta tunnemaailma ei meinaa pysyä vauhdissa. Joudun samantien seurantaan äitiyspolille ja verikokeet on ainakin alkuraskaudessa joka viikko ja ultrat ja vastaanotto joka toinen viikko. Oma lääkäri haluu lisäksi tavata joka toinen viikko.

Kai sitä pitäisi vielä neuvolaankin soittaa ja kertoa tästä monimutkaisesta tilanteesta.

Yritän nauttia ja olla luottavaisin mielin, ei sillä murehtimisella ainakaan saada mitään hyvää aikaan. Olo on mitä mainioin, pään sisällä taitaa se myllerys vielä toistaiseksi pääasiassa käydä...

Vierailija
242/265 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun on tullut paljon plussia tammikuun ketjuun! Ajattelin jo, ettei tässä raskaudessa tulekaan pahoinvointia... Mutta eilen se tosissaan alkoi; kuvottaa kaikki, eilen särki päätä kovasti, ihan kuin olis ollut kamala krapula! Tuoreet vihannekset maistuu...

Viltsu 6+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/265 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sinne facebook ryhmään voi liittyä.. Oonko jotenki tyhmä vai muuten vaan hölmö :D

Eilen oli koko illan niin oksettava olo ja nykyään ku tulee nälkä niin mukana tulee ihan järkyttävän oksettava olo.. Ja tosiaan se nälkä vaivaa tosi paljon, tuntuu että vaikka kuinka syö niin minuutin päästä on taas nälkä..

Vierailija
244/265 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sparkle: FB-ryhmään pääset, kun laitat minulle sähköpostilla nimesi, niin pyydän sinut kaverikseni ja kutsun ryhmään. Hieman hankalaa, mutta kun ryhmä tosiaan on supersalainen, niin näin täytyy toimia:) Muuten kenelläkään ei ole mahdollisuutta "löytää" ryhmään.

osoite: zadaria2@hotmail.com

ON: meillä oli nyt tänään ensimmäinen ultra! Siellähän se pikkuinen polski, sydän löi, ja kädet viuhtoi kuin viimeistä päivää! Saatiin liikkeisiin ++, vaikka pienellä on kokoa vasta huimat 24 mm!:D

Laskettu aika muuttui hieman, on nyt 1.1., eli viikolla 9+3 mennään:)

Vierailija
245/265 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varhaisultrassa käyty, ja viikkoja noin 7+0 , se lääkäri oli aika käsi sen koneeen kanssa, mutta mikä pääasia, siellä oli syke oikeassa paikassa

Vierailija
246/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudun uutena tänne TammiTähtiin, laskurin mukaan laskettu aika olisi 29.1. Ikää minulla 24-v, paikkakunta Oulu ja esikoista odottelen.

Toivotaan nyt vaan, että pikkuisella on kaikki kunnossa, loppukuusta vasta ensimmäinen neuvolakäynti. Mietityttää, kun kaikki "raskausoireet" kadonneet...pari viikkoa plussatestin jälkeen oli lievää pahoinvointia ja vatsaa nipisteli, mutta nyt ei mitään...ei ole huono olo, väsytä tai mitään muutakaan, kertokaahan onko syytä huolestua?

Vierailija
247/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 29.1-1.2.(?)-Tupu77-32v--Itä-Suomi--kolmas tulossa--synnäri MKS

Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan. Kokkikolmonen ilmoitti yllätykseksemme tulostaan jo parin kierron jälkeen pillereiden lopettamisesta. Entuudestaan meillä on 03/04 syntynyt tyttö ja 12/08 syntynyt poika. Hartain toiveeni oli, että pystyisin olemaan kotona, kun esikoinen menee vuoden päästä ekalle luokalle ja nyt se näyttäisi toteutuvan.. Jännittää ihan hirveästi, eniten ehkä se, että miten itse jaksaa, kun kakkoselle ja kolmoselle tulee 2v2kk ikäeroa. Raskausaika sinällään on jo tuttua hommaa.. mutta silti se on aina niin ihanaa ja pelottavaa tämä alkuraskaus! Juhannusviikolla menen yksityiselle ultraan ja heinäkuun alussa ekaan neuvolaan.

t. Tupu77 5+0

Vierailija
248/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimahalit niille, jotka joutui jättämään tammitähdet.

Täällä jatkuu edelleenkin valtaisa väsymys yötä päivää. Ei auta vaikka nukkuisi päikkäreitäkin. Ja nyt myös tuo etova olo on voimistunut. Jos ei 2-3 tunnin välein saa syötävää, niin tulee ihan järkyttävän huono,ällöttävä olo. Sitten kun vain syö puoliväkisin jotain, niin helpottaa olokin. Tuorekurkku, paprika yms. ja kylmät syötävät maistuvat. Hajuaisti on tarkentunut kovasti. Toissa iltana meinasi oksennus tulla, kun paistamani liha haisoi niin kamalalle... Piti syöksyä keittiössä laavuaarin ääreen, mutta onneksi ei tarvinnut vielä oksentaa. Liikuntaa haluaisin harrastaa, mutta väsymys vie voiton toistaiseksi.

Eräältä tutulta kuulin, että jos heti alkuraskaudesta alkaen väsyttää kovasti raskauden loppuun asti, niin tyttö tulee. Pitääköhän moinen paikkaansa? =)

Auringonpaistetta!!! =)

Vierailija
249/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sama homma ku sulla mintsi. Jos ei oo vähään aikaan syöny ja tulee nälkä niin mukana tulee järkyttävän huono olo. Se ei todellakaan oo kivaa, ku tuntuu että oksu lentää nälän takia. Vaikeeks sen tekee se, että pitäs opparia pystyä tekeen useempi tunti kirjastossa, joten pitäs aina varata sitten jotain syötävää, ettei siellä tartte sitte yökkäillä. Ei oo kaverillekaan kiva.. ja muuten tuo ällötys olo pahenee iltaa kohden..

Ja väsymys ei meinaakkaan ottaa laantuakseen.. mitään ylimäärästä ei oikeen jaksa tehä..toivottavasti vähän helpottas ni jaksais vaikka vähän liikkuaki :D

Mutta jos tuo mintsin tutun sanominen paikkaansa pitää niin tyttö täälläkin näillä näkyminen hyvin mahdollinen :D :D

Sparkle86 ja Viuhti 7+3

Vierailija
250/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu vielä yksi tammitähden odottaja!

Ihan eilen vasta tajusin että tässä ehkä ollaan raskaana. Aloin miettimään syitä väsymykselle, hajuaistin paranemiselle, itkukohtauksille ja etovalle ololle, vatsakivuille..

Tänään sitten ryntäsin apteekkiin testin ostoon ja plussaahan se näytti, vaikka kädet ristissä istuin ja negatiivista tulosta toivoin. ;)

Kun eihän tässä näin pitänyt käydä, kaiken järjen mukaan mutta eihän mikään ehkäisy 100% ole.

Mies on alkushokin jälkeen innoissaan, mä lämpenen tässä pikku hiljaa..

Kolmatta lasta siis odotellaan ja erään laskurin mukaan nyt olis viikkoja tasan 7 ja laskettuaika 19.1.11

Vanhemmat lapset ovat tällä hetkellä 7 ja 5-vuotiaat. :)

Vierailija
251/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trea, mulla kans laskettu erään laskurin mukaan 19.1.11 ja viikkoja nyt 7+3 =)

toivottavasti lämpenette ajatukselle molemmat kunnolla =) ja tervetuloa tammitähtien joukkoon =)

Vierailija
252/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sparkle86! Eiköhän sitä alkujärkytyksen jälkeen ihastu tähän mahdolliseen vatsassa asustelijaan. :)

Huvittaa ihan itseäkin miten ei aikaisemmin edes huomannut että menkatkin jäi tulematta. :D

Pistetään se työkiireiden piikkiin. ;)

Vierailija
253/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän ne sun menkat varmaan on jo muutaman viikon myöhässä, että aika hyvin oon ollu huomaamatta sen =) Ite en edes malttanu oottaa siihen asti menkkojen ois pitäny alkaa vaan tein testin jo pari päivää aikasemmin ja oli jo sillon plussa =) Lapsi siis meille hyvin toivottu ja odotettu =) Toisaalta kauheen kauaa ei keretty odotella ku kuukautta aikasemmin vasta jätin pillerit pois :D

Vierailija
254/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän ne sun menkat varmaan on jo muutaman viikon myöhässä, että aika hyvin oon ollu huomaamatta sen =)

Mulla on ollut 28 päivän kierrolla mutta joskus stressi ja kiireet on siirtänyt menkkoja. Jotenkin sitten unohtui koko asia. Onhan nuo nyt sen 3 viikkoo jo myöhässä. Hidas sytytts tällä mammalla!

Mulla kans esikoinen ilmoitti tulostaan heti melkein kun pillerit jätin pois. Toista aloin odottaan heti kun päätettiin että kyllä meille toinenkin lapsi sopii mukaan, tämä kolmas ei taas lupia kysellyt keltään. :D

Hävettävän helppoa on meidän kohdalla ollut, eräs ystävä vuosia kärsinyt lapsettomuudesta..

Vierailija
255/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eka neuvola on nyt sitten takana, labrassa käyty verikokeissa sun muuta ja ensi viikolla olis lääkärille aika.

Lasketuksi ajaksi neuvolasta tuli 25.12. mutta luulisin, että ultrasta selviää lisää ja la siirtyy parilla viikolla eteenpäin. Tosin, mistäs mä voisin ollenkaan olla varma kun ennen raskautta kierto oli mitä sattuu :) Ensimmäinen ultra on parin viikon päästä.

Onko teidän paikkakunnilla synnytysvalmennuksia? Täällä ei ole... en sinänsä ihan vielä haluisikaan synnytyksellä vaivata päätäni, mutta äitiyspolille täyttelemässäni lomakkeessa oli kohta "toiveita" ja muljauttelin silmämuniani ajatellessani, että miten niitä nyt tässä vaiheessa osaa kertoa :D

Emmihanna: mä kerroin kans tällä viikolla esimiehelleni (aloitin ihan vähän aikaa sitten nykyisessä työssä) raskaudestani ja hän oli todella iloinen ja melkein liikuttui kyyneliin saakka. Että ihmisiä on monenlaisia! Jos joku kohtelee sua huonosti raskauden takia, voit aina ajatella, että ne ihmiset ei ota huomioon ihan täysin realiteetteja elämästä. Vaikka olisi yritysjohtaja, tulee pitää mielessä, että kun palkkaa alaisuuteensa naisia, on hyvin todennäköistä että jossain vaiheesssa tulee äitiyslomia ym.

Sitten taas sun muista sairasteluista esimiehellä ei pitäisi voida olla mitään sanottavaa, ainoastaanhan työterveyslääkäri voisi määrätä tutkimuksia tai tehdä laajemman kartotuksen esim. työhyvinvoinnista ja jaksamisesta. Tosi ikävää, että olet saanut osaksesi moista kohtelua. Voimia sulle kovasti! Tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty, mutta kaikkien ihmisten reaktioista ja sanomisista ei kannata välittää. Saat olla todella hyvällä mielellä ja onnellinen pienestä ihmisenalusta masussasi! :)

Kyllä muakin jännitti kertoa esimiehelle, mietin että minkälaisen reaktion saan vastaani. Sitten vain päädyin ajattelemaan, että sama se, miten suhtautuu, minä ainakin aion suhtautua iloisesti ja olla onnellinen lapsesta :)

Vierailija
256/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pienen matka päätyi alkuunsa. Oli siis keskeytynyt keskenmeno ja 6 cytotec annoksesta huolimatta kaavintaan sakka jouduin. :(

Oikein hyvää jatkoa teille muille ja toivottavasti mahdollisimman pian perässä tullaan.

Vierailija
257/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille, myös ajatusta vasta sulatteleville! :)

Itselläni outo olo, ihan erilainen alkuraskaus kun esikoisesta, ei yhtään (vielä ainakaan..) niin järkyttävä kuvotus, tosin ehtiihän se alkaa myöhemminkin?? Muutenkin jotenkin outo, energisempi vaikka samalla fyysisesti ihan uupunut.

Huomenna neuvolalääkärin ultra jotta saadaan viikkoihin varmuus, jännittää kauheasti.

Black Rose 5+ jotain

Hei mikä toi varmennejuttu on, kysyy kauheen vaikeita matikkatehtäviä (yksi miinus kahdeksan) :D ja mä oon ihan jumissa :D

Vierailija
258/265 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmimmalle osanotot, toivottavasti pian tärppää uudestaan, paremmalla onnella. Tsemppiä!! :)

Vierailija
259/265 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Pahoittelut mmimmalle ja voimia teille molemmille uuteen yritykseen!

Otetaanko teiltä muuten kaikilta verikokeita jo ekalla neuvolakäynnillä? Meillä ekat verikokeet taitaa olla vasta ultran yhteydessä, eli viikolla 12. Nyt en tiedä edes veriryhmääni! Tai niin, olihan yläasteen bilsan tunnilla jotain omia analyysejä, mutta...

Freckled: meillä tuntuu olevan vaikka mitä synnytysvalmennuksia ja jumppia, mutta lähinnä vasta sitten syksyllä. Tosin nyt jo tuli lappunen lantionpohjanlihas-fysioterapiaryhmästä, joka pidettäisiin jo viikoilla 10-12! Tuntuu hassulta ilmoittautua johonkin tuollaiseen, kun ei ole edes saanut vielä varmistusta, että masussa oikeasti asustaa joku. Mielummin menisi vasta sitten ekan ultran jälkeen, ettei ehdi fiilistellä liikaa, jos jokin onkin pielessä.

Täällä alkaa huolestuminen kasvaa, kun oireet loppuivat kuin seinään viikonloppuna. Ehdin jo iloita, kun kuvotus loppui ja ruokakin taas maistuu. Mutta sitten iski huoli, että entäpä jos se tarkoittaakin, ettei toukka ole enää hengissä? Kuvotuksen lisäksi hajutkaan eivät enää käy päälle, eikä vatsa kipuile. Arrgh, vähän jo harmittaa ettei menty varhaisultraan, mutta nyt ei enää viitsi, kun np-ultraan on vain kaksi viikkoa aikaa.

Ehdin jo unohtaa, kuka tuota listaa päivitteli, mutta joka tapauksessa mulle voisi laittaa synnäriksi Jorvin ja esikoista siis odotellaan.

Vierailija
260/265 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Puranpahan tänne ärtymystäni terveyskeskusta kohtaan.

Eka neuvola oli tosiaan maanantaina ja tiistaina otettiin verikokeita ja pissanäytteitä. Täällä ilmeisesti otetaan alussa kaikki tuommoiset :)

Ja onneksi otettiinkin.. mulla ei ole koskaan ollut virtsatietulehduksia eikä nytkään mitään oireita.

Olin eilen omalla ilmoituksella pois töistä ja tänään sitten menin työterveyteen. On ollut pientä lämpöä ja tosi ällö olo. Työterveydessä otettiin verikokeet, joista selvisi että valkosolut oli vähän koholla. Tuli siinä lääkärin kanssa jutustellessa mieleen ja sanoin, että voisin terveyskeskuksesta tarkistaa oliko tiistaina otetuissa näytteissä mitään...

Soitin terveyskeskukseen ja sieltä joku nainen vain tympeästi ilmoitti, että virtsassa streptokokki. Kysyin sitten, että pääsisinkö lääkärille ja sain vastauksen, että me ei täällä hoideta tätä. Olin ihan ihmeissäni!! Lopetin sitten puhelun, koska olin keskellä kaupunkia enkä jaksanu alkaa kysellä enempää.

Soitin työterveyslääkärille, joka sanoi että streptokokki alkuraskaudessa on virtsassa tosi erikoista. Yleensä esiintyy loppuraskauden vaivana joillakin. Ehdottomasti antibiootit pitäisi saada sanoi lääkäri, mutta ei voinut määrätä tietenkään mitään kun ei nähnyt tuloksia itse.

Ihmettelenpä vaan, että miksi terveyskeskuksesta ei otettu yhteyttä, että jotain on löytynyt. Neuvolan terkan sain onneksi kiinni, vaikka hänellä ei iltapäivästä puhelinaikaa olekaan. Hän sanoi myös, että ilman muuta täytyy hoitaa tuo streptokokki pois ja hän tiesi myös kertoa tulosten perusteella, että määrä virtsassa oli ollut melko vähäinen. Terkka lupasin huomenna varailla mulle neuvolalääkärille ajan.

Onko muilla mitään kokemusta/tietoa tästä streptokokista? Ehdin jo kaikki kauhukuvat maalailla, netistä löysin jonkin verran tietoa aiheesta... Itselläni ei ole koskaan mitään tämmöistä ilmennyt.

On vaan melkoisen kurja mieli :(