Helmikuun haaveet 2011
Kommentit (316)
Tein tänään toisen raskaustestin, cleabluen digitaalisen ja kyllä siihen tuli lukemaan "raskaana". Olin onneni kukkuloilla, kunnes nyt illalla kävin vessassa ja paperiin tuli vaalen ruskeaa vuotoa. Siis todella vaalean ruskeaa. Todennäköisesti en normaalioloissa olisi moista edes huomannut, mutta nyt kun oikein tarkkailee itseään, niin osui silmään. Esikoisesta ei ollut alkuraskaudesta mitään vuotoa. Pelottaa ihan hirveästi, että onko tää menossa/mennyt jo kesken. En todennäköisesti saa tältä asialta ollenkaan rauhaa...Tai jos alkaa oikein kunnolla vuotaa verta, niin asia on sitä myöten selvä. Todella paskamainen fiilis...
JohannaAl
kp27/30
..voiskohan se olla kiinnittymiseen liittyvää vuotoa? Olen paljon siitä lueskellut kun mulla tais semmoista viimekierrossa tulla kp 28, kun kierto sitten lopulta oli kp36 (kp 35 testasin plussan mutta verinen vuoto alkoi heti seuraavana päivänä). Olen jokatapauksessa ymmärtänyt, ettei pieni rusehtava vuoto olisi ihan niin paha juttu kuin kunnolla verinen vuoto, koska kohdun limakalvot saattaa muutenkin vähän erittää, siis raskaanaollessakin. Tsemppiä ja jaksamista, tiedän tunteen...!
Marjatalle ja Wilpurille pahoittelut. Noh, jos kävisi niin että tuhru ei muutu vuodoksi, niin tulkaa toki raportoimaan. :) Ja tsemppiä seuraaville yrityskierroille, kyllä se sieltä.
Pastilli, tervetuloa mukaan!
JohannaAl, kyllähän ne väittää että pienet vuodot on ihan ok. Hälyyttävää pitäisi olla vasta jos tulee hyytymiä/klönttejä tai kovaa kipua. Onkos sulla ollut sellaisia?
Täällä menossa KP 28 / 22-27-?
Hih. En testannut tänäkään aamuna. Olenpa ylpeä itsestäni. :)
Mä mietin että 28-päiväinen kierto on vielä ihan mahdollisuuksien rajoissa, koska ennen tuota monen vuoden hormoniputkea kiertoni oli 28. Eli voi olla että mennään vielä ihan normaaleilla, ja olisihan se kiva että kierto palautuisi, vaikka mieluummin tietysti raskaana olisin. Mutta kun nää vikat kierrot on ollut 22-22-24-? niin kyllähän se voi olla että pituus vaan lähti nousuun.
Testi ehkä huomenna, tai sitten vasta myöhemmin. Mies tykkää kun en testaile hysteerisenä koko ajan, ja se sanoi että älä turhaan vielä. Ja yhteinen juttuhan tää on, joten ehkä en sitten testaa huomennakaan.
Mites muiden kuulumiset? Keitä kaikkia on vielä jännäämässä, ja milloin on kriittiset päivät?
Hei taas kaikki ja pahoittelut pettymyksistä :(
Zoey, nyt kuulostaa siellä hyvälle!! Toivottavasti saat pian testata plussan :) Tiedän tarkalleen tunteesi ja pelkosi testata! Niin monesti olen itse pyörinyt samojen ajatusten ja tunteiden kanssa... toivon todella ettet joudu pettymään!
JohannaAl, minäkin olen kuullut että pienet vuodot on "normaalia" ja vasta kunnon hanat auki tai hyytymät olisi merkki keskenmenosta. Eiköhän kaikki ole hyvin :)
Täällä ei ole vieläkään tapahtunut mitään... aamulla testattu jälleen nega ja nyt on jo niin hurjat kp:t taulussa että varasin gynelle ajan. Ensi viikolle jo onneksi sain ja toivottavasti jotain nyt sitten selviää tai ennen sitä alkaisi vuoto. Raskauteen en oikein usko, vaikka niitäkin tapauksia olen kuullut, ettei kotitesti ole toiminut vaan verikokeessa vasta on todettu raskaus. Mietin kyllä sitäkin vaihtoehtoa, että kävisin terv.keskuksessa kokeessa vielä varmistamassa... Mutta eipä kai muu auta kun luopua helmikuunhaaveesta... nyt on kyllä mieli niin matalana että jo itkettääkin...
Toivon teille kaikille oikein paljon paljon onnea yritykseen ja lämpöisiä plussatuulia!!!
jasmiin
Mahtaa tuntua avuttomalta kun testi vaan näyttää negaa, vaikka olosuhteet viestittää ihan muuta.
Jotenkin voisin ihan hyvin kuvitella että mulla on päällä sama tilanne... ainakin sen kahden viivan tai "raskaana" -tekstin kuvitteleminen testitikkuun on meikäläisen aivoille ihan mahdoton tehtävä. Mutta toivoa on...
Toivottavasti gyne saa selviyttä tilanteeseesi, jasmiin. Pidän peukkuja että muuttuisi plussaksi.
*muoks*
Lisäilen tänne ettei tulis niin monta omaa viestiä peräkkäin.
Mulla tulee kyllä pudotus tosi kovaa ja korkealta, jos on tullakseen.
Löysin uuden oireen: mulla on syke kohonnut niin, että leposyke on 83-90. Ja se tuntuu ihan itsestään niin, että tunnen kun mahan alueella ja kaulassa sykkii. Siis ihan tunnustelematta.
Toisaalta tänään on kyllä ihan menkkakipujen kaltaiset tuntemukset päällä. Paitsi mahaturvotus puuttuu edelleen.
Mä täällä pidän peukkuja kaikille joille testi on vielä edessä ja toivon kovasti plussia teille! :)
Käyn vielä täällä lueskelemassa vaikka ite tipuinki helmikuun haaveista.
Hyviä vointeja kaikille! :)
Minä siirryin myös maaliskuisiin, joten onnea matkaan kaikille tänne jääville! Käyn täällä välillä lueskelemassa mitä teille kuuluu. T.Wilpuri 1/27 yk2
Jahas, nyt paperi taitaa värjäytyä punertavaksi. Ei niin paljon, että olisin siitä varma, mutta taatusti jokin vivahde... olkoon kellertävä, kermanvärinen, punertava tai muu lämmin sävy...
Mulla varoitus vuodosta on aina ollut pehmeä. Ehtii tottua ajatukseen ennen kuin on varma siitä. Nyt en kyllä edes vielä tiedä, onko tämä vuotoa vai ei. Äsh.
Mullakin oli syke TODELLA korkea edellisellä kerralla (siis ennen ed menkkoja, jolloin jo olin lähes varma raskautumisesta)!! Siis jotain aivan hurjia sykemittari väitti, esim reippaalla kävelylenkillä lähes 200 ja esim pump-tunnilla se väitti maksimisykkeeksi jopa 225!! Asia tuli puheeksi ystäväni kanssa, joka ei raskautensa aikana voinut tästä syystä sykemittaria käyttää ja jopa hän oli varma, että nyt on tärpännyt meilläkin! Mutta toisin kävi... Sykkeet oli koholla n. 2 viikkoa ennen menkkojen alkua ja muutaman päivän sen jälkeen. Joko tämä oli jotain hormoonihässäkkää ja oman kehon käynnistelyä pillereiden jälkeen normaaliin elämään tai kuka tietää olisiko ollut jopa km, tosin testasin juuri päivää ennnen menkkojen alkua negan, että taisi vain keho valmistautua luonnollisiin kuukautisiin lähes 5 vuoden pillerielämän jälkeen.
Mutta lupaavalta siis sinun tilanteessasi kuulostaa :) Toivottavasti ei vuoto ala!!! alkuraskauden aikanahan voi tulla pientä vuotoa, mikä ei ole suinkaan vaarallista. Nyt vain onnea ja kovasti sulle :)
Pahoittelut Wilpurille ja Marjatalle tädistä! Toivotaan, että ensikierrosta tärppäisi :)
JohannaAl: Onko vuoto vielä jatkunut? Toivotaan, että pikkuisella on kasa tarrasukkia matkassa :)
Zoey: Voi kun täti pysyisi poissa ja kyseessä olisi vain kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa ja saisit sen kauan kaivatun plussan testiin :) Mä täällä luudan kanssa hätyyttelen sitä tätiä muille maille.
Pastilli: Teretulemast!
Mä täällä edelleen odottelen menkkoja alkavaksi, tänään siis kp 28/28. Toissapäivänä alkoi menkkakivut ja edelleen jatkuvat. Välillä vihlaisee ilkeästi vasemmalle puolelle kohtua. Jatkuvasti käyn tarkistelemassa onko jo alkanut.
Tää lähtee nyt laittaa pyykkejä jos sais vaikka ajatukset vähän muualle :D
-Qtpie kp 28/28
Miten JohannaAL:n kävi?
Omaa napaa: Flunssaa pukkaa yhä vaan. Olen siis ollut sairaana viimeiset 2,5 viikkoa, pari päällekkäistä lääkekuuriakin olen jo syönyt, ja nyt kun lääkkeet loppuivat pari päivää sitten, olin eilen illalla taas kuumeessa. En kuitenkaan ole niin kipeä, että voisin jäädä töistä pois, joten taiteilen tässä sitten puolenkuntoisena menemään. Mieliala on matalalla, ja sen seurauksena on tullut syötyä aivan tuhottomasti ihan mitä sattuu.. :( En siis osaa sanoa vatsatuntemuksista juuri muuta, kuin että turvottaa ja on vähän särkyä (jotenkin melkein menkkamaista mutta ei sitten ihan kuitenkaan sellaista). Eilen testasin huvikseni illalla ovistestillä - negaa se ainakin nyt näytti. Mullehan näytti ovistesti viimeviikolla 3 aamuna positiivista ja mietin että olisinkohan mä sitten niitä joilla ovistesti pysyy positiivisena menkkojen alkuun asti. En sitten ilmeisesti kuitenkaan ole.
Mutta joo, jotenkin ei jaksa uskoa ja silti haluaa ylläpitää toivoa. Mieli on silti jotenkin ihmeen rauhallinen ja tyyni, mikä on tietysti ihan hyvä juttu. Jaksaminen alkaa vain olla vähän vähissä.
Qtpie: Mä en tajua miten sä pystyt oleen testaamatta... :D
Kävin eilen toukokuun km:n jälkitarkastuksessa, kaikki näytti hyvältä. Eli vihreää valoa näytti lekurikin sitten uuteen yritykseen - vaan ei me olla oltu tähänkään asti varovaisia, joten... :) Saas nähdä mikä tulee tän kierron pituudeksi, ennen raskautta se oli aika tarkkaan 30 päivää... Aattelin jo itsekseni, että jos ei vuoto juhannukseen mennessä ala, niin ennen rientoja sitten sen testin teen :) ... Mutta siihenkin on vielä kaksi viikkoa...
Aurinkoisia päiviä, ja tsemppiä kaikille! Toivottavasti mahdollisimman moni tästä porukasta vielä pääsee helmikuun odottajiin :)
Mitään vuotoa (tai siis värillistä) ei ole tänään ollut. Ja se eilinenkin vuoto oli niin vähän vaalean ruskean sävytteistä, ettei sitä mun lisäks varmaan kukaan muu olis edes huomannut. Selasin keskustelupalstojen vanhoja samasta aiheesta käytyjä keskusteluja ja muita artikkeleja ja niinhän se on, että tuommonen vuoto on alkuraskaudessa ihan yleinen vaiva. Ja useimmiten vaaraton. Mulla vaan ylipäätään on tapana tehdä kärpäsestä härkänen...Saati vielä, kun on kyse tämmöisestä asiasta. Mut kyllä sitä tässä on nyt jotenkin koko ajan varpaillaan. Kävin töissä varmaan 10 kertaa vessassa tarkistamassa, ettei vuoto ole alkanut. Lisäks mietin, pitääkö mun lopettaa työmatkapyöräily, jos se jostain syystä olis huonoa liikuntaa raskauden kannalta. Välillä pistelee alavatsaa pyöräillessä... Mut ei tässä kaiketi voi kuitenkaan lakata elämästä. Ja pitää tuota 15 kilosta esikoistakin sillon tällön kanniskella. Hänen odotusaikanaan en edes kauppakasseja kantanut.
Raskausoireita ei juuri ole. Väsymys ja nyt rinnat on ihan hirveän kipeät. Siinäpä ne. Mulla on vielä yks digitaalinen testi. Ehkä teen sen perjantaina tai lauantaina, kun tää kierto "virallisesti" päättyy. Nyt siis kp 28/30. Pysyttelen tällä puolella, kunnes päivät oikeasti menee yli.
Tuntuu kamalalta sanoa, kun meillä tärppäs 2 yrityskerralla, mut just niin ku Qtpie kirjoitti, on ihan hirveän raskasta laskea päiviä koko kierron ajan, tutkia oireita, toivoa ja odottaa, pelätä pahinta ja pettyä. Mä ajattelin ja ajattelen edelleen, etten jaksais sitä taas uudelleen. Toisaalta...jotkut yrittää lasta vuosia ja vuosia...
Paljon plussatuulia niille, jotka tässä ketjussa vielä jännäävät. Maaliskuisiin siirtyville tsemppiä ja jaksamista laskeskeluun ja tutkiskeluun.
JohannaAl
kp28/29 dpo12
...meni ja testasi aamuyöllä negan. Oli siis aivan pakko testata, ku ei uni meinannu enää heräämisen jälkeen tulla. Blaaaahh.
Josko tänään aukeisi sitten ne hanat?
-Qtpie kp 29/28
Ei vielä vuotoa. Eilinen punertava muuttui takaisin valkkariksi, ei erikoisia sävyjä. Pyöräilykään ei ravistanut vuotoa liikkeelle aamulla.
Hämmentää.
Menkkajomotukset päällä, mutta mitään ei näy...
toivon kovasti että saat plussaa kunhan ryhdyt testipuuhiin!! Mulla on kans ollu ilmeisesti sykkeet koholla (en oo mitannu), varsinkin saunassa ei voi olla kauaa kun tuntuu että sydän pamppailee ulos rinnasta :)
Hemmuli rv5+1
Qtpie: No höh, mä olin ihan varma sun puolesta jo!
Itse ihmettelen täällä jotenkin aika totaalisen täydellistä oireettomuutta. Ei nippaile eikä särje eikä mitään. Flunssakuume-olokin on tänään helpottanut, kun nukuin viimeyönä pitkät yöunet. Ainoa "oire" mistään on se, että tuntuu että valkovuotoa tulisi paljonkin - housuissa asti ei silti näy yhtään mitään. Rinnoissa juilii välillä, mutta ei jotenkin sen enempää kuin aiemminkaan, siis silloin kun vielä pillereitä söin.
Tänään on dpo 10, lauantaina ajattelin testailla. Vähän alkaa jänskättää...
Mun edellinen viesti sit hävis ihan kokonaan, ku kirjotin tänää aamulla ton uuden :O Juu, ei enää mitää muistikuvaa ees mitä eilen siihen kirjottelin :P Grrrreat.
Suski*76: Mä tiesin, että siihen pamahtaa se nega, mut jotenki se jäi vaan kummittelemaan mua se testaaminen...ni oli sit aivan pakko :) Tsemppiä lauantaiseen testaukseen! ++++++++++
Toivotaan, ettei tää nyt kauheen pitkäks tää mun kierto venyis.
Tänää oon ollu aivan tajuttoman väsynyt ja masu on ihan turvoksissa. Ja arvatkaa vaan maltanko mennä ajoissa nukkumaan, että olisin huomenna pirteämpi? ;D
-Qtpie kp 29/28 (joka alkaa olla jo aika kypsä tähän odotteluun :D Kerranki sitä toivoo, et ne menkat vaan alkais.)
...vielä meillä muutamilla! Toivottavasti Zoeyn, Suskin ym. tuntemukset viittaisivat raskautumiseen, *peukut*!
Täällä nyt kp 26/28 ja mahaa on viillellyt taas enemmän (voisi viitata menkkoihinkin) ja samoin rinnat paukahtaneet aroiksi (en osaa sanoa ovatko kipeämmät kuin norm. ennen menkkoja, koska nyt tarkkailee itseään eri tavalla.)
Se on erilaista normaaliin kiertoon verrattuna, ettei mitään tuhrutteluja ole näkynyt ollenkaan, vaikka normaalisti alkaa jo n. kolme pvää ennen tädin tuloa. Ja kierto ollut hyvin säännöllinen.
Testailen varmaan lauantaina tai sunnuntaina, jos hanat ei aukea ennen sitä. Tosin nyt tuntuu siltä, ettei haluais tehdä koko testiä, vaan olla tässä pienen pienessä toivon rippeessä, että josko olisikin tärpännyt...
Jännättävää riittää siis! Paukutellaanhan me jäljellä olevat "tulevat helmikuiset" nyt plussia tauluun :D
Nyt alkoi yhtäkkiä palella. Tai oikeastaan tuli normaali olo. Hormonihäiriöksi epäilemäni ajanjakso lie siis päättynyt ja olen taas oma itseni eli vilukissa, eikä ole koko ajan kuuma.
Aika jännä kyllä. Eipä olekaan ennen moista koettu.