Turun tunnin juna ei saanut eu-rahoitusta
Turun tunnin juna ei saanut eu-rahoitusta. Joihinkin muihin hankkeisiin saatiin. Lähteenä Yle. Vaikuttaako tämä hankkeen toteuttamiseen?
Kommentit (48)
Ei vaikuta. Köyhiä kyykytetään lisää ja juna kulkee, koska kavereille on luvattu.
Miksi saisi, suomi on mitätön ja äänestää aina komission käskyjen mukaan. Tai ei vältmät edes äänestä, antaa komission laittaa suomi äänet niinkuin niitä huvittaa ilman protesteja. Squeaky wheel gets all the pork-grease. Kiltit jäävät ilman.
Hyvä ei sitä tarvitakkaan eikä tule toteutumaan. Noh Petteri taas tapansa mukaan yllättyy.
Onneksin meidän upealla hallituksella rahaa riittää.
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
Musta tuntuu että Finnavia haluaa ajaa Turun lentokentän alas.
Lentäminen junaa paljon vihreämpää, mutta ei todellisuus ole koskaan vihreitä kiinnostanut
Vierailija kirjoitti:
Hallitus myy lisää valtion tuottavaa omaisuutta ja siirtää rahat tärkeimpään hankkeeseen, tunnin junaan, joka ei tunnissa Turku-Helsinki väliä aja.
Ei aja tunnissa, koska luotijunia ei hankita, vaan ajetaan samalla kalustolla kuin muitakin reittejä.
Ei vaikuta toteumiseen. Leikataan taas lisää, siten tämä hallitus ratkaisee asian.
Taisi kertoa jossakin yhteydessä että se tehdään ja mikään ei sen tekemistä peruuta.
Eli veronmaksajien osuus sitten tupalaantui ja syksyllä alkaa uudet neuvottelut että mistä leikataan ja kuinka paljon.
Olis ne tosin alkanee muutenkin mutta nyt nuo kulujen lisäykset menee samalla.
Niin sitä pitää . Leikataan köyhiltä tuet ja päivärahat. Sitten länsirataan 3000 miljoonaa.
vissiin EU tajusi että olikin pelkkä kauppakamarin metaanipäästöjä, tuhnu ns. Ei jatkoon. Peter, voi itku
Hallitus voisi tarkkaan miettiä kun rajusti työllistämisestä leikkaa mihin säästöt käytetään. Tunnin juna on minusta turha ja kallis.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
On siinä se ero, että kreikkalaiset on vanha kauppiaskansa, kusettavat hölmöläisiltä housutkin jalasta. Suomalaisilta sujuu toisen posken kääntäminen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Taisi kertoa jossakin yhteydessä että se tehdään ja mikään ei sen tekemistä peruuta.
Eli veronmaksajien osuus sitten tupalaantui ja syksyllä alkaa uudet neuvottelut että mistä leikataan ja kuinka paljon.
Olis ne tosin alkanee muutenkin mutta nyt nuo kulujen lisäykset menee samalla.
Veroja pitää kerätä pari miljardia, vain tähän hankkeeseen, koska Orpo on junan vaalirahoittajilleen luvannut.
"Harvemmin kuollut hevonen piiskaamalla juoksuun lähtee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
On siinä se ero, että kreikkalaiset on vanha kauppiaskansa, kusettavat hölmöläisiltä housutkin jalasta. Suomalaisilta sujuu toisen posken kääntäminen paremmin.
Joskus aikoinaan Suomi haki Euroopan maatalous- ja aluetukia, mutta niiden saamiseen vaadittiin pitkä hakuprosessi, joka sisälsi mm. katselmuksia paikanpäällä. Silloinen Keskusta teki emämöhläyksen, ja unionin katsastajat pöyristyivät. Maatila, jonka parkissa seisoi kaksi bemaria, haki tukia. Katsastajien mukaan Etelä-Euroopassa tukia hakevat maatilat, joilla ei ole autoa laisinkaan ja käytössä ovat hevoset ja aasit.
No, tukia ei sitten tippunut, mutta edellinen esimerkki kertoo siitä, millaisesta tukimässäilystä ja -ähkystä liike-elämä Suomessa nauttii. Tunnin juna on epäilemättä normikauraa Suomessa, mutta tuskin Euroopassa.
Jo aiemmin hallitus päätti, että radanvarsikunnat osallistuvat hankkeeseen 50% osuudella. EU-tuen ehto oli, että radalle tulisi kahdet raiteet, mutta hallitus halpuutti hanketta ja päätti rakentaa vain yhden raideparin. Eli alusta asti oli selvää, että EU-tukea ei tulla saamaan. Petteri lienee ainoa yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
Hanke on pistetty alulle jo 2019 muiden toimesta.
-Turun Tunnin junalle perustetaan oma hankeyhtiö. Liiikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin kertoi tiistaina, että hankeyhtiön tarkoituksena on edistää nopean ratayhteyden suunnittelua. Valtio aloittaa seuravaksi neuvottelut kuntien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saanut. Tunnin juna Turkuun -hanketta on vaikea perustella talousnäkökohdilla suomalaisille, Brysselistä nyt puhumattakaan. Hanke edustaa (Kokoomuksen) siltarumpupolitiikkaa ja epäilemättä touhu on entuudestaan tuttua Kreikan tapaisista maista. Petteri ja Riikka vievät Suomen Kreikan tielle.
Hanke on pistetty alulle jo 2019 muiden toimesta.
-Turun Tunnin junalle perustetaan oma hankeyhtiö. Liiikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin kertoi tiistaina, että hankeyhtiön tarkoituksena on edistää nopean ratayhteyden suunnittelua. Valtio aloittaa seuravaksi neuvottelut kuntien kanssa.
aivan eri juttu jonka Orpon hallitus lopetti ja perusti oman
Se nyt on se ja sama, meneekö Turkuun junalla ehkä vartin pari nykyistä nopeammin. Ihme miten tämä täysin hyödytön kallis hanke jaksaa sinnitellä hengissä aina vain. Ymmärtäisi jos olisi öljyrahaa perstaskut täynnä kuten norjalaisilla, mutta kun ei matin kukkarosta lennä kuin puolikuollut kärpänen.
Hallitus myy lisää valtion tuottavaa omaisuutta ja siirtää rahat tärkeimpään hankkeeseen, tunnin junaan, joka ei tunnissa Turku-Helsinki väliä aja.