++++ NELIAPILOIDEN TOUKOKUU ++++
Kommentit (133)
Yritin monta kertaa lähettää viestiä, mistä tuli vaan puolet. Monella muullakin on käynyt näin...
Hokasin että mulla oli siellä "sydänmerkki" eli < ja sitten 3, pätkäs tekstin molemmilla kerroilla siihen. Ja kun otin sen merkin pois, tuli läpi heti !!!
HUOM! ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ SYDÄN MERKKEJÄ.
Jonna: Suuren suuret pahoittelut keskenmenostasi. Odotitko siis kaksosia? Tosi surullista. Olisikohan asia ollut isommissa käsissä...jos oli vielä liian aikaista, Julius on aika pieni vielä. Voimia!
Paritonsukka: Kiitos ymmärryksestä, nää on vaikeita "päätöksiä" mutta kai me sitten yritetään se kaksi kiertoa vielä. Mutta jos/kun koulu alkaa, se alkaa ja sitten käyn sen putkeen. En siinä välissä voi äitiyslomalle jäädä. Ihan jo koska saisin olla vaan sen vuoden poissa koulusta, en voisi niin pientä hoitoon laittaa :( Ja se että meille kerkee nuorin tulla sitten kolme, niin putoisin minimi-äp.rahoille. Siihen ei ole varaa, lainatkin on maksettava.
Toivottavasti sun aika ei nyt siirry minkää kesäloma ajan takia, saisit asiat järjestykseen. Onhan se kurja jos ikäeroa lapsille tulee paljon enemmän kuin olisi ajatellut, mutta onhan se silti ihanaa saada yksi pieni vielä, vaikka isompien kanssa olisi jo helpompaa.
Ofelia kanssa: Nykyisin ainakin AMK:ssa saa olla poissaolevana sen 4 lukukautta, mutta vaan kaksi peräkkäin. Eli kahta vuotta ei saa siirtää aloitusta :( Eli sen olen tosiaan päättänyt että jos kouluun niin sitten vauvailut jää kokonaan. (ellei sitten jotain iltatähteä joskus vuosien päästä, mutta tuskin) Mutta toivotaan että jompi kumpi näistä kahdesta kierrosta tärppäis.
Sirppana & adalat: Jännäilyä =) Toivotaan nyt varpaat ja kaikki pystyssä että se plussa napsahtaa teiltä jommalta kummalta, tai kummaltakin.
Nani: Kurjaa kun vielä vuotelee... ehkä se siitä hiipuu. Mutta onneksi hematooma eri kohdassa kuin istukka !! Mullahan oli nuorimmaisen kanssa(kuten jo vissiin olen kertonut) Hematooma ja iso vuoto alkuraskaudessa. Se oli istukan kohdalla tai istukassa? ja sitten multa irtosi istukka kesken synnytyksen. Sulla ei onneksi sitä vaaraa sitten :) Kasvattelet nyt vaan onnellisena masuasi ja se vuoto siitä sitten hyytyy kun aika on... =) Viikkojakin aika hyvin jo. Ja oih! liikeitä. Hyvinkin voi jo olla, eikö voikkin :)
Lyydia: Joko alkaa tuntua todelliselta. SÄ TOSIAAN OLET R-A-S-K-A-A-N-A !!! Jee !!
ON: Täällä mietitty ja pohdittu. Nyt ole lähinnä surrut ja murehtinut sitä että jos vauvailut jää ja koulu alkaa, niin joku muu hoitaa MUN lapsia. Mä en halua luopua kotiäitiydestä vielä :( Niin suuren osan päivästä joku muu on MUN lasten knssa ja näkee mitä ne oppii. Mitä jos jotain sattuu ja mä en ole lohduttamassa. Ajatuskin tekee pahaa. Ja sitten kun ole opiskelija niin pakko olla kesät töissä. Lapsillakaan siis ei olisi enää kunnon kesälomia. Ei Ei... en tahdo. Eli jo tämänkin takia vauva saa tulla jo tulee, no tuskin tulee :( Mutta ei se tietenkään ole ainut syy. Olen muuten huomannut että mulla on aika usein heti tädin lähdön jälkeen tää vaihe: ei vauvoja ja mieskin on ihan idiootti. Nyt ajatukset alkaa muuttua kun mennään lähemmäs keskikiertoa. Ai miten niin elän hormoonien mukaan?? :DD No viikon päästä alkaa sitten ahkerointi, kunnolla.
Noora kp 8/31 yk6 *toivottavasti viimeinen*
Ofelia:kiitos.
99noora99: Juu kaksosia odotin.Surettaahan nuo keskenmenot,mutta tavallaan oli myös helpotus ettei taas tule vauvaa/vauvoja kun on Juliuski viel niin pieni+ 4 muuta lasta hoidettavana.Vähän myöhemmin vauva saa tulla jos on tullakseen.
Meillä Juliukselle on tulossa ekat hampaat ja ryömitään jo kovin sekä harjotellaa konttausasentoa.
Jonnalle pahoittelut keskenmenosta. Ja vielä olis ollu kaksosetkin tulossa...
Lyydialle onnittelut, äkkiähän teillä kuitenkin tärppäsi. :)
Paritonsukka, eihän tollanen ikäero vielä niin isolta kuulosta, meillä ikäeroksi tulee ainakin se 10 vuotta ja tuskin riittääkään. Kaksoset olis kyllä ihanat, niistä olis seuraa toisilleen. Ja meillä ainakin kun tuntuu tämä vauvan saaminen ihan mahdottoman vaikealta ja toiveissa olis ollut kaksi yhteistä lasta saada niin kaksoset olis parasta mitä vois tapahtua. Kovasti toivon että nyt saataisiin kaksi alkiota kyytiin samalla kerralla, silloin onnistumistodennäköisyyskin olisi parempi. Mulla ihan samanlaisia ajatuksia että kaikki tosiaan tuntuu menevän niin vaikeimman kautta kun vaan voi mennä. Toivottavasti tämä toivominen ja odottaminen joskus palkittaisiin.
Sirppanallakaan ei ole enää pitkä aika jännäiltävänä kuinka tässä kierrossa käy. Toivottavasti yhtä ihanasti kun Lyydialla.
Noora: Teillä ehtii vielä hyvinkin tärppi käymään ennen koulun alkua ja pääset jatkamaan kotiäitiyttä. Itse en varmaan malttais lopettaa yrittämistä vaikka koulun aloittaisinkin kun ainahan sieltä tosiaan voi olla pois. Itsekin lykkäsin aikoinaan lasten takia koulun aloittamista vuodella, otin siis opiskelupaikan vastaan ja ilmoitin heti että aloitan vasta vuoden päästä.
Omaa napaa: Täällä kasvatellaan limakalvoa siirtoa ja pikkuista tai pikkuisia pakkasukkoja varten. Olo on tällähetkellä varsin toiveikas vaikka onnistumistodennäköisyys pakastetun alkion siirrossa on pienempi kun tuoresiirrossa. En tiedä minkätakia on kuitenkin nyt sellainen olo että mahdollisuudet onnistua on hyvät. Hoitoa ei oikein pysty unohtamaan hetkeksikään kun lääkkeitä pitää ottaa pitkin päivää, aamulla klo 6, Synarela sumute ja Zumenon tabletti, seuraava Zumenon tabletti klo 14, Synarela sumute taas klo 18 ja illalla vielä Zumenon tabletti klo 22. Näin jatketaan ainakin vielä ensiviikon torstaihin asti. Ensiviikon tiistaina on ultraus jossa tarkastetaan että kaikki on ok ja jos on niin siinä sitten varataan aika siirtoon, jonka pitäisi näillä näkymin siis olla 24.5. Voikun jo olisi meidänkin vuoro onnistua.
Mansikkainen
Mansikkainen: Minäkin toivon että teillä tärppää, hurjalta kuullostaa tuo sinunkin päivä, lääkkeineen päivineen.
Uudelle mukaan tulijalle tervetuloa, nimi unohtui jo... Se on tämä dementia.
Ja sit omaa, eli eilen tuntui ihme "nippailua" alamahalla, ja ajattelin että jospa se on ovis. En ole ennen oviksia bongannut, mutta jospa tämä oli sitä. Mutta tänään rupesin kiertoa laskemaan tarkemmin, ja eihän se voi olla ovis koska mulla on vasta 6kp menossa. Menkatkin oli normaalia paljon niukemmat ja kesti vain muutaman päivän. Mun kierto on siis ihan sekaisin. Vähän ahdistaa... Olen päättänyt että joka toinen päivä tahdilla mennään koko kierto, ja katsotaan mihin se riittää...
Ajattelin että voisin kokeilla noita minipillereitä toistenkin mutta jos tämä näin vaikeeksi menee niin en tiedä. Neurologikin ehdotti sterilisaatiota raskauden jälkeen, helpottaisi kuulema migreeniäkin.
Itse vaan mietityttää oma luonne, kun on näin tuuliviiri että alkaisinko katumaan sitä myöhemmin, kun tuota ikääkään ei vielä ihan niin hirveesti ole. Olin nimittäin jo varmasti päättänyt ettei meille tule kolmosta että kaksi ois hyvin riittänyt, mut sitten miehen kuumeilu tarttui minuun... Ja 3. synnyttyä sanoi jo kaikille että tää on meidän vipa lapsi, kun tuo raskaus ei oikein sovi mulle... Mutta ei koskaan pidä sanoa ei koskaan...
Ofelia 6/25 tai jotain
Nani; onneksi vuodon syy selvisi ja istukka ei ole siinä hematooman päällä.
Nooralla on hankalat pähkäilyt menossa. Kysyit, että onko kellään muulla epäillyksiä; TODELLAKIN on aina välillä, kuten olette saaneet täältä useampaan kertaan lukea. Nyt on taas vaihteeksi jokseenkin seesteinen olo tämän yrityksen kanssa, mutta tiedän, että paniikki on taas edessä jossainvaiheessa. Juurikin tämän tuuliviiriasenteen takia minullekaan ei sopisi sterilisaatio kuten Ofeliakin kirjoitteli. Itsekin olin aivan varma, että meille riittää kolme, mutta tässäpä taas ollaan. Ikääkään kun ei vielä ihan hirveästi ole niin en ole valmis niin lopulliseen ratkaisuun.
Sirppanan puolesta on toiveet korkella. Toivottavasti nyt tulisi se plussa. Ja tietysti omalta kohdaltanikin sitä toivon, vaikka en jaksa oikein siihen uskoakaan. Oireita ei ole oikeastaan minkäänlaisia muuta kun siihen flunssaan viittaavia.
adalat kp 21/28-31
Noora tuossa pähköili opiskeluja ja vauva-asiaa. Mulla on aikalailla sama tilanne. Itse opiskelen ja olen töissä. Mahdollinen vauva toisi tauon opiskeluun. Mutta tahdon sen vauvan siltikin! Ja kun kokemuksesta tiedän, että se ei todellakkaan ole se vauvan teko välttämättä yhtähelppoa kuin kakun teko että pullat vaan uuniin ja sillä selvä, niin en sen vuoksi aio haaveitani siirtää. Tarkoitan siis sitä, että voi mennä kauankin, ennen kuin tärpää. Ehkä jopa ehdin valmistua. Ja jos vauva tulee kesken koulun, niin sitten pidän vähän taukoa, jatkan myöhemmin. Ei ne opinnot siitä mihinkään karkaa.
Jotenkin itse luotan siihen, että asioilla on taipumus järjestyä. Jos on tarkoitettu, että meille vielä vauva tulee, niin se tulee. Ja asiat järjestellään sitten tilanteen mukaan. Jos ei vauvaa tule, niin sitten ei tule. Sitten ollaan kiitollisia niistä kolmesta kullan nupusta, jotka ollaan saatu. Mutta siis vauvakin on tervetullut.
Mutta siis ymmärrän toki ajatuksesi, Noora. Kyllähän minä itsekkin olen noita miettinyt. Ja siis itse olen siihen päätynyt, että tilanteet tilanteen mukaan. Annetaan vauvalle lupa tulla, mutta jatketaan kuitenkin elämää entiseen tapaan. Tarpeen mukaan sitten tehdään uusia järjestelyjä elämään.
ON: täällä alkaa oleen ovis käsillä. En tikuttele, mutta limasuus on todellakin lisääntynyt. Muutoinkin kierron puoliväliä elellään, joten kai se näillä main tärppi käy, jos on tällä kierrolla käydäkseen.
Ihan selvästi kun jatkuvasti pitää kurkkia Vauvan sivuja sopivissa väleissä. Työpäivisin ei yleensä hirveästi tänne ehdi niin pitää vahinko ottaa takaisin sitten vapailla. :) No on tässä kyllä taas vähän kaikkea puuhasteltu; ulkoiltu, siivottu, laitettu ruokaa yms yms.
Tämä vauvan toivominen on kummallista. Vaikka miten sitä yrittää olla tutkailematta itseään ja oma järki (ja edelliset kirjoitukseni) sanoo, että nämä kaikki tuntemukset menee pienen flunssan piikkiin, joka meidän perheessämme on jyllännyt, niin silti sitä on tuntevinaan kaikenlaisia oireita. Viluttaa etenkin iltaisin, väsyttää kovasti. Tänäänkin olen ollut ihan nukuksissa, vaikka sain viime yön nukkua tosi hyvin ja olen kiskonut monta kuppia kahvia. Ja kahvista pääsemmekin siihen, että äsken vetäistyäni kaksi kupillista päiväkahvia tuli ällöttävän paha olo. Luulisi nyt viime kierronkin opettaneen, että mihinkään oireisiin ei kannata uskoa, mutta ei tyhmä näköjään opi. Sitäpaitsi kärsivällisyys ei ole hyveeni ;) Siksikin tämä piinailu on, no, piinaavaa. Kovasti yritän ottaa samalla asenteella kuin tuutuli, mutta...
adalat
Mansikkaiselle suuret onnistumisen toivotukset alkio(ide)n siirtoon! Hurjalta kuulostaa kaikki lääkitykset..
Vauva/opiskelupohdintoja.. Mulla töiden kanssa vähän samoja mietintöjä. Teen nyt eri pituisilla määräaikaisilla sopimuksilla töitä kaupungille, mutta etsin vakipaikkaa samalla. Pari hakemusta on taas lähetetty ja ainahan sitä miettii, että mitäs jos pääseekin töihin ja huomaa olevansa raskaana? Tai haastatteluun jos pääsee, niin kertoako siinä vaiheessa jos on raskaana ? Melko varmasti kertoisin, vaikka aika varmasti paikka menisikin sivu suun sitten. Tavallaan tähän tilanteeseen raskaus olisi hyvä juttu, päättää määräaikaisen sitten vaan äitiyslomaan. Toisaalta töitä pitäisi taas joskus kuitenkin saada.. Nyt jos saisi vakipaikan, niin varmaankin ottaisin ehkäisyn käyttöön joksikin aikaa, mutta siinäkin mikä olisi reilu aika siirtää? JOskus niin haluaisi nähdä tulevaisuudesta osan niin osaisi suunnitella!
Niin siihen ihmettelyn pariin..
Megakierto edelleen meneillään kp jossain 60 kieppeillä ja nega testissä vappuna, kun oli olosuhteiden pakosta testattava. Tässä eräs ilta join vettä ja se maistui ihan metallilta! Googlasin sitten sitä ja eikös se ollut jollakin raskausoire.. Seuraavana päivänä töissäkin maistui vesi hieman metallilta, testasin koska aattelin vian olevan vain kotivedessä. Aamuisin on väsyttänyt ihan hirveästi ja vielä päivälläkin. Olen kyllä lisännyt liikuntaa eli siitä varmaan johtuu. Allergiaoireet on lisääntynyt ja tänään sain ihan ihmeellisen "kohtauksen"! Kädet, jalat ja polvet tärisi siäisesti ja tuntui ihan heikoilta. Pää tuntui ihan kuin olisi humalassa ja olin jotenkin hyperaktiivinen. Tämä kesti vajaat puoli tuntia. Mitä ihmettä??
Pikkuemäntä
Porukkahan on täällä innostunut rustailemaan. Kiva juttu kun juttua piisaa. =)
Jonna: Pahoittelut keskeytyneestä raskaudesta. =( Ja vielä kaksoset olis ollut tulossa. On se aina silti niin surullista. Mutta kiva kuulla, että pärjäilet kaikesta huolimatta.
Mansikkainen: Toivottavasti nyt saisit kaksi pientä kyytiin ja toivotaan, että nyt teidän kuumeilu saisi onnellisen lopun vihdoinkin ja pääsisit nauttimaan raskaudesta ja pienen/pienten odottelusta. Pidän peukut pystyssä.
Tuutuli: Jaksuja peiton heilutukseen. =) Toivottavsti tärppi kävisi pian ja vierailusi tällä osastolla jäisi lyhyeksi.
Adalat: Toivottavasti saisit plussan. Oireet ainakin jo hyvät.:)
On: Mä vihaan näitä kierron loppuja. Toisaalta olen jälleen kerran varma, että olen raskaana kuten joka kierrossa, mutta toisaalta niin varma tädistä. Huoh. Haluisin vastauksen saada heti jottei tarttis jossitella. Olis niin helppoa kun tietäs heti oviksen jälkeen että tärppääkö vai ei. Mä olen todella kärsimätön. Ei jaksa odottaa.
Testit jo polttelee kaapissa, mutta saas nähä kauan jaksaa pitää näppinsä erossa niistä.
Sirppana kp 21/27
Oon aivan öönä kun neurologi kirjoitti mulle reseptin Buranaan, ja luin pakkausselosteen, ja siinä oli että voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista!
En ollu koskaan törmännyt asiaan aiemmin, sama oli indometin paketissa. Onko jollakin enemmän tietoa asiasta? Neurologi puhunut asiasta mitään, vaikka tiesi että vauvaa tässä yritetään.
Ofelia
Itse olen ottanut netistä näistä lääkkeistä selvää koska toisinaan kärsin päänsäryistä ja en ole halunnut riskeerata raskaaksi tulemista väärillä lääkkeillä.
Buranassa on ibuprofeiinia jota ei suositella raskaana oleville ja se saattaa myös paljon käytettynä haitata ovulaation tapahtumista. Eli jos säännöllisesti syö pitkin kiertoa voi käydä niin ettei ovulaatio tapahtuisi tms.
Satunnainen käyttö ei vissiin haittaa, mutta pitäs välttää ovulaation läheisyydessä.
Panadol sisältää parasetamolia jota saa käyttää raskaana olevat ja tästä en löytänyt olevan haittaa myöskään raskautta yrittäessä.
Itse en siis suosittele todellakaan tuota buranaa jos sitä pitää syödä paljon.
Toivottavasti tästä oli apua.
Ja jos haluat netistä ettiä tietoa niin kirjoita googleen ibuprofeeni ja ovulaatio.
Sirppana kp 22/27
Kylläpä tuntuu piiiiiiitkältä tämä loppukierto. Sitä yrittää olla miettimättä asiaa ja tutkailematta itseään, mutta huonosti taas onnistuu. :) Ihan uskomatonta höyryämistä näinkin yleensä järkevältä naisihmiseltä, mutta tämä plussan toivominen täyttää kyllä ajatukset aika täydellisesti, vaikka miten yritän vastustella. No kunhan saan jälkikasvun kohta syötettyä niin pitää porukalla lähteä pihahommiin niin saa vähän muuta mietittävää.
Mitenkäs sirppana; onko uusia oireita tai mitään? Itselläni tämä olo on samanlainen kuin on ollut muutaman päivän. Mitään tuntemuksia ei ole rinnoissa eikä alavatsassa tms. On se hassua, että en oikeastaan edes pysty muistamaan oliko näitä kolmea aikaisempaa yrittäessä jonkinlaisia tuntemuksia ennen plussaa.
adalat kp 22/28-31
Eipä oikeastaan mitään kovin kummoista oiretta.
Mutta parina iltana olen ollut melko itkuinen, mutta tuo nyt voi johtua väsymyksestä tai ihan stressistä. Yleensä en kyllä ole mikään "itkupelle". Jännittää ihan hirveästi kun nyt tän loppuviikon aikana vois jo testaillakin kun se ovis oli niin aikaisessa.
Ja mä niin toivon, että saisin vihdoinkin testattua sen kauan odotetun plussan.
Jännittää ja hirvittää samanaikaisesti.
On tää odottelu kyllä ihan hirveetä. =)
Elämme siis kummatkin nyt jännittäviä aikoja. =)
Sirps
Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan että miten teillä täällä pinossa menee.
Lyydia: Onnea kovasti plussasta, toivotaan että raskautesi etenee ilman mitään vaivoja tai komplikaatiota.
Nani: Luin pelottavista hetkistäsi vauvan menettämisen suhteen, hyvä että hän on vielä masussa ja voi hyvin. Toivotaan että tiputtelu myös lakkaa.
Jonna@: Pahoittelut keskenmenosta, voimia nyt niin raskaaseen arkeesi.
Adalat ja sirppana: Teillä on jännät tuntemukset ja ajat käsillä, pidetään peukut pystyssä että teille plussat paukahtais.
Mukavaa että joukkoonne on tullut myös uusia kuumeilijoita! Toivotaan että plussaatte mahdollisimman pian.
Joku kyseli silloin aiemmin meidän tilanteestamme, mutta anteeksi että en ole voinut vastata. Olen ollut täysin rikki asian tiimoilta. Luottamukseni mieheeni on kärsinyt toden teolla eikä syyttä. Sirppana sinäkö mainitsit silloin että lupaus on lupaus ja pitäisit siitä itse kiinni. Kiitos sanoistasi, et tiedäkään mikä merkitys niillä on ollut minun jaksamiseeni. En osaa sanoa tullaanko yrittämään neljättä enää koskaan ja jos niin milloin. Asia on auki, se painaa mieltäni, vaikuttaa jopa nukkumiseeni, mutta odotan ehkä kuukauden vielä kun yrityksessämme saadaan tulevaisuudesta uusia visioita, sen jälkeen aion ottaa asian uudelleen esille. Ja jos nelosta ei aleta tehtailla kallis auto saa ehkä häipyä pihasta. Jälkimmäinen ei ole paras vaihtoehto.
Elämäni on ollut todella raskasta viimeisen puolentoista kuukauden ajan, toivotaan että kesä tuo muutoksen.
Valoisampia aikoja toivoen
motherpower
Onnea matkaan ja tarrasukkia kyytiläiselle! Uskomattoman samoissa menette Lyydian kanssa koko ajan :-)
Adalat taitaa sitten olla seuraava plussaaja?!
Ja Pikkuemäntä, testaahan uudelleen, jos sieltäkin se plussa vihdoin tulisi! Tosi pitkä kierto sulla kyllä muuten...
Ja mites Ofelia... Jos sun viime menkat oli niukat ja nyt nippailee mahaa niin pitäisköhän sunkin testailla? Jos se vaikka oliskin plussa!
Mansikkaiselle oikein paljon onnea hoitoihin, toivotaan että nyt kaikki menee hyvin! pidän peukut pystyssä teille!
Jonnlle pahoittelut keskenmenosta! Tosi kurjaa että noin kävi. Ja vielä 2 olisi ollut tulossa... Mulla on nyt mennyt jotenkin ihan ohi että teillä siis on jo 5 lasta! Olen koko ajan luullut että Julius on teidän nelonen. Minkä ikäisiä teillä muut on?
Noora, ihan samoja mietteitä mulla... Kuulostaa niin tutulta! Meillä tosin lapset on jo isompia, sitä pk-paikkaakin tarvis syksyllä enää vaan nuorin jos päättäisin kokonaan töihin palata. Mutta en päätä :-) Toivottavasti se plussa nyt teille tulis niin loppuis miettiminen!
Motherpower, tosi kurjalta kuulostaa sun/teidän tilanne. Voimia! Toivottavasti asiat selviää parhain päin.
Tuutuli, sulla on hyvä asenne! Voi kun osais itsekin ottaa noin rennosti eikä koko ajan miettis mitä pitäis tehdä... Lisää lapsia vaiko eikö sittenkään.
Mulla on ajatukset nyt ehkä entistä enemmän sekaisin. Me (pöljät) tosiaan oltiin ilman ehkäisyä viime viikonloppuna, kun oli muka "varmat päivät", mut sen lisäks vielä tän viikon ti. Ja eilen mulla oli ihan selvä ovis. En tikuttele, mutta tunnen sen selvästi. Nyt sitten toisaalta toivon kovasti että tärppi kävis ja kaikki menis hyvin. Mutta toisaalta tiedän, että myooma vaikeuttaa raskauden alkamista ja keskenmeno olis todennäköinen. Tuntisin itseni aika tyhmäks kun soittaisin ja peruisin tähystyksen, ja sit parin viikon päästä soittaisin samaan paikkaan et nyt mulla on km... Joo, no ehkä ei pitäis mennä asioiden edelle. Ja itseensähän tästä syyttää saa. Ja miestäkin :-)
Ihania hellepäiviä!
Paritonsukka kp15
Pakko oli käydä teitä moikkaamassa pitkästä aikaa! Täällä oli ihania plussauutisia ns tutuilla :) Ja tietty pidän peukkuja teille muillekin :)
Täällä se viidennen odotus alkaa olla loppusuoralla. Maha on taas kuin kaksosia odottavalla ja isoa vauvaa povataan jälleen. Saas nähä mitkä on poitsun mitat sitten kun virallinen painoarvio tehdään. Ja kuinka käy käynnistämisen kanssa. Edellisen muksunhan päättivät käynnistää ison koon takia ja rv 39+2 menin osastolle ja rv 39+4 syntyi poika 4490g. Tavoitteena oli siis alle 4500g vauva. Heh. Nyt olen ajatellut, että jos eivät käynnistele rv37-38 niin saa sitten olla. Mulla kun lapset olleet isoa ilman että olisivat olleet yli lasketun ajan niin turhaa tätäkään jäppistä on käynnistellä paria päivää ennen la:ta. Mut näin etiäpäin.
Ihania hellepäiviä kaikille!
AIHA ja Onni rv 35+2
Mitäs mä Sirppana sanoin, että me vielä plussataan samaan aikaan:)))))))))))))))
Oon niiiiiiin iloinen:))))))))))))))
Mahtavaa!!!! Onnea kera ison halin!!!!
Lyydia 5+0 :D
Voi siellä kurjia uutisia! Halin lähetän ja toivon että aika helpottaisi sinun surua... Km:t on niin kurjia juttuja, itse en uskonut kuinka pahalta se tuntuu, ennenkuin osui omalle kohdalle!
Sirppanalle jaksuja nyt raastavaan viikkoon!
Pariton sukka: toivottavasti saisit nyt toisen peruutusajan, ettei tuo homma venyisi niin pitkälle. Meillähän on sh-klubi täällä :)
Noora, itse jatkaisin yritystä, koulun alkuun, ellei tärppää, aloitat koulun innolla. Jos tärppää ainakin meillä pystyi ottamaan paikan vastaan ja ilmoittautua poissaolevaksi eli siirtämään koulun aloitusta. Poissaolevana pystyi olemaan muistaakseni 4 lukukautta koko koulutuksen aikana.
Iltapuuhiin tie käy...
Ofelia